Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czwórka czy szóstka?


343 odpowiedzi na ten temat

#161 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 maj 2010 - 21:11

Czwórka czy szóstka? no dokladnie dlatego trzeba sie odniesc do badan laboratoryjnych, albo do teorii konstruowania silnikow.

obserwacje by @marekgizio mozna miedzy bajki wlozyc, dlaczego to juz przedmowca pisze, ale ja rowniez jestem tego zdania, ze 6 cylindrow wykonanych w zblizonej technologii, nawet ze zwiekszona pojemnoscia, moze zuzyc mniej paliwa gdy pracuje w mocno obciazonych warunkach niz czworka, ale nie oszukujmy sie minimalnie mniej :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 19:40
  •  

#162 Share marekgizio

marekgizio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 694 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2010 - 13:13

Czwórka czy szóstka? brzozak mi chodzi o to że silnik sześcio cylindrowy jest przeważnie o 10km mocniejszy, pozatym ma wiekszą pojemność i jest bardziej elastyczny, w pługu może pracować na ekonomicznych obrotach i mniej spali, czwórka żeby podobnie pracować musi trzymać wyższe obroty i spali więcej.
Nawet jak by porównywać silniki o takiej samej mocy to za szóstką jest wieksza elastyczność i moc osiagana przeważnie przy mniejszych obrotach niż czwóraka no i masa ciagnika potrzebna do transoprtu i uciagu ciężkich maszyn.
Ja nie mówie że tak jest w kazdym ciagniku, porównałem dwa modele jednego producenta z jedej serii, owszem sześciocylindorowy jest mocniejszy, ale orze szybciej i szerzej a mimo to mniej pali, pozatym cięższa szóstka lepiej sobie radzi na uwrociach i drogach z ciężkimi maszynami.

#163 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 maj 2010 - 13:16

Czwórka czy szóstka?

silnik sześcio cylindrowy jest przeważnie o 10km mocniejszy

to nie reguła :)

Nie mniej jednak z pozostałą częścią raczej się zgadzam.

#164 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 maj 2010 - 19:27

Czwórka czy szóstka? przy obecnym sterowaniu silnikiem przebieg momentu (elastycznosc) mozna konfigurowac praktycznie dowolnie, wiec juz nie ma zasady, ze duzy jest elastyczniejszy. kiedys tak bylo :) teraz bardziej wychodzi to z filozofii firmy, oraz tego do kogo adresowala swoj produkt.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#165 Share agrotron

agrotron

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 19 czerwiec 2010 - 20:39

Czwórka czy szóstka? Witam.
Jeżeli ma to być ciągnik do tura to lepszy szóstka ponieważ jest dłuższy i nie będzie tak podnosić tyłu.
A co do oszczędności to nie wiem. ;)

#166 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 czerwiec 2010 - 20:48

Czwórka czy szóstka? jeśli będziemy ładować towary na lotnisku, to owszem ;)

#167 Share ariss

ariss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 757 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śrem

Napisany 19 czerwiec 2010 - 21:37

Czwórka czy szóstka? my baloty spokojnie w stodole układamy szóstką przyczepy stoją przed wjazdem a dużym się je układa. chociaż nawet w testach miała złe oceny za duży promień skrętu porównywając ją do czwórek i ładuje sie od razu na spokojnie po 2 baloty i chodzi na wolnych obrotach
Sprzedam pług zagonowy 2-skibowy UG
Sprzedam dojarkę na ciągnik

informacje na priv lub gg polecam

#168 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 czerwiec 2010 - 05:39

Czwórka czy szóstka? Dośc karkołomny wywód myslowy. Po pierwsze 6 ma z reguły większą pojemność nie wykożystując mocy spaliw ięcej przy lekkich pracach, ciagnik jest dłuższy więc gorzej się manewruje, ciagniki 6 cylindrowe mają też większe gabaryty co tez nie jest plusem. Oczywiście jeśli ktoś ma dużo miejsca mozna i tak.
Co do orki 4 i 6 jak ktoś pisał róznice wychodzą między innymi z prędkości 20% czasu mniej pracuje silnik i szerokosci następne 10% oczywiście tylko teoretycznie. Dlatego kupują ciągnik kazdy musi sam okreslić do czego mu potrzebny jednemu lepsza 6 innemu 4.

#169 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 czerwiec 2010 - 07:08

Czwórka czy szóstka? Możliwe że dosyć karkołomny ale ja znam ciągnik o mocy sporo powyżej 200 KM wyposażony w ładowacz czołowy-w niektórych specyficznych pracach takie coś ma sens.

#170 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 czerwiec 2010 - 08:23

Czwórka czy szóstka? Kiedyś słyszałem, że gość do JD 200KM założył największy możliwy ładowacz, bo kupił żwirownię. Kiedy ludzie budują nie ma ruchu w polu, więc mógł wykorzystać ciągnik dodatkowo, bez kupowania starej ładowarki. ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 19:40
  •  

#171 Share piotra

piotra

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kapów
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 20 sierpień 2010 - 15:52

Czwórka czy szóstka? 6 cylindrowy jest lepszy ponieważ ciągnik jest dłuższy ma cięższy przód co przydaje się W agregacie uprawowo siewnym z siewnikiem bo 4 potrafi zwodzić z takim czyms

#172 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 13 listopad 2010 - 13:26

Czwórka czy szóstka? A niech mi ktoś wytłumaczy jakim cudem może być mowa o charakterystyce pracy takiego lub innego silnika (tej samej ilości cyl i pojemności) jeśli obydwa mają zasilanie cr , przecież komputer może w sposób dowolny sterować momentem wtrysku itd co mam na myśli np takie cudo jak jest w valtrze ten sam silnik te sam ciągnik! a dwa różne ustawienia eco i power :D że niby na eco pali mniej paliwa a na power-że ma więcej mocy przecież układ paliwowy nie jest ustawiony mechanicznie tam tak jakby ustawienia nie ma jest komputer który ustawia wszystko w ten sposób żeby możliwie silnik dobrze* pracował i mało paliwa palił , tak samo z drugiej strony skrajne modele ciągników np jd 6630 a 6930 można by powiedzieć te same silniki (być może turbiny inne) a spalanie różne w lekkiej pracy bo w ciężkiej to wiadomo mocniejszy spali więcej ale i zrobi więcej (chociaż z tym jd to może złe porównanie bo on nie wykazuje zbyt dużego rozrzutu w spalaniu) ale myślę że wiecie o co mi chodzi.
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#173 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 listopad 2010 - 13:42

Czwórka czy szóstka? Komputer może sterować parametrami pracy silnika w sposób zgóry narzucony przez konstruktora zapisany w oprogramowaniu. Przycisk typu power czy tez boost jak to się zwie u mf-a to poprostu inna charakterystyka zapisana w sterowniku. Innymi słowy masz do dyspozycji dwie charakterystyki eco to powiedzmy ta zwykła taki kompromis pomiędzy spalaniem a mocą. Gdy naciskasz przycisk power (w mf to 3i4 zakres) wtedy wybierasz tą drugą charakterystykę najczęściej zmiana realizowana jest przez zwiększenie dawki paliwa i ciśnienia doładowania. Różnica w porównaniu do pompy wtryskowej polega na tym że tam masz mechanicznie wszystko ustawione pompa ściśle ma ustawiuony kont wyprzedzenia zapłonu przy wzroście obrotów wyprzedzenie zapłonu się zmienia w sposób ściśle nałozony przez konstrukcje pompy, dawka tak samo nie masz możliwości zmiany tej charakterystyki siedząc za kierownicą.

#174 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 13 listopad 2010 - 15:48

Czwórka czy szóstka? Właśnie o to mi chodzi charakterystyka pracy w zwykłym silniku który ma układ zasilania mechaniczny jest ustawiony bez możliwości jego szybkiej* zmiany , ale właśnie między innymi poto jest CR żeby można było na bieżąco manipulować ustawieniami zasilania aby silnik uzyskał jak największą sprawność (tak przynajmniej wydaje mi się że powinno być) A ten boost o którym piszesz to nie jest to zarządzanie mocą np z pracą z wom czy do szybkiego transportu ? Bo to już jest troche inna bajka mi bardziej chodzi o jednostajne obciążenie różnych silników , przecież takie zasilanie paliwem silnika sterowane komputerem powinno wykluczyć nieodpowiednią charakterystykę komp powinien dobrać w danej chiwli takie ustawienia żeby było super* to troche jak zdjęcie postępu cywilizacyjnego jaskiniowców > zamiast zbudować coś w miare możliwości technicznych to oni zbudowali wielką mechaniczną maczuge a nie np jakiegoś karabina nie? Myśle że wiecie o co mi chodzi z jednej strony taka możliwość jest ale nie jest ona wykorzystana przynajmniej tak mi sie wydaje .
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#175 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 listopad 2010 - 16:40

Czwórka czy szóstka? Tak boost jest w szczególności do transportu dlatego działa na 3 i 4 zakresie w mf-ie zmienia się wtedy charakterystyka pracy silnika w całym zakresie obrotów. Nie widziałem charakterystyk silnika valtry na eco i power ale mysle że jest mniej więcej podobnie z tym że tryb wybierasz przyciskiem.

#176 Share jacek1296

jacek1296

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:motoryzacja.sport

Napisany 13 listopad 2010 - 18:16

Czwórka czy szóstka? Tak czy inaczej jeśli ciągnik ma być do najcięższych prac to 6-cylindrowy ponieważ lepiej będzie wykorzystana jego moc.Jeżeli zaś ma to być ciągnik uniwersalny tzn. prace zarówno ciężkie jak i lekkie to raczej 4-cylindrowy ze względu na oszczędzanie paliwa w lekkich pracach.

#177 Share NH8670

NH8670

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2010 - 20:16

Czwórka czy szóstka? Jak masz jeszcze c-360 albo coś na podobe to bym wzioł szóstke nie turbiny mniejsze koszty naprawy jak się zniszczy szóstka jest mało wzrotna ale włączasz 4 szosową z tyłu 6 ton zboża a ty bez redukci i tylko dajesz i zabierasz gaz super ciągnik polecam

#178 Share marekgizio

marekgizio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 694 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2010 - 18:55

Czwórka czy szóstka? Ke?

#179 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 15 grudzień 2010 - 00:26

Czwórka czy szóstka?

Jak masz jeszcze c-360 albo coś na podobe to bym wzioł szóstke nie turbiny mniejsze koszty naprawy jak się zniszczy szóstka jest mało wzrotna ale włączasz 4 szosową z tyłu 6 ton zboża a ty bez redukci i tylko dajesz i zabierasz gaz super ciągnik polecam

Post roku 2010

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 19:40
  •  

#180 Share darek1972

darek1972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 760 postów
  • Lokalizacja:polski biegun zimna- najpiękniejsze miejsce pod słońcem

Napisany 15 grudzień 2010 - 08:50

Czwórka czy szóstka? Więc jaki ciągnik byście polecili 120-125KM najciężejszą maszyną będzie obrotowa czwórka(3+1) z unii jakieś 1400kg i 40ha orki, poza tym zestaw kosiarek, prasa, agregat uprawo-siewny talerzowy(solo już Forterrą nim robiłem i idzie leciutko),transport i rozrzutnik obornika można napisać że 8T. Myślę o 4 cylindrach ale jeden sprzedawca chce koniecznie wcisnąć 6 (DF)bo 4 120KM ich mi się nie widzi. Myślę jeszcze o ciągnikach MF, Claas i Fedt
Kupię czwartą parę do pługa Ibis
Mój profil na YouTube: http://www.youtube.com/user/darus1972
Zapraszam do galerii: http://www.agrofoto....-user11856.html


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy