Skocz do zawartości

Zdjęcie

Świeca płomieniowa czy żarowa?


265 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Tomasz1515

Tomasz1515

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koszalin/okolice

Napisany 23 luty 2008 - 19:32

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Ten preparat sie nazywa samo start albo auto start lepiej tego nie używać bo można pokrzywić wał korbowy wystarczy że troszkę tego zadurzo i w złym momencie wpskiniesz. Ale kto by tam mnie słuchał <_< Ja bym takiego czegoś do traktora nigdy w życiu nie wpsiknoł.

o czym ty człowieku gadasz jaki wał korbowy pokrzywić nie wiem czy ty w ogóle masz o czymś pojęcie, ja w swojej 60-tce jak jest mróz -10 to psiknę przez około dwie sekundy i wtedy odpalam i wszystko jest ok ładnie odpal prawie tak jak w lato, przede wszystkim człowieku pomyśl ze to jest powszechnie stosowane nawet w samochodach i nikomu wał sie nie gnie hehe :rolleyes: są nawet takie samostarty uniwersalne do diesli i benzyniaków i ludzie używają tego do odpalania starszych samochodów w zimę a ty człowieku wyskakujesz z takim czymś ze ci sie wał korbowy pognie :) :) :) wał to nie plastelina tak dla twojej wiadomości :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Świeca płomieniowa czy żarowa? Dzisiaj, 09:37
  •  

#22 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 luty 2008 - 20:00

Świeca płomieniowa czy żarowa?

ja w mf255 też czekam 10 sekund i od kopa pali a więcej nie ma co bo akumulatorów szkoda :rolleyes:

W MF jest świeca płomieniowa i ropa zapala się po ok 15-20 sekundach, jak już ropa się zapali to nie trzeba trzymać świecy pod prądem.
W ciapku można by dostawić jedną świecę na desce rozdzielczej(jak w Starze) i wtedy było by widać kiedy są dostatecznie nagrzane, ale akumulatory są chyba trochę słabe na jeszcze jedną świece.

#23 Share kposy

kposy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 luty 2008 - 21:12

Świeca płomieniowa czy żarowa?

W MF jest świeca płomieniowa i ropa zapala się po ok 15-20 sekundach, jak już ropa się zapali to nie trzeba trzymać świecy pod prądem.
W ciapku można by dostawić jedną świecę na desce rozdzielczej(jak w Starze) i wtedy było by widać kiedy są dostatecznie nagrzane, ale akumulatory są chyba trochę słabe na jeszcze jedną świece.

zalezy jakie masz akumulatory...ja mam 2x12V ( 90 Ah )

#24 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 23 luty 2008 - 21:19

Świeca płomieniowa czy żarowa?

o czym ty człowieku gadasz jaki wał korbowy pokrzywić nie wiem czy ty w ogóle masz o czymś pojęcie, ja w swojej 60-tce jak jest mróz -10 to psiknę przez około dwie sekundy i wtedy odpalam i wszystko jest ok ładnie odpal prawie tak jak w lato, przede wszystkim człowieku pomyśl ze to jest powszechnie stosowane nawet w samochodach i nikomu wał sie nie gnie hehe laugh.gif są nawet takie samostarty uniwersalne do diesli i benzyniaków i ludzie używają tego do odpalania starszych samochodów w zimę a ty człowieku wyskakujesz z takim czymś ze ci sie wał korbowy pognie laugh.gif laugh.gif laugh.gif wał to nie plastelina tak dla twojej wiadomości smile.gif



Ja wiem swoje a ty wiesz swoje.
:D

#25 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 24 luty 2008 - 00:20

Świeca płomieniowa czy żarowa? :rolleyes: Chlopaki nie kluccie sie <_<.
Obaj macie racje. Troche samostartu pomoze ale nie wolno przesadzac. W pracy jak stary Transit ni echcial zapalac przy -20 stopniach szefo szalal i kazal dawac sprayu do kolektora ssacego. Zapalal na ogol po 2-3 probach al eto wygladalo tak ze rozrusznik start i w tym momecie troszke sprayu. Jak nie zaskoczyl w 3-4 obrotach po ok 1 minucie ponowna proba. Ale jeden sie taki trafil ze musial szybko go uruchomic i wiedzial najlepiej :) Naladowal w kolektor przez ok 5 sekund wsiadl i na rozrusznik. Pokrecil chwile i zlapal silnik ale malo go z ramy nie wyrwalo :). Ni emusze wam tlumaczyc co jest dla Diesla na mrozie odrazu po odpaleniu dac mu w supcie. Heh jak chodzi na pompie wtryskowej to ma regulator obrotow. Na samostarcie nic go nie ogranicza. Wkreca sie dopoki sie spray nie wypali :) . Albo cos sie urwie :)

Wracajac do tematu swiec. Przeciatna swieca zarowa 12V stosowana w silnikach diesla mierze na starcie ok 16-20A. W miare jak si ezozgrzewa jej prad spada do ok 6-10A. ( sam kiedys z ciekawosci sprawdzalem 3 szt)
Dobrz ejest jezeli ta swieca pogrzeje chwile komore wirowa przed wtrysnieciem tam dawki paliwa. Mysle ze te 20 -30 se przy duzym mroze mozna ja pomeczyc.

Ktos pisal o tym ze akumulatory to szarpie . No tak szarpie ale zwroc uwage ze przy grzaniu swieca pobiera te 10-20A. W 330 sa 2 szt to masz do ok 40A przez te 20-30 sek. Rozrusznik moze pociagnac ok 250A. Pokrec te 10 sekund zimnym silnikiem i wtedy zobacz jak to dziala na zimny akumulator :).

Osobiscie od 10 lat poruszam sie Dieslami i swieca zarowa dl amni eto niejednokrotnie w zimie jedyna deska ratunku na rozruch silnika. Stanowczo jestem za 2-3 krotnym pogrzaniem swiecami nawet po te 30 sek i potem tylko dotkanac na rozruch nioz pokieltac max 10 min ut na mrozie i nie uruchomic samochodu bez naladowania ponownego akumulatora.

Ni ebojmy sie kozystac ze swiec zarowych. Dobrze zagrzac nigdy ni edawac przy kreceniu rozrusznikiem max na gaz!!!!!!!!!! Wtrysniete paliwo przed zaplonen daje taki eniemilosierne obciazenie ze rozrusznik przystaje. Dac mu delikatnie gazu jak zaczni elapac to wtedy na krotko troche wiecej dodac, potemustawic na niskich obrotach i juz po problemie .

AAAAAAA sie rozpisalem. Ale to suche fakty sprawdzone przezemnie od 10 lat doswiadczalnie. Jeszcze nigdy w zimie mnie diesel nie zawiodl stosujac sie wg tych przyjetych przezemnie metod. No raz mi sie galareta w zbiorniku zrobila, a gosc na Orlenie sie zarzejkal ze do - 30 musi wytrzymywac, -18 wystarczylo :)

Pozdrawiam.

#26 Share kposy

kposy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2008 - 11:49

Świeca płomieniowa czy żarowa? heh karola44 widac ze poruszasz sie dieselami starszego typu ( u mnie w rodzinie tez nigdy nie bylo zadnego benzyniaka) - ale ja np. w golfiie ( 1.9TDI) albo w peugeocie ( 1.4 HDI ) jak byl mroz to juz nie musialem grzac swiec ale np. jak mialem omege A czy Scorpio to juz byla zabawa ze swiecami, samostartem ...dlatego dąze do tego ze te nowze silniki nie potrzebują takiego grzania swiec jak te stare

#27 Share Tomasz1515

Tomasz1515

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koszalin/okolice

Napisany 24 luty 2008 - 13:45

Świeca płomieniowa czy żarowa?

W MF jest świeca płomieniowa i ropa zapala się po ok 15-20 sekundach, jak już ropa się zapali to nie trzeba trzymać świecy pod prądem.
W ciapku można by dostawić jedną świecę na desce rozdzielczej(jak w Starze) i wtedy było by widać kiedy są dostatecznie nagrzane, ale akumulatory są chyba trochę słabe na jeszcze jedną świece.

nie chcę kolejny raz sie kłócić i nie wiem o jakim mf ty gadasz bo ja mam mf 255 i w nim jest zwykła świeca żarowa która grzeje powietrze (twoim zdaniem jest jakaś świeca płomieniowa która zapala paliwo) jestem ciekaw gdzie te paliwo zapala <_< może sie nie znam ale o takim patencie w mf255 nie słyszałem :) :) :rolleyes:

#28 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 24 luty 2008 - 14:10

Świeca płomieniowa czy żarowa?

heh karola44 widac ze poruszasz sie dieselami starszego typu ( u mnie w rodzinie tez nigdy nie bylo zadnego benzyniaka) - ale ja np. w golfiie ( 1.9TDI) albo w peugeocie ( 1.4 HDI ) jak byl mroz to juz nie musialem grzac swiec ale np. jak mialem omege A czy Scorpio to juz byla zabawa ze swiecami, samostartem ...dlatego dąze do tego ze te nowze silniki nie potrzebują takiego grzania swiec jak te stare

:rolleyes: tak masz racje o starsze diesle chodzi. No ale w koncu temat poruszany o 330 i podobnych. Te nie sa z XXIw <_<

#29 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 luty 2008 - 14:23

Świeca płomieniowa czy żarowa?

nie chcę kolejny raz sie kłócić i nie wiem o jakim mf ty gadasz bo ja mam mf 255 i w nim jest zwykła świeca żarowa która grzeje powietrze (twoim zdaniem jest jakaś świeca płomieniowa która zapala paliwo) jestem ciekaw gdzie te paliwo zapala :) może sie nie znam ale o takim patencie w mf255 nie słyszałem :) :) :rolleyes:

?? A nie widziałeś czasem rurki doprowadzającej paliwo? Masz ciągnik i nie wiesz co w nim siedzi <_< . Mówię oczywiście o MF 255.

#30 Share Tomasz1515

Tomasz1515

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koszalin/okolice

Napisany 24 luty 2008 - 14:57

Świeca płomieniowa czy żarowa? niech ci bedzie :rolleyes:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Świeca płomieniowa czy żarowa? Dzisiaj, 09:37
  •  

#31 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 02 kwiecień 2008 - 20:43

Świeca płomieniowa czy żarowa? Mam w C-330 świece żarowe i wykręciłem je żeby je przeczyścić. :P Zanim się rozgrzeją do czerwoności to się z nich okropnie kurzy :P tak ma być? Żeby sprawdzić czy działają wykręciłem jedną ze świec i podłączyłem ją na "ostro" do akumulatora, i właśnie wtedy okropnie się z nich dymi B)

Proszę o odpowiedź B)
:D

#32 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 kwiecień 2008 - 21:07

Świeca płomieniowa czy żarowa? A przypadkiem po wyjęciu świecy nie trzymałeś ręką za grzałke świecy?? Bo jeśli tak to pozostawiłeś na niej ślady tłuszczu z rąk który sie wypalił.

#33 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 02 kwiecień 2008 - 21:09

Świeca płomieniowa czy żarowa? No trzymałem ją nawet ją papierem ściernym trochę przejechałem :P Ale wątpię żeby z tego powodu tak sie kurzyło :P
:D

#34 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 03 kwiecień 2008 - 07:38

Świeca płomieniowa czy żarowa? jak cos sie nagrzewa a jest zatluszczone lub brudne to musi si enajpierw wypalic.
Bardzies zastanow sie nad tym czy faktycznie obie grzeja rownomiernie i cyz odpowiednio szybko robia sie czerwone lub nawed jasno pomaranczowe :P.

#35 Share volf

volf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 03 kwiecień 2008 - 16:42

Świeca płomieniowa czy żarowa?

:P tak masz racje o starsze diesle chodzi. No ale w koncu temat poruszany o 330 i podobnych. Te nie sa z XXIw :P

Niby nie jest z XXI wieku, ale na pewno ma więcej wspólnego ze współczesnymi silnikami diesla w autach niż mogłoby się wydawać, bo jest w nim bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma komór wirowych czy wstępnych-jak w starszych samochodach. A właśnie silniki z komorami wirowymi czy wstępnymi wymagają podgrzewania świecami nawet jak silnik jest ciepły i porównywanie ich z silnikami ciągników jest trochę nie na miejscu. Co innego nowocześniejsze silniki diesla stosowane w autach np HDI; .
TDI; JTD-mają one wtrysk bezpośredni dwu- lub wielofazowy, a do odpalenia zimnego silnika w temperaturze powyżej
kilku stopni nie wymagają wstępnego podgrzewania
Pozdrawiam.

#36 Share pronarek

pronarek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 625 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kalisza woj. wlkp
  • Zainteresowania:no po pierwsze to dziewczyny a pózniej to głównie naprawianie i przerabianie róznych maszyn ( zazwyczaj wszystko psuje)

Napisany 12 lipiec 2008 - 21:11

Świeca płomieniowa czy żarowa? mam pytanie z poprzedniego tematu wynikło ze najlepiej usprawnic odpalanie 360 przez zamontowanie swiecy zarowej lub płomieniowej i tu mam problem bo nie wiiem co lepsze czy 4 swiece zarowe na kazdym tłoku czy jedna płomienoiwa w kolektorze ???

#37 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 13 lipiec 2008 - 09:32

Świeca płomieniowa czy żarowa? Ja myślę że na kolektorze była by lepsza, bo jeżeli miałbyś żarowe na każdym tłoki i czasem by jedna się zepsuła to 3 tłoki by dostały ciepłe powietrze a jeden nie, więc to nie było by dobre... a Jak jest jedna świeca na kolektorze to każdy tłok dostaje takie samo powietrze [o tej samej temperaturze co pozostałe]

#38 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 15 lipiec 2008 - 14:57

Świeca płomieniowa czy żarowa? Tez myśle ze była by lepsza świeca płomieniowa :)

#39 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 15 lipiec 2008 - 15:18

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Ja myślę że na kolektorze była by lepsza, bo jeżeli miałbyś żarowe na każdym tłoki i czasem by jedna się zepsuła to 3 tłoki by dostały ciepłe powietrze a jeden nie, więc to nie było by dobre... a Jak jest jedna świeca na kolektorze to każdy tłok dostaje takie samo powietrze [o tej samej temperaturze co pozostałe]


ale jak padnie na kolektorze to znów bedzie tak jak przed załozeniem świecy a jak na 3 tłokach bedzie grzanie to silnik zapali i tak łatwiej niż jakby nie miał wcale świec

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Świeca płomieniowa czy żarowa? Dzisiaj, 09:37
  •  

#40 Share wojtii

wojtii

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:blisko WRC

Napisany 15 lipiec 2008 - 15:31

Świeca płomieniowa czy żarowa? ale płomieniową łatwiej zamontować :)

Podobne tematy