Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czwórka czy szóstka?


343 odpowiedzi na ten temat

#301 Share paawlik227

paawlik227

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2013 - 10:10

Czwórka czy szóstka? witam tez przeczytałem ta zawzieta dyskusje i chyba ktos niezbyt dobrze przeczytał ten artykłó. wyraznie jest napisane ze te 3 cyl jest mniej elastyczne i trzeba go trzymac w obrotach zeby sprostał tej pracy co 4cyl przy nizszych obrotach silnika co tez wpływa na ilosc pochłonietego paliwa. I mowia tez ze spala mniej w lekkich pracach czyli jazdy na "pusto"! np praca z ładowaczem. Ze trzeba czesciej zmieniac biegi siada sprzegło skrzynia biegow tez wieczna nie jest a nie kazdy traktor tej mocy i klasy ma bezstopniowke. Wyzyłowanie to jest poprostu wieksze ciscienie w cylindrze w czasie gornego martwego punktu tłoka gdzie w czasie zapłonu dostaje wiekszego kopa osiaga sie to przez turbo sprężarke i pierscienie tłokowe dostaja wiecej w d..e! ale technika sie rozwija i pewnie to jest bardzej dopracowane. Co do mocy rozruszników jak ciezko jest zakrecic c330 a c360 np??? ze w tej 30-stce jest nawet odpreznik a tylko 2 cyl wiec powinna z "kopniaka palic".......? co do faz wtrysku przez CR to nie oszukujmy sie przerwy w mocy miedzy praca 1 a 2 cylindra sa bo jesli skok tłoka ma np 110mm to mniej wiecej on efektywnie pracuje przez 50-60mm a dalej tylko leci w dół dzeki siłom bezwładnym (koła zamachowego) bo juz niema co spalic zeby wytwozyc cisnienie ktore bedzie pchało ten tłok do samego dołu zeby "rowno ciagnoł" a watpie zeby układ CR podawał do cylindra tyle paliwa zeby pracował przez 90-100mm skoku bo ile by wtedy palił??? a w 6cyl przy tym samym skoku tłoka gdy on pracuje do tych 50-60mm skoku i bezwładnie idze dalej do dołu to gdzes przy mniej wiecej 80mm jego suwu pracy zaczyna sie praca kolejnego cylindra i to sie nakłada na dosyc "stały ciag"tak ja to rozymiem i dlatego silnik 6 cyl bedzie zawsze mocniejszy chociazby ze wzgledy na stabilnosc pracy silnika...

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 09:27
  •  

#302 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 kwiecień 2013 - 10:21

Czwórka czy szóstka? Popraw tekst ponieważ zawiera sporo błędów, typu


"w 6cyl przy tym samym skoku tłoka gdy on pracuje do tych 50-60mm skoku i bezwładnie idzie dalej do dołu to gdześ przy mniej więcej 80mm"

Przecież nie samo spalanie działa na tłok a ciśnienie spalin powstałe w wyniku tegoż spalania.Ciśnienie będzie do czasu otwarcia się zaworu wylotowego

Przypomnij sobie fazy rozrządy w silniku 4 suwowym !! a to co napisałeś odnosi się do 2-suwa z rozrządem tłokowym
Dodany obrazek

Edytowany przez KRISTOFORn, 04 kwiecień 2013 - 10:30.


#303 Share gutmen123

gutmen123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 198 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2013 - 12:44

Czwórka czy szóstka? KRISTOFORn , dobrze ze podałeś wykres bo może to podniesie poziom dyskusji. Tutaj ewidentnie zabierają głos ignoranci,którze gdzieś coś słyszeli, ale nie wiedzą gdzie. Mylą dwusuwy z 4-suwami. Commona rail-a z pompowtryskami . ale przynajmniej wesoło jak sie czyta :) .

#304 Share paawlik227

paawlik227

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2013 - 14:20

Czwórka czy szóstka? Kolego KRISTOFORn widzałes kiedys silnik rozebrany w pył i skrecony silnik bez miski olejowej i pokrywy zaworowej??? czy tylko widzałes w szkole obrazek na lekcji tak jak gutmen 123 :mellow: A wracajac do tematu to poczytaj sobie bo pisałem o samym suwie pracy i kolejnosci pracy a nie napełnianiu i oproznianiu cylindrow ktoremu słuzy twoj piekny wykres :rolleyes: czyli poszczegolnym fazom rozrzadu... wiec czytaj jeszcze raz to co napisałem i biez pod uwage tylko same suwy pracy w poszczegolnym silnikach 3-4-6cylindrow bo na 4suwy jednego cyklu czyli ssanie-sprezanie-praca-wydech tylko jeden tzn "praca"daje moc a reszta te moc odbiera a naddatek jest uzywany do pracy ktora dany silnik wykonuje, co nazywa sie sprawnoscia silnika B)

#305 Share gutmen123

gutmen123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 198 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2013 - 16:11

Czwórka czy szóstka? paawlik227 poczułem się wywołany do odpowiedzi :)
1- Co ma do tego czy ktoś widział silnik rozebrany czy nie ?- akurat swoimi czasami bawiłem się w remonty ursusów tych małych i tych dużych (
c 330 po 1614). Po prostu wiadomo tuleje w ciężkiej pracy w zapylonej atmosferze siadały . Teraz mam inny park maszynowy także asta la vista urusos :)
2- Odchodzimy od dyskusji. Być może matura panie paawlik227 była dawno, ale tytuł "czwórka czy szóstka" nie wskazuje na używanie felietonowej polemiki=>do tego polecam stworzenie nowego tag'a. Chętnie wezmę udział.

3.paawlik227 jesli potrzebujesz materiały do odniesienia się w dyskusji nie ma sprawy-mam mnóstwo literatury o CR, jest kilka pozycji nawet po polsku.
W wiki tego nie znajdziesz bo to wiedza inzynieryjna, aczkolwiek bardzo ciekawa. Mówię całkiem poważnie.


Trzymajmy się faktów. Aby zrozumieć działanie silnika diesla nie trzeba jego rozbierać, bo wąptie czy ktoś wpadłby akurat na to że zapłon następuje
bez iskry. W przyrodzie akurat takie zjawiska nie są popularne.. :)) To chyba musieliśmy przyjąć jako aksjomat.
Sorki za przydługawy tekst

#306 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 kwiecień 2013 - 16:24

Czwórka czy szóstka? Co do pytania czy widziałem silniki rozebrane w części pierwsze, to prawie codziennie mam z nimi do czynienia, zatem nadrabiaj zaległości w nauce

#307 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 kwiecień 2013 - 19:10

Czwórka czy szóstka? Dzisiaj romawiałem z sąsiadem który lubi bmki 3 w coupe. Fakt bmka to nie traktor, ale powiedział mi jedna rzecz. W starszej e46 miał silnik 6 cylindrów. Nie wiem czy tam jest 2 litry czy 2,2. Moc była 170 KM. Teraz ma e90 silnik 2 litry 4 cylindry też 170 KM. Powiedzial mi, że nowa pali jakieś 1,5 litra mniej i lepiej przyspiesza.Tak więc technika się rozwija. Silnik nowocześniejszy, o mniejszej pojemności a więc bardziej wydajny zawsze bedzie lepszy od tego starego większego. Nawet jeśli moc będzie podobna nowy mniejszy i tak wypadnie lepiej w codziennej eksploatacji.

#308 Share gutmen123

gutmen123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 198 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2013 - 21:42

Czwórka czy szóstka? hubertuss masz pełną racje.

#309 Share paawlik227

paawlik227

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 09:01

Czwórka czy szóstka? To ciesze sie bardzo ze macie doswiadczenie w tej kwesti ;) a co do silnika bmw z tego co wiem to tam był 2litry i 150km 6cyl wolnossacy, a teraz 2litry 4cylindry pewnie 16V i turbina ktora podnosi momet obrotowy i dlatego ten ma wiekszego kopa :rolleyes: i przy wiekszej ilosci sprezonego powietrza w cylindrze mogli troche zmiejszyc dawke paliwa i osiagi tez sa przy mniejszym spalaniu a i 2cylindry mniej chodza na postoju co tez daje jakas oszczednosc :P takie sa moje przypuszczenia... ale uzbroic ten 6cylindrowy silnik t ten osprzet co ma ta 4cylindtowa jednostka i pewnie ok200km by było.....

#310 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 05 kwiecień 2013 - 18:29

Czwórka czy szóstka? Twoje przypuszczenia niestety są błędne. Nazwa handlowa e 46 to 320. Silnik jest 2,2 z tego co pamiętam. Nowy jest na bank bez turbo goła wolnossąca 2 litry 4 cyl.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 09:27
  •  

#311 Share ysy

ysy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 19:11

Czwórka czy szóstka? choć nie wiem co byście pisali i jakie kity wciskali to i tak czwórka szóstki nie dogoni a co 6 to średniowiecze i w nie już nie wkładają tych pier**l co w 4 Tak więc technika się rozwija równo nie wiadomo ile by było garów i wy tego nie zmienicie na korzyść jednego silnika

#312 Share paawlik227

paawlik227

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 20:25

Czwórka czy szóstka? http://www.autocentr...owy-320-i-170km szukajcie a znajdziecie poczytaj sobie w tym linku dane techniczne silnika bmw e46 <_< i to nie jest moj wymysł tylko fakt...

Edytowany przez paawlik227, 05 kwiecień 2013 - 20:26.


#313 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 20:28

Czwórka czy szóstka? Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)
Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy podobnym spalaniu (tylko sprzęgło oryginalne siada)- więc suma sumarum silnik a dokładnie budowa nic się nie zmieniła tłoki, korbowody blok, itd. wpływ na zmianę parametrów pracy ma coraz lepsza elektronika, sensory, różne czujniki pomiarowe i urządzenia wykonawcze tj. wtryskiwacze piezoelektryczne- przez co można że tak powiem lepiej wykorzystać "parę na tłoki" przy odpowiednio zbilansowanej w odpowiednich momentach energii (mieszanki paliwowo-powietrznej)

Skoro czepiacie się tak budowy to wyjaśnijcie sobie czego w ciągnikach zachodnich chyba od 1980r. stosujemy pierścienie trapezowe czego w polskich ursusach nie ma ;) , a może podyskutujcie o przesunięciu mimośrodowym otworu tłoka (jaki to miało cel?)- chętnie poczytam opinie "fachowców" :lol: :lol: :lol: Ten temat jest the best pod względem tworzenia nowych pojęć i teorii

Tam ktoś pisał że energia działająca podczas rozprężania działa od momentu zapłonu do momentu otwarcia zaworu- kolego daleka twoja wiedza na te tematy Poczytaj sobie jak to jest w silnikach 3 4 5 6 cylindrowych wolnossących i doładowanych :lol:- prędkość obrotowa a prędkość kątowa posuwu tłoka ma tu też wielkie znaczenie do wzrostu momentu i mocy. W 4 energia momentu rozprężania jest inna niż w 6. Sama budowa tłoka w dieslu to czysta inżynieria

Edytowany przez macin87, 05 kwiecień 2013 - 21:40.


#314 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 05 kwiecień 2013 - 21:03

Czwórka czy szóstka?

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)
Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy

akurat była mowa tylko o silnikach benzynowych , które miały identyczną moc i moment, a rożną liczbę cylindrów i różne spalanie.

#315 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 21:10

Czwórka czy szóstka? A sory ale może zajmijcie się silnikami diesla w końcu takie mamy w dzisiejszych ciągnikach a wy tu z silnikami benzynowymi gdzie żądzą inne prawa termodynamiki

#316 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 05 kwiecień 2013 - 21:20

Czwórka czy szóstka? zupełnie inne? :P Z Twojego wcześniejszego postu, tez nic nie można skorzystać, aby ułatwić sobie wybór pomiędzy silnikiem 4, a 6 cylindrowym.

#317 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 21:33

Czwórka czy szóstka? Akurat benzyniak a diesel (przyjmijmy że oba są wolnossące) z zasad termodynamiki różnią się tym że jeden z nich zasysa stałą dawkę powietrza :P
A co do wyboru 4 czy 6 to jest wiele aspektów nie tylko technicznych, ale tez indywidualnych jeden chce by ciągnik był lekki i krótki drugi co innego,rozumiecie. Najlepiej mieć oba i porównać sobie co one będą robić i do jakich poszczególnych prac będą się danej osobie nadawać. Złota rada najlepiej mieć oba - ale to kosztuje :P :P :P

#318 Share gutmen123

gutmen123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 198 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 21:35

Czwórka czy szóstka?

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)
Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy podobnym spalaniu (tylko sprzęgło oryginalne siada)- więc suma sumarum silnik a dokładnie budowa nic się nie zmieniła tłoki, korbowody blok, itd. wpływ na zmianę parametrów pracy ma coraz lepsza elektronika, sensory, różne czujniki pomiarowe i urządzenia wykonawcze tj. wtryskiwacze piezoelektryczne- przez co można że tak powiem lepiej wykorzystać "parę na tłoki" przy odpowiednio zbilansowanej w odpowiednich momentach energii (mieszanki paliwowo-powietrznej)

Skoro czepiacie się tak budowy to wyjaśnijcie sobie czego w ciągnikach zachodnich chyba od 1980r. stosujemy pierścienie trapezowe czego w polskich ursusach nie ma ;) , a może podyskutujcie o przesunięciu mimośrodowym otworu tłoka (jaki to miało cel?)- chętnie poczytam opinie "fachowców" :lol: :lol: :lol: Ten temat jest the best pod względem tworzenia nowych pojęć i teorii

Tam ktoś pisał że energia działająca podczas rozprężania działa od momentu zapłonu do momentu otwarcia zaworu- kolego daleka twoja wiedza na te tematy Poczytaj sobie jak to jest w silnikach 3 4 5 6 cilindrowych wolnossących i doładowanych :lol:- prędkość obrotowa a prędkość kontowa posówu tłoka ma tu też wielkie znaczenie do wzrostu momentu i mocy. W 4 energia momentu rozprężania jest inna niż w 6. Sama budowa tłoka w dieslu to czysta inżynieria






KOLEGO PISZEMY PRĘDKOŚĆ KĄTOWA A NIE PRĘDKOŚĆ KONTOWA (chyba ze chodzi o konto w banku :))

#319 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 kwiecień 2013 - 21:39

Czwórka czy szóstka? :P :P :P ups ale usprawiedliwię się w między czasie uzupełniam PIT

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 09:27
  •  

#320 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 06 kwiecień 2013 - 06:36

Czwórka czy szóstka?

http://www.autocentr...owy-320-i-170km szukajcie a znajdziecie poczytaj sobie w tym linku dane techniczne silnika bmw e46 <_< i to nie jest moj wymysł tylko fakt...


Jestes geniuszem. negując moją wypowiedź podałeś link, który ją popiera. Oczywiście chodziło mi o silniki benzynowe 2,2 l 6c i 2l 4c. Nowa dwulitrówka nie ma turbiny.
Oczywiście postępu działa w przypadku silników 4c i 6c. Dlatego dzisiaj silniki 6 cylindrowe w ciągnikach zarezerwowane są dla znacznie większych mocy. Ponizej 150 km dzisiaj praktycznie nie znajdziecie 6 u żadnego z czołowych producentów. Podczas, gdy 10 lat temu nie znaleźli byście 4 z ta moca w prawie rzadnym ciagniku.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy