Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z wałkiem.


43 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Grześ

Grześ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 495 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Południowa Wielkopolska(PRA)

Napisany 25 styczeń 2007 - 12:43

Problem z wałkiem. Kolega ma MTZ 82 z 1996 roku i ma problem z wałekiem jak dostanie obciażenie to przestaje się krącić. Nic nie trzeszczy nic skacze poprostu jakby się coś ślizgało. Co można z tym zrobić.
The Truth Is Out There

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z wałkiem. Dzisiaj, 16:51
  •  

#2 Share ilovemtz

ilovemtz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Lokalizacja:Rawicz

Napisany 25 styczeń 2007 - 16:51

Problem z wałkiem. Tez tak mam y od kilunastu dni bez obciazenia wałek sie kreci ale tak to nie, trzeba to zrobic ale to wydatek ponad 1000zl
I love mtz and simson.

#3 Share soko74

soko74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 25 styczeń 2007 - 19:48

Problem z wałkiem. W obu przypadkach może wystarczyć tylko regulacja opasek napędu wałka.Jest to opisane na agrofoto,radziłbym dokładniej przejrzeć posty.

#4 Share Grześ

Grześ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 495 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Południowa Wielkopolska(PRA)

Napisany 26 styczeń 2007 - 19:03

Problem z wałkiem. No właśnie kolega przerabiał regulację tej taśmy ale to mało pomogło.
A możesz mi pomóć znaleść to miejsce gdzie o tym pisano w którym temacie.
The Truth Is Out There

#5 Share soko74

soko74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 26 styczeń 2007 - 21:45

Problem z wałkiem. Zdemontuj z dzwigienki z tyłu ciągnika cięgło.W miejsce cięgła włóż śrubę M10 i wkręć w otwór w tylnim moście,następnie odkręć dekielek z odpowietrznikiem(z tyłu pod siłownikiem).Będą tam 2 wkręty zpłaszczone na końcu.Wkręć je do końca, tylko bez przesady, bo ukręcisz,a następnie odkręć o 2,5 obrotu.Jeśli ta regulacja nie pomoże,będziesz musiał wyjąć cały wałek i wymienić taśmy.To nie duzo roboty, tylko przed wyjęciem wałka wykręć wkręty.

#6 Share Lewrol

Lewrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2007 - 21:34

Problem z wałkiem.

Zdemontuj z dzwigienki z tyłu ciągnika cięgło.W miejsce cięgła włóż śrubę M10 i wkręć w otwór w tylnim moście,następnie odkręć dekielek z odpowietrznikiem(z tyłu pod siłownikiem).Będą tam 2 wkręty zpłaszczone na końcu.Wkręć je do końca, tylko bez przesady, bo ukręcisz,a następnie odkręć o 2,5 obrotu.Jeśli ta regulacja nie pomoże,będziesz musiał wyjąć cały wałek i wymienić taśmy.To nie duzo roboty, tylko przed wyjęciem wałka wykręć wkręty.



#7 Share Lewrol

Lewrol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2007 - 21:38

Problem z wałkiem. W nowszych modelach Pronarów czy Mtz słóży do tego dżwignia regulacyjna nad Wom

#8 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 07 luty 2007 - 16:14

Problem z wałkiem. Mój wuja ma nowego Pronara i stale ma problemy jak nie z wałkiem to z przednim napędem bo oba są załączane elektrohydraulicznie na guzik (tak mi tłumaczył, że wszystko ma na guziki :huh:) i stale to się psuje.

#9 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 07 marzec 2007 - 11:06

Problem z wałkiem. hej coolman mam male watpliwosci co do tego ze na ,,guzik'' ma wom i przedni naped, poniewaz pronar 82SA ma blokade tylnego na ,,guzik", wom tez na ,,guzik'', a przedni naped na dzwignie, natomiast pronar 1025A ma przedni naped na ,,guzik'' a wom i blokade mostu na dzwignie. Chyba za pozakladal dodatkowe elektrozawory i przerabial instalacje. Chyba ze ma pronara 1221A lub 1523A albo wersje P5 jub P7 no to sorry;) pozdro

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#10 Share dronningborg6

dronningborg6

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 22 marzec 2008 - 11:11

Problem z wałkiem. Dlaczego wałek w mtz kręci się tylko podczas jazdy, jak wyregulować?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z wałkiem. Dzisiaj, 16:51
  •  

#11 Share zuczek015

zuczek015

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sosnowo

Napisany 22 marzec 2008 - 11:32

Problem z wałkiem. w starym mtz pod siedzeniem koło wzmacniacza hydrauliki jest dźwignia do zmiany obrotów z zależnych na niezależne , przekręcasz w prawo i masz obroty zależne od silnika, a w lewo to od jazdy!

#12 Share mariuszpierwszy

mariuszpierwszy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 11 czerwiec 2008 - 20:38

Problem z wałkiem. Mam jeszcze inny problem z wałkiem w MTZ 82 z 1984r. Niezależnie od położenia dźwigni przełączającej napęd wałka odbioru napędu (ta pod siedzeniem), działa tylko napęd zależny od jazdy. Może ktoś wie o ile stopni można obrócić dźwignię (u mnie 90). Czy można coś z tym zrobić bez rozjechania skrzyni?

#13 Share kamis

kamis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 17 czerwiec 2008 - 22:13

Problem z wałkiem.

Mam jeszcze inny problem z wałkiem w MTZ 82 z 1984r. Niezależnie od położenia dźwigni przełączającej napęd wałka odbioru napędu (ta pod siedzeniem), działa tylko napęd zależny od jazdy. Może ktoś wie o ile stopni można obrócić dźwignię (u mnie 90). Czy można coś z tym zrobić bez rozjechania skrzyni?

prawdopodobnie rozłączyło ci się przy zmianie prędkości womu , jest wyłączone na środek, weź klucz 14 i 17 i pod traktor .śrubę na klucz 14 popuść a 17 płaską spróbuj przełączyć traktor musi pracować na wolnych obrotach trochę zazgżyta,tym przełączasz obroty womu 540 1000 .u mnie tak było ,odpisz co zrobiłeś pozdro

#14 Share mariuszpierwszy

mariuszpierwszy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 22 czerwiec 2008 - 13:48

Problem z wałkiem.

prawdopodobnie rozłączyło ci się przy zmianie prędkości womu , jest wyłączone na środek, weź klucz 14 i 17 i pod traktor .śrubę na klucz 14 popuść a 17 płaską spróbuj przełączyć traktor musi pracować na wolnych obrotach trochę zazgżyta,tym przełączasz obroty womu 540 1000 .u mnie tak było ,odpisz co zrobiłeś pozdro



#15 Share mariuszpierwszy

mariuszpierwszy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 22 czerwiec 2008 - 13:49

Problem z wałkiem.

prawdopodobnie rozłączyło ci się przy zmianie prędkości womu , jest wyłączone na środek, weź klucz 14 i 17 i pod traktor .śrubę na klucz 14 popuść a 17 płaską spróbuj przełączyć traktor musi pracować na wolnych obrotach trochę zazgżyta,tym przełączasz obroty womu 540 1000 .u mnie tak było ,odpisz co zrobiłeś pozdro


Niestety, przełącznik obrotów 540/1000 działa sprawnie. Problem jest prawdopodobnie w przełączniku pod siedzeniem. Standardowo jest to drut zakończony nakrętką, a dostęp do niego jest przez klapkę w blasze pod siedzeniem. Obrót w lewo - właczony napęd synchroniczny, w prawo - niezależny. U mnie działa tylko napęd synchroniczny. Wajcha obraca się bardzo lekko i nic się nie przełącza. Być może coś spadło z wałka sterowania (numer katalogowy 50-2401019-b w tylnym moście). Niestety dojście jest zerowe. Chyba trzeba rozjechać tylny most i skrzynię. Mechanik przebąkiwał, że można wyjąć baki paliwa - trzeba unieść kabinę i dostać się od góry. I jedno i drugie to masa roboty. Może masz jakiś inny patent. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny. Jeśli możesz, to sprawdź, jak działa u Ciebie ten wałek. Może to podsunie jakiś pomysł.Dzięki.Pzdr.

#16 Share glizda70

glizda70

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów

Napisany 23 czerwiec 2008 - 15:02

Problem z wałkiem.

Niestety, przełącznik obrotów 540/1000 działa sprawnie. Problem jest prawdopodobnie w przełączniku pod siedzeniem. Standardowo jest to drut zakończony nakrętką, a dostęp do niego jest przez klapkę w blasze pod siedzeniem. Obrót w lewo - właczony napęd synchroniczny, w prawo - niezależny. U mnie działa tylko napęd synchroniczny. Wajcha obraca się bardzo lekko i nic się nie przełącza. Być może coś spadło z wałka sterowania (numer katalogowy 50-2401019-b w tylnym moście). Niestety dojście jest zerowe. Chyba trzeba rozjechać tylny most i skrzynię. Mechanik przebąkiwał, że można wyjąć baki paliwa - trzeba unieść kabinę i dostać się od góry. I jedno i drugie to masa roboty. Może masz jakiś inny patent. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny. Jeśli możesz, to sprawdź, jak działa u Ciebie ten wałek. Może to podsunie jakiś pomysł.Dzięki.Pzdr.


Odkręć siedzenie,blache,odkręć podstawę siłownika chyba 4 sruby,podnieś lekko do góry ten
DRUT i nastaw bo widełki spadły z tuleja ja tak miałem z 5 razy.

#17 Share mariuszpierwszy

mariuszpierwszy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 25 czerwiec 2008 - 13:37

Problem z wałkiem.

Odkręć siedzenie,blache,odkręć podstawę siłownika chyba 4 sruby,podnieś lekko do góry ten
DRUT i nastaw bo widełki spadły z tuleja ja tak miałem z 5 razy.


Napisz. czy robisz coś jeszcze. Zdjąłem hydraulikę nawet z siłownikiem, to do drutu mam super dostęp. Mogę go podnieść i próbować nastawić, ale nic z tego. Żeby choć coś zgrzytnęło.. a tu nic. Niezależnie od ustawienia jest wom zależny. Może gdzieś młoteczkiem trzeba. Oś przełączania chodzi bardzo lekko. Próbowałem w różnych konfiguracjach: przy włączonym i wyłączonym silniku, przy włączonym i rozłączonym womie i szlag mnie trafia, bo jestem bezsilny. Zacząłem się zastanawiać, czy może spróbować dostać się do widełek przez blokadę dyfra, ale się boję, że na nic ta robota. Coraz bliżej jestem do rozjechania tylnego mostu, ale to zbyt przerażająca perspektywa.... Dzieki za pomoc.____ To było jeszcze 10 minut temu. Napisałem o młoteczku i mnie olśniło. Już przedtem miałem miejsce gdzie wchodził bolec, ale nie było szansy przekręcenie dźwigni. Spróbowałem jeszcze raz i pomogłem młotkiem. Już mam WOM. Wielkie dzięki za pomoc.

#18 Share glizda70

glizda70

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów

Napisany 26 czerwiec 2008 - 16:37

Problem z wałkiem. To super

#19 Share Mrowojad

Mrowojad

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów

Napisany 19 lipiec 2008 - 21:19

Problem z wałkiem. a ja mam taki problem, ze u mnie w mtz 80 przy wylaczonym womie slychac takie stukanie.
gdy stoi sie z tylu ciagnika, to slyszy sie jakies stukanie, a jak dotknie sie reka tego walka, to czuc jakby po drugiej stronie siedzial krasnal i naparzal mlotkiem w ten walek.
wom mam ustawiony na 1000, zalezny od silnika, a wylaczam go jedynie ta dzwignia po prawej stronie.
co jest grane, dlaczego przy wylaczonym womie slychac te stukanie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z wałkiem. Dzisiaj, 16:51
  •  

#20 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 19 lipiec 2008 - 21:26

Problem z wałkiem. stukanie bardziej takie chrobotanie (zresztą jak kto woli ) i końcywka walka trzęsie się ,wibruje to może być złe wyregulowanie albo prędzej poszło łożysko. Ono nie lubi 1000 obr


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy