MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

andrzej78    576

Należy zastosować płyn bezpieczny dla chłodnicy , nie oznacza to że od razu uszkodzi elementy  aluminiowe . Jak każdy płyn chlodniczy  będzie je chronił do czasu zużycia się płynu, z tym że będzie to okres np 2 letni, a nie np 5 letni. Nie zawsze trzeba wierzyć temu co napisali na etykiecie że miesza się że wszystkimi  ,a warto rozkminić skład chemiczny i tym samym zdecydować o doborze płynu.. Zapewne za jakiś czas nie będzie problemu z doborem płynu , bo już wprowadzane są do obrotu płyny hybrydowe i naturalny sposób zastąpią te poprzednie .

Edytowano przez andrzej78
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431

Warto czytać i wiedzieć co się zalewa.  Nawet na płynie chłodniczym w perspektywie długoterminowej można się wyłożyć.

Nie jeden na forum przypadek zalania niewłaściwego płynu hamulcowego w ciagniku, gdzie po czasie pojawiły się koszty. 

Co prawda w osobówkach, ale swojego czasu nagminnie rozszczelniły się też po czasie układy wspomagania w grupie VAG, bo ludzie zamiast na normę oleju to patrzeli na kolor. A ten był u kilku producentów oznaczony odwrotnie niż robił to VAG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79
16 godzin temu, piotrp88 napisał:

Chłodnica miedziana, obudowa termostatu aluminiowa.I co teraz?

Należy wówczas wybrać mniejsze zło,czyli obudowa termostatu mniejsza ,a co za tym idzie mniejsza powierzchnia kontaktu z płynem,i wybrać  płyn do miedzianych,bynajmniej ja bym tak zrobił,lecz każdego to jest sprawa indywidualna, albowiem nigdy złotego środka w takim przypadku nie znajdzie.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119
18 godzin temu, wieslaw16 napisał:

Ja kupując płyn w Agromie sprzedawca pytał jaka jest chłodnica, miedziana czy aluminiowa,ponieważ stwierdził że środki antykorozyjne,uszlachetniające i antypieniące są inne do obu tych rodzajów chłodnic,stwierdził że posiada dość obszerną wiedzę na ten temat, i dlatego się pyta ,aby potem nie było że jakiś do d*py mają płyn,i że jakieś tam kryształki żelu będą powstawać w reakcji z danym rodzajem metalu, zastosowanego w chłodnicy.

Chłop chciał pokazać że ma coś w głowie, ale mu nie wyszło, obecnie produkowane płyny są do każdego rodzaju chłodnic 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

Abyś nie musiał czytać tematu od początku, (choć każdy włączający się do dyskusji powinien to zrobić ) , wygooglaj temat  plynów chłodniczych OAT, sprawdź co zawierają i jak to się ma do tego co napisali na etykiecie płynu z powyższej grupy.Powodzenia.

Edytowano przez andrzej78
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576
3 godziny temu, wieslaw16 napisał:

Należy wówczas wybrać mniejsze zło,czyli obudowa termostatu mniejsza ,a co za tym idzie mniejsza powierzchnia kontaktu z płynem,i wybrać  płyn do miedzianych

Nie sądzę aby tu chodziło o"  mniejsze zlo" bo od dziesięcioleci elementy silnika były produkowane ze stopu aluminium i stosowane wówczas ,i do czasów obecnych, płyny chłodnicze są bezpieczne dla tych elementów. Cały szum z tym związany wynikal z tego , że płyn chłodniczy zużywał się szybciej niż zapewniał producent , a dodatkowo nie wymieniany na czas powodował uszkodzenia elementów aluminiowych, dlatego oprócz stosowania lepszych dodatków antykorozyjnych  skrócono okres wymiany z 3 na 2 lata ( mowa o płynach IAT) , aby móc spokojnie napisać że jest bezpieczny dla ALU , a było to potrzebne gdy zaczęto stosować delikatne i cienkie chłodnice aluminiowe.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    172
2 godziny temu, andrzej78 napisał:

Abyś nie musiał czytać tematu od początku, (choć każdy włączający się do dyskusji powinien to zrobić ) , wygooglaj temat  plynów chłodniczych OAT, sprawdź co zawierają i jak to się ma do tego co napisali na etykiecie płynu z powyższej grupy.Powodzenia.

Weźmy taki K2 kuler koncentrat czerwony: jest w technologii OAT czy HOAT? Ma trwałość 5lat, więc nie IAT. Teoretycznie OAT  jest niebezpieczny dla lutowanych chłodnic miedzianych, jednak etykieta tego płynu tego nie potwierdza.

Edytowano przez piotrp88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez PiotrekMTZ
      W moim C-330 jest problem typu:jak naleje wode do chłodnicy i odpale ciągnik,w pewnym momęcie wyrzuca wode z chłodnicy.Myślałem że to uszczelka pod głowicą,ale niestety nie
      Prosze o jakieś podpowiedzi
    • Przez domguralesku
      Witam serdecznie.
      Mój problem z moja 30 jest następujący prawdopodobnie została woda w bloku nie została spuszczona, jedynie z chłodnicy
      Pytanie moje jest takie czy mimo tego ze nie było stanu wody blok mógł pęknąć?
      tak myśląc na chłopski rozum nie powinien ponieważ woda podczas zamarzania i rozpierania bloku będzie rozprężać się tam gdzie ma lżej wiec nie wiem czy trafne jest moje rozmyślanie?
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez hus2431
      Witam. Czy miał ktoś kiedyś styczność z generatorem HHO i wie jakie są wyniki spalania i mocy po zamontowaniu takiego generatora? Czy to na prawdę jest takie cudowne cacko, że zmniejsza spalanie o 20-30% i zwiększa moc silnika? Wszystkie informacje jakie znalazłem na ten temat były podawane przez producentów nie mogłem znaleźć informacji udzielonych przez samych użytkowników tego urządzenia dlatego zwracam się do was użytkowników Agrofoto
       
      link do generatora:
      http://allegro.pl/hho-generator-ciagnik-na-wodor-4-6-5l-i6004627515.html#thumb/8
       
       
      Temat zamykam, a Ty powinieneś jeszcze dostać ostrzeżenie za zamieszczanie linków do aukcji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj