Davidoff123

Prawidłowe ciśnienie w oponach.

Polecane posty

mirasek    13

Zależy do czego - prace polowe, transport, tur... nie ma jednej uniwersalnej wartości. Opony mają dętki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    3

Z racji tego że byla tu mowa o ciśnieniu w oponach, a w innym temacie nikt się nie odezwał-, chciałbym się zapytać jakie powinno być ciśnienie w ciągniku pracującym z TUR-em?

Proxima 95, bo taki mam. W instrukcji jest napisane(zależnie od szybkości) tak:

-opony przednie średnia to 120kPa

-opony tylne średnia to 80kPa

sa do tego dwa odnośniki:

1. wartości te są dla średnich rozstawów kół

2. w razi eksploatacji na twardym podkładzie zaleca się podwyższyć ciśnienie o 30kPa.

ale chyba nie brali pod uwagę TURa.

a ja eksploatuje w różnych warunkach.

Moje pytanie: Czy powinienem zostawić te średnie wartości ciśnienia dla pracy w rożnych warunkach z TURem i max rozstawie kół???

Max rozstaw kół jest dobry przy TURze , ale czy nie pogarsza to nośności przedniej osi?

Z góry dziękuje za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Do transportu i tura można pompować do 1,8. W pole tak jak zaleca instrukcja lub tył 1,2 a przód 0,8.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Proponowałbym pompować tyle ile podają dane producenta na oponie.

na oponie podane jest ciśnienie potrzebne do osadzenia opony na obręczy felgi... a na takim chyba byś nie chciał pracować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

takie cisnienie jest podawane na oponie? np. na samochodowych tego nie zauwazylem i zawsze jezdze na max, podanym na oponie, albo prawie na max, bo boje sie zeby nie sciagnac opony z felgi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

nie żartuj, że jeździsz na 3,5 bara ? :blink: Na osobowych maksymalne dopuszczalne ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

na 3 barach, a zeby opona sie rozeszla na feldze nabijamy 6 barow i wiecej na moja odpowiedzialnosc.

histereza przy takim cisnieniu bardzo ciekawie wyglada :blink: oczywiscie mowie o samochodzie osobowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

prawdziwy z Ciebie hardcor :blink: Ja jak zakładałem nowe opony, to jakiś baran jak osadził opony, to nie spuścił ciśnienia i jeździłem tydzień czasu też na lekko ponad 3 bar, normalnie jak na taczce z gumowym kołem. Moje auto jest obniżone tylko 3 cm, Twoje sporo więcej, nie wiem jak to wytrzymujesz :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w trasie po dobrej drodze np. koszwaly - poznan jest bardziej komfortowe od zwyklego bujajacego sie statku, po samym poznaniu jest dramat. w gdansku mamy lepsze drogi, mniej dziurawe, ale z wiekszymi koleinami (ciezko pas zmienic). widocznie musi byc gorsze podloze i drogi sie szybciej zuzywaja dlatego musza je remontowac :huh:

 

tez mialem kiedys z 6 cm obnizone, ale fajnie sie jezdzilo :blink: :o , ale to choroba jak z tatuazami maja niektorzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Gdańsk ma germańskie podłoże :huh: Niby "pyrowcy" to polska "elyta" ale do Niemców im troszkę brakuje :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Niby "pyrowcy" to polska "elyta"

chyba predzej jelita :huh: :blink:

jesli chodzi o dziurawe drogi to jest katastrofa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj