Skocz do zawartości

Zdjęcie

Luz w kierownicy


34 odpowiedzi na ten temat

#21 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1450 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 15 grudzień 2008 - 21:51

Luz w kierownicy pomysle za ciebie .odkrec objemke na koncu silownika,wykrec kilka obrotow silownik[jak by ciezko szlo to kluczem francuskim przez szmatke,zeby nie porysowac tloka]powinno byc widac ze 3 zwoje gwintu,gdy ciezko idzie w lewo to wkreczasz i tak do skutku az bedzie rowno chodzil.linkow wam nie podam bo znam sie na komputerze jak wy na ciagnikach.ale bylo to walkowane na wiosne dokladnie.luz skasujesz tak jak zorzyk napisal.aluzji nie mam tylko ciezki dowcip

buk, humor ,seks ,rokendrol.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz w kierownicy Dzisiaj, 17:40
  •  

#22 Share farmer7745

farmer7745

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 15 grudzień 2008 - 22:42

Luz w kierownicy U mnie w 7745 po wymianie uszczelnień w siłowniku wspomagania też ściągało na jedną stronę i regulowałem dokładnie tak jak kolega Jacus z ty że podniosłem przód do góry.W moim modelu te śryby z góry przy kolumnie są dwie i po regulacji powinny być zakontrowane.Jak kupiłem tego zetora to miał luz na kolumnie i po długich konsultacjach z szefrm serwisu zetora w kaliszu podjołem się rozebrania tego "USTROJSTWA".
ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

#23 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 655 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2008 - 12:34

Luz w kierownicy

[attachment=1106:IMG_0291.JPG]

tutaj jest ten luz- ktos pomoze?

masz prawdopodobnie luz pomiędzy ramieniem (tym na zdjęciu) a wałem na ,którym jest obsadzone .Spróbuj pokręcić kierownicą i jednocześnie patrz czy nakrętka chodzi z tym ramieniem czy osobno . To jest wada wszystkich tego typu zetorów bo ramię mocowane jest na zwykły wpust i dość szybko powstaje luz . Co do śruby ,którą chciałbyś regulować luz przekładni--- to nigdzie jej nie szukaj bo NA ZEWNATRZ NIE MA żadnej regulacji luzu układu kierowniczego . Dopiero po ściągnięciu bocznych dekli można docisnąć sworznie nakrętki kulkowej ( zmiana podkładek dystansowych ) , ale prawdopodobnie masz wyrobioną nakrętkę kulkową ,a tutaj pozostaje jedynie wymiana kompletu -nakrętka z wałem. W każdym bądź razie zacznij od mocowania ramienia na wale ,bo tutaj najczęściej się wyrabia. :D

nowy

 
 
 
 
 
 

#24 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 16 grudzień 2008 - 14:50

Luz w kierownicy Luzu międzyzębnego nie wyregulujemy , lecz często luzuje się napięcie łożysk ustalających ślimak - wcześniej opisywana nakrętka i kontra. Efekt na kierownicy jest identyczny.

#25 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2008 - 19:07

Luz w kierownicy Kierownica rzeczywiście przy kręceniu podnosi i obiża się. Myślę że jest to wina złego złożenia układu kierowniczego, trzeba bedzie wszystko rozłozyć i doprowadzić to do porządku.

#26 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 21 grudzień 2008 - 20:47

Luz w kierownicy Skasuj luz na łożyskach i nie będzie się podnosić. Masz nakrętkę i kontrę u góry przekładni w osi wału kierownicy.

#27 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2008 - 15:05

Luz w kierownicy wyjąłem kierownice i tam w srodku przy tym gwincie powinny byc sruty a w połowie ich nie ma, jak ich włozyc?

#28 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1450 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 29 grudzień 2008 - 21:56

Luz w kierownicy tez juz bylo ;) .na gestym smarze uloz kulki[72 szt jak mnie pamiec nie myli] na wierzchu pare razy przekrec slimaka tam i z powrotem,zeby kulki sie ulozyly a nastepnie zamontuj,tylko patrz zeby od spodu nie wychodzily.niby jest specjalny przyrzad do tego ale nikt nic nie wie o tym w sklepach.mozna sprobowac dac jakos gumowa rure na wymiar i potem od spodu ja wyciagnac.obejrzyj dokladnie te blaszki w ktorych chodza kulki bo jak sa uszkodzone to szkoda roboty kup nowa przekladnie ,ponad 200 zl

buk, humor ,seks ,rokendrol.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz w kierownicy Dzisiaj, 17:40
  •  

#29 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2008 - 21:59

Luz w kierownicy jak było to daj link ;) ja jak zamykam tematy to podaje link

#30 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1450 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 30 grudzień 2008 - 21:24

Luz w kierownicy nie jestem moderatorem ,zebym zamykal temat:D ;) B) i nie bede[ z braku czasu].linku nie podam bo nie umiem[ale jestem szczery,sam siebie podziwiam] to bylo na wiosne w temacie wspomaganie w 6211.uzyj opcji szukaj.tak zawsze pisza moderatorzy

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#31 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2008 - 21:32

Luz w kierownicy Przeczytaj temat od początku a bedziesz wiedział o co chodzi i uwierz mi ze uzywam opcji szukaj częsciej niz Ci sę to wydaje ;) Po prostu dalszy problem wolałem kontynuować w swoim temacie a pierwotnie pytałem w nim o srubę do regulacji luzu a z racji ze mam 7011 a on ma ją w innym miejscu niż jego nowszy model wolałem załozyć osobny temat.

Wracając do problemu-czy brak tych "srutów" mógł powodować to że szło skręcać w prawo?

#32 Share farmer7745

farmer7745

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 30 grudzień 2008 - 22:13

Luz w kierownicy Kolego tommy66692 napisz czy wykręciłeś tą śrubę i część kulek została w środku czy co?Robiłem kiedyś kolumnę w 7745 i powiem ci że to nie zła jazda. Mogę ci to spróbować opisać tak jak mi to przekazł szef serwisu z kalisza bo młodsi pracownicy to wiesz orbitrol i na tym koniec.Przydał by się katalog.I co to są te "sruty"?
ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

#33 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2008 - 22:17

Luz w kierownicy To są te kuli ale jak zwał tak zwał ;) Wykręciłem kierownice ale narazie nic innego, na pewno jakas częsc kulek wpadła do środka, czekam na jakąś pomoc w postaci wujka bo on wie co i jak. Wydaje mi się że tam jest inaczej jak modelu 7745 i pochodnych.

#34 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1450 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 01 styczeń 2009 - 11:51

Luz w kierownicy nie wiem czy dobrze zrozumialem ze wykreciles tylko walek a nie rozbierales calej kolumny ?jesli tak to czeka cie troche roboty,tylko nie sciagaj kabiny jak jest napisane w instrukcji napraw.ja to 3 razy robilem[w tym 2 razy w polu]wiec moge ci doradzic pod warunkiem ze to jest tak samo jak w 52-72. skrecanie w jedna strone to wina ustawienia silownika.tylko gdyby ci blokowalo na srodku to wina kolumny.
chwile poszukalem na 10 stronie jest temat luz 6211 tam opisalem jak rozebrac kolumne kierownicy bez sciagania kabiny

buk, humor ,seks ,rokendrol.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz w kierownicy Dzisiaj, 17:40
  •  

#35 Share farmer7745

farmer7745

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 01 styczeń 2009 - 13:42

Luz w kierownicy Wszystko tak jak pisał kolega jacus ( w tym wcześniejszym temacie), a ja mogę jeszcze doradzić że jak odkręcisz te boczne dekle to najpierw odkręć po dwie śruby M8 zabezpie. blaszkami następnie wyjmi dwa swożnie i wałek głowny.Zwróć uwagę na podkładki dystansowe pod deklami i swożniami.Wykręcając śrubę kulową z tej kuli jednocześnie wpychaj od spodu kawałek węża o odpowiedniej średnicy analogicznie przy montażu ale przydała by się pomocna dłoń.U mnie się udało i polecam ten sposób.Jak kulki, rowki i blaszki prowadzące będą ok to zmontuj to na boku i sprawź luz pomiedzy tymi swożniami i zagłabieniami w kuli.Luz ten można regulować podkładkami dystansowymi (jest ich sześć o różnej grubości) ale wiadomo do czasu.
Jak uda ci się wszystko rozpracować (z wujkiem albo samemu) pochwal się i nie popełnij takiego błedu jak ja że likwidując ten luz wymieniłem tylko te dwa swożnie dobierając odpowiednie podkładki bo te wgłebienia w tej kuli były wzdłużnie wyrobione (niby lez zlikwidowany ale w tm miejscu np. 0.5mm to na kole kierowniczym sporo) co po czasie znowu objawiło się w postaci luzu.U mnie jeszcze był wyrobiny jeden z bocznich dekli (od strony akum.) i sączyło mi tam olej.
Teraz mam założony orbitrol,i nie jest to tania sprawa ale moja kolumna była w opłakanym stanie.

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU I ŻYCZĘ WAM I SOBIE ŻEBY TYLKO MIE BYŁO GORZEJ.
ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Podobne tematy