RotarT25A

Ciężko chodzi Lewarek zmiany biegów i T25A nie ma siły

Polecane posty

RotarT25A    0

 

Witam was Drodzy użytkownicy Af :) 

Jestem tu nowy i  chciałbym was prosić o pomoc.

Otóż mam Ruska  z 1981 roku z jednym lewarkiem

Problemy zaczęły się od wyciągniecia go ze stodoły po kilkuletnim odpoczynku , postanowiłem dać mu drugą szansę

i jakoś jeździł ale z czasem postanowiłem zrobić instalacje światła i te podobne bo kable były powygryzane przez szczury czy inne myszy.

Otóż wracając do tematu żeby nie przeciągać rozmowy.

Biegi ciężko wchodzą chociaż tak nie powinny , więc rozebrałem jakoś podłogę dokopałem się do wodzików  (oczywiście żadnych pokryw od wodzików nie było więc musiałem zakupić) po wysprzątaniu (ziemi z kiełkującym zbożem) zabrałem sie za szukanie przyczyny i szukając w internecie informacji dowiedziałem się że gdzieś się reguluje w nim wodziki więc zobaczyłem jakie ma luzy to się aż przestraszyłem jak to jeździło ale żadnych podkładek nic nie było więc dołożyłem podkładek wyczyściłem i już równo w miarę pracuje .

Ale jest problem otóż  na zgaszonym silniku bez wciskania sprzęgła można spokojnie przerzucać biegi a tak moim zdaniem nie może być.

Zawsze gdy przełączę wajchę na wsteczny reduktor to sprzęgło zawiesza się w połowie , ale jak lekko  przełączę to nie zawsze się zawiesza i normalnie działa.Dodam że sprężyny były wymieniane niedawno z powodu wyskakujących biegów.

A drugi problem jest taki że od jakichś 5msc. zaczęło się że zapowietrzył się raz to go odpowietrzyłem i chodził cały dzień bez problemu , ale gdy dwa dni później byłem go odpalić znowu się zapowietrzał... i odpowietrzałem go i się powietrzył... 

Aż któregoś dnia sprawdzić czy odpali odpalił po 1 tygodniu bez odpowietrzania i tak jest do teraz ale głównym problemem jest wkręcanie się do określonych obrotów a potem gdy dam gaz w podłogę  obroty falują ale powoli wzrastają aż do  maksymalnych.

Nawet ten rusin  nie ma siły ciągnąć zgrabiarki czy pługu .

Obroty się zmiejszają  i aby zapobiec zgaśnieciu  trzeba wcisnąć sprzęgło poczekać aż się ustabilizują obroty i  puścić sprzęgło i cały czas tak się dzieje :(

Z góry dziekuję za pomoc :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2644

Podstawowe pytanie olej w skrzyni i filtr paliwa zmienione,oraz olej w silniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2644

Jak się za powietrza to gdzieś lewe powietrze musi łapać może gdzieś ma nie szczelność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pikas4    0

Co do lewarka to polecam go odkręcić od skrzyni oraz pokrywę blokady wodzików , tak aby sprężyny były luźno (albo lepiej magnesem wyciągnij kulki), następnie podnieś jedną stronę ciągnika do góry tak aby można było swobodnie obracać kołem.

 

Teraz kręcąc kołem poruszaj widełkami za pomocą śrubokręta, powinno się swobodnie przesuwać, jeśli jednak coś będzie blokowało to trzeba sprawdzić w którym miejscu blokują się widełki. Częste problemy mogą być związane ze zmienioną geometrią kulek lub stożków blokujących woziki dlatego warto je wyciągnąć. Również zdarza się, że wodziki przy odblokowywaniu skrzyni młotkiem zostały sklepane na końcach i przy przesuwaniu w otworze się klinują, aby to sprawdzić to należy zdjąć boczne pokrywy wodzików i zaobserwować czy opór występuje przy chowaniu się końcówki wodzika w otworze, jeśli tak to należy ogradować felerny wodzik pilnikiem lub  kamieniem szlifierskim. Jeśli problem wystąpił po złożeniu skrzyni to może być problem ze zbyt dług śrubą w pokrywie podłogi która może klinować któreś widełki (otwory przelotowe  przy lewarku oraz po prawej stronie przy pokrywie blokady wodzików).

 

Inne sprawy będą wymagały już zdjęcia całej pokrywy skrzyni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arofelgi    0

skoro się zapowietrza brak mu mocy sprawdził bym jeszcze pompę wtryskową może tak być ze sekcja puszcza i ma problem z odpaleniem   przeważnie tak to się odbywa,a gdy pompa będzie cała napełniona paliwem będzie falował regulator( miałem tak nie raz spuszczałem paliwo z pompy ) sprawdź pompkę zasilająca tez ma ważna role , i jak kolega mówił wyżej Podstawa Filtry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Polecam wymienić zaworek w pompie (w agromie wiedzą o co chodzi) Przez to ma kiepskie ciśnienie paliwa.

https://agri-truck.pl/rolnictwo-zawor-pompy-wtryskowej-t-25,c20,p8728,pl.html

Filtry paliwa masz nowe, odstojnik czysty?

 

Co do skrzyni to jest rozregulowana blokada wodzików, cięgiełko z prawej strony skrzyni.

Na pewno jest syf w oleju i wszystko zalepione.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj