kukum

Ustawienie orki siłowej

Polecane posty

kukum    9

Witam panów pytanie takie jak w temacie jak ustwić dzwignie (Wajche) i która do pozycji siłowej ? mam mtz 82 z 87 roku i posiadam 4 dzwignie koło kierownicy dwie pierwsze ( od lewej ) to steruje hydraulika zewnetrzna 3 to dla mnie czarna magia mam ustawiona ją po srodku tak jakby zawsze, a ostatnia 4 podnosze i opuszczam tylny tuz. Dodam ze dzwignia koło siedzenie nie operuje bo mi nie wygodnie raz na ruski  bawiłem sie nia zeby nie zastała sie i tyle 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk741    31

też mam mtz i powiem tak mam przy kierownicy 3 wajchy i jedna z boku ale sąsiad też ma mtz i ma 4 przy kierownicy i dwie od hydrauliki zewnetrznej jedna od tuza i ta pozostała mówi że służy do "blokowania podnośnika" czyli że np jak jedzir i żeby mu pluga nie opuszczalo to sobie tym blokuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

patryk 741 tam nic nie zblokujesz

 

 

kukum no to ci domieszam :P miałem mtz z 87 r , to jeszcze pod kierownicą masz pokrętło zawór do ... czegoś  :lol: chyba do siły docisku belek

 

pod siedzeniem masz malutki zaworek z rączką grubości/wielkości gwoździa powiedzmy i obok przełącznik no zazębia się z dżwigniami od mocowania cięgła to tu załączasz pozycję zwykłą i siłową (do pługa)

 

no i wajcha przy siedzeniu nią możesz ustawić wysokość na jaka mają opaść belki (albo inaczej ile od ziemi)

a sterujesz tą wajchą od prawej przy kierownicy

 

a żeby ta przy siedzeniu działała to musisz jakoś ustawić tą drugą od prawej , i chyba ten zaworek pod siedzeniem

A i jak tą drugą nie w to miejsce nastawisz to belki wcale nie będą działać

 

no i każda wajcha przy kierownicy ma 4 pozycje -_-

 

 

 

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj