Zaloguj się, aby obserwować  
Zetorex

Brak reakcji pneumatyki na wciśnięcie hamulca Zetor 5211!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Zetorex    1

Witam!! Mam problem z pneumatyką w zetorze 5211. :angry: Otórz po zakupie zetora podłączyłem do niego przewód od przyczepy sprężarka nabiła butle w traktorze i w przyczepie, ale po naciśnięciu hamulca nożnego nic się nie dzieje!! Instalacja jest w pełni szczelna , przyczepa także sprawna (działała w c-360 wcześniej), a nie wiem co się dzieje :angry: . Jeśli ktoś mógłby mi pomóc i opisać na jakiej zasadzie układ hydrauliczny hamulca w traktorze działa na układ pneumatyczny. Wiem, że powietrze ze sprężarki wędruje do butli w traktorze i nabija ją a reszta poprzez trójnik trafia do tak jakby "rozdzielacza" (nie wiem jak to nazwac dokladnie - po prawej stronie traktora pod silnikiem). Do owego "rozdzielacza" dochodza dwa przewody jeden od sprężarki a drugi na tylne gniazdo pneumatyczne. Z tego co mi się wydaje rozdzielacz ten jest połaczony cięgłami z jakby pompką (po prawej stronie skrzyni biegów) do ktorej wchodza przewody z plynem od hamulcow i wychodza przewody na bębny. Widzę jedynie że wszystko jest zardzewiałe i pewnie nie dziala. Prosiłbym o opis jak to wszystko powinno działac, będę bardzo wdzięczny. Widze, że coś w tym układzie jest nie seryjnego, poniewaz rozdzielacz nie byl do niczego przykrecony, byl praktycznie luzem, dlatego bardzo byłbym wdzięczny za jakieś fotki , jak to powinno być podłączone :angry: Muszę to szybko naprawić z powodu zbliżających się żniw. Chodzi mi aby ktos opisal mi na jakiej zasadzie to dzialla jak sie poruszają te tłoczki i na jakiej zasadzie. Przepraszam za ewentualną niedokładność techniczną w tym poście, ale to mój pierwszy zetor. Z góry dzięki!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a nie jest to podobne do 360 niewidziałem 360 no ale w 7211 to jest wyrównywacz ten co przez niego przechodzą przewody z pompek na koła a on ma dźwigienkę która łączy go z zaworem od hamulców przyczep i mi ten zawór zaśniedział treba go zdemontować rozebać przeczyścić sworzeń czy co to tam papierem i nasmarować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Na tym zaworze są trzy otworki, jak sie nie używa hamulców lub wystarcza dość późne załączenie hamulców przyczepy to się zmienia otwór na ten najbliższy osi obrotu dźwigni przy wyrównywaczu. Sprawdź na której dziurce jest a wcześniej odepnij całkiem cięgno i zobacz czy po wciśnięciu hamulców rusza się dźwignia(wysuwa się tłok z wyrównywacza), u mnie po zakupie nie działała i była to wina rozdzielacza bo po prostu się zużył.. JA i tak tego nie używam ale u mnie działa jak najbardziej po wymianie wyrównywacza który mi łapał powietrze do układu ;)

Hamulce w cięgniku masz sprawne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorex    1

No właśnie hamulce w traktorze sa jak najbardziej sprawne, trzymaja bardzo dobrze, a ta dzwignia o ktorej mowicie nie poruszala sie przy naciskaniu hamulca (zastała się) i tłoczek był caly czas wysuniety. Więc waszym zdaniem musze cos wymieniac czy wystarczy jedynie to uruchomic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
barol    0

U mnie jak mam podpięte hamulce od przyczepy to żeby przyczepa zahamowała musze pociągnac dzwignie hamulca recznego. Czy u was tak jest? czy u mnie jest cos z tym nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Podciągnij sobie na cięgle idącym od wyrównywacza ciśnienia, które spuszcza powietrze z zaworu.

Weź kogoś do pomocy, pochyl sie pod ciagnik od strony baku i zobaczysz wyrównywacz i niech Ci ktoś wciska pedał hamulca-z wyrównywacza wysunie sie tłoczek i po przełożeniu pociąga za cięgło zaworu, potem tak samo z ręcznym i też to samo sie powinno dziać z tym że od recznego idzie osobne cięgno. Poprostu albo wyrównywacz pada albo cięgno jest do podciągnięcia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj