nowy1989

Obroty zależne Ursus C-330

Polecane posty

nowy1989    0

Chciałbym się dowiedzieć jak włącza się obroty zalerzne w c330 na postoju i w czasie jazdy :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

dźwignia ( jak pamiętam, zresztą jest oznaczenie pod dźwignią ) do przodu, tylko że mało które C-330 miało założone tryby do tych obrotów.

Tryby można dokupić, ale ich założenie nie będzie proste


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy1989    0

chodzi mi o oboty zalerzna wałka odbioru mocy?

 

 

 

kserkses kturą dźwignie do przodu mam podsunąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak odpowiedział kserkses przełączasz dźwignię od WOM'u do przodu. Włączenie może zaczodzić tylko w czasie postoju, ponieważ napęd jest brany z wałka atakującego. Czyli w trakcie jazdy próbując włączyć WOM zależny, usłyszysz zgrzyt i raczej ci się to nie uda. Wciśnięcie sprzęgła nie spowoduje odłączenia napędu od wałka. Ciekawą sprawą jest możliwość jazdy z wyłączonym silnikiem, na luzie, a WOM zależny i tak będzie napędzany (co może być niebezpieczne). I jeszcze ciekawa sprawa z prędkością obrotową. WOM niezależny osiąga max. 550 obr./min, dla 2200 obr./min silnika. Jeżeli uda ci się pracować na max. obrotach silnika(2200 obr./min.) i na 6 biegu (tylko co i gdzie tak można robić ???), to jesteś w stanie wycisnąć z WOM'u zależnego około 630 obr./min. (dla tego ciągnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

U mnie w instrukcji piszą zależne:

1 bieg 69,6

2 - 134,1

3 - 215

4 - 280

5 - 545

6 - 870 obr przy 2200 obr. silnika na minutę, C-330 zwykła, M-emka powinna mieć obroty wyższe ???


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

A czy u wszystkich was działają te obroty bo u mnie nie, gdzieś znalazłem że w niektórych egzemplażach c330 mozna sobie samemu założyc koło zebate w skrzyni tylko jest to troche skompliowane, być może fabryka nie montowała seryjnie tego koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

U mnie ( tak jak w większości C-330 ) nie założyli kół zębatych !!! więc zależnych nie ma. Kiedyś nawet myślałem założyć, ale w końcu nie założyłem.


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

A czy gdyby włączył wsteczny to wałek będzie sią obracał w drugo strone?


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

Oczywiście, bo napęd na WOM idzie od wałka atakującego tylnego mostu !!!


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Czyli jak by się uparł to od wałka można by pociągnąć napend na przud.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel24    1

A do czego używacie tego WOM zależnego w 330? Ja to niby to mam ale nie używam :( :huh: :(


Nie ma to jak ursus C330! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARTINUS    1

Hej! Mając podczepioną kopaczkę elewatorową, jeśli jest taka potrzeba, można cofnąć taśmociąg. :huh: Pozdrawiam.


-URSUS- C-330 moje serce dopieści ;-)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

A czy ktoś zakładam sam to koło zębate w skrzynie odpoeirdzialne za wom zalezny ?? Ciekawe czy faktycznie dużo z tym roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam dziwną sprawę ja mam c-330 z 1984 r. i jak dźwignię WOM przesune do przodu na zależny to się nie kręci j tak jak na wyłączonym. to ZNACZY ŻE NIE MA JAKIEGOŚ TAM KOŁA ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    189

ciekawe czy ja mam coś takiego u siebie bo mogło by mi się to czasem przydać , trudno jest założyć te koła zębate ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

Od numeru ciągnika 218650 WOM zależny był na żądanie. Temu nie masz u siebie, a żeby założyć dwa koła jedno na wałku atakującym, drugie na wałku przekaźnika trzeba rozpołowić między skrzynią a tylnym mostem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    189

to wiem że trzeba rozpoławiać tylko mi interesuje czy ciężko jest zrobić samemu takie cudo :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1825

A co tu ciężkiego, na ataku zakładasz koło mniejsze, na wałku przekaźnika wyjmujesz tulejkę i zamiast niej dajesz duże koło zębate i tyle. Więcej czasu zajmie rozpołowienie nić wstawienie tych dwóch kół

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    189

aha dzięki , może kiedyś w wolnym czasie coś takiego zrobię do swojej c-330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek729    3

Właśnie przeczytałem ten temat i poszedłem sprawdzić czy mój ursus posiada takie obroty. Wyszło na to że posiada. Ja kiedyś myślałem że są to po prostu wolne obroty wałka i nigdy tego nie używałem. Nawet fajna sprawa, tylko nie wiem czy do czegoś może się ona przydać. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, mam problem z moim ursusem c330m. mianowicie jakiś czas temu zauważyłem na bloku olej, poszła uszczelka pod głowicą. wymieniłem uszczelkę, po założeniu, dokręceniu kolejnością i odpowiednim momentem uszczelka puszcza w tym samym miejscu. Ciągnik pracował 3 min, woda w oleju, na zaworach. Uszczelka była 1,2 a założyłem miedzianą 2mm. Głowica przepuszcza? Głowicę mam oddać do planowania i sprawdzenia szczelności ale to koszt 500 zł+, dwa tygodnie czekania i nie wiadomo czy to przyczyna. Jak sprawdzić szczelność tulei? ciągnik potrzebny na sobotę a tutaj takie mankamenty, ok, 3500h przebiegu, żadnych zarysowań na bloku, stara uszczelka zeszła praktycznie sama, silnik ogólnie w dobrej kondycji, nie bierze oleju.  jestem praktycznie pewien że to nie wina bloku tylko tulei lub głowicy, jakieś sugestie?
    • Przez Kamil2710
      Witam!
      Otóż mam problem, na zimę wlałem płyn chłodniczy zamiast wody i w zimę było wszystko w porządku, ale na wiosnę przy przy pracy na działce zauważyłem że temperatura urosła. Okazało się ze płyn trafił do oleju. Jak się dowiedzieć którędy? Bo wlałem wodę zimną i nawet kropla nie ubyła, a jak wlałem gorącą i ciągnik był odpalony to coś ale bardzo mało ubyło.
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, mam problem w swojej c330m, od jakiegoś czasu ciągnik zaczął wariować w kwestii instalacji,  iskrzył na akumulatorze, palił przerywacz kierunkowskazów itd, wie ktoś jak prawidłowo powinny być podpięte kablę w stacyjce ? mam wrażenie że wszystko jest wymieszane ze sobą i tu jest problem.






    • Przez Fabian3
      Zamierzam malować c330 i mam pytanie ile farby pójdzie na maske,błotniki a ile na całe podwozie? Na masce i błotnikach zamierzam położyć podkład i gdzieś około 2/3 warst farby żółtej. Z góry dzięki.
    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj