ducho

Czwórka czy szóstka?

Polecane posty

Janke008    0

Witam.Mam dylemat,wybieram między dwoma ciągnikami: John Deere 6430 i New Holland t6050 PLUS.Nh ma 127km w 6cyl.,a Jd 120km w 4 cyl.Cena nie gra roli chciałbym tylko wiedzieć co było by lepsze na moje 60ha.Proszę o pilne odpoiwiedzi.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz7245    1

mi się zdaje , że John będzie lepszy , masz tylko 7 koni różnicy między nimi , a 4 cylindry napewno mniej spalą niż 6 .to tylko moje zdanie , pozdrawiam :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0
Napisano (edytowany)

Fendt 312 Vario... :rolleyes:

 

Gratuluję merytorycznego postu - %

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

@Rogeryk może by tak jakieś uzasadnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Dealerem jestem biggrin.gif ...-sorry Rogeryk ale jakoś tak powstrzymać się nie mogłem biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz20    710

mi się zdaje , że John będzie lepszy , masz tylko 7 koni różnicy między nimi , a 4 cylindry napewno mniej spalą niż 6 .to tylko moje zdanie , pozdrawiam :rolleyes:

 

Oj ja się z Tobą tutaj nie zgodzę co do spalania. Wyżyłowane 4 cylindry JD na pewno więcej "pociągną" paliwa niż 6-cio cylindrowy silnik NH w ciężkich warunkach np z pługiem czy agregatem.


Ursus 360 3p
Władimiriec T-25
dają radę:)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

W ciężkiej pracy czwórka spali wiecej niż szóstka.

 

Orka po kukurydzy

1) 6420 + EM 4x45cm, prędkość 8km/ha spalanie 18l/ha

2) 6620 + EG 4x50cm, prędkość 10km/ha spalanie 14l/ha

 

szóstka ma 10KM więcej i orze na wiekszą szerokość i z wiekszą szybkościa, a mimo to mniej pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

dlaczego sie myli?

bo nie ma czegoś takiego jak na pewno, a rodzaj zasilania, konstrukcja głowicy, charakterystyka silnika.

Aby rzetelnie porównać spalanie takich ciągników 4 i 6 cylindrowego trzeba by wziąć ciągniki o bardzo zbliżonej mocy i charakterystyce i zapewnić idealne warunki do porównania, a te w warunkach gospodarskich baaardzo ciężko osiągnąć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no dokladnie dlatego trzeba sie odniesc do badan laboratoryjnych, albo do teorii konstruowania silnikow.

 

obserwacje by @marekgizio mozna miedzy bajki wlozyc, dlaczego to juz przedmowca pisze, ale ja rowniez jestem tego zdania, ze 6 cylindrow wykonanych w zblizonej technologii, nawet ze zwiekszona pojemnoscia, moze zuzyc mniej paliwa gdy pracuje w mocno obciazonych warunkach niz czworka, ale nie oszukujmy sie minimalnie mniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

brzozak mi chodzi o to że silnik sześcio cylindrowy jest przeważnie o 10km mocniejszy, pozatym ma wiekszą pojemność i jest bardziej elastyczny, w pługu może pracować na ekonomicznych obrotach i mniej spali, czwórka żeby podobnie pracować musi trzymać wyższe obroty i spali więcej.

Nawet jak by porównywać silniki o takiej samej mocy to za szóstką jest wieksza elastyczność i moc osiagana przeważnie przy mniejszych obrotach niż czwóraka no i masa ciagnika potrzebna do transoprtu i uciagu ciężkich maszyn.

Ja nie mówie że tak jest w kazdym ciagniku, porównałem dwa modele jednego producenta z jedej serii, owszem sześciocylindorowy jest mocniejszy, ale orze szybciej i szerzej a mimo to mniej pali, pozatym cięższa szóstka lepiej sobie radzi na uwrociach i drogach z ciężkimi maszynami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
silnik sześcio cylindrowy jest przeważnie o 10km mocniejszy

to nie reguła :)

 

Nie mniej jednak z pozostałą częścią raczej się zgadzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

przy obecnym sterowaniu silnikiem przebieg momentu (elastycznosc) mozna konfigurowac praktycznie dowolnie, wiec juz nie ma zasady, ze duzy jest elastyczniejszy. kiedys tak bylo :) teraz bardziej wychodzi to z filozofii firmy, oraz tego do kogo adresowala swoj produkt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrotron    0

Witam.

Jeżeli ma to być ciągnik do tura to lepszy szóstka ponieważ jest dłuższy i nie będzie tak podnosić tyłu.

A co do oszczędności to nie wiem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

my baloty spokojnie w stodole układamy szóstką przyczepy stoją przed wjazdem a dużym się je układa. chociaż nawet w testach miała złe oceny za duży promień skrętu porównywając ją do czwórek i ładuje sie od razu na spokojnie po 2 baloty i chodzi na wolnych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Dośc karkołomny wywód myslowy. Po pierwsze 6 ma z reguły większą pojemność nie wykożystując mocy spaliw ięcej przy lekkich pracach, ciagnik jest dłuższy więc gorzej się manewruje, ciagniki 6 cylindrowe mają też większe gabaryty co tez nie jest plusem. Oczywiście jeśli ktoś ma dużo miejsca mozna i tak.

Co do orki 4 i 6 jak ktoś pisał róznice wychodzą między innymi z prędkości 20% czasu mniej pracuje silnik i szerokosci następne 10% oczywiście tylko teoretycznie. Dlatego kupują ciągnik kazdy musi sam okreslić do czego mu potrzebny jednemu lepsza 6 innemu 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Możliwe że dosyć karkołomny ale ja znam ciągnik o mocy sporo powyżej 200 KM wyposażony w ładowacz czołowy-w niektórych specyficznych pracach takie coś ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kiedyś słyszałem, że gość do JD 200KM założył największy możliwy ładowacz, bo kupił żwirownię. Kiedy ludzie budują nie ma ruchu w polu, więc mógł wykorzystać ciągnik dodatkowo, bez kupowania starej ładowarki. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotra    0

6 cylindrowy jest lepszy ponieważ ciągnik jest dłuższy ma cięższy przód co przydaje się W agregacie uprawowo siewnym z siewnikiem bo 4 potrafi zwodzić z takim czyms

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

A niech mi ktoś wytłumaczy jakim cudem może być mowa o charakterystyce pracy takiego lub innego silnika (tej samej ilości cyl i pojemności) jeśli obydwa mają zasilanie cr , przecież komputer może w sposób dowolny sterować momentem wtrysku itd co mam na myśli np takie cudo jak jest w valtrze ten sam silnik te sam ciągnik! a dwa różne ustawienia eco i power :D że niby na eco pali mniej paliwa a na power-że ma więcej mocy przecież układ paliwowy nie jest ustawiony mechanicznie tam tak jakby ustawienia nie ma jest komputer który ustawia wszystko w ten sposób żeby możliwie silnik dobrze* pracował i mało paliwa palił , tak samo z drugiej strony skrajne modele ciągników np jd 6630 a 6930 można by powiedzieć te same silniki (być może turbiny inne) a spalanie różne w lekkiej pracy bo w ciężkiej to wiadomo mocniejszy spali więcej ale i zrobi więcej (chociaż z tym jd to może złe porównanie bo on nie wykazuje zbyt dużego rozrzutu w spalaniu) ale myślę że wiecie o co mi chodzi.


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Komputer może sterować parametrami pracy silnika w sposób zgóry narzucony przez konstruktora zapisany w oprogramowaniu. Przycisk typu power czy tez boost jak to się zwie u mf-a to poprostu inna charakterystyka zapisana w sterowniku. Innymi słowy masz do dyspozycji dwie charakterystyki eco to powiedzmy ta zwykła taki kompromis pomiędzy spalaniem a mocą. Gdy naciskasz przycisk power (w mf to 3i4 zakres) wtedy wybierasz tą drugą charakterystykę najczęściej zmiana realizowana jest przez zwiększenie dawki paliwa i ciśnienia doładowania. Różnica w porównaniu do pompy wtryskowej polega na tym że tam masz mechanicznie wszystko ustawione pompa ściśle ma ustawiuony kont wyprzedzenia zapłonu przy wzroście obrotów wyprzedzenie zapłonu się zmienia w sposób ściśle nałozony przez konstrukcje pompy, dawka tak samo nie masz możliwości zmiany tej charakterystyki siedząc za kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Właśnie o to mi chodzi charakterystyka pracy w zwykłym silniku który ma układ zasilania mechaniczny jest ustawiony bez możliwości jego szybkiej* zmiany , ale właśnie między innymi poto jest CR żeby można było na bieżąco manipulować ustawieniami zasilania aby silnik uzyskał jak największą sprawność (tak przynajmniej wydaje mi się że powinno być) A ten boost o którym piszesz to nie jest to zarządzanie mocą np z pracą z wom czy do szybkiego transportu ? Bo to już jest troche inna bajka mi bardziej chodzi o jednostajne obciążenie różnych silników , przecież takie zasilanie paliwem silnika sterowane komputerem powinno wykluczyć nieodpowiednią charakterystykę komp powinien dobrać w danej chiwli takie ustawienia żeby było super* to troche jak zdjęcie postępu cywilizacyjnego jaskiniowców > zamiast zbudować coś w miare możliwości technicznych to oni zbudowali wielką mechaniczną maczuge a nie np jakiegoś karabina nie? Myśle że wiecie o co mi chodzi z jednej strony taka możliwość jest ale nie jest ona wykorzystana przynajmniej tak mi sie wydaje .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tak boost jest w szczególności do transportu dlatego działa na 3 i 4 zakresie w mf-ie zmienia się wtedy charakterystyka pracy silnika w całym zakresie obrotów. Nie widziałem charakterystyk silnika valtry na eco i power ale mysle że jest mniej więcej podobnie z tym że tryb wybierasz przyciskiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj