Skocz do zawartości

Zdjęcie

Na pokosy czy z pnia???????


38 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Radek000111

Radek000111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 18 czerwiec 2008 - 13:29

Na pokosy czy z pnia??????? Kieruje to zapytanie bo nie wiem co mam robic.Rzepak jest strasznie polignięty,ale nie leży całkowicie na ziemi,ale prawie całym polem jest polożony, jak myślicie, co mam zrobic??? kosic z pnia czy lepiej na pokosy wykosic???

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Na pokosy czy z pnia??????? Dzisiaj, 15:55
  •  

#2 Share ralfMTX140

ralfMTX140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki, kombajny i sprzęt do uprawy.
    Zapraszam na GG :)

Napisany 18 czerwiec 2008 - 13:32

Na pokosy czy z pnia??????? Jak zawsze mloce rzepak z pnia. Jak bym go scial na pokosy to jest ze przyjdzie deszcz i caly rzepak przerosnie. Ja mysle zebys go zostawil i mlocil z pnia mimo ze lezy.
New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

#3 Share fedzio255

fedzio255

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borów

Napisany 18 czerwiec 2008 - 13:53

Na pokosy czy z pnia??????? Zostaw to jak troche zostało to przynajmniej coś zbierzesz

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Na pokosy czy z pnia??????? Dzisiaj, 15:55
  •  

#4 Share benek79

benek79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1048 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawy

Napisany 18 czerwiec 2008 - 21:22

Na pokosy czy z pnia??????? Ja nie mam stołu i tne na pokosy z tym przerosnieciem to przesada,jeszcze nigdy mi nie przerosł. Jak ci mocno lezy to płutnówka bedzie problem.Moj na szczescie sie nie pokład.

#5 Share ralfMTX140

ralfMTX140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki, kombajny i sprzęt do uprawy.
    Zapraszam na GG :)

Napisany 19 czerwiec 2008 - 10:31

Na pokosy czy z pnia??????? Do zniw jeszcze chwila wiec moze sie polozyc nic nigdy nie wiadomo. Ja tam jestem zwolennikiem mlocenia rzepaku z pnia
New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

#6 Share czarnyyyy

czarnyyyy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 19 czerwiec 2008 - 13:06

Na pokosy czy z pnia??????? My tylko z pnia i do pokosu naewno nie wrocimy juz.

#7 Share Radek000111

Radek000111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 20 czerwiec 2008 - 16:37

Na pokosy czy z pnia??????? Ja tez bym wolał z pnia, ale boje sie że teraz gdy przyszły deszcze rzepak wyłozy sie jeszcze bardziej i będzie leżał prawie na ziemi,bo teraz unosi sie tak ze 30-40 cm nad zemią. Niektórzy mówią że jak rzepak jest tak nisko a ziemia paruje od deszczów to moze zbuczniec rzepak i tyle. Jeżlei ktoś jest w podobnej sytucaji to prosze o opinie co zamierza zrobic.

#8 Share krolikNH

krolikNH

    Retired Moderator

  • V.I.P.
  • rank
  • 4622 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTR
  • Zainteresowania:Rolnictwo, speedway, dobra fotografia

Napisany 20 czerwiec 2008 - 16:42

Na pokosy czy z pnia??????? Ja młócę rzepak już 3 lata z pnia, w tym będzie nie inaczej, niezależnie czy reps stoi czy się już pokładł... Moje zdanie jest takie, jeśli rzepak już w miarę wyległ, to nie ma sensu go kosić bo później on będzie leżał na ziemi i będzie ciężko go podebrać (nie mówiąc o problemach z koszeniem i stratach), bo jeśli juz się kosi to rzepak to on powinien leżeć w miare wysoko na ścierniu ażeby elegancko podbieraczem go łyknąć do kombajnu. Ja proponuje Ci zostawienie rzepaku na pień i młócenie ze stołem... Pozdrawiam ;)

Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.


#9 Share Radek000111

Radek000111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 20 czerwiec 2008 - 21:48

Na pokosy czy z pnia??????? No racja pokosówka tez by musiała nisko kosic jakby jeszcze bardziej sie wyłożył,a wtedy by gorzej przesychał.No i najważniejszy argument że ten co u nas zawsze młóci kupił w zeszłym roku kombajn NewHollanda i jest całkowicie przystosowany do młócenia z pnia.Dzięki za porade

#10 Share krolikNH

krolikNH

    Retired Moderator

  • V.I.P.
  • rank
  • 4622 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTR
  • Zainteresowania:Rolnictwo, speedway, dobra fotografia

Napisany 20 czerwiec 2008 - 22:09

Na pokosy czy z pnia??????? No to jak ma NH z dobrym stołem to nie mamy o czym wogóle juz mówić... Jedziesz z pnia!!! Tyle ;) Pozdrawiam, udanych żniw :)

Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Na pokosy czy z pnia??????? Dzisiaj, 15:55
  •  

#11 Share benek79

benek79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1048 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawy

Napisany 21 czerwiec 2008 - 08:50

Na pokosy czy z pnia??????? Z pokosów nie młóce podbieraczem tylko zakładam podnosniki i jade z kosy ,mniejsze straty.
W mojej okolicy zaczynaja kłasc rzepak na pokosy.

#12 Share Rako

Rako

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. łódzkie

Napisany 26 czerwiec 2008 - 10:43

Na pokosy czy z pnia??????? Kiedy powinno się ściąć rzepak na pokosy?

#13 Share benek79

benek79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1048 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawy

Napisany 26 czerwiec 2008 - 17:48

Na pokosy czy z pnia??????? W momecie kiedy stronki rzepaku robia sie koloru lekko brazowego(przewaznie ziarno rzepaku tez juz zmienia kolor).

#14 Share przemek99

przemek99

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 492 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo , Motoryzacja ;]

Napisany 04 lipiec 2008 - 18:38

Na pokosy czy z pnia??????? u mnie spolka kosila kiedys na pokos rzepak ale to sie chyba nie sprawdzalo bo juz kilkiu lat kosza w pien

#15 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 06 lipiec 2008 - 20:06

Na pokosy czy z pnia??????? Dawniej u mnie zbiór rzepaku odbywał się dwuetapowo, a od 3 lat jak mam stół do rzepaku to robie juz jednoetapowo. W moim przypadku wadą jest to, że posiadam różne gleby i rzepak na nich nie chce równo dojrzeć.

#16 Share pOngO88

pOngO88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.opolskie

Napisany 20 wrzesień 2008 - 18:50

Na pokosy czy z pnia??????? odswieze ten temacik... Jezeli mam 10ha rzepaku to wale z pnia mimo wszystko (pokosowka to jest wydatek) a jezeli 3ha to na pokos ale ze wzgledow tylko takich iz z pokosu jest rzepak szybciej minimum 7dni a gdy jest mlucenie z pnia to wszyscy jada na hiphip hura a cena leci wtedy w dol , a do tego z pokosu jest zawsze suchszy (chodz w tym roku mialem 10t rzepaku o wilgotnosci 6.6% i mlucony z pnia)

#17 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 28 wrzesień 2008 - 09:17

Na pokosy czy z pnia??????? Z tą ceną to jest różnie kolego. W tym roku akurat tak było, że z czasem spadała w dół. Raz pamiętam, że znowu leciała w górę co tydzień, a jak ktoś miał miejsce i przetrzymał to wzbogacił się nawet o 150-200zł na tonie jak sprzedawał jesienią. Ale wtedy pamiętam, że był mały plon wszędzie i to dlatego. Wiadomo- plon kształtuje cenę.

#18 Share farmer120ha

farmer120ha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2009 - 11:29

Na pokosy czy z pnia??????? Czy da się skosić 1,5 ha kombajnem bez stołu do rzepaku i innych narzędzi(jeśli są potrzebne)...?????Jakie ustawienia przy Z056...???

PILNIE...................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

#19 Share kamil14

kamil14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.łódzkie Sieradz / Kluski
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Mechanika
    Komunikacja samochodowa

Napisany 14 lipiec 2009 - 11:40

Na pokosy czy z pnia??????? Bez stołu można kosić tylko dużo się marnuje (widziałem gdzieś zdjęcia jak koszą bez stołu i kosy bocznej )a co do ustawień to niestety nie moge nic powiedzieć
Pamiętaj iż każda czynność wykonana przez Ciebie winna być wykonana dobrze !!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Na pokosy czy z pnia??????? Dzisiaj, 15:55
  •  

#20 Share farmer120ha

farmer120ha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2009 - 11:48

Na pokosy czy z pnia??????? A ustawienia...????
1.Obroty bebna młucącego
2.Ustawienia szczeliny klepiska
3.Sita
4.Wiatry

Można na standardowych sitach czy trzeba jakichś specjalnych..???

Jak ktoś kosi rzepak Z056 niech pisze na PW albo tu........
Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Zwalczanie mszyc brzoskwiniowych: nic nie można zrobić! zobacz »