Skocz do zawartości

Zdjęcie

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach


45 odpowiedzi na ten temat

#41 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 05 październik 2010 - 18:30

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach trzeba dokładniej wytłumaczyć :) (m.in @hubertus)
"strzałką" w kierunku jazdy opony napędowe ale odwrotnie nienapędzane (te co robią w transporcie), a takie są we wszystkich ciągnikach (ze skrętną osią) i nie chodzi tu o opory tylko o zużycie bieżnika (jak wspominał @brzozak) a może :D bo jakoś to musi oddziaływać

Z tego co zauważyłem to jak kręcimy kołem w kierunku "strzałki" to opona rozgarnia ziemię na boki w sprzyjających warunkach dorwie się do twardego/przyczepnego podłoża natomiast kręcąc odwrotnie ziemią nagarnia się pod oponę przez co traci coraz to przyczepność

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
odwrotne zakładanie opon w ciagnikach Dzisiaj, 18:16
  •  

#42 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 05 październik 2010 - 19:19

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach

No to powiedz jeszcze jak ta eksploatacja powinna wyglądać. Z tego co piszesz to wynika ze najlepiej zakonserwować i nie ruszać. Gwarantuje Ci że wiele wytrzymają :D

Wybacz ale nigdzie nie napisali jak eksploatować opony.

Hm myślałem ze to jest logiczne ale skoro nie trudno wytłumacze ot wystarczy hoćby delikatniej hamować przewidując mniej więcej zachowanie innych ciągniety ciężar odległość do punktu zatrzymania się to samo tyczy manewrów na twardym podłożu delikatniejsze ryuchy kierownicą czy mniejsza szybkość manewrowania ograniczają zużycie przednich opon nie wspominam juz o prawidłowym ciśnieniu. Jazda z włączonym przednim napedem po twardym podłożu też bardzo ogranicza żywotność przednich opon. Prawda że proste. To własnie nazywa się eksploatacja. Jeśli ktoś chce może konserwować są na rynku srodki do tego ale ich skuteczności nie sprawdzałem.

sram na udowadnianie tobie swojej tezy, opisuje tylko swoje doswiadczenia.

Widze troche się zdenerwowałeś zupełnie nie potrzebnie przecież to tylko rozmowa. Z drugiej strony jako moderator mógł byś tochę kulturalniej sie wyrażać.


Ok przy cofaniu do tyłu odwrócona opona daje lepszy efekt to jest logiczne, przy hamowaniu też. Ale po co pisać głupoty, że uciąg do przodu na oponie założonej odwrotnie będzie taki sam. To samo tyczy się czasu zużycia nikt tego nie zmierzył i jeszcze raz mówie widziałem ciągniki z prawidłowo założonymi oponami i przednie i tylne wygladają tak samo.
Co do "uciekania" do tyłu ciagnik to nie beczka czy kombajn tu liczy się maksymalna przyczepność w trudnych sytuacjach więc może z prawidłowo założonymi oponami w pewnych sytuacjach nie trzeba bt uciekać.

#43 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 październik 2010 - 17:23

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach http://otomoto.pl/mc...115-A16896.html
http://www.otomoto.p...t=show&id=A2208
http://moto.allegro....1252444532.html
http://otomoto.pl/fe...926-A19309.html

a to przyklady tylko z kawalka jednej strony. oczywiscie, ze sa takie gdzie sie rowno zuzywaja, ale nie moja wina, ze przez 10 postow nie umiesz zrozumiec, ze ma to miejsce TYLKO i WYLACZNIE gdy ktos bardzo duzo jezdzi po drogach utwardzonych, badz pracuje glownie na placu z turem.

ba znajdz taki ciagnik co bedzie mial na odwrot bardziej tylne zdarte od przednich.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
odwrotne zakładanie opon w ciagnikach Dzisiaj, 18:16
  •  

#44 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 06 październik 2010 - 17:48

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach U mnie tak było w MTZ-cie...

Nie potrafię porównać procentowo które zużyły się bardziej, bo nie mierzyłem wysokości bieżnika nowego i przy wymianie, ale do wymiany poszły najpierw tylne, bo według mnie "na oko" wyglądały dużo słabiej. Przednie porównując do nowych były w momencie wymiany tylnych jeszcze moim zdaniem "całkiem, całkiem".
Pojeździły jeszcze ok. półtora roku dłużej zanim stwierdziłem, że też już są za słabe.
Ale te "ruskie" dwudziestki 11.2 to akurat dosyć specyficzne opony: twarde, o gęstym bieżniku, średnio dobre w użytkowaniu polowym.

No i poza tym mój MTZ raczej robi (i robił) tylko transport wewnętrzny, asfalt widywał jak na ciągnik to rzadko, praktycznie 95% przebiegu po nieutwardzonych podłożach, ze względu na to został nawet niedługo po zakupie wyrejestrowany, jeszcze "za komuny" gdy można było to zrobić bez szczególnych utrudnień...
good God damn and other such phrases...

#45 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 październik 2010 - 20:48

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach To jest mój ostatni post w tym temacie bo juz naprawde ręce opadają

to nie zalezy od tego jak mial kola zalozony tylko widocznie os byla niedociazona i nie gadaj czasem glupot, ze jak zamienil to bylo ok.

z policja nigdy nie mialem problemow, z reszta skad oni maja wiedziec takie szczegoly?


Zarzuciłeś człowiekowi że pisze głupoty otóż to ty napisałes głupote ponieważ po to opona ma kierunkowy bierznik aby miała lepszą przyczepność w jedną strone i nie wiem po co ten upór.
Kiedyś w polsce zrobiono badania w których wyszło że czytrtać umieją wszyscy ale sporo ma problem ze zrozumieniem czytanego tekstu. Od siebie dodam że być może jest uparta lub nie chce go zrozumieć. Postaram się więc wyłowić sentencje mojch postó.
- Opona kierunkowa założona odwrotnie na 100% będzie miała gorszą przyczepność a co za tym jdzie ciągnik mniejszy uciąg.
- Opony założone odwrotnie na przedniej osi poprawią uciąg do tyłu i hamowanie na luźnej nawierzchni, w żadnym poście tego nie negowałem.
- co do zużycia jak już pisałem widziałem ciągniki z turem jeżdżące po asfalcie non stop i opony przód tył wyglądają tak samo nie wiem więc jaki sens ma argument , że u kogoś założone odwrotnie się nie zużyły (skąd wiadomo ze założone prawidłowo w tych samych warunkach by się zużyły).
- Jeśli ktos się nie orjętuje popytajcie mechaników czy kierowców zawodowych to powiedzą wam że w pojazdach z sterowaną przednią osią nie ważne czy ciągnik czy samochód nie ważne jaki napęd (w przednim oczywiście najbardziej) ale zawsze najszybciej zużywają się opony przednie (nie pisze o paleniu gumy drifcie czy ciąganiu cięzkich przedmiotów wykożystującym 100% mozliwości pojazdu).
Tak więc zamiast męczyc się z przekładaniem kół czy opon gdy felgi są ze zmienną regulacja lepiej pójśc na piwo czy wódke niz się męczyc czy płacic wulkanizatorowi nie wiadomo po co.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
odwrotne zakładanie opon w ciagnikach Dzisiaj, 18:16
  •  

#46 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 październik 2010 - 21:19

odwrotne zakładanie opon w ciagnikach

- Opona kierunkowa założona odwrotnie na 100% będzie miała gorszą przyczepność a co za tym jdzie ciągnik mniejszy uciąg.

jak cos ma mniejsza przyczepnosc to powoduje mniejsze opory ruchu, a co za tym idzie?

Zarzuciłeś człowiekowi że pisze głupoty otóż to ty napisałes głupote ponieważ po to opona ma kierunkowy bierznik aby miała lepszą przyczepność w jedną strone i nie wiem po co ten upór.

jesli jest sucho to nie ma mozliwosci organoleptycznie zauwazyc roznicy w poslizgu. jesli jest mokro i opona nie ma tendencji do samooczyszczania sie to widac roznice w 5 sekund.
http://www.agrofoto..../27764-mf-8240/ czy chociazby tutaj widac jakby przednia os miala nadmierny poslizg? widac jakby sciernisko latalo, a przod nic nie ciagnal? a taki stan rzeczy wlasnie przedstawil kolega do ktorego 2 lata temu sie zwracalem, dlatego napisalem, ze glupoty pisze. czy obciazenie jest moze za male?

- co do zużycia jak już pisałem widziałem ciągniki z turem jeżdżące po asfalcie non stop i opony przód tył wyglądają tak samo nie wiem więc jaki sens ma argument , że u kogoś założone odwrotnie się nie zużyły (skąd wiadomo ze założone prawidłowo w tych samych warunkach by się zużyły).

mam z goła inne doswiadczenia, moge ci zrobic fotke mojego ursusa.
http://otomoto.pl/mc...115-A16896.html tu ci podalem fote kornika, ale oczywiscie po co odniesc sie do konkretow...

- Jeśli ktos się nie orjętuje popytajcie mechaników czy kierowców zawodowych to powiedzą wam że w pojazdach z sterowaną przednią osią nie ważne czy ciągnik czy samochód nie ważne jaki napęd (w przednim oczywiście najbardziej) ale zawsze najszybciej zużywają się opony przednie (nie pisze o paleniu gumy drifcie czy ciąganiu cięzkich przedmiotów wykożystującym 100% mozliwości pojazdu).

samochod osobowy porusza sie w innych warunkach ruchu i ma inaczej skonsruowana opone niz ciagnik rolniczy, to moglbys zauwazyc.
tobie moze mowil cos zenek mechanik, mi rozrysowal schemat sil dzialajacych na opone profesor, powiedzial tez jakie zadania ma spelniac opona przeznaczona w ciezki teren i jak jest zbudowana. to wszystko + moje doswiadczenia pozwalaja mi na wysuwanie tak daleko idacych tez, ktorych kuchnia nie moge ci udowodnic, bo nie mam takiego silomierza na wyposazeniu gospodarstwa.
ty pewnie nigdy nawet nie sprobowales obrocic opon, ale wiesz oczywiscie lepiej.

czy ciąganiu cięzkich przedmiotów wykożystującym 100% mozliwości pojazdu

moim zdaniem ciagnik robiacy 200 km tygodniowo po asfalcie przez 3 lata, ciagajac za soba ponad 30 ton, jednak ma spory przedmiot do utargania, a i tak przednie opony (w przypadku mojego MFa nieznacznie szybciej sie zyzuly, ale na tyle, ze wymienialem komplet na raz).
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy