Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pompa wtryskowa


1101 odpowiedzi na ten temat

#321 Share fliegl

fliegl

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 26 sierpień 2010 - 05:21

Pompa wtryskowa @AF7018 Przestań obrażać innych użytkowników bo to nie to forum.
Proponuje zamknąć temat.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa wtryskowa Dzisiaj, 03:58
  •  

#322 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 sierpień 2010 - 05:27

Pompa wtryskowa Myślę że trochę przesadzasz z tymi końcówkami. Setki godzin chodzą byle dobre końcówki na opałówce z zasyfionych beczek pod warunkiem ze silnik jest dobrze ustawiony. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby zapiekły się po 10 godzinach. Myślę że to raczej efekt twojego kombinowania... za wczesny zapłon podnosi temperaturę wewnątrz cylindra bo to najczęściej powód zapiekania się rozpylacza. Bo okopcenie nie ma wpływu na jego pracę.

Następna sprawa to zetor chodzi miękko? Od 3xxx do 7xxx ani jeden. A wręcz przeciwnie. Silniki mają jeszcze głośniejsze.

Poza tym konstrukcja 60-ki ma ponad 40 lat. Nawet nowy po remoncie lekko kopci i nic na to nie poradzisz. Na nowym silniku dopuszczalne zużycie oleju to 2% spalonego paliwa i samo to objawi się kopceniem. (Po porządnym remoncie nie ma szans żeby tyle zużył)
Poza tym co ci da to że nie będziesz słyszał pracy wtryskiwaczy i silnik będzie mniej stukał?
To jest kropla w morzu wszystkich hałasów jakie wydobywają się z 60-ki. I tak myśli nie słuchać.
KPK Kumurun Team

#323 Share szymonp24

szymonp24

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 26 sierpień 2010 - 17:29

Pompa wtryskowa

tylko ze pompy paliwowe niewiele sie różnią od siebie, widze że jeszcze mało wiesz szymonie :D


taki żart heh

#324 Share AF7018

AF7018

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 26 sierpień 2010 - 19:33

Pompa wtryskowa A ja myślę że 95% właścicieli i użytkowników c360 nawet nie wie o kulejących końcówkach bo uważają, że skoro niedawno założyli nowe rozpylacze to nadmierne dymienie i spadek mocy nie jest przez nie spowodowany. Najczęściej tłumaczą to złym stanem ogólnym silnika i przekonaniem wpajanym przez mechaników, że ten typ tak ma bo skoro tak mówią specjaliści to czemu im nie wierzyć.

A silnik w 60 to silnik jak w każdym innym ciągniku i gadanie, że to konstrukcja z lat 60 i dlatego jest kiepska jest grubą przesadą.
Przecież polskie MF produkowane są w Ursusie od połowy lat 70 a nie licząc czasu produkcji na zachodzie przed zakupem licencji a jednak wszyscy się nimi zachwycają do dziś.
Czym się różni motor c360 od silnika MF czy JD?
czy zachodnie sprzęty mają silniki z głowicami pięcioma zaworowymi na cylinder lub mają wałki rozrządu w głowicy, może mają zupełnie odmienną konstrukcję (jak silnik z tłokiem obrotowym)? może mają wał bez wykorbień albo nie mają w ogóle tłoków?
Odpowiedź na te wszystkie pytania brzmi "NIE".

Wszystkie silniki w ciągnikach, kombajnach i innych maszynach mają bardzo podobną budowę, czy to MF czy NH czy Case czy jeszcze inny bo ogólna budowa silnika spalinowego nie zmieniła się od czasu jego powstania.
Główna różnica tkwi w jakości wykonania, materiałach oraz osprzęcie a dokładniej w układzie zasilania silnika paliwem.
Np. w maszynach JD 25 lat temu były montowane te same modele silników co obecnie a różni je tylko osprzęt i układ paliwowy.
Kiedyś były to pompy rzędowe, później pompy rotacyjne, pompy sterowane elektronicznie i teraz układy Common Rail.

Jeśli remont silnika S4003 będzie zrobiony fachowo na częściach dobrej jakości to nie ma prawa nic w nim stukać i pukać, brać oleju czy dymić jak lokomotywa a i jego żywotność też będzie zadowalająca.

Mój silnik jest krótko po remoncie i za wiele w nim nie stuka więc kolejne zbędne dźwięki wydawane przez pracujące końcówki czy denerwujący dymek na biegu jałowym to dla mnie duża różnica.
Zwłaszcza, że eksperymenty z końcówkami to końcowa faza przeróbki układu zasilania po zamontowaniu pompy wtryskowej VE Boscha co dało dobre efekty w poprawie dynamiki silnika, 30% oszczędności w zużyciu paliwa oraz niespotykaną w C360 kulturę pracy motora. Pewnie normy spalin Euro 5 z niego nie wycisnę ale i tak jest już nie źle.

Ale skoro nikt na tym forum nie może mi pomóc w sprawie efektów działania rozpylaczy zetorowskich w silniku 60 to muszę radzić sobie sam inaczej.

#325 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 sierpień 2010 - 05:51

Pompa wtryskowa Nie mam zastrzeżeń do silnika 60-ki. Wez pod uwagę politykę tamtych lat. W W. Bryt. robili MF i w 60 latach... fakt. Ale była to ich konstrukcja nad którą sami pracowali, udoskonalali już w tamtych latach. Produkowali luksusowe samochody czy motocykle a Polska? CO MIAŁA? Auta na silnik z motopompy, całą masę dwusuwowych silników a ciągniki, każdy jeden robiony na licencji, przeważnie przestarzały i produkowany zgodnie z ruską myślą... DUŻO, TANIO, PROSTO TAK BY CHŁOP CZY KOBIETA MOGŁA GO WYPRODUKOWAĆ, NAPRAWIĄ CZY OBSŁUGIWAĆ. Praktycznie każde państwo posiadało lepszy sprzęt.(pomijając Czechy) Komunistyczne Niemcy mieli IFĘ której silniki do dziś są niezłe i były montowane w kombajnach Fortschritt, anglicy, włosi posiadali lepszy sprzęt i swój.
Przez 40 lat w 60-ce nie poprawiono nic. Chcesz ją poprawić to się baw. Wyzwanie ciekawe nie powiem. Pompa paliwa jest do zmiany i może pomóc. Jest mało precyzyjna jeśli chodzi o zmianą dawki paliwa podczas zmiany obciążenia. W latach gdy powstała 60-ka nie było takiej wiedzy, sprzętu czy precyzji jak dziś. Tylko że to jedyne co możesz poprawić. Takie rzeczy jak dopracować fazy rozrządu czy optymalny kształt, pojemność komory spalania są nie do zrobienia.

Chodziło mi o charakterystyczne dla dizla stukanie w cylindrze w momencie zapłonu. Świadczy raczej o dobrej kondycji silnika.

Firmy stosują silniki stare do dziś ale praktycznie została z niego tylko obudowa. Nie da się zmieniając tylko osprzęt z 40-to latka zrobić nowoczesny, oszczędny silnik. Dziś w erze komputerów, posiadając wiedzę firmy na podstawie symulacji udoskonalają silnik. Zmieniają o ułamki stopni kąty, o dziesiąte milimetra wymiary o gramy masy. Nie widzisz tego a jest to zmienione.

Jeśli masz czas na takie zabawy to zazdroszczę. Ogólnie uważam że lepiej było by wstawić turbo. Każda 60-ka coś zakopci a to jest efekt złego stosunku paliwa do powietrza.
Wystarczy zniwelować oporu zasysania powietrza i silnik zaczyna całkiem inaczej chodzić.
Parę lat temu Ś.P. znajomy wstawił silnik s-4003 do ruskiej CZAJKI. Nie był zadowolony i zaczął się bawić. Wstawił właśnie turbo. Różnica była jak diabli... Zero dymku. Nic.

Dobra... kończę.
Napisz co wymyśliłeś i czy pomogło.
KPK Kumurun Team

#326 Share AF7018

AF7018

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 27 sierpień 2010 - 22:12

Pompa wtryskowa widzę, ze w końcu ktoś konkretny włączył się do dyskusji... i bardzo mnie to cieszy.

Na razie oprócz tej pompy paliwa nic nie jest zmienione, bo nie mam zamiaru zrobić z 60 jakiegoś 100 konnego potwora. Ale to i tak już dużo, spalanie na poziomie 4 litrów/h w ciężkiej robocie to chyba niezły wynik przy odczuwalnie nie zmniejszonej mocy.

Pozostaje kwestia tych końcówek bo nawet na starej pompie po paru godzinach pracy widać było zwiększone dymienie, wyjąłem parę razy wtryski i niby dobrze rozpylają ale iglice byly przyblokowane, i tak się dzieje ciągle. Końcówki nie są przegrzane bo to od razu można poznać, paliwo specjalnie lałem lepsze żeby wyeliminować złą jakość ON, zwiększałem ciśnienie do 190-200 atm. i to też za wiele nie pomaga. Poza tym przy kącie wyprzedzenia 22-24 stopnie i dodaniu gazu jest słychać wyraźnie pracę stukową silnika a raczej c360 mają miękką pracę. Nie uważam, że twarda praca silnika jest czymś złym bo wiele silników z wtryskiem bezpośrednim tak pracuje ale u mnie to słychać jak klepanie młotkiem o kowadło. :D

Teraz wrzuciłem końcówki od MF( bardzo podobne do oryginalnych też mają kąt 150 stopni tylko 4 otwory zamiast pięciu) i narazie jest znacznie lepiej. Jeszcze mniej dymi, kucie słychać dopiero przy ok 30stpniach wyprzedzenia przez co jeszcze mniej dymi (teraz prawie wcale nawet przy przyspieszaniu). Do tego nie stracił na mocy i temperatura silnika przy obciążeniu nie wzrosła.
Teoretycznie te końcówki powinny być OK ale niedawno wyczytałem, że Zetory 3011 i 4011 miały końcówki z jednym centralnym otworkiem a tylko specjaliści w ursusie zmienili na wielootworowe bo to rzekomo miało zmniejszyć zużycie paliwa.
Sęk w tym, że jak się na zewnątrz przymierzy tłok do wtryskiwacza i wtryśnie paliwo to ono wcale nie jest wtryskiwane tam gdzie trzeba (czyli do komory w tłoku) tylko na denko bo komora jest zbyt małej średnicy. Być może zostały zmienione tyko końcówki a nie zmienili komory spalania.
W Mf czy Zetorze 5xxx, 6xxx, 7xxx komora w tłoku jest sporo większej średnicy ale płytsza dlatego końcówki wielootworowe o dużym kącie tam pasują. Za to np. w MTZ 80 komora jest bardzo podobna do tej w c360 i tam końcówki mają mały kąt otworków 120 stopni.
Moim zdaniem do 60 najlepiej pasowała by końcówka z jednym centralnym otworem lub wielootworowa o małym kącie.

Szukam teraz katalogu od zetora 3011 lub 4011 żeby sprawdzić jakiego typu końcówka była kiedyś zastosowana w tym silniku. Może kolega ma gdzieś dostęp do takiego katalogu?


Myślałem też kiedyś o turbinie ale to już trochę poważniejsza przeróbka a ja nie chcę zwiększać mocy, głównie interesuje mnie dynamiczna praca i ekonomika wolnossącej jednostki podobnie jak np. w MF255.
Na razie jedyne co bym jeszcze przerobił to kolektor ssący i wydechowy bo to jest mistrzostwo partactwa upchać w 60 wydechy z 4 cylindrów w jedno małe wyjście umieszczone na samym końcu kolektora.

Trochę się rozpisałem a już późno, czas kończyć

#327 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 27 sierpień 2010 - 22:56

Pompa wtryskowa Powiem tak... jak wcześniej napisałem to my zakładaliśmy końcówki od zetora do c 360 i nie przyniosło to nic dobrego, wręcz odwrotnie.

Druga sprawa, że nie masz pojęcia o czym mówisz kompletnie. Konstrukcja silnika np Ciągników Fend i Case, jest zupełnie inna niż C 360. Tłoki, korby i wał to jedno... silnika mają to samo. Tylko, że są wałki wyrównoważające pracę silnika, inny wał, dłuższe lub krótsze korby, inne tłoki, lepsze materiały. Kompletnie inna kultura pracy. Stukot w C 360...chyba tylko twojej.

Osobiście widzę, że z Ciebie mechanik jak z pół d*py za krzaka, remontujesz niby sobie wszystko, a nie umiesz doprowadzić własnego sprzętu do porządku.
Nie ważne ile masz lat. Jeśli jesteś taki obeznany to czy naprawisz mi silnik w np motocyklu yamaha r6? r1? skrzynie w takich sprzętach też? Na pewno robiłeś też silniki Fendtów, Caseów, Perkinsa? Silniki ciągników siodłowych Renault? Volvo? Scanie? Dafy? Skrzynie Scanii, Dafa, ZF-ki Renault? Skrzynie samochodów osobowych?
Przez 7 lat pracy z ojcem przerobiłem więcej zróżnicowanego sprzętu niż ty przerobisz przez całe swoje życie...bo nawet problemy c 360 nie umiesz rozwiązać.

Jak masz czas na majsterkowanie...pieprzenie się z wstawianiem końcówek od mf do c 360 i zastanawianie się nad egzystencją twojej c 360, to sorry, ale roboty nie masz, bo jakbyś ja miał to nie miał byś czasu na bawienie się z c 360 i cudowanie typu turbo i wstawianie innych pomp.

Ja mam dopiero 25 lat, więc nie wiem wszystkiego...ale strach pomyśleć jakby zgasił Cię mój ojciec.

P.s.
Jeśli jesteś w stanie jakoś konkurować w tych tematach, w których ja jestem obeznany to zawsze możemy się spotkać i zrobimy jakiś prosty silnik np od Premiumki. Myślę, że wtedy wyjdzie cała twoja wiedza techniczna.

Żeby nie było niepotrzebnych niesnasek na forum i kłótni to ja więcej nie będę wyrażał swojego zdania w tym temacie. Podejmując temat z .... takim samym się stajemy.

P.s. 2

Ustaw sobie wtryski na 110 atmosfer i sprawdź czy rozpylają "mechaniku z nieograniczonym czasem". Dobre końcówki rozpylają od 80 atmosfer w c 360. Czekam tylko jak zaczniesz doradzać na forum i się udzielać, bo przecież taka wiedza nie może zostać nie wykorzystana:P Bynajmniej moje rady na tym forum nikomu jeszcze nie sprawiły dodatkowego kłopotu.

#328 Share rysiek100

rysiek100

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów

Napisany 09 marzec 2011 - 10:32

Pompa wtryskowa Witam
Mam pytanie odnośnie oleju w pompie wtryskowej i regulatorze obrotów,po odkręceniu wlewu w pompie zaczyna wywalać ropę i to przez jakiś czas czasem w lecie potrafi kapać przez tę rurkę z tyłu pompy,czy w regulatorze jest osobny wlew czy olej jest dostarczany z pompy?
ursus c360

Edytowany przez rysiek100, 09 marzec 2011 - 10:34.


#329 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 marzec 2011 - 11:04

Pompa wtryskowa Jest połączone nie ma osobnego wlewu.

#330 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 marzec 2011 - 14:44

Pompa wtryskowa Dokładnie. I na temat ropy w pompie jest już temat. I to nie jeden.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa wtryskowa Dzisiaj, 03:58
  •  

#331 Share rysiek100

rysiek100

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów

Napisany 13 marzec 2011 - 18:06

Pompa wtryskowa Panowie mam takie pytanie czy z pompy wtryskowej w c360 jest możliwość przedostawania się paliwa do oleju silnikowego i którędy (wtryski odpadają),i czy przez pompkę zasilającą też jest możliwość że paliwo przenika do miski olejowej? Zauważyłem że olej jest ponad górny stan a oleju nie dolewałem.W pompie sprawdzałem olej ale był wymieszany z ropą.Proszę o podpowiedz.

#332 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 13 marzec 2011 - 18:16

Pompa wtryskowa przepuszcza ci pompka zasilajaca lub sekcje pompy temu własnie dostaje sie ropa do wnetrza pompy i miesza sie z olejem, a to ze w silniku masz ponad stan to moze byc wina simeringa na osi pompy i tam właśnie dostaje sie do silnika

#333 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 marzec 2011 - 18:18

Pompa wtryskowa Może. Z pompki zasilającej do pompy, z zużytych sekcji do pompy a stamtąd przez nieszczelny uszczelniacz na wałku pompy do silnika. Lub leją wtryski i ciśnienie nad tłokiem przeciska ropę z nad tłoka przez pierścienie do silnika.
KPK Kumurun Team

#334 Share kombinator18

kombinator18

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 888 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:N-ce

Napisany 03 kwiecień 2011 - 09:17

Pompa wtryskowa Panowie a faza tego typu ciagnik normalnie sobie pracuje a nagle bach jakby zapowietrzony i gasnie :blink:
Sciagam wezyk od baku paliwo leci a z pompy jakby syczenie cos ala schodzace powietrze :blink:
DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

#335 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 kwiecień 2011 - 19:16

Pompa wtryskowa Pompką ręczną jak pompujesz to tłoczy paliwo? Jesli z pompki syczało powietrze to musiało go gdzieś pociągnąć na odcinku bak-pompka.
KPK Kumurun Team

#336 Share zonk28

zonk28

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Strzelectwo ( HW 80k , HW 90k kal.--5.5mm ) , wędkarstwo , silniki TDI

Napisany 04 kwiecień 2011 - 18:56

Pompa wtryskowa Panowiejeśli chcecie mieć fahowo zrobiona pompe wtryskową to polecam zakład regeneracji pomp wtryskowych w Krakowie na ul.Półłanki..Ja tam robie pompy i zawsze ciągniki pięknie pracują.Nie mam żadnych zastrzeżeń.

Edytowany przez zonk28, 22 maj 2011 - 11:48.


#337 Share Jacek3p

Jacek3p

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2011 - 22:29

Pompa wtryskowa Witam wszystkich . wyciągłem dziś pompe wtryskową w 3p i gdy ją wyjołem to koło od rozrzadu co napędza pompe ma luz i przesuwa się do przodu i do tyłu i w ogóle całe się kiwa problem w tym ze nie wiem czy tak ma być ? Czy to pompa wtryskowa siadła też nie wiem . Wszystko stało się w polu gdy pracowałem nim nagle dostał obrotów około 2200 zaczą przerywać i nie dało sie go zgasić , gdy go udusiłem to już nie odpalił . Jest w nim pompa rzędowa i mysłe nad zakupem rotacyjnej tańsza jest . Która z tych pomp jest lepsza ? Prosze o jak najszybszą odpowiędz i z góry serdecznie dziękuje . :rolleyes: traktor jest mi potrzebny jak najszybciej sami wiecie sezon jets :mellow:

#338 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 04 kwiecień 2011 - 23:50

Pompa wtryskowa Wydaje mi się, że w 3P powinna być właśnie pompa rotacyjna a nie rzędowa. Skoro nie dało się zgasić silnika to pewnie uszkodzony jest regulator obrotów.
Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#339 Share Jelcyn

Jelcyn

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubaczów

Napisany 05 kwiecień 2011 - 05:21

Pompa wtryskowa Prawdopodobnie zablokowała ci się listwa w pompie paliwowej. Może regeneracja coś pomoże .. :rolleyes:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa wtryskowa Dzisiaj, 03:58
  •  

#340 Share Jacek3p

Jacek3p

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2011 - 06:47

Pompa wtryskowa A panowie jak jest z tym napędem pompy . Czy to tak ma być ze on się kiwa . Moze gdy założe pompe to będzie wszystko pracować jak powinno ???

Ma ktoś może zdjęcia pompy wtryskowej MIELECKIEJ do 3p ? Nie wiem własnie jak ona wygłada bo koleś powiedział ze jak mam Mielecką to regenerują tylko w Mielcu . Nie wie ktoś z was o jakiejś dobrej firmie co regenerują pompy wtryskowe w małopolsce ?

Podobne tematy pompa wtryskowa ursus c360