Skocz do zawartości

Zdjęcie

Układ chłodzenia w c-360


889 odpowiedzi na ten temat

#81 Share tommot003

tommot003

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat: kielecki
  • Zainteresowania:Mororyzacja, rolnictwo

Napisany 10 listopad 2008 - 21:30

Układ chłodzenia w c-360 chyba daruje sobie ten dodatkowy wentylator. :lol:
Dzisjaj wziołem się za wymianę simeringu w układzie kierowniczym (w przekładni)
i trzeba było zdemontować zbiornik a żeby to zrobić trzeba zbjąć maske.
Po zdjęcju maski było wszyntko widać i zobaczyłem jak brudna jest chłodnica od strony filtra
odkręciłem chodnice i trzeba ją umyć. jeszcze wymienie pasek bo jest rościągnięty
i może się ślizgać. Zajrze też do termostatu( a jeśli go niema tam co wtedy?)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ chłodzenia w c-360 Dzisiaj, 09:37
  •  

#82 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 10 listopad 2008 - 21:35

Układ chłodzenia w c-360 Jeśli go nie ma to go jak najszybciej załóż.

#83 Share wsk125ccm

wsk125ccm

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 10 listopad 2008 - 21:36

Układ chłodzenia w c-360 Idziesz do sklepu i kupujesz nowy, ale to byłby paradoks jeśli by ci się grzał bez termostatu.

#84 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 10 listopad 2008 - 21:41

Układ chłodzenia w c-360 Teoretycznie przy zatkanej chłodnicy może się grzać bez termostatu.

#85 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 11 listopad 2008 - 11:56

Układ chłodzenia w c-360 Ja w obu ciągnikach nie mam termostatów , w 330 nadal przy orce ma wysoką temperaturę,a 360 3p słabo się grzał bez termostatu wiec ma cały czas żaluzję do połowy zasłoniętą , a jak miał termostat to nawet czyszczenie nic nie dawało tylko się gotował :lol: A z ciapka sam mechanik wywalił ...

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#86 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 11 listopad 2008 - 17:27

Układ chłodzenia w c-360 sorki ze pisze ale nie będę nowego tematu zakładał moja C-330 bardzo się grzeje w orce w sprężynowaniu wchodzi czasami na czerwone na liczniku chłodnica jest czysta regularnie ja czyszczę. A i wchodzi mi 6litróww wody do układu nie wiem czy to nie jest za mało. Chłodnica jest oryginalna 21 lat ma. Silnik cały nominał nic nie ruszane. Poradźcie mi coś proszę
JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

#87 Share tommot003

tommot003

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat: kielecki
  • Zainteresowania:Mororyzacja, rolnictwo

Napisany 11 listopad 2008 - 19:02

Układ chłodzenia w c-360 chłodnica musi być czyszczona od wewnącz i zewnącz. Czyściłeś od wewnącz i czym?
zobacz czy pasek się nieślizga. A co do ilości wody w chłodnicy to niewiem ile powinno być

#88 Share mir36

mir36

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 11 listopad 2008 - 20:53

Układ chłodzenia w c-360 w chlodnice do 330 powinno wejs okolo 9 litrów płynu, prawdopodobie masz zakamieniona chlodnice radze jak najszybciej ja wymienic na nowa i odrazu zalej najtanszy plyn do chlodnic. ja miałem ten problem w 360 wiec zmienilem chlodnice i zalalem płyn do chlodnic najtanszy. jest on lepszy od wody gdyz temperatura wrzenia wody wynosi okolo 95 -100c o plynu 130 stopni . i skonczyl sie problem

#89 Share antonio8

antonio8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 11 listopad 2008 - 21:09

Układ chłodzenia w c-360

Ja w obu ciągnikach nie mam termostatów , w 330 nadal przy orce ma wysoką temperaturę,a 360 3p słabo się grzał bez termostatu wiec ma cały czas żaluzję do połowy zasłoniętą , a jak miał termostat to nawet czyszczenie nic nie dawało tylko się gotował :lol: A z ciapka sam mechanik wywalił ...

jesli chodzi o 360 to wyciagniecie termostatu powoduje niedogrzanie ale w c-330 wyciagniecie termostatu powoduje ze ciagnik bedzie sie jeszcze bardziej grzal niz z termostatem

#90 Share lukash0

lukash0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brenna woj śląskie

Napisany 11 listopad 2008 - 21:57

Układ chłodzenia w c-360 ja niemam termostatu i ciagnik chodzi juz 13 lat jak ta lala

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ chłodzenia w c-360 Dzisiaj, 09:37
  •  

#91 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 listopad 2008 - 01:13

Układ chłodzenia w c-360

jesli chodzi o 360 to wyciagniecie termostatu powoduje niedogrzanie ale w c-330 wyciagniecie termostatu powoduje ze ciagnik bedzie sie jeszcze bardziej grzal niz z termostatem

Praca bez termostatu powoduje, że woda krąży w dużym obiegu czyli przez chłodnicę, i dlatego jest cały czas intensywnie chłodzona i ciągnik nie może się prawidłowo nagrzać. I niema żadnego znaczenia jaki to rodzaj silnika. Wszystkie układy chłodzenia działają tak samo.
Co do płynu to nie polecam najtańszych bo powodują korozję układu chłodzenia. Widziałem wirniki pomp całkowicie zżarte przez płyn (w zasadzie wirnika nie było w pompie wystawał tylko wałek).Najlepszym płynen jeśli chodzi ocenę i jakość jest polskiej produkcji GLIXOL. Zdecydowanie odradzam też stosowanie płynu niezamarzającego latem przy wysokich temperaturch - może nie poradzic sobie ze schłodzeniem silnika. Nie ma lepszej cieczy chłodzącej od wody (chyba, że ciekły metal jak w reaktorach atomowych ale to nie ta technologia).
Pozdrawiam.

#92 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 12 listopad 2008 - 09:18

Układ chłodzenia w c-360

Praca bez termostatu powoduje, że woda krąży w dużym obiegu czyli przez chłodnicę, i dlatego jest cały czas intensywnie chłodzona i ciągnik nie może się prawidłowo nagrzać. I niema żadnego znaczenia jaki to rodzaj silnika. Wszystkie układy chłodzenia działają tak samo.


Troche sie nie zgodze.
Jezeli chodzi o uklady chlodzenia to tak wszystkie dzialaja tak samo.
Ale kazdy silnik z cieczowym ukladem chlodzenia ma 2 obiegi. Termostat pelni tu funkcje termozaworu. Jak pewnie wiekszosc sadzi otwiera jedynie obieg duzy na chlodnice. Tak sie dzieje , ale jednoczesnie powinien zamykac maly obieg!! Tak tez jest w wiekszosci konstrukcji. Ciecz jak wiadomo bedzie szukac najmiejszego oporu do przeplywu. Dobrym przykladem jest jest waz ogrodowy z koncowka do wytworzenia cisnienia. Myjac cos takim wezem najczesciej zaciskamy koniec weza. Jezeli waz przy kranie ma niewielka nieszczelnosc to wtedy zacznie si etam lac. Jak waz jest calkiem otwarty to woda leje sie jego koncem, a przy kranie znacznie mniej :lol: .
Tak samo z ukladem chlodzenia. Chlodnica to system malych rurek, gdzie stanowi to spory opor w przeplywie cieczy. Jezeli termostat otworzy duzy obieg i nie zamknie malego to wtedy ciecz i tak poplynie po mniejszej lini oporu. Czyli przez pompe i zpowrotem w blok. Lub ewentualnie lzej bedzie miala przez chlodnice i tylko pompe a w bloku przeplyw zostanie ograniczony. To powoduje przehrzanie silnika.
Doskonale sie o tym przekonal moj sasiad w starym kombajnie do ktorego wpakowal silnik VW 1,6D. Grzalo mu sie to strasznie. Zalozyl 2 ogromne chlodnice od ciezarowek i dalej przegrzewal silnik ( zreszta przy wentylatorach jakie zalozyl to polowa micy silnik aszla jedynie na wprawianie w ruch wentylatorow ).
Problem sam sie zozwiazal gdy zalozyl nowy termostat. Teraz caly sezon przejezdzil na standardowej samochodowej chlodnicy i ani razu silnik nie zlapal wiekszej temp jak ustawiona na termostacie.
Problem byl wlasnie w braku termostatu. Jak sie okazalo ciecz prawie nie krazyla w chlodnicach. Zalozony nowy termostat dziala wlasnie jak "przelacznik" Otwiera duzy obieg i jednoczesnie zamyka maly. Ciecz ni ema wyjscia musi byc tloczona z bloku do chlodnicy i zpowrotem. Nie ma bata terostat sprawny musi bys w silniku. Koniec i kropka.

Jezeli mamy 100% pewnosci ze dziala poprawnie to mamy 50% mniej domyslow czemu silnik sie przegrzewa lub niedogrzewa.Wtedy zostaje jedynie naped pompy, pompa, lub chlodnica i jej wydajnosc.

#93 Share antonio8

antonio8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 12 listopad 2008 - 18:50

Układ chłodzenia w c-360 wlasnie oto mi chodzilo ze bez termostatu woda w 330 krazy jedynie przez chlodnice nie schladzajac silnika.

#94 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 12 listopad 2008 - 20:39

Układ chłodzenia w c-360 tommot003 używałem takiego jednego płynu do od kamienianina i do od rdzenia chłodnicy ale nie pomogło pasek może zie trochę ślizgać po poci się na kółko silnika ale zlikwiduje to bo muszę te kółko i simering zmienić na nowy
JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

#95 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 listopad 2008 - 21:33

Układ chłodzenia w c-360 @karola44 oczywiście masz rację ale w C-330 silnik nie ma prawa się zagrzać bez termostatu. Kiedyś w ciągniku kolegi nie wiedzieliśmy czemu się grzeje więc podejrzenie padło na termostat. Wyjęliśmy go i przykręciliśmy obudowę termostatu na swoje miejsce, nalaliśmy wody i uruchomiliśmy silnik. Przez otwór wlewowy chłodnicy było widać jak ciecz wypływa z silnika silnym strumieniem czyli obieg przez chłodnicę był bardzo dobry. Może w niektórych ciągnikach jest tak jak piszesz ale w C-330 termostat otwiera tylko duży obieg nie zamykając małego. A co do chłodnicy to idę o zakład, że ma ona bardzo mały opór przepływu. Można to łatwo sprawdzić obliczając przekrój pojedyńczej rurki i mnożąc przez ich liczbę.


PS.
Przyczyną był rzeczywiście termostat a dokładnie był mocno pokryty kamieniem i zacinał się czasami. Wystarczyło pogotować go przez godzinę w occie dzięki czemu oczyścił się z kamienia. Po tym zabiegu termostat chodzi do dzisiaj a ciągnik już się nie grzeje.

#96 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2008 - 21:38

Układ chłodzenia w c-360

Zdecydowanie odradzam też stosowanie płynu niezamarzającego latem przy wysokich temperaturch - może nie poradzic sobie ze schłodzeniem silnika. Nie ma lepszej cieczy chłodzącej od wody



Możesz rozszeżyc swoja wypowiedz.
Dlaczego niiby nie dobrze jest używać płynu do chłodnic latem?? Dlaczego niby ma sobie nie poradzić??
To mam spuszczeć go i wlewać wodę?? A co z kamieniem i rdzą w układzie??
Jakos nie widziałem żeby ktoś takie cos stosował ani w sprzecie rolniczym, samochodach jak i innych ciężkich maszynach które pracuja pod dużym obciążeniem.

Ja uważam że płyn bedzie lepszy w kazdych warunkach, bo nie rdzewieje i nie zakamienia sie układ. A temperatura wrzenia płynu w układzie pod cisnieniem to 130 stopni, gdzie woda ma 110stopni.
Jesli uklad chłodniczy jak i silnik jest sprawny to nie ma problemu z temperatura w najwiekszy upał.

Bardzo dobrym wymiennikiem ciepła jest wodór, niestety z powodu swoich wałsciwosci jest wybuchowy i niebezpieczny, ale stosowany do chłodzenia generatorów w elektrowniach.

#97 Share antonio8

antonio8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 13 listopad 2008 - 00:23

Układ chłodzenia w c-360 mam pytanie do elektrotechnika. czy po wyjeciu termostatu sprawdziliscie czy sie ciagnik nie grzeje czy tylko sprawdziliscie czy krazy woda w chlodnicy.bo ja jestem przekonany i od wielu osob to slyszalem ze 330 bez termostatu bedzie sie grzala. bo woda nie krazy w silniku a tworzy jedynie obieg z przez pompe i chlodnice

#98 Share tommot003

tommot003

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat: kielecki
  • Zainteresowania:Mororyzacja, rolnictwo

Napisany 13 listopad 2008 - 14:59

Układ chłodzenia w c-360

tommot003 używałem takiego jednego płynu do od kamienianina i do od rdzenia chłodnicy ale nie pomogło pasek może zie trochę ślizgać po poci się na kółko silnika ale zlikwiduje to bo muszę te kółko i simering zmienić na nowy


Najlepjej jest odkamienić octem
wlej ok.4l octu do chłodnicy reszte wlej wody. odpal ciągnik i niech pochodzi ok. 20 min.( tak żeby sie mieszanka dobrze zagrzała)
niech postoi mieszanka w chłodnicy 2 dni i potem spiść wyleci taka metna woda powinno być ok
masz termostat?

#99 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 13 listopad 2008 - 16:58

Układ chłodzenia w c-360 wiesz powiem ci ze nie jestem do końca pewny muszę sprawdzić a jak by nie było to kupić i założyć?
JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Układ chłodzenia w c-360 Dzisiaj, 09:37
  •  

#100 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 listopad 2008 - 23:00

Układ chłodzenia w c-360 Do @mtracz dlatego może sobie nie poradzić ponieważ jest gorszym wymiennikiem ciepła od wody. Kolega kiedyś pracował w serwisie samochodowym. Mieli tam koncentrat płynu niezamarzającego wytrzymałego na -80°C. Normalnie powinno się go mieszać z wodą w stosunku 1:1 a on nalał samego koncentratu. I C-330 latem bardzo się grzał przy podorywce. Po spuszczeniu płynu i nalaniu wody temperatura przy tej smej pracy wyniosła 90°C. Po prostu koncentrat ma mniejszą przewodność cieplną i dlatego nie odbiera tyle ciepła z silnika co woda, która jest najlepszym wymiennikiem.
Do @antonio8 tak sprawdzaliśmy. Ciągnik nie tylko nie grzał się ale nie mógł osiągnąć nawet temperatury 60°C przy pracy z ładowaczem. Po założeniu termostatu temperatura wynosiła około 85°C.

Podobne tematy gotujaca woda