Skocz do zawartości

Zdjęcie

Prędkościomierz rowerowy


83 odpowiedzi na ten temat

#41 Share d200d

d200d

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 czerwiec 2010 - 11:04

Prędkościomierz rowerowy no to niezłe jest :D ale za tą cene to możesz miec 2 gps'y z allegro i z licznikiem gps Tacho :) i wiekszy wyswietlacz.. z ładnym podswietleniem :) skiny do wyboru :) tylko ze nie bedzie liczyc przebytych km i tych funkcji co w tym są.. bo ten to jest licznik oparty na gps , a to co ja tu ja zachwalam to GPS z programem prędkosci :) róznica jest.. ale szkoda ze w cenie :) no ale przekłąda sie na funkcje tego rowerowego :)
Dodany obrazek to jedna ze skórek GPS tacho.. moze byc jeszcze kilka innych z licznikiem do 40km/h fajnie to wyglada :) moze wrzuce fotki z mojego :) a do tego np kupic to https://ssl.allegro...._sd_512_mb.html :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prędkościomierz rowerowy Dzisiaj, 12:53
  •  

#42 Share d200d

d200d

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 czerwiec 2010 - 09:47

Prędkościomierz rowerowy Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us tu moje jak to dzala..:)

#43 Share damian95

damian95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisany 11 czerwiec 2010 - 17:09

Prędkościomierz rowerowy A ja mam pytanie jeśli zamontuje magntoes neodymowy. To on nie nie zaszkodzi np. rozrusznikowi czy automatowi rozrusznika jeśli koło będzie namagnesowane.

#44 Share pawel14011

pawel14011

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 11 czerwiec 2010 - 22:13

Prędkościomierz rowerowy Na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi ani automatowi. Obawiałbym się tylko umieścić silny magnes neodymowy blisko elektroniki (np radia, przerywacza kierunkowskazów, itp)

#45 Share damian95

damian95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisany 12 czerwiec 2010 - 10:07

Prędkościomierz rowerowy Nie no akurat magnes będzie na przedniej feldze wieć tam nie ma elektroniki a jak taki czujnik będzie zachowywał się w błocie nie urwie go??

#46 Share d200d

d200d

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 czerwiec 2010 - 17:36

Prędkościomierz rowerowy

Nie no akurat magnes będzie na przedniej feldze wieć tam nie ma elektroniki a jak taki czujnik będzie zachowywał się w błocie nie urwie go??



widziałes ten moj wczesniej obrazek ? hm czujnik jest tam u gory tak powiedzmy nad srodkiem koła i tam blota nie ma bo bys musial ciagnąc po blocie środkiem maski zeby on byl w blocie.. czasem go zachlapie bloto ktore chlapie z felgi.. ale o dziwo dziala i budny.. pole magnetyczne z neodymow jest tak silne ze sie przebija.. wiec no problem:) obys kable zabezpieczyl przed przerwaniem przy myciu karcherem albo czyms i wszystko bedzie grac :)

patrz na to ;d Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

#47 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 19 lipiec 2010 - 18:17

Prędkościomierz rowerowy Jedno pytanko w związku z montażem licznika rowerowego. Zamierzam zamontować go w ursusie 1012.Magnes przyczepiłem do felgi, raczej nic go z nie oderwie, mam dwa pytania
- czy magnes i czujnik muszą znajdować się w jednej osi, a może być trochę wyżej lub niżej czujnik
- drugie pytanie to czy czujnik montujemy krótszym, czy dłuższym bokiem do magnesu( jak krótszym do słyszę pojedyncze pyknięcie, jak dłuższym podwójne i wynik pomiaru jest inny, na razie jeszcze nic na stałe nie jest połączone)

#48 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 20 lipiec 2010 - 18:46

Prędkościomierz rowerowy Powinieneś słyszec 1 pyknięcie (1 impuls) a mocowanie to trzeba doświadczalnie wybrać.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#49 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 21 lipiec 2010 - 18:35

Prędkościomierz rowerowy Wszystko zamontowane, test podwórkowy zaliczony jutro z GPSem porównam prędkość i najwyżej coś skoryguję w obwodzie koła.Ale mam pytanko, mianowicie założyć na koło dwa magnesy powiedzmy po przeciwnych stronach, czy pozostać przy jednym ?
Dzięki za dotychczasową dyskusje zawsze można coś wiedzy uszczknąć.

#50 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 21 lipiec 2010 - 19:47

Prędkościomierz rowerowy To zależy jak zamontujesz 2 magnesy to licznik będzie szybciej reagował na zmianę prędkości, jeżeli zależy Ci na dokładnym pomiarze to czym magnesów więcej tym lepiej (mam na myśli małe prędkości do 10 km/h, bo jak powyżej to wystarczy 1 magnes jeżeli oczywiście na przednim kole).

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prędkościomierz rowerowy Dzisiaj, 12:53
  •  

#51 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 22 lipiec 2010 - 12:39

Prędkościomierz rowerowy Chyba wolę jeden magnes bo jak są dwa to wskazania cały czas się zmieniają, jak jest jeden to jest stabilizacja wskazań. A teraz zasilanie, jest jakaś przetworniczka która będzie zasilała licznik, a może jakiś inny sposób, pewnie bateria długo nie pociągnie.

#52 Share d200d

d200d

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2010 - 19:55

Prędkościomierz rowerowy

Chyba wolę jeden magnes bo jak są dwa to wskazania cały czas się zmieniają, jak jest jeden to jest stabilizacja wskazań. A teraz zasilanie, jest jakaś przetworniczka która będzie zasilała licznik, a może jakiś inny sposób, pewnie bateria długo nie pociągnie.



kupienie gotowej "przetworniczki" na tak niskie napięcie jakie daje ta malutka bateria w liczniku to koszt jakiś 40-80 złotych (dot. przejściówki z 12V zapalniczki na 1,5V + - 3 V baterii) i teraz nie chce tu być zwolennikiem navi w ciągnikach ale policz :) licznik 20 zł z przesyłką :) + kabel 5zł :) + przetworniczka 40-80 zł to dołożysz 20zł lub nawet nie i masz już gotowy gps ze wszystkim :) aha nie dodałem że 2 x magnes neodymowy najtańszy do tego 18zł za sztukę :)

A teraz praktyka: bateria Ci pociągnie długoooo... fajna jest taka sprawa że jak ruszysz ciągnikiem to licznik Ci się włącza.. a jak stoisz z 5 minut to pokazuje się tylko godzina :) czyli jak zegarek :) 2 lata , a nawet raz na rok jak wymienisz baterię za 3 zł to nic się nie stanie :)

#53 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 23 lipiec 2010 - 20:24

Prędkościomierz rowerowy Ale po co przetwornica i magnesy neodymowe?

Ja w jednym z ciągników mam zwykłe magnesy z koła zamachowego z motoru i też działa a w kombajnie magnesy z owijarki dostępne w każdym większym sklepie z częściami po 5 zł/szt., a bateria spokojnie wytrzyma 2 lata a może i więcej jak zimę spędzi w ciepłym.

Więc bez przesadzania koszt takiej modernizacji nie powinien przekroczyć 30zł. nie trzeba kupować przez internet tylko w sklepie z częściami do rowerów i koszt przesyłki odpada. Ważne aby obwód w liczniku był wprowadzany w mm (cm) ,a nie konkretne wartości dla kół w calach.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#54 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 24 lipiec 2010 - 21:20

Prędkościomierz rowerowy

kupienie gotowej "przetworniczki" na tak niskie napięcie jakie daje ta malutka bateria w liczniku to koszt jakiś 40-80 złotych

Nie sadzisz, że lepiej zastosować LM78L03 za 1 PLN zamiast baterii albo tej Twojej "przetworniczki"?

#55 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 25 lipiec 2010 - 12:13

Prędkościomierz rowerowy Pewnie się mylę ale czy ten stabilizator nie jest na 3V, a bateria ma 1,5V???

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#56 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 lipiec 2010 - 16:58

Prędkościomierz rowerowy @d200d napisał, że licznik jest na napięcie 3V, dlatego zaproponowałem ten układ. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie zastosować taki na napięcie 1,5V.

#57 Share Fu2000

Fu2000

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 lipiec 2010 - 18:13

Prędkościomierz rowerowy Z całym szacunkiem do Twojej wiedzy Elektroniku ale pewnie że lepiej zastosować ten układ który podajesz.. Jednak powiedz mi czy ktoś go tutaj sobie tak polutuje i w ogóle wie o czym napisałeś? myślę że nie.. bo gdyby ktoś chciał iść tą drogą to by sobie cały licznik zrobił no może przesadzam ale kiedyś na forum prosta rzecz - sprawdzenie rezystorami dokladnosci swr.. Ludzie którzy się znali na tym zamiast powiedzieć że potrzeba kupić rezystorki za 20 gr 50om i 100 om i 25 om to kazali mi czytać podręcznik radiofalowca jakiegoś - bo tam jest wszystko napisane... przy wymianie baterii w pilocie nie czytam najpierw książek o budowie baterii i ich rodzajach a potem ide do kiosku i kupuje R6 :)

Sadek - na upartego można wszystko i ograniczyć koszty.. jednak neodymy mają to do siebie że trzymają się jak przyklejone i tego nic nie odczepi tak łatwo.. Sklep rowerowy - też polecam.. ale co i gdzie kto woli.. hm.. powiem Ci tak.. jeden kupuje ursusa drugi kupuje fendta i ten i ten ciągnik jeździ :) więc tak to wygląda z kosztami :)
pozdrawiam.

Wracając do tematu- zacznijmy od początku tych przetwornic... to z tymi licznikami to jest tak że po co komuś np zegar ścienny w domu przerabiać żeby miał zasilanie z gniazdka ?? :)))

#58 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 lipiec 2010 - 18:36

Prędkościomierz rowerowy Zgadzam się z Tobą, że 99% użytkowników nie wie o czym napisałem. Jednak napisałem po to, żeby użytkownicy nie myśleli, że trzeba zastosować drogą przetwornicę za powiedzmy 50 zł, gdyż jest alternatywne, tańsze rozwiązanie. I tylko o to mi chodziło. Bo przypuszczam, że wiekszość uzytkowników miałaby problemy z podłączeniem gotowej przetwornicy, nie mówiąc już o zbudowaniu układu na LM 317L (chociaż układ ten zawiera trzy elementy). I masz całkowitą rację, że najlepszym, najprostszym i zarazem najtańszym rozwiązaniem będzie zastosowanie baterii.


Ps. Mój nick to Elektrotechnik.

#59 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 25 lipiec 2010 - 18:52

Prędkościomierz rowerowy

(dot. przejściówki z 12V zapalniczki na 1,5V + - 3 V baterii)


Trudno rozszyfrować czy 3V czy 1,5V ale wiem co chciałeś przekazać.

Nie spotkałem się z takim stabilizatorem na 3V.

A z tymi kosztami tak jest jak napisał kolega "Fu2000" - ale nieraz zastosowanie droższego elementu jak w tym przypadku nie zmieni zasady działania (nie ma różnicy w użytkowaniu). Bo Ursus i Fendt to "minimalnie" się różnią w użytkowaniu i tu jest motywacja do droższego zakupu.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prędkościomierz rowerowy Dzisiaj, 12:53
  •  

#60 Share Fu2000

Fu2000

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 lipiec 2010 - 20:44

Prędkościomierz rowerowy Witam. Mała poprawka : ceny wahają się od 29zł do 88zł za "ZASILACZ SAMOCHODOWY 1,5V" czyli sporo :) tzn d200d dobrze pisał o tym bo 1,5 V do 3 V reguluje ten sam stabilizator a zazwyczaj zasilanie jest od 1 bateri do 2 bat. albo tych "małych" baterii ale one też są nie drogie :) zasilanie 1,5 V do 3 V jest popularne moim zdaniem w takich opisywanych zegarkach bo więcej im nie trzeba.. jednak takie stabilizatory obsługują więcej np od 1,5V do iluś tam np pasują pewnie od wskaźnika laserowego od ruskich za 5 zł macie 3 baterię:) w zależności od ceny :)

Temat dotyczy liczników w ciągniku dokładnie rowerowych więc jeśli chodzi o mnie to kupił bym licznik i nie przerabiał dodatkowego zasilania.. bo najpierw można sprawdzić ile wytrzyma a decyzję podjąć ewentualnie za rok (czas przykładowy działania baterii) czy potrzebne jest zewnętrzne zasilanie :)

Przepraszam P. Elektrotechnika za pomyłkę z nickiem :) czasem jestem chaotyczny :)

Polecam również zainteresowanym przeszukanie google.. tak jak P.elektotechnik ma w (nie wiem jak to się nazwa) takim podpisie : "|2. Najpierw szukam w google, później szukam na AF, dopiero na końcu zakładam nowy temat. " nie dosłownie ale zwróćcie uwagę na elektrodę.. tam są schematy budowy takich układów jak kolega wspominał i w postach dużo wyjaśnione dla ambitniejszych :) jednak zwykłym czytelnikom (takim jak ja) :) i potencjalnym monterom takich liczników w swoich sprzętach proponuję na początku PRÓBĘ a potem dalsze zapędzanie się w koszty bo moim zdaniem nie opłaca się brnąć w zasilanie.. radzę lepiej zainteresować się neodymami d200d.
Pozdrawiam
Fu2000

Podobne tematy