piotrekkkk

Świeca płomieniowa czy żarowa?

Polecane posty

seweryn20    825

Rozgrzewasz świecę a dopiero gdy kręcisz ma silnikiem paliwo ma się zapalić od rozgrzanego żarnika. Nie gdy silnik stoi. Jak myślisz na ile starczy tlenu w zamkniętym kolektorze... na  5 sekund? Dla tego paliwo ma się palić dopiero gdy kręcisz silnikiem i zasysa on powietrze do kolektora.

 

W pompie po zgaszeniu silnika nie ma ciśnienia. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazik1234    2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

To odkręć przewód zasilający co idzie do pompy wtryskowej i zakręć po chwili z powrotem,zobaczysz czy zapali.

Pompa wtryskowa nie pobiera sama paliwa ze zbiornika.

Świece na zgaszonym silniku możesz grzać ile chcesz,powietrze w kolektorze jest z filtra powietrza.

Przynajmniej u mnie tak jest.

 

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powietrze w kolektorze jest z obu stron zamknięte. Z jednej głowica a z drugiej olejem w filtrze. Świeca na zgaszonym będzie się paliła krótko.

Na filmie zapaliła się na zgaszonym bo po otwarciu spłynęła część paliwa znad świecy z pionowego kawałka rurki.

Świece kup jaką chcesz. Miałem iskrę za 45 zeta spaliła się po sezonie. Kupiłem syfa za 25 zeta i chodzi do dziś. Nie ma reguły przy patencie grzanym ręcznie na oko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Gwarantuje że powietrza w kolektorze wystarczy na cały dzień palenia tej świecy.

Żeby paliwo z rurki grawitacyjnie spłyneło do świecy musiał by być układ otwarty a nie 100% szczelny jakim jest układ paliwowy.

Zawory ssące w silniku w najlepszym wypadku są zamknięte tylko trzy.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Powietrze zamknięte olejem w filtrze? Olej jest po to aby powietrze odbijając się od lustra oleju oczyszczało się ale co ma tam zamykać?

Aby postał płomień ze świecy płomieniowej nie potrzeba dużego ciśnienia - oczywiście zależy jaki ten płomień ma być.

W MF-ach zawsze jest płomień bez kręcenia rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

U mnie w JD jest oryginalne grawitacyjne zasilnie swiecy z zbiorniczka zamontowanego na powrocie i dziala jak najbardziej poprawnie i niezawodnie. Takim samym sposbem zrobilem w swojej trzydziestce i dwuch innych. Moim zdaniem jakiekolwiek cisnienie jest zbedne. Grzejesz swieca sie zapala krecisz silnikem i pali bez problemu. Nigdy mi sie nie zdazylo zeby w kolektorze sie tlen skonczyl i mialo to jakis wplyw na rozruch chyba zeby palic ta swiece 10min ;)

Edytowano przez Milosz27

Kupie Jonh Deere 6400, 6410, 6506, 6600, 6610.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Filtr olejowy działa trochę inaczej.

Powietrze nie odbija się od oleju tylko ciągnie olej razem z powietrzem do góry do tego wkładu drucianego,przez który przedostaje się już samo powietrze.

Zanieczyszczenia w powietrzu łapią się oleju i opadają razem z olejem w dół do tej miski.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W ruskim dostęp powietrza jest odcięty przez olej w filtrze bo rura ssąca jest w nim zanurzona. W 60-ce nie ale i tak nie zaciągnie tamtędy powietrza bo jak? Silnikiem nie przeleci bo zawsze otwarty tylko jeden zawór. Za skarby świata świeca nie będzie się paliła długo gdy silnik stoi bo jak? Skąd  tlen? Nie da się by jednym końcem przez filtr powietrza wylatywał dwutlenek a wpadał tlen jeszcze w takim tempie jak się szybko spala.

Na filmie kawałek przewodu jest w pionie zawsze coś wyleci paliwo to nie woda ma małe napięcie powierzchniowe. Spłynie rurką na dół puszczając do góry powietrze. 

 

Ogólnie nie ma to znaczenie. Świeca ma się palić gdy silnik kręci rozrusznik wcześniej nie musi. Po co? 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Każdy tu ma trochę racji, z filtrami nie ma reguły bo zależnie od ciągnika można spotkać też suchy filtr (mam w dwóch) i wtedy nie ma tematu oleju. Płomienica jest (jak piszecie) podłączona do filtra paliwa (czyli przed pompą wtryskową) i paliwo do niej pompuje pompka zasilająca a nie wtryskowa. Tlenu jest zawsze mało i to jest największy minus płomienic. Bo chyba każdy zauważył że gdy płomienica się pali to silnik niby łapie ale zaskoczyć nie chce, dopiero gdy zdmuchnie płomienice (która odbiera mu tlen) zaskakuje jak powinien. Porównując do świec żarowych, które tylko podgrzewają powietrze to na nich silnik zaskakuje dużo lepiej. Minusem jest to że ta z kolei potrzebuje więcej prądu, ale z praktyki wiem że o ile prądu nam wystarcza to podgrzewacz powietrza jest lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Miałem swojego czasu 4011 i ona NAJLEPIEJ w zimie paliła po podgrzaniu kolektora opalarką. Pierwszy cylinder który złapał to powietrze uruchamiał silnik.

Osobiście wolę grzałkę płynu efekt taki sam tyle że podgrzewa powietrze w cylindrach i kanałach głowicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

grzałka płynu i po problemie... w perkinsie sobie chwale ale do 60tki grzałke montują na weżu chłodnicy.... ciekawe czy ta ogrzana woda w ogóle dotrze do silnika. Coś tam piszą, że termostat trzeba wywalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Wypisujecie tu teorie niczym naukowcy - robił ktoś z was badania na jak długo tego tlenu wystarczy? Nie spotkałem się jeszcze ze świecą płomieniową która by nie odpalała się bez kręcenia rozrusznikiem. 

Świeca żarowa jest zdecydowane lepsza tylko jest jeden podstawowy warunek - musi znajdować się bezpośrednio w komorze spalania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A ty przeczytałeś uważnie? Nikt nie napisał że nie odpali tylko że będzie się paliła krótko i nie ma to sensu. Ma się palić gdy silnik zasysa powietrze i tyle.

W każdej oryginalnej konstrukcji paliwo jest podawane równocześnie z włączeniem rozrusznika. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek116a    30

Odkopuje temat. Mam pytanie czy jak podepnę świecę płomieniową, zamiast żarowych w starterze w c330, czy świeca będzie się paliła w czasie rozruchu czy tylko w czasie grzania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podłącz żarówkę do świecy żarowej i zakręć silnikiem bo prawdę mówiąc nie wiem.

Jeśli chcesz w 30-ce założyć płomieniówkę to nie rób tego. Tam te świece dobrą robotę robią.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Świecę  płomieniowa daje się w kolektor dolotowy a nie w komorę spalania.W komorze spalania i wyłącznie są żarowe i  ty tam nic nie kombinuj tylko zostaw tak jest bo to akurat zostało dobrze rozwiązane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek116a    30

Tylko że ja mam C-328, założył bym świece płomieniową w filtr powietrza, i wstawił nowy starter od c-330, bo mam teraz na przycisk i muszę wymienić bo się zacina. A mam taki sam problem jak kolega kilka postów wcześniej opisał, że jak ciepły to od strzała, a jak zimny to kręci kręci kręci i rzadko kiedy zapali (nawet tak jak dzisiaj było kilka stopni na plusie to nie odpalił), trzeba na rozciąg

Edytowano przez pawelek116a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Świecę  płomieniowa daje się w kolektor dolotowy a nie w komorę spalania.W komorze spalania i wyłącznie są żarowe i  ty tam nic nie kombinuj tylko zostaw tak jest bo to akurat zostało dobrze rozwiązane.

Przecież kolega o 30-kę pytał a tam są świece żarowe w kolektorze.

Możesz wstawić płomieniówkę  spokojnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Aj zrozumiałem że zamiast żarowych płomieniowe a to chodziło starter Zwracam honor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Odkopuje temat. Mam pytanie czy jak podepnę świecę płomieniową, zamiast żarowych w starterze w c330, czy świeca będzie się paliła w czasie rozruchu czy tylko w czasie grzania?

 

Podczas rozruchu też się grzeją świece.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj