Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Silniki w zetorze 70XX i 72XX

Polecane posty

tommy66692    2255

chce wam opisac sytuacje ktora zauwazylem po tym jak pobujalem sie troszke zetorem 7245 @cezarego 4514

 

otóż kilka razy słyszalem na tym forum i sam zaczolem pobierac tą opinie ze silniki w tych ciagnikach sa takie same. mi sie jednak wydaje ze nie a dlaczego?

 

spostrzezenie-ze 7011 ma wiekszego "mula" jak 7245 ale gdy wejdzie na oborty to duzo trudniej go zadusic poniewaz 7011 zadymi a nie zejdze a 7245 nie zadymi ale go muli po ostrym obciązniem ;)

nie wiem czy to wina pompy paliwowej bo na pewno mają inne czy moze inne bebechy?

wczoraj słyszałem ze 70XX maja o jeden pierscien wiecej na tloku jak 72XX

 

koledzy jak to jest na prawde? jesli ktos wie niech napisze

 

po za tym 72XX nie ma takiego gwizdka jak 70XX bez urazy dla posiadacz 7245 ale i tak wymiekam bo nie mam przedniego napedu ;)

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Pierścieni rzeczywiście mają mniej bo 3 ale nie wszystkie ;) , bo dopiero od 1988 wprowadzono te rozwiązanie do Zetorów 5211-7245 ;). Zetory 7745 od początku produkcji wychodziły z 3-pierścieniowymi tłokami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Z tym muleniem to może i przez pierścionki ale ty w swoim nie masz przedniego napędu a @Cezary ma i jak ja miałem 7211 to go nie muliło.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może to wina stanu technicznego silnika, katalogowo te silniki mają ta samą moc, ale wraz z przebiegiem tracą na osiągach. Gdyby to były nowe silniki to można porównywać, ale po 20 latach jeden może być bardziej zużyty od drugiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

tak kolego moj ma 7tys mtg a kolegi 4 tys ale z obserwacji wynika ze ten 7245 nie ma tej mocy co 7011 wiec jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

70xx pompa paliwowa czeska tzw major 72xx pompa bosch praca silnika zależy od ustawień pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

A nie motorpal w 72xx? ja w 52 mam motorpala wiec chyba też taka jest w większym bracie ; ]]] Ba, na pewno ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Zetor od niepamiętnych czasów po dziś dzień używa czeskich, niezawodnych pomp Motorpal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Z tego co wiem silniki nie są te same, 7011 ma motor o oznaczeniu Z7001, a 7245 ma Z7201 który jest rozwinięciem straszej konstrukcji.

 

Na różnice w odczuciach wpływa m.in. zużycie eksploatacyjne obu silników, ich charakterystyka która może być różna mimo takiej samej mocy max., przełożenia, średnica kół, itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

i jeszcze stan silnika możę dlatego 7245 wydaje się/jest słabszy bo coś mnie nie widzi się że on ma tylko 4000 mth czyli co 200 mth/rok .Chodż twój też ma nie za wiele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Róznia sie pompa wtryskowa w 70xx jest starego typu podobna do tej w 360 silnik ma na niej mniejsza dawke przez co mniej pali ale bardziej muli

w 72xx jest pompa nowego typu silnik o wiele lepiej kreci sie na obroty ale i wiecej pali

Mnie to zastanawia czemu mój 7045 nawet w ciezkiej robocie dymu nie pusci pewnie juz sekcje ledwo co daja trzeba pompe robic

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj