ROLNIK7

Zewnętrzne wyjścia hydrauliki w Belarusie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ROLNIK7    17

Witam, w najbliższym czasie planuję zakup pługa do mojego Belarusa (być może obrotowego) Dotychczas nie używałem jeszcze wyjść hydrauliki zewnętrznej, ponieważ do kiprowania przyczep używam innego ciągnika, aby nie mieszać oleju. Dzisiaj wpadły mi w ręce końcówki które dano mi wraz z ciągnikiem i okazało sie iż nie mogę ich wkręcić do przyczepy, ponieważ maja inny gwint, więc do pługa tez raczej nie będą pasować. Bardzo proszę o waszą pomoc, napiszcie jak wy sobie z tym poradziliście - może można zastosować jakieś przejściówki czy coś????

 

 

pozdrawiam: ROLNIK7


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

dobrze by było, jeśli byś porobił fotki wyjść i wtyków oraz wyżej wspomnianych gwintów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja niemam doświadczenia ale nielepiej wymienić całe węże ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Niestety ale nie mam możliwości wykonania zdjęcia, ale może ktoś inny zamieści. Zmiana węży też chyba nic nie pomoże bo będą one miały ten sam gwint jak w przyczepie i nie będzie można go wkręcić, a węża z gwintem Białorusko-Polskim chyba nigdzie nie kupie. Chyba że wymontuje te 2 rurki z ciągnika i wspawam na ten stary gwint Polski aby można było wkręcić końcówkę pasującą do pługa czy przyczepy. Chyba że macie inny sposób...


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

Nie trzeba wymieniać węży są eurozłącza i szybko złącza z gwintem 20 bo niby dostępne są tylko 18 21 22 więc najpierw spróbuj się zapytać w sklepie gdzie kupiłeś traktor może mają z gwintem 20. Ja zrobiłem przeniesienie łącz tutaj: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0196af142ca05977.html ponieważ tam Hamulec od przyczepy jest pomiędzy łączami a jakieś blaszki: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f8b3a9849f8365f.html a łącze by wadziło o podnośnik i to mi nie wyszło drogi bo to na czym łącze przymocowałem do traktora to od c-360 kupiłem za 5 zł (jeszcze pomaluje na czarno) nipel http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/26a67af151329bbf.html też nie drogo do tego kolanko z przewodem (a nipel musi przechodzić z 20 na rozmiar węża) i jeszcze podkładka żeby łącze się nie kręciło. A z drugiej strony wsadziłem dwa eurozłącza http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b39cbc09237999ac.html które przywiózł gość w czasie przeglądu i z tyłu zostaje jeszcze jedno łącze więc je się też przeniesie i się doda kilka na pusto żeby było więcej niż jelonku:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jedź i powiec o co Ci chodzi do firmy co dorabia węże do hydrauliki, dobiorą odpowiednie przejściówki i heja.

Miałem podobny problem jak dorabiałem datkową pare wyjść hurauliki do łącznika centralnego, ale dało się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

musisz kupic taki nipel, ktory z jednej strony ma rosyjski gwint, a z drugiej - polski. na to nakrecisz polska zlaczke.

popytaj w skladnicy, napewno maja takie nipele (czy tam niple, nie wiem jak to sie odmienia ;)) . koszt ok. 6-8 zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Na nipel nie nakręcę złącza, chyba najtańszym i najłatwiejszym sposobem będzie wspawanie takiego gwintu jak mam przy przyczepie i wtedy będę mógł zakręcić odpowiednie złącze (chyba że pług będzie miał znowu inny gwint)


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

chyba sie nie dogadalismy :)

tak wogole to jaki dokladnie masz ciagnik?

jesli dobrze zrozumialem, chcesz wykorzystac te rosyjskie zlacza.

radze ci o nich zapomniec.

ja wykrecilem wszystko co sie dalo, i okazalo sie ze na koncu tych rurek sa takie jakby fajki z wewnetrznym gwintem. wiec wkrecilem takie przejsciowki ktore po obydwu stronach maja gwint zewnetrzny, z tym ze po jednej stronie jest rosyjski (pasujacy wlasnie do tych fajek), a po drugiej stronie jest polski gwint pasujacy do polskich zlacz, takich zakrecanych (nie wiem jak to sie fachowo nazywa).

 

ps. nie wiem, moze ja czegos nie zrozumialem. w kazdym razie probuje jakos pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Ja mam Belarusa 820, te wyjścia rosyjskie i "wtyki" są do wyrzucenia to wiem.

Chodzi mi oto abym mógł wkręcić polskie złącza, jeżeli wykręcę wyjścia z ciągnika zostanie mi rurka z wewnętrznym rosyjskim gwintem i później wkręcę na to obustronną przejściówkę z zewnętrznym polsko-rosyjskim gwintem (tak jak mówiłeś) to i tak nie wkręcę na to szybkozłącza bo ono też ma wyjście z zewnetrznym gwintem....

 

 

Chyba że na ten nipel polsko-rosyjski nakręcę przejściówkę polsko-polską z obustronnym wewnętrznym gwintem i wtedy zakręcę dopiero wyjście polskie.


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0
(...) to i tak nie wkręcę na to szybkozłącza bo ono też ma wyjście z zewnetrznym gwintem....

 

Chyba że na ten nipel polsko-rosyjski nakręcę przejściówkę polsko-polską z obustronnym wewnętrznym gwintem i wtedy zakręcę dopiero wyjście polskie.

hmm... dziwne ;)

dzisiaj przyjrzalem sie dokladnie temu "przejsciu" u mnie w ciagniku. patrzac od strony rurki, to idzie tak: nipel z zewnetrznymi gwintami rusko-polski, potem "odwrotna" redukcja z wewnetrznym i zewnetrznym gwintem (bo nipel byl troche za maly), a dopiero pozniej zlacze. tylko ze wlasnie z gwintem wewnetrznym.

... tak wiec drobna korekta :)

 

mowiac o szybkozlaczu masz na mysli te zlacze ktore sie tylko wtyka np. przy podlaczaniu wywrotu przyczepy?

 

zreszta najlepiej pojechac do jakiejs skladnicy, agromy, itp. napewno cos tam wykombinuja.

 

tylko nie spawaj, bo w wielu przypadkach nie wychodzi to na dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

No i teraz już wszystko wiem dokładnie, teraz pozostaje pojechać do sklepu, kupić wszystkie elementy i poskręcać.

 

Ale ta odwrotna "redukcja" musi mieć z dwóch stron wewnętrzny gwint, aby szło wkręcić złącze.

 

 

Sam nie wiem jeszcze co wkręcę na końcu, jeżeli kupię obrotówkę to wkręcę takie złącze które będzie do niej pasowało, a jeśli pług zagonowy to zamontuje zwykłe eurozłacze aby pasowało do wywrotki.


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

niemusisz kupować żadnych złączek jak masz dobry sklep to tam kupisz pasujące gniazda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak mają inny gwint to niepasują może masz po prostu oryginal ZSRR a do czego pasują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0
One pasują do ciągnika!!!! Nie mogę ich wkręcić tylko do węża wywrotki.

w ciągniku jest gwint M20*1,5 a polskie to M22 *1,5 wystarczy jak w sklepie powiesz że chcesz taką redukcie do euro złącza to powinni ci pomuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ROLNIK7 to do czego pasują ???

kamis właśnie mówie że żadnych redukcji itp nie trzeba w dobrym sklepie kupisz złącze euro M20*1,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a nie łatwiej wymienić wtyki w pługu ? A jaką masz końcówkę w mtz euro ,wkręcaną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0
ROLNIK7 to do czego pasują ???

kamis właśnie mówie że żadnych redukcji itp nie trzeba w dobrym sklepie kupisz złącze euro M20*1,5

ja nie dostałem takiej złączki to kupiłem redukcje i skręciłem i proponuje to samo , a jak nie dostaniesz redukcji w sklepie to zamów u tokarza co będzie pasowała do końcówki którą masz i do węża od pługa i skręć to razem ja tak zrobiłem i wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

w sklepach z czesciami maja takie przejsciowki z polskich na ruskie gwinty. wystarczy ze wrecisz ja w przewod i zalozysz wtyczke co dostales z ciagnikiem. wiem bo tak samo mam u siebie. to nie jest zaden problem bo te ruskie gwinty sa wszedzie do kupienia

ps moze ktos wie od czego jest dodatkowe 7 wyjscie hydrauliki po prawej stronie z tylu? czy to nie jest czasem powrot oleju np jak jest w rozrzutniku posow hydrauliczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0
w sklepach z czesciami maja takie przejsciowki z polskich na ruskie gwinty. wystarczy ze wrecisz ja w przewod i zalozysz wtyczke co dostales z ciagnikiem. wiem bo tak samo mam u siebie. to nie jest zaden problem bo te ruskie gwinty sa wszedzie do kupienia

ps moze ktos wie od czego jest dodatkowe 7 wyjscie hydrauliki po prawej stronie z tylu? czy to nie jest czasem powrot oleju np jak jest w rozrzutniku posow hydrauliczny?

nie wiem jak jest u ciebie ,u mnie w 820 swobodny powrót oleju jest po lewej stronie , po tej samej co wlew paliwa, pod zbiornikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Problem już dawno rozwiązany, jak jechałem po pług zabrałem te moje "wtyki" co dostałem z ciągnikiem, wkręciliśmy tylko przejściówkę z ruskiego na polski w węże od pługa a później te wtyki i wszystko się spasowało. Dokładnie tak jak pisał LukaszZduny

 

Temat można zamknąć!!!


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj