Przemek62432

Jak wykręcić wałek z przedniego napędu MF 3065

Polecane posty

Chciałbym aby mi ktoś pomógł i wytłumaczył jak wykręcić z napędu przedniego wałek(to jest ten wałek na zdjęciu) ponieważ zdarły się na nim frezy przy łączniku. Czy muszę wykręcać cały przedni most, czy tylko tą pokrywę od wałka, czy może jakoś inaczej? Chciałbym także informacje o tym gdzie mogę ją kupić i ile kosztuje ta część. Proszę o pomoc i odpowiedzi gdyż jest to pilne. Z góry dziękuję

post-8312-1214141031_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Chciałbym aby mi ktoś pomógł i wytłumaczył jak wykręcić z napędu przedniego wałek(to jest ten wałek na zdjęciu) ponieważ zdarły się na nim frezy przy łączniku. Czy muszę wykręcać cały przedni most, czy tylko tą pokrywę od wałka, czy może jakoś inaczej? Chciałbym także informacje o tym gdzie mogę ją kupić i ile kosztuje ta część. Proszę o pomoc i odpowiedzi gdyż jest to pilne. Z góry dziękuję

 

żeby go wymontować musisz wyjąc najpierw całą przednia oś. Później odkręcasz koła, wybijasz sworznie z łożyskami przy zwrotnicach (sa one pod tymi dekielkami na górze, jeżeli nikt ich jeszcze przed tobą nie wybijał to będziesz miał spory problem najlepiej dorobić do nich ściągacz na wzór tego oryginalnego) po wybiciu sworzni wyciagasz zwolnice razem z półosiami (przed tym zabiegiem spuść olej z mostu) dopiero teraz możesz odkręcić ten dekiel w którym jest wałek. Po jego wyjęciu rozbierasz mechanizm różnicowy, dokręcasz nakrętkę z wałka i po tym zbiegu możesz już go wybić (za nakrętką będzie taka duża podkładka dość mocno spasowana nie wyjmuj jej bo to z dużo roboty ona spadnie z wałka przy jego wybijaniu. Co do samego wałka to ostatnio jak wymieniałem go u klienta bo był ukręcony to woził go do siedlec a tam do obcinali rozwiercali i dospawali ukręcona część z frezami i wzieli za to chyba 600 zł nowy wałek sprzedają tylko w komplecie z kołem i chcą za niego o ile dobrze pamietam 2000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

Własnie mam ten sam kłopot, Rafik może mi pomożesz, ja mam obrobione frezy w 3080 i tez musze coś z tym zrobić, nie wiesz czy ten patent z dospawywaniem zdał egzamin? w sensie czy nie ukręcił się na nowo? bo w serwisie zyczą sobie za wałek wraz z tym kołem talerzowym 3800 zł

wiec mnie to nie świerzbi zabardzo. odezwij sie do mnei proszę gg 5486825

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trys    0

rafik jak wygląda ściągacz o którym piszerz wyżej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolega ostatnio caly przodek od 3050 do regeneracji i tam gdzie zawozil tez zajmuja sie regeneracja tych walkow, tak jak kolega rafik pisze ze odcinali i dospawywali ta czesc pozniej jakos to jeszcze naweglali i utwardzali czy cos takiego 300-400 zl ponoc to kosztuje. Ale gdzie dokladnie to jest to musial bym sie dowiedziec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja niedawno wysyłałem ten wałek do regeneracji koszt 250zł został obcięty i dorobiony kawałek z frezami i gwintem i zahartowany na razie chodzi ok na dłuższą metę zobaczymy przy ciężkich pracach w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sokolam    5

Witam. Mi w MF 3065 ten wałek zaraz za frezami się urwał.... jest opcja wstawienia tego kawałka jakos ? Czy zostaje kupno nowego ? ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Jest opcja naprawy tego mam kontakt do człowieka co regeneruje to i bez problemu ci to zrobi za niewielkie pieniądze rzędu 300zł +/- tylko musisz wyjąć i mu wysłać jak nie zapomnę to wieczorem dam namiar na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sesk    2

Mi sie ukręcił raz ten wałek bo odkręciła sie obudowa od tej dlugiej ośki i mam takiego tokarza co mi zrobił nowy wałek koszt około 300 zł ściągać do tych tuleji też mi zróbił moge wyslać fotki jak by ktoś  potrzebował : P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

A luzy na przedniej osi usunięte?

W wsporniku?

Jak nie to każdy będzie miał powtórkę z rozrywki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

mikruss dobrze radzi ja 3 razy robiłem ten wałek i dalej się urywał. Dopiero po przetoczeniu pokrywy i spasowaniu nowej tulei na wymiar mam spokuj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Napiszcie proszę gdzie robiliście lub wasi znajomi robili regenerację przedniego mostu. Dużo piszecie o Siedlcach ale konkretnych inf. nie ma. Chcieliśmy zrobić to kompleksowo razem z łożyskami zwrotnic, krzyżakami, czopami mostu i wałkiem ataku. Z góry dzięki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

wszystko zrobis samemu w domu lub jak masz dobrego mechanika, nie ma tam wielkiej filozofi, jedynie atak do regeneracji i czopy.

Co do wymiany krzyżaków itp to bez sensu wymiana wszystkich, wymiana tylko uszkodzone lub te co sie podejrzewa ze juz dogorywaja, dobre zostawiamy bo przezyją pewnie więcej jak te nowe .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

no właśnie gdzie atak i te czopy to najgorsza robota którą chcielibyśmy aby zrobiłby to ktoś kto ma doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Regeneracja wałka 784056742 zakład ślusarski Zenon Owczarek mi zrobił i jest ok a o czopy możesz przy okazji zapytać bo robią dużo nawet koła zębate do wałków ataku i uleje mostu robią czyli niemal wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    4
Dnia 1.12.2014 o 19:41, sznajdik napisał:

Regeneracja wałka 784056742 zakład ślusarski Zenon Owczarek mi zrobił i jest ok a o czopy możesz przy okazji zapytać bo robią dużo nawet koła zębate do wałków ataku i uleje mostu robią czyli niemal wszystko

 

Witam . Czy Nadal ta firma prowadzi regenerację  wałków ataku?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    4
1 godzinę temu, sznajdik napisał:

cały czas

Nie wiesz jak wygląda ściągacz do zwrotnicy. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
Napisano (edytowany)

Kawałek z 10cm profila albo rury średnicą większy od otworu łożyska za deklowany z jednej strony blachą 10mm i otwór po środku blachy i tyle

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus75    7

mam pytanie czy te wałki po regeneracji wytrzymują ?

czy gdyby drugi raz przyszło by Wam naprawiać  to też byłby naprawiany czy raczej kupilibyście nowy ?

jak długo taki wałek już u Was pracuje ?

Proszę o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj