MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

Rolnik2517    387

do tego złoma nerw nie mam nie raz robiłem uszczelki albo gniazdo wtrysku bo jakieś nieszczelności do układu chłodzenia  

nw co robić  :wacko:

zrobić to sam zrobię uszczelki pod głowicą 

 

Edytowano przez Rolnik2517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolektor na pierwszej głowicy będzie chłodniejszy, bo nagrzewają go spaliny z tylko jednego cylindra. Dodatkowo łaoie pewnie podmuch chłodniejszego powietrza od wentylatora. Ten ciągnik miał kiedyś remont silnika,.tzn wyciągane były tuleje? Jak miał to może tulej zbyt mocno wystawać i nigdy dobrze nie dociśniesz uszczelki. Innego wyjścia jak zdejmowanie głowicy nie masz. Jak w ogóle dokręcasz głowice po zdjęciu i ponownym montażu? Chodzi o kolejność każda z osobna przy poluzowanych kolektorach czy jakninsteukcja pokazuje od środka po przekątnych do zewnątrz. Masz klucz dynamometryczny do dokręcania? Zdziwisz się ile potrzeba siły na 147 Nm. Być może nie złożyłeś go dobrze i stąd problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

uszczelkę raz mi wydmuchło rok temu ale w tedy to termostat się popsuł i wskazówka na czerwone wkroczyła

ale w  tedy mechanik wymieniał uszczelkę pod głowicą i dokręcał kluczem dynanometrycznym 

w tym roku walczyłem z tulejkami wtryskiwaczy i jedna głowica pęknięta 

remont silnika robiony był jakieś 5 lat temu nowe zestawy naprawcze wał itp chodził pięknie aż do wiosny tamtego roku 

głowice dokręcane przez rurę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    701

Jest jedna wieka zasada jak cie nie sfedzi to sie nie drap koniec i kropka
Jak ciagnik nie lapie temperatury i sie nie grzeje to nierusz bo ile razy mozna robic jedno i to samo naprawiac jesli bedzie sie cos dzialo to przyprowadz go domnie rozbiezemy sprawdzimy wszystko i poskladamy bo nawet katujac ciagnik niema prawa nic sie dziac z glowicami czy uszczelkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    387

zalałem traktor letnią wodą odpaliłem z tłumika siwy dym a w chłodnicy dym się nie wydobywa tylko woda trochę wiruje i bąble od czasu do czasu się wydostają 

pochodził trochę siwy dym z tłumika ustał jest czarny ale mało ale z chłodnicy dym się zaczął wydobywać na małych obrotach mniej na większych więcej 

Edytowano przez Rolnik2517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak zdejmiesz kiedyś te głowice to zmierz ile wystają ponad blok. Połóż suwmiarkę prostopadle do tulei i wsuwaj listki szczelonomierza aż trafisz na taki który będzie ciasno wchodził. Porównaj to z prawidłowym.wymiarem z instrukcji napraw. Instrukcję znajdziesz w necie, bo nie chce mi się szukać. To tak przy okazji. Jak wcześniej pisałem przez niedociśniętą uszczelkę zawsze będzie ją wydmuchiwać. Nawet jak zagotowałeś ciągnik to nie powinno wydmuchać uszczelki. Od tego jest zawór w korku chłodnicy, aby się otworzył w razie potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

sprawdzcie sobie na korki od chłodnicy , w korku musi być gumowa uszczelka szczelna ,niepęknieta  bo uklad musi być szczelny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

W korku nie musi być gumka  ona tylko podtrzymuje ciśnienie i to jest dobre na zimie w lato można sie poparzyć.Ile lat się jeździ bez tej gumki i też jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

Ja zawsze czyszczę chłodnicę od zewnątrz drucikiem. Wydłubuję zanieczyszczenia pomiędzy kanalikami od strony filtra. Sposób sprawdzony i praktykowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    701

Drucikiem to mozna sobie w 4 literach pogrzebac
Myjka w ekstremalnych warunkach najpewniejsze jest powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Myjką niepozaginacie żeberek? W 60-ce kanały są gęsto umieszczone i zawsze jest problem z szybkim zapychaniem. W 80 jest dobra chłodnica, rzadkie kanały a nie sposób go zagrzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

luźne zabrudzenie nawet odkurzaczem wciągniecie  ;)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Witam

Po nowym roku chcę Chłodnicę zalać płynem, jaki polecicie ?? Zależy mi na czymś dobrym, a nie tanim badziewiem


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Borygo, petrygo czy każdy inny markowy i taki który w twojej okolicy jest ogólnodostępny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Każde borygo, petrygo będzie pasować do diesla ?? Różni się to czymś ?? I jaki kolor najlepiej wybrać??

 

I chciałbym się dowiedzieć, czy jak wcześniej się jeździło na wodzie, a teraz chciałbym zalać płyn, to może dojść do uszkodzenia uszczelek w silniku czy innych podzespołów ??


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Płyn nie uszkodzi uszczelki. Kiedyś dobierało się je w zależności od tego z czego była chłodnica miedziana czy aluminiowa. Teraz nawet nie wiem czy jest jeszcze taki podział. Od 20-ty lat zalewam petrygo nigdy na niego nie narzekałem w w moich stronach jest dostępny dosłownie wszędzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Czyli o silnik mogę być spokojny,

 

A jeszcze podpowiedz jaki kolor wybrać ?? Chłodnica to jakaś turecka kada czy coś takiego


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przeczytaj po prostu co pisze na płynie. Najprościej. Kolor myślę że to najmniej ważne.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Dobrze, jak będę w sklepie to zapytam co polecają do diesla :) Dzięki


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W 60-ce mam Petrygo z Orlenu ze 3 lata i zero problemów. Wcześniej ciągnik jeździł 26 lat na wodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Seweryn  do ciebie pytanie bo plotki krążą takie jeśli ciągnik jeździł cały czas na wodzie i zaleje się płyn to jest ryzyko uszkodzenia uszczelek  tych spod głowicy lub  oringów tuleji to prawda że przeżre? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

czym przeżre zębami ???

ludzie wymyślają jakieś niebywałe historie, przecież te płyny mają konserwować układ nie trawić  <_<

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez PiotrekMTZ
      W moim C-330 jest problem typu:jak naleje wode do chłodnicy i odpale ciągnik,w pewnym momęcie wyrzuca wode z chłodnicy.Myślałem że to uszczelka pod głowicą,ale niestety nie
      Prosze o jakieś podpowiedzi
    • Przez domguralesku
      Witam serdecznie.
      Mój problem z moja 30 jest następujący prawdopodobnie została woda w bloku nie została spuszczona, jedynie z chłodnicy
      Pytanie moje jest takie czy mimo tego ze nie było stanu wody blok mógł pęknąć?
      tak myśląc na chłopski rozum nie powinien ponieważ woda podczas zamarzania i rozpierania bloku będzie rozprężać się tam gdzie ma lżej wiec nie wiem czy trafne jest moje rozmyślanie?
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez hus2431
      Witam. Czy miał ktoś kiedyś styczność z generatorem HHO i wie jakie są wyniki spalania i mocy po zamontowaniu takiego generatora? Czy to na prawdę jest takie cudowne cacko, że zmniejsza spalanie o 20-30% i zwiększa moc silnika? Wszystkie informacje jakie znalazłem na ten temat były podawane przez producentów nie mogłem znaleźć informacji udzielonych przez samych użytkowników tego urządzenia dlatego zwracam się do was użytkowników Agrofoto
       
      link do generatora:
      http://allegro.pl/hho-generator-ciagnik-na-wodor-4-6-5l-i6004627515.html#thumb/8
       
       
      Temat zamykam, a Ty powinieneś jeszcze dostać ostrzeżenie za zamieszczanie linków do aukcji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj