Polecane posty

jaco25    300

Panowie dwa tygodnie temu ostatni raz odpalałem ciągnik MF 5430 i wszystko było ok. Dzisiaj chciałem napompować koło sprężarką i ku mojemu zdziwieniu na wskaźniku tylko 0,5 atmosfery więc popatrzyłem na stan paska klinowego i na naciąg wszystko git, sprężarka na pewno bije bo powietrze do zaworu ciśnieniowego jest doprowadzane a pod zaworem z tej rurki plastikowej strzela powietrzem(dużo częściej niż zwykle), czyli coś blokuje powietrze które nie może dojść do zbiorników i stan prawie zerowy, mogło coś zamarznąć? (u mnie było -19st a ciągnik stoi w nie ogrzewanym blaszaku na przeciągu).

Edytowano przez jaco25

Posiadam 60ha z czego 57ha zajmują grunty orne. Uprawiam pszenicę ozimą, rzepak ozimy, jęczmienie ozimy i jary, owies oraz soje. Zajmuję się również chowem trzody chlewnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Mogło. W ciągnikach nie montuje się osuszaczy powietrza. Jeśli w instalacji zebrała się wilgoć/woda. To coś zamarzło i instalacja nie jest drożna. Ewentualnie uszkodzony jest zawór ciśnieniowy o którym piszesz. I wypuszcza ciśnienie z układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Od jakiegoś czasu większość marek już montuje osuszacze.

A co zamarzł ciężko będzie stwierdzić ale być może właśnie zawór upustowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco25    300

Jedynie co pozostało to poczekać aż się ociepli i wtedy zobaczymy czy puści powietrze...


Posiadam 60ha z czego 57ha zajmują grunty orne. Uprawiam pszenicę ozimą, rzepak ozimy, jęczmienie ozimy i jary, owies oraz soje. Zajmuję się również chowem trzody chlewnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Wątpię, aby w tych prostszych ciągnikach montowano osuszacze powietrza w układzie pneumatyki. Właściciel ciągnika może sprawdzić czy sprężarka ma zasilanie z osobnego filtra  Jeśli jest to osuszacz należy go wymienić. Jednak wątpię w to. Prawdopodobnie sprężarka w tym ciągniku jest zasilana z układu dolotowego silnika. Wąż zasilający sprężarkę jest wpięty w rurę dolotową między filtrem powietrza silnika a turbo sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Przecież osuszacz powietrza montuje się za regulatorem ciśnienia. W 54 być może jeszcze tego nie ma. Tak czy siak chodziło mi o to, że osuszacze montuje się również w ciągnikach np. nh t6 i agrotron 6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco25    300

Sprawa się wyjaśniła przyszła odwilż zawór ciśnieniowy puścił powietrze na zbiorniki :)


Posiadam 60ha z czego 57ha zajmują grunty orne. Uprawiam pszenicę ozimą, rzepak ozimy, jęczmienie ozimy i jary, owies oraz soje. Zajmuję się również chowem trzody chlewnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco25    300

Opcje prędkości skrzyni biegów standardowo montują zając opcję żółw można sobie zamówić za dopłatą...


Posiadam 60ha z czego 57ha zajmują grunty orne. Uprawiam pszenicę ozimą, rzepak ozimy, jęczmienie ozimy i jary, owies oraz soje. Zajmuję się również chowem trzody chlewnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

To chyba raczej jest jak w 62XX i nie są to biegi pełzające. Żółw to biegi typowo do pracy w polu i jest dużo więcej biegów do wyboru w zakresie 6-10km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Nie Arku, żółw w MF ze skrzynią DYNA 4 to biegi pełzające.

 

W takim razie 62xx dyna 4 ma lepszą skrzynie niż 54.

 

post-98-0-40429900-1421176074.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Przełożeń jest więcej. Pod tym względem jest lepsza. Pod względem obsługi nie koniecznie. Kamil aby coś włączyć trzeba to mieć. Biegi pełzające są w większości ciągników za dopłatą. W mf 54xx z dyna 4 do włączania biegów pełzających powinien być jak pamiętam przełącznik obok kierownicy z ikoną ślimaka. Jeśli nie masz przełącznika nie masz biegów pełzających. A są chyba jeszcze super pełzające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil116620    0

jak pisałem że u mnie w massey ferguson 5460 dyna 4 nie było mocy i znalazłem że turbina nie chodziła wężyk od sterowania turbiną był dziurawy wymieniłem go ale ona dalej nie chodzi.czy trzeba tam kasować jakiś błąd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

po podłączeniu komputera widać ciśnienie doładowania ale czy ma to jakieś przełożenie jak nie chodziło poprawnie to nie wiem a jak wężyk był dziurawy to nie działał zawór upustowy więc mogło być czasami za duże ciśnienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil116620    0

no właśnie zauważyłem jak mu dam 2000 obr to węże od doładowania nie są twarde a wiem że jak w autach dasz  obroty to te węże normalnie chce rozerwać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Być może zawór waste gate masz nie domknięty (sadza, nagar). Spaliny uciekają i nie poruszają wystarczająco szybko turbosprężarki. Trzeba zdjąć cięgiełko i sprawdzić czy w ogóle zawór się porusza. W zakładach mechaniki pojazdowej powinni mieć specjalną pompkę z manometrem, którą sprawdza się czy zawór się porusza i przy jakim ciśnieniu. Podłącza się ją do wężyka, który ci się przedziurawił i symuluje wysokie ciśnienie w układzie dolotowym i otwarcie waste gate. Można by spróbować zwykłą pompką z manometrem, tylko trzeba by znać max ciśnienie doładowania w tym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28
Napisano (edytowany)

mieliście styczność z programem wintest oczywiście poza serwisem fabrycznym ?

Edytowano przez strzymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witow3    0

witam mam problem ze swoim  mf 5445 z 2011 r . blokuja sie polbiegi . rewers dziala , biegi glowne tez mozna przelaczyc a polbiegow nie, jak zgasze i odpale to jest oki przez jakis czas . co moze byc przyczyna ???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witow3    0

nie moge odczytac bo mrugaja kontrolki od polbiegow a od glownych biegow nie. ale to jest cos z napieciem bo wieczorem jak go odpalilem to widac jak przygasaja  swiatla i kontrolki na wyswietlaczu. Gdzie mam szukac problemu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jeśli kontrolka miga trzeba policzyć ile razy mignie. Poza tym trzeba zwrócić uwagę na długość przerw między mignięciami. Myjesz ciągnik myjką wysoko ciśnieniową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

nie moge odczytac bo mrugaja kontrolki od polbiegow a od glownych biegow nie. ale to jest cos z napieciem bo wieczorem jak go odpalilem to widac jak przygasaja  swiatla i kontrolki na wyswietlaczu. Gdzie mam szukac problemu ??

nie ważne co miga, ważne jak miga :D najpierw miga bardzo szybko, a później wolno przerwa i wolno... pytanie ile jest tym wolnych mignięć . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lesio321123
      Witam po postoju odpaliłem ciągnik na drugi dzień i zaczął wyciekać spieniony olej przekładniowy hydrauliczny pomiędzy silnikiem i skrzynia ktoś wie co mogło się nagle stać ?


    • Gość
      Przez Gość
      Mam problem w MF 6475 dynashift wyrzuca mi 1 i 2 bieg i często wyskakują pod obciążeniem co to może być za przyczyną ? 
    • Przez PanPaweł21
      Witam mam problem 
      Zakupiłem już jakiś czas temu MF 6290 i było wszystko w porządku
      Ciągnik od razu nie odpalał za pierwszym ale nie było tragedii 
      W 2 tygodnie temu miałem nim wyjazd i jechałem na pusto bez niczego zauważyłem że jest on bardzo mułowaty i na 4 bardzo powoli się zbiera i nie dymi 
      Tego samego dnia gdy dojechałem na miejsce i chciałem po 1 godzinie odpalić ciągnik nie dało się 
      Musiałem podpapowac pompka paliwa i dopiero tego samego dnia po powrocie stwierdziłem że wymienię oleje i wszystkie filtry 
      Po wymianie i popompowaniu pompka że paliwo wylało się z filtrow odpaliłem ciągnik i zapalił od strzała( dodam że akumulatory nie są zbyt dobre a w tedy długo się ładowal i pewnie to dlatego)(oraz nie odpowietrzalem pompy paliwa)
      Teraz po czasie chciałem nim wyjechać stał około tygodnia bez ruszania i popompowalem trochę pompka i jakoś odpalił pochodził 5 min zgasiłem go i po jakiś 20 min chciałem go odpalić spowrotem i odpalił z wielkim problem bardzo długo kręcił i nie mógł załapać 
      Myślę że nie był to problem z akumulatorem
      Więc dlatego pytam co może być przyczyną 
      Czy paliwo się gdizes cofa?
      Czy coś z pompą jest nie tak?
      Dziękuję za wszelką pomoc 
    • Przez Georg4369
      Witam! Czy posiada ktos legendę do kontrolek w Mf 4255?
      Swieci kontrolka z dwoma kolami zębatymi obok siebie i zebatka z olejem w środku. Ciagnik przestal jechac
      Proszę o podpowiedź gdzie są zlokalizowane filtry hydrauliki w tym ciagniku?
    • Przez Georg4369
      Witam! Czy posiada ktos legendę do kontrolek w Mf 4255?
      Swieci kontrolka z dwoma kolami zębatymi obok siebie i zebatka z olejem w środku. Ciagnik przestal jechac
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj