Skocz do zawartości

Zdjęcie

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385??


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 14 lipiec 2008 - 19:44

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? witam. Niedługo pewnie będe chciał zrobić remont silnika bo tak mi radzą na forum. więc już wcześniej chce wiedzieć jak prawidłowo dotrzeć silnik 385?? czy może pracować w polu przy talerzówce?? czy raczej nie?? i jesze takie pytanko zupełnie z innej beczki bo w 385 mam założony obrotomierz i licznik mth od ursusa 330 bo ten oryginalny mi się zepsuł to czy on tak samo będzie nakręcał mth czy o wiele szybciej niż oryginalny??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Dzisiaj, 23:07
  •  

#2 Share gosc1

gosc1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 lipiec 2008 - 20:26

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? No więc tak, jeżeli to kapitalny remont to na początku musi sobie postać bez żadnych obciążeń. I to z 6-8h(zegarowych bo u mnie mth nie działają wiec na takie liczyłem). Dopiero potem przejedź sobie im np. z przyczepą do lasu, czy inna lekką pracę. Dopiero później wchodzisz w prace ciężką(talerzówka,pług)
Ja tak robiłem jak miałem remont i nie było przykrych niespodzianek.

#3 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 15 lipiec 2008 - 07:15

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? a to można dotrzeć ciągnik na biegu jałowym??

#4 Share quercus

quercus

    emerytowany moderator

  • V.I.P.
  • rank
  • 1622 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 lipiec 2008 - 08:38

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Jak już zrobisz remont to wystaw ciągnik przed garaż ustaw mu tam obroty około 800 i niech pochodzi tak se parę godzin. Jeśli myślisz o luzie to oczywiście. :)
,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

#5 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 15 lipiec 2008 - 10:37

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? tak miałem na mysli bez biegu tzn na luzie

#6 Share fendt930

fendt930

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GTC

Napisany 06 październik 2008 - 19:22

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? w tym roku robiłem remont kapitalny silnika w 1224 szliw wału , przestrzelenie bloku , Krotoszyńskie tuleje i sprawdzona głowica . Dotarci gora { tuleja + tłok } do 10 mth 8 godzin zegarowych na rużnych obrotach . Wału niemusisz docierać wcale na panewkach jeżeli masz przestrzelony i wał wyszlifowany bo w dzisiejszych czasach panewki główne jak i korbowodowe są robione na wymiar wał docireało się kiedyś jak się smemu panewki strugało daj jeszcze głowice do sprawdzenia na szczelność zaworów i czy niejest pęknięta tak mi doradził taki starszy mechanik i ciągnik chodzi elegancko

#7 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 06 październik 2008 - 22:16

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Za instrukcją serii 912-1614:
W okresie docierania nie należy dopuszczać do dłuższej pracy silnika na niskich obrotach oraz do pracy przy pełnym obciążeniu.
-pierwsze 10 mth - obciążenie do 1/4 mocy znamionowej
-następne 20 mth - obciążenie do 1/2 mocy znamionowej
-kolejne 20 mth - obciążenie do 3/4 mocy znamionowej
Potem wymieniasz olej w silniku i filtry.

#8 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 06 październik 2008 - 23:02

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Wał korbowy należy docierać ZAWSZE po wymianie panewek niezależnie jak dokładnie były by spasowane. Od tego docierania zależy późniejsza trwałość wału korbowego. Jeżeli ktoś mówi, że wału nie trzeba docierać to znaczy, że nie ma pojęcia o mechanice.

#9 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 02 styczeń 2009 - 17:01

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Witam. wczoraj zmieniałem pierścienie na tłokach i teraz się zastanawiam czy dobrze je włożyłem?
Mam tłoki na 4 pierścienie. czy jeśli się w złej kolejności włożyło to ma to wpływ na pracę ciągnika???
Mam na myśli że zamieniony jest najprawdopodobniej 1 z 2.
Mam je w kolejności od góry: 1-pierścień tłokowy 2 - pierścień tłokowy chromowany 3 - pierścień tłokowy 4- pierścień tłokowy ze sprężynką. dziękuje za opinie.

#10 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 02 styczeń 2009 - 23:36

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Jako pierwszy powinien byc pierscien chromowany poniewaz zwykly szybko ulegl by zuzyciu, pozniej pierscienie tlokowe i na koniec pierscien ze sprezyna czyli zgarniajacy. Pierscienie powinny byc odwrocone napisem TOP do gory.

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Dzisiaj, 23:07
  •  

#11 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 03 styczeń 2009 - 18:46

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? bardzo dziękuję za odpowiedź. Pierścienie na tłokach właśnie przełożyłem i szczerze mówiąc większość była na odwrót mam na myśli że znakiem TOP założyłem wcześniej do dołu. Ale teraz już przełożyłem.
W poniedziałek tylko wtryskiwacze do regeneracji zawieść bo dziś jak sprawdzałem u mechanika to żaden nie działał prawidłowo, przy okazji głowice sprawdziłem i wyszło że dwa zawory nieszczelne były. To teraz już powinien ciągnik chodzić prawidłowo:) jeszcze raz dziękuje.

#12 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 19 kwiecień 2009 - 17:09

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? ja mam pytanie...
po wymianie wału jak przeprowadzić docieranie ?
ciągnik zrobił już ze 8mth ,głównie w drodze a teraz co nim robić ?
chce go dotrzeć jak najlepiej.... ;)

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#13 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 26 czerwiec 2011 - 15:46

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385??

Za instrukcją serii 912-1614:
W okresie docierania nie należy dopuszczać do dłuższej pracy silnika na niskich obrotach oraz do pracy przy pełnym obciążeniu.
-pierwsze 10 mth - obciążenie do 1/4 mocy znamionowej
-następne 20 mth - obciążenie do 1/2 mocy znamionowej
-kolejne 20 mth - obciążenie do 3/4 mocy znamionowej
Potem wymieniasz olej w silniku i filtry.

wiem że odgrzebuję temat ale czytam temat o olejach:
http://www.agrofoto....n/page__st__180

i sam nie wiem jaki olej wziąć na docieranie ciągnika a jakim zalać po dotarciu (remont czwórki turbo), co radzicie?
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#14 Share Dawid18

Dawid18

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 479 postów

Napisany 12 lipiec 2011 - 17:40

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Do c-385 to superol (F) fallo. Ja tam taki lałem i leje.
Ale jak zrobisz mu remont to co 25mtg wymiana oleju 4 razy i wtedy ogień z rury przód do góry i nie ma mowy że coś się stanie.

Ja już 7 razy taką technikę zastosowałem i c-385 po remoncie ma już 3800mtg i silnik jak dzwon c-360 tak samo.

Jednak zainwestuj w słownik, tylko 10% brakuje Ci do dożywocia.

Edytowany przez milanreal1, 12 lipiec 2011 - 22:32.
orty

Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

#15 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2011 - 22:46

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Przeczytałem ten temat i widzę, że nie bardzo wiecie o co chodzi z tym „docieraniem” ;)
Cały pic w tym, aby na początku swojego żywota silnik pracował pod zmiennym obciążeniem w jak najszerszym zakresie obrotów oraz, aby przy tym nie dopuścić do jego przegrzania ;) Więc teorie w stylu: „niech sobie pochodzi na wolnych cały dzień, a potem przez tydzień to tylko delikatnie jeździć”, można sobie w buty wsadzić <_<
Opisy z instrukcji obsługi rozmaitych pojazdów w stylu: „pierwsze 10 mth - obciążenie do 1/4 mocy znamionowej” , są efektem tego, iż producenci starają się dmuchać na zimne i aby produkt stał się idiotoodporny (szczególnie w czasach PRL, gdzie wszyscy wiemy, jak pracownicy dbali o sprzęt) powstawały takie teorie, owocujące znacznym obniżeniem końcowych osiągów silnika, jednakże skutecznie chroniące silnik przed przegrzaniem, a w efekcie jego zgonem ;)

Morał z tego taki, że po remoncie najlepiej by było: odpalić Ciągnik, przejechać się ze 2x wkoło po podwórku stosując różne zakresy obrotów i jak się nic jeszcze nie rozpadło, podczepiać Ciągnik do pługa czy co tam akurat jest do roboty i ognia w pole, śledząc równocześnie wskaźnik temp. I unikając pracy na stałych obrotach ;)

#16 Share zetorcrystal

zetorcrystal

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Fotografia Cyfrowa

Napisany 22 lipiec 2011 - 07:28

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Stefano dobrze mówisz. Mój ojciec robił kiedyś sąsiadowi silnik przy c-360 i ten sąsiad nie miał czasu na docieranie. To ojciec mówi że może iść w pole tylko żeby jeździł o jeden bieg niżej i będzie grało. Jeździ już 7 lat i silnik dzwon :)
sprzedam białoruske z masztem (widlakiem) z przodu stan dobry cena 7 tys

#17 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2011 - 10:42

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Zetorcrystal, twój sąsiad prawdopodobnie posiada c360 dysponującą 100% fabrycznej mocy ;)

Wczoraj zapomniałem napisać, czemu silnik pracujący na biegu jałowym (lub pod znikomym obciążeniem) nie osiągnie pełnej mocy: otóż każdy kto miał kiedyś w ręku pierścień tłokowy, doskonale wie, że można go zginać w rękach ;) siła wywierana na tuleję cylindra przez sam pierścień jest zatem znikoma i dopasowanie obu tych powierzchni przez pocieranie zajęło by całe wieki ;) Lecz na pierścienie działa również siła nacisku wywołana ciśnieniem powstałym podczas jego pracy, która prócz działania w kierunku równoległym do ruchu tłoka, działa również prostopadle, dociskając pierścienie do tulei. Gdy silnik pracuje pod obciążeniem siły te są dużo większe niż na biegu jałowym, więc pierścienie szybciej się ułożą, zmniejszając ryzyko powstawania przedmuchów itp.

Teraz druga kwestia: czemu na zmiennych obrotach: otóż gdy silnik na „dotarciu” pracuje cały czas na stałych obrotach, uzyskujemy eleganckie progi na tulejach cylindrów (dowiemy się o tym dopiero przy następnej „kapitalce”- bo kto by to wcześniej rozbierał- a winę zwalamy na duży przebieg )
Czemu? : siły działające na układ korbowo-tłokowy są proporcjonalne do obrotów silnika. Cały układ opiera się w tym przypadku na panewkach, na których zawsze jest jakiś minimalny luz, co wiąże się z minimalnie wyższym wychyleniem tłoka przy obrotach max, w stosunku do minimalnych. Gdy silnik będzie pracował na stałych obrotach, tłok będzie dochodził do jednego punktu, przez co może powstać próg na cylindrze... Gdy powstanie on wysoko- pół biedy, gdy za nisko i po „docieraniu” zadowolony z efektu swojej pracy użytkownik po raz pierwszy zechce użyć pełnej mocy i obrotów silnika i może spotkać się z niespodzianką w postaci pęknięcia pierścienia uderzającego w powstały próg ;)

Zasady te dotyczą nie tylko starego ursusa, zregenerowanego w szopie lub pod płotem, ale również nowiutkiego JD czy NH itp. prosto z fabryki ;)

#18 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 lipiec 2011 - 12:13

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Masz rację jeśli chodzi o docieranie silnika na wolnych obrotach. Debilizm bezsensowny i już gdzieś to na forum napisałem. Ale z tym docieraniem typu gaz i w palnik byle się nie zagrzał to nie jest prawda. Mysi się ułożyc tłok i pierscienie. Wiesz jaka jest temperatura silnika ale o chwilowych temperaturach tłoka nie bo nic tego nie pokazuje. Jedna chwila, tłok spuchnie i pierscienie masz zatarte. Takich przypadków znam na pęczki. Pierścienie zanim się ułożą, zaczną pracować całą powierzchnią trzeba troche czasu. Do tego czasu na bank ucieka nimi jakaś ilość kompresji pod tłoki i ma całkowite prawo brać olej. Więc po co katować silnik który mimo że po remoncie nie ma jeszczec stóprocentowej sprawności a to że nic się nie stanie to tylko kwestia szczęścia i dowiemy się o tym szybko lub po jaki czasie.Tak że nie dla tego zaleca się dawkować obciążenie bo producenci chcą dmuchać na zimne tylko by dać się nowym elementom dopasować do siebie. Nie jest to polski, komunistyczny wymysł jak zresztą stwierdziłeś tylko całej rzeszy naukowców i technologów na całym swiecie. I jak to jest, cały świat dmucha na zimne? Stare perkinsy, 30-ki, 60-ki 80-ki zetory itp jeszcze potrafią wybaczyć takie podejście do sprawy, ale nie zawsze.

Pomijam ty wymiane samych pierscieni tłokowych bo one nie mogą się zatrzeć, nie działają na nie takie duże siły jak na tłok, temperatura ma znikomy wpływ i konstrukcja też to wyklucza. Nie ma możliwosci by pierscień pływający w rowku docisło do gładzi cylindra tak jak jest dociskany tłok w czasie suwu sprężania z jednej strony i suwu pracy z drugiej. Więć można sobie wtedy docieranie darować. Osobiście nie jestem zwolennikiem tego rodzaju zabiegu i wolę wymieniać całe komplety.

Edytowany przez seweryn20, 22 lipiec 2011 - 12:16.

KPK Kumurun Team

#19 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2011 - 13:41

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? „Gaz w palnik” (czyli w opór ile fabryka dała? Dobrze rozumiem) również jest błędnym rozwiązaniem, bo jak pisałem, silnik musi pracować w całym zakresie obrotów.

Tak łopatologicznie, żeby nie było niejasności: Wyobraźmy sobie sytuację: zrobiłem kapitalny 80'tki, zaczepiam do niej pług 3 skibowy. Po dotarciu jeździł bym 4/I, ale z racji tego, że silnik nie posiada jeszcze pełnej mocy, jeżdżę na 1/II lub gdy widzę że to i tak zbyt dużo: 3/I.
Podczas orki nie utrzymuję bezwzględnie np.: 1700 albo 2000obr/min, tylko skaczę po obrotach na tyle, na ile jest to możliwe, przyśpieszając i zwalniając. I po to niższy bieg- żeby silnik dawał radę się kręcić chociaż z tych 1400 obrotów do 2200, bo przy przyśpieszaniu i tak będzie miał pełne obciążenie.

Co do instrukcji obsługi- już dawno skończyły się czasy, gdy ciągnik, samochód czy motocykl, były w przeciwieństwie do lodówki czy telewizora, maszynami wymagającymi od użytkownika wiedzy o jego budowie i działaniu. Teraz wystarczy wiedzieć jakie guziki naciskać. Tak samo jest z docieraniem.
Lżej jest napisać w instrukcji „unikać jazdy na stałych obrotach i stosować obciążenie 1/4 maksymalnego”, niż robić wywód o pracy silnika na dotarciu, którego i tak nie każdy zrozumie.

Puchną tylko tłoki ulepione z gównolitu ;) A jeśli całość jest zbyt ciasno spasowana to obojętnie czy na dotarciu czy po i tak stanie kołkiem ;) Tłoki przed składaniem powinno się wygotować w oleju i dopiero potem, jak spuchną, pasować luzy montażowe z tuleją.
Współczesne silniki w fabrykach są na tyle dokładnie składane, że praktycznie nie wymagają docierania, poza gładzią cylindryczną. ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Dzisiaj, 23:07
  •  

#20 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 lipiec 2011 - 17:45

jak dotrzeć i ile mth na dotarcie silnika ursusa 385?? Biegami regulujesz obciążenie silnika. Zgadza się. O to własnie chodzi przy docieraniu.

Instrukcja obsługi przeważnie nie zawiera informacji o sposobiue docierania ciągnika bo po co? To są zasady które obowiązują głównie po remontach silnika i jesli właściciel nie posiada na ten temat wiedzy to firma wykonujaca remont powinna udzielić instrukcji jak postępować z swierzo wyremontowanym silnikiem aby uniknąc awari na samym starcie. Też racja.

Puchnie każdy tłok wykonany z aluminium, takie ma własciwości fizyczne i czy to gównolit czy nie gównolit nic tego nie zmieni. Bo jak wytłumaczysz fakt że poważne marki np. samochodów ciężarowych, maszyn budowlanych czy rolniczych udzielaja instrukcji na temat pierwszego okresu użytkowania wyremontowanego silnika w celi prawidłowego dopasowania się części? Dla tego że MAN, JD, czy CAT zakłada tłoki z GÓWNOLITU? Smieszna teoria. Może pasować do 30-ki albo starego zetora. I to też nie za bardzo. Ale że do NIEKTÓRYCH maszyn szczególnie tych starych i bardo popularnych części wykonane nawet przez renomowana firmę są kiepskiej jakości.


KPK Kumurun Team

Podobne tematy