Strogonow

Zetor 7745 Brak niezależnego wałka WOM

Polecane posty

Strogonow    16

Witam 

Mam problem z wałkiem WOM w zetorze 7745, a mianowicie gdy próbuje załączyć WOM niezależny nic się nie dzieje.

Pompa podnośnika pracuje dobrze a wałka brak. Po przełączeniu na wałek zależny od prędkości jazdy, wałek pracuje.

Co może być przyczyną takiej awarii? Czy może ja po prostu coś nie tak robię.

Dodam że ciągnik nie dawno kupiłem i to był pierwszy raz kiedy miał pracować z WOMem.


Rolnictwo to nie moja praca.

To moja PASJA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

...za nisko dźwignia; znajdź połozenie pośrednie między luzem  a najniższym tam będzie  i WOM i pompa najniżej jest tylko sama  pompa.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

teraz juz wiesz czemu ktos go sprzedal, bez dokladnego sprawdzenia sie nie obejdzie, cos gdzies musialo sie urwac albo przesunac, spusc olej i popatrz. sprobuj wlaczyc walek bez sprzegla jak nie zgrzyta to masz powazny problem.przydalby sie schemat skrzyni biegow.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strogonow    16

Problemem były spadnięte segery z wałka wom, przez co łożysko suwało się po wałku doprowadzając tym samym do obrobienia się wałka. Po wymianie wałka, łożyska i założeniu nowych segerów wszystko wróciło do normy. Wałek działa w obu trybach 540/1080 obr.

Tyle mojego szczecią że sprzedający pokrył koszty naprawy i części. Dodam że sprzedający to "handlarz", tak więc trafiają się uczciwi, chwała im za to.


Rolnictwo to nie moja praca.

To moja PASJA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2120

Oby takich wiecej   ;) Koszt w tysiaku się zamknął?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strogonow    16

Koszt to jedynie wałek dwa łożyska i segery. Wałek ok 250-300 zł a łożyska i segery to grosze, najwięcej zachodu było z dostaniem się tam.


Rolnictwo to nie moja praca.

To moja PASJA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIUSZA323    25

Mam taki problem ze swoim wałkiem przekaznika mocy w zetorze bo wyskakuje mi pod obciążeniem najczęściej w prasie zwijającej. wyskakuje mi ta wajcha po środku od przełączania obrotów 540/1000. Jaka może być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

dawno tego nie rozbieralem wiec nie pamietam czy do tego jest docisk jak do biegow, u mnie tak ciezko chodzi ze trzeba sporo sily zeby przestawic a uzywam 1000 do beczki,

musisz zdjac pokrywe skrzyni biegow i zobaczyc czemu tak sie dzieje.

sprawdzilem w katalogu jest tylko 5 dociskow wiec rozkrecenie konieczne,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Właśnie że jest bezpiecznik od listwy 540/1000 Znajduje się on mniej więcej na środku pokrywy skrzyni.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Żeby się do niego dostać musisz odkręcić podłogę. Jest on mniej więcej na wysokości wlewu oleju.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fidodido    1

Panowie dziś podczas oprysku wyskoczyła ta wajha od prędkości I przy przelaczaniu strasznie zgrzyta I samo wyskakuje i pompa nie pracuję udało sie uruchomić na chwilę i zaraz wyskoczyło i zgrzyt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jaka "wajcha od prędkości" ? Od prędkości czego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fidodido    1
Napisano (edytowany)

Oj gdzieś mi uciekło . Chodzi mi o Wajchę od prędkości wałka wom. 1000/540 Ktora znajduje sie miedzy dźwigniami od reduktora a sterowaniem pompy zetor 7045 . 

Edytowano przez fidodido

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj