Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czwórka czy szóstka?


343 odpowiedzi na ten temat

#241 Share gospodarny1992

gospodarny1992

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Białej Podlaskiej

Napisany 01 luty 2012 - 21:47

Czwórka czy szóstka? bierz 4 przy dzisiejszej technologii produkcji silników i materiałech do 140 km spokojnie możesz brać 4

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 21:09
  •  

#242 Share andrzej2257

andrzej2257

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:województwo lubelskie
  • Zainteresowania:Cross ENDURO

Napisany 09 luty 2012 - 16:59

Czwórka czy szóstka? 4 będzie lepsza kolega ma podobną sytuację ma hodowlę tak jak ja hodujemy ponad 150 bydła mlecznego ja mam Fendt - a 412 vario a on Deutz - Fahr-a M 610 i narzeka na spalanie przy lekkich robotach typu koszenie prasowanie itd.

JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...


#243 Share wysoki24

wysoki24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów

Napisany 29 sierpień 2012 - 23:44

Czwórka czy szóstka? Jak do zielonki, ładowacza to może byc 4, jak do uprawy ziemi z pagórkami to zdecydowanie lepiej 6. Znajomy ma 6tkę nh 120 km i bardzo chwali, ale on to używa głównie do pluga, brony, agregatu.

#244 Share andrzej2257

andrzej2257

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:województwo lubelskie
  • Zainteresowania:Cross ENDURO

Napisany 07 październik 2012 - 11:01

Czwórka czy szóstka? reduła jest prosta orka itd. szóstka a jak już jest hodowla to lepiej czwórkę bo na sprasowanie np. 2000 bel trochę ON idzie.

JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...


#245 Share Daro20

Daro20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LRA
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja;)

Napisany 06 listopad 2012 - 18:02

Czwórka czy szóstka? Też miałem dylemat miedzy czwórką a szóstką. Po zasięgnięciu porady właśnie u kolegów z AF zdecydowałem się na szóstkę czyli Case maxxum 125 (6 cyl 126 KM). Jestem bardzo zadowolony z ekonomiczności i komfortu tego ciągnika. Najlżejsza praca dla niego to prasa sipma, spalanie około 6l/godz. dodam, że sześćdziesiątka paliła mi w tej prasie 5l/godz. a komfort bez porównania, włączam w case klime i oś amortyzowaną i do przodu.

#246 Share garek

garek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyśląsk

Napisany 15 styczeń 2013 - 06:27

Czwórka czy szóstka? Jako wielki przeciwnik 4 o mocach po 140-150 km przejechałem się valtrą 4 chyba miała 170 km i wywarła na mnie fajne wrażenie. Tylko nie wiem jak długo to pociągnie :). Zasada jest tak ze musi być duży balast na przód żeby poprawić uciąg. Bo przy pracach polowych będzie nam brakowało uciągu

 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem


#247 Share andrzej2257

andrzej2257

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:województwo lubelskie
  • Zainteresowania:Cross ENDURO

Napisany 16 styczeń 2013 - 22:54

Czwórka czy szóstka? 4 nie zastąpi w pracach polowych 6 nie ma bata.

JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...


#248 Share Piotrek1975

Piotrek1975

    ROLNIK.PL

  • Members
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska/WZW
  • Zainteresowania:Bydło rasa Simentalska,boks, uprawa ziemi.

Napisany 19 styczeń 2013 - 23:02

Czwórka czy szóstka? Witam.
Koledzy chcę w marcu kupić ciągnik markę wybrałem tylko mam delemat właśnie 4T czy 6T , mam 32 ha w tym 7 łąki. Obecnie posiadam Ursusa 3P
renata pracowała by z prasą rolką z pługiem 4- skiby lub 5, no i w przyszłości z uprawowo siewnym a tak że z jakimś gruberem. Myślę że brać 6T to jest 110-54 co o tym sądzicie?
Dzięki.

Edytowany przez Piotrek1975, 19 styczeń 2013 - 23:04.


#249 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 20 styczeń 2013 - 10:09

Czwórka czy szóstka? po pierwsze 110 nie maila silnika z turbina
spalanie w pracach bedzie na podobnym poziomie, ale 6 bedzie bardziej elatyczna i do wymienionych przez Ciebie maszyn bedzie to lepszy wybor

Polska B

 


#250 Share uncle_fester

uncle_fester

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2013 - 21:41

Czwórka czy szóstka? Dokładnie - uprawa to 6 cylindrów, lekkie prace w obejściu - 4 cylindry. Zależy czego przewaga.
Mit o tym że szóstka musi spalić więcej można powoli schować między bajki.
Użytkownicy mówią o spalaniu grubo poniżej 10ciu litrów w pracy np z prasą. Musimy pamiętać o jednym aspekcie - ZAPAS MOCY.
To dzięki temu 6-tka potrafi spalić tyle co 4ka. a komfort pracy zdecydowanie inny.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 21:09
  •  

#251 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 22 styczeń 2013 - 22:36

Czwórka czy szóstka? to powiedz kolego dlaczego wszyscy producenci odchodzą od 6 cylindrów poniżej 140 KM. Tak samo aby ograniczyć spalanie w klasie do 100 KM wprowadza się silniki 3 cylindrowe, lub w 4 cylindrowych zmniejsza się pojemność.
Ostatnie testy porównawcze i 6 cylindrowych DF JD i Valtry pokazały, że silniki 4 cylindrów są zdecydowanie bardziej oszczędne w lżejszych pracach i co najmniej tak samo oszczędne w cięższych pracach.
A do czego ma się odnosić ten ZAPAS MOCY???? Co on jest jakiś inny w silniku 4, a 6 cylindrowym?

#252 Share uncle_fester

uncle_fester

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2013 - 13:21

Czwórka czy szóstka? b0gdan - to o czym piszesz to coraz bardziej zaostrzające się normy ekologii...
Tak na chłopski rozum, gdybyś miał wyprodukować ciągnik, co wyszłoby taniej? Ulepić 4ke czy 6tke?
Nieuchronnym staje się fakt, że produkcja nowego ciągnika coraz bardziej opiera się na wytycznych księgowych niż konstruktorów.
Spójrz na samochody ciężarowe - 6 cylindrów niezmiennie będzie królowało jeszcze długi czas.

Tak się okazało, że ostatnio rolnik testował NH T6.165 i Valtre N113, oba ciągniki z AdBlue Moc zbliżona, różnica ilości cylindrów, jak mówisz, zużycie paliwa zbliżone.
Ale gdy do Ibisa LS3+1 dołożono wał sprawa przybrała inny wygląd. Valtrze mimo szczerych chęci jakby brakowało tchu, a jednostka 6cio cylindrowa, owszem, miała co robić, ale męka była mniejsza... Możesz wierzyć w to lub nie, ale pod niemal maksymalnym obciążeniem - to 6 cyl. osiągnęło większą prędkość.

Nie jest to historyjka wyssana z palca

#253 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 23 styczeń 2013 - 13:53

Czwórka czy szóstka? no ale ten NH ma 35 KM więcej, więc porównanie jest troszkę naginane :P
W przypadku zmniejszania liczby cylindrów, to można by to podciągnąć pod księgowego, ale zmniejszanie pojemności? Tak naprawdę w jednym i drugim przypadku chodzi o ekologię.
Co do ciężarówek to 6 cylindrów to w dystrybucji, aczkolwiek i tu wprowadzają 5 cylindrów , bo w dalekobieżnych, to V8 i też z tendencją do przechodzenia na R6, wszędzie gdzie się da zmniejsza się liczbe cylindrów, bo to mniejsze spalanie, czyli "ekologia" kosztem trwałości.

#254 Share uncle_fester

uncle_fester

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2013 - 21:13

Czwórka czy szóstka? Dokładnie masz rację, jednak zmierzam do tego, że niektóre rynki nie zgodzą się na downsizing - np transport ciężarowy. Zmniejszając ich pojemność i ilość cylindrów właściciele szybko zapomną o przebiegach rzędu miliona km itp.

Tak samo w rolnictwie.
Chociaż nie jestem fanatykiem to sama idea wprowadzania rozwiązań przyjaznych środowisku ma swój sens.
To w końcu od Ciebie zależy w jakim środowisku będzie mieszkał Twój syn czy córka. Szkoda, że najwięksi truciciele mają to gdzieś.

Liczby mówią same za siebie - ciągnik z normą Tier IV emituje kilkadziesiąt razy mniej szkodliwych substancji niż ciągnik sprzed kilkunastu lat przed wprowadzeniem norm.

Co do NH - znamionowo to 125 koni, reszta jest aktywowana ale nie podczas orki, więc dołożyliśmy starań aby maszyny były zbliżone do siebie parametrami.

#255 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 23 styczeń 2013 - 21:38

Czwórka czy szóstka? Moc znamionowa, to nie jest miarodajny parametr, bo przyzna kolega, że raczej nie pracujemy na obrotach znamionowych :P
Nie wiem czy dobrze przeczytałem w ulotce, ale jest tam napisane, ze dodatkowa moc uaktywnia się w trzech przypadkach dużego obciążenia: WOM, Hydrauliki i właśnie skrzyni biegów. Tak w ogóle to ta Valtrę dzieli przepaść także w momencie obrotowym, więc nie było szans, aby radziła sobie równie dobrze jak ten NH.

#256 Share uncle_fester

uncle_fester

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2013 - 21:51

Czwórka czy szóstka? Prawie dobrze :D Skrzynia biegów ale dla biegów transportowych a nie uprawowych.
Więc jak napisałem, w orce raczej się to nie aktywuje.

Jak ciągniesz 20 ton kuku pod górkę 40km/h i zaczniesz podbijać pod szczyt - to EPM Ci pomoże i doda koników do zaprzęgu, ale w orce nie poczujesz przyrostu mocy.

#257 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 styczeń 2013 - 08:41

Czwórka czy szóstka? Rynki się nie zgodzą na downsizing. Ciekawa teoria. Jakoś przez ostatnie lata w róznych dziedzinach się zgadzały. Ciekawe jaka teraz rewolucja nastąpi, że przestaną się zgadzać.
W autach osobowych pojemności może bardzo nie spadają. Chociaż sporo jest ostatnio małych silników z turbo. Moce przez ostatnie 10 lat wzrosły i to sporo. I jakos ludzie to kupuja, strajków przed salonami nie ma. Nawet w stanach pojemność maleje.
Co do ciężarówek w drugiej połowie lat 90 tych nastąpił znaczny rozwój tych silników. Wzrosły moce do około 40 KM z litra. Lata dwutysięczne to tylko podnoszenie norm spalin.
Ostatnimi laty to samo dzieje się z ciągnikami rolniczymi. Moce rosną do około 40 KM z litra w duzych silnikach może więcej. Ciężarówki z ta wydajnością robią po 1,5 mln km i nic się nie dzieje. Myślę, że w ciagniku spokojnie 10 tys mth wytrzyma. Niestety czasy dużych mało wydajnych i paliwożernych silników mijają. Oczywiście pojemności się nie zastąpi. Ale dzisiaj w rolnictwie najwazniejsza jest ekonomia. I żadna 6 nie spali mniej niz 4 w lekkich pracach. A w ciężkich tak jak pisał bogdan zużycie będzie podobne.Nie wspominam już o ekonomi produkcji i eksploatacji.

#258 Share lemysz1

lemysz1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorze
  • Zainteresowania:Zapraszam do galerii

Napisany 30 styczeń 2013 - 21:34

Czwórka czy szóstka? Mam doświadczenia w uprawie i mogę stwierdzić że do drobnych prac owszem 4cyl ale już do uprawy to zdecydowanie 6cyl. Różni się głównie rozstawem osi (lepsza trakcja) i oczywiście trwałością. Niech nikt się nie łudzi że silnik 4cyl np 150km wytrzyma tyle samo co 6cyl, jest po prostu bardziej wysilony co przekłada się na trwałość. A co do spalania to 4t dorównuje 6, czyli wychlapie podobne ilości, ale praca to będzie męka. Sam miałem kilka ciągników 4cyl i miałem okazje pracować na 6cyl i opinie mam jedną: tylko szóstkę. Jest dobra do wszystkiego, czy to do tura, transportu, uprawy. Rozchodzi mi się do dużego gospodarstwa gdzie liczy się czas by było efektywnie. Mam proste porównanie na przykładzie sam dostawczego merc sprinter. 312tdi kontra 313cdi. Moce podobne 122km i 130km. Tą 312 chociaż to stara technologia spalanie wynosi w granicach 10litrów, a nowa jednostka niby lepsza ekologiczniejsza spala średnio 14litrów. A teraz trwałość 312 wytrzymuje spokojnie 800tyś km a CDI raptem 400tyś jak dobrze dbasz. Powiedzcie gdzie tu ekologia, recykling zużytego wozu?

#259 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 styczeń 2013 - 21:47

Czwórka czy szóstka? Oj o tych sprinterach to troszkę zmyslasz. Cdi spokojnie wytrzyma 800 tys. Miałem doczynienia z takim autem to wiem co pisze. Jeśli chodzi o dynamikę to 312 nawet nie dorówna 313 cdi. Co do spalania przy normalnej jeździe to około 9 l przy 313 cdi. Na autostradzie z prędkością 120-140 km/h wyszło mi około 10-11. Z lawetą a na niej siewnik mazur 1 tona wagi plus laweta średnio 10,5.l/100km. 14 l to pali 316 cdi. Podejżewam, że twoej refleksje o spalaniu 4 i 6 w ciągniku są podobne a więc mają mało wspólnego z realiami. Jeśli ci ta 313 pali 14 to weź może do jakiegoś mechanika pojedź.
Na przykładzie 313 cdi i 312 widać, że bardziej wysilony silnik nie musi być mniej trwały. Dodam, że 313 cdi który mial 800 tys to auto firmowe było. Co dzień inny kierowca jeździł. W chwili sprzedaży silnik chodził równo nic mu nie dolegało choć mocy juz takiej jak nowy nie miał.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 21:09
  •  

#260 Share lemysz1

lemysz1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 611 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorze
  • Zainteresowania:Zapraszam do galerii

Napisany 31 styczeń 2013 - 12:01

Czwórka czy szóstka? Rozchodzi się nie o furgon tylko o kontener z chłodnią z tąd takie spalanie. Moje refleksje są jak najbardziej podparte wiedzą oraz praktyką.

Obydwa to kontenery z chłodnią.

Edytowany przez lemysz1, 31 styczeń 2013 - 17:32.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy