ducho

Czwórka czy szóstka?

Polecane posty

paawlik227    14

witam tez przeczytałem ta zawzieta dyskusje i chyba ktos niezbyt dobrze przeczytał ten artykłó. wyraznie jest napisane ze te 3 cyl jest mniej elastyczne i trzeba go trzymac w obrotach zeby sprostał tej pracy co 4cyl przy nizszych obrotach silnika co tez wpływa na ilosc pochłonietego paliwa. I mowia tez ze spala mniej w lekkich pracach czyli jazdy na "pusto"! np praca z ładowaczem. Ze trzeba czesciej zmieniac biegi siada sprzegło skrzynia biegow tez wieczna nie jest a nie kazdy traktor tej mocy i klasy ma bezstopniowke. Wyzyłowanie to jest poprostu wieksze ciscienie w cylindrze w czasie gornego martwego punktu tłoka gdzie w czasie zapłonu dostaje wiekszego kopa osiaga sie to przez turbo sprężarke i pierscienie tłokowe dostaja wiecej w d..e! ale technika sie rozwija i pewnie to jest bardzej dopracowane. Co do mocy rozruszników jak ciezko jest zakrecic c330 a c360 np??? ze w tej 30-stce jest nawet odpreznik a tylko 2 cyl wiec powinna z "kopniaka palic".......? co do faz wtrysku przez CR to nie oszukujmy sie przerwy w mocy miedzy praca 1 a 2 cylindra sa bo jesli skok tłoka ma np 110mm to mniej wiecej on efektywnie pracuje przez 50-60mm a dalej tylko leci w dół dzeki siłom bezwładnym (koła zamachowego) bo juz niema co spalic zeby wytwozyc cisnienie ktore bedzie pchało ten tłok do samego dołu zeby "rowno ciagnoł" a watpie zeby układ CR podawał do cylindra tyle paliwa zeby pracował przez 90-100mm skoku bo ile by wtedy palił??? a w 6cyl przy tym samym skoku tłoka gdy on pracuje do tych 50-60mm skoku i bezwładnie idze dalej do dołu to gdzes przy mniej wiecej 80mm jego suwu pracy zaczyna sie praca kolejnego cylindra i to sie nakłada na dosyc "stały ciag"tak ja to rozymiem i dlatego silnik 6 cyl bedzie zawsze mocniejszy chociazby ze wzgledy na stabilnosc pracy silnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Popraw tekst ponieważ zawiera sporo błędów, typu

"w 6cyl przy tym samym skoku tłoka gdy on pracuje do tych 50-60mm skoku i bezwładnie idzie dalej do dołu to gdześ przy mniej więcej 80mm"

Przecież nie samo spalanie działa na tłok a ciśnienie spalin powstałe w wyniku tegoż spalania.Ciśnienie będzie do czasu otwarcia się zaworu wylotowego

 

Przypomnij sobie fazy rozrządy w silniku 4 suwowym !! a to co napisałeś odnosi się do 2-suwa z rozrządem tłokowym

fazy.jpg

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

KRISTOFORn , dobrze ze podałeś wykres bo może to podniesie poziom dyskusji. Tutaj ewidentnie zabierają głos ignoranci,którze gdzieś coś słyszeli, ale nie wiedzą gdzie. Mylą dwusuwy z 4-suwami. Commona rail-a z pompowtryskami . ale przynajmniej wesoło jak sie czyta :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

Kolego KRISTOFORn widzałes kiedys silnik rozebrany w pył i skrecony silnik bez miski olejowej i pokrywy zaworowej??? czy tylko widzałes w szkole obrazek na lekcji tak jak gutmen 123 :mellow: A wracajac do tematu to poczytaj sobie bo pisałem o samym suwie pracy i kolejnosci pracy a nie napełnianiu i oproznianiu cylindrow ktoremu słuzy twoj piekny wykres :rolleyes: czyli poszczegolnym fazom rozrzadu... wiec czytaj jeszcze raz to co napisałem i biez pod uwage tylko same suwy pracy w poszczegolnym silnikach 3-4-6cylindrow bo na 4suwy jednego cyklu czyli ssanie-sprezanie-praca-wydech tylko jeden tzn "praca"daje moc a reszta te moc odbiera a naddatek jest uzywany do pracy ktora dany silnik wykonuje, co nazywa sie sprawnoscia silnika B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

paawlik227 poczułem się wywołany do odpowiedzi :)

1- Co ma do tego czy ktoś widział silnik rozebrany czy nie ?- akurat swoimi czasami bawiłem się w remonty ursusów tych małych i tych dużych (

c 330 po 1614). Po prostu wiadomo tuleje w ciężkiej pracy w zapylonej atmosferze siadały . Teraz mam inny park maszynowy także asta la vista urusos :)

2- Odchodzimy od dyskusji. Być może matura panie paawlik227 była dawno, ale tytuł "czwórka czy szóstka" nie wskazuje na używanie felietonowej polemiki=>do tego polecam stworzenie nowego tag'a. Chętnie wezmę udział.

 

3.paawlik227 jesli potrzebujesz materiały do odniesienia się w dyskusji nie ma sprawy-mam mnóstwo literatury o CR, jest kilka pozycji nawet po polsku.

W wiki tego nie znajdziesz bo to wiedza inzynieryjna, aczkolwiek bardzo ciekawa. Mówię całkiem poważnie.

 

 

Trzymajmy się faktów. Aby zrozumieć działanie silnika diesla nie trzeba jego rozbierać, bo wąptie czy ktoś wpadłby akurat na to że zapłon następuje

bez iskry. W przyrodzie akurat takie zjawiska nie są popularne.. :)) To chyba musieliśmy przyjąć jako aksjomat.

Sorki za przydługawy tekst

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do pytania czy widziałem silniki rozebrane w części pierwsze, to prawie codziennie mam z nimi do czynienia, zatem nadrabiaj zaległości w nauce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Dzisiaj romawiałem z sąsiadem który lubi bmki 3 w coupe. Fakt bmka to nie traktor, ale powiedział mi jedna rzecz. W starszej e46 miał silnik 6 cylindrów. Nie wiem czy tam jest 2 litry czy 2,2. Moc była 170 KM. Teraz ma e90 silnik 2 litry 4 cylindry też 170 KM. Powiedzial mi, że nowa pali jakieś 1,5 litra mniej i lepiej przyspiesza.Tak więc technika się rozwija. Silnik nowocześniejszy, o mniejszej pojemności a więc bardziej wydajny zawsze bedzie lepszy od tego starego większego. Nawet jeśli moc będzie podobna nowy mniejszy i tak wypadnie lepiej w codziennej eksploatacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

To ciesze sie bardzo ze macie doswiadczenie w tej kwesti ;) a co do silnika bmw z tego co wiem to tam był 2litry i 150km 6cyl wolnossacy, a teraz 2litry 4cylindry pewnie 16V i turbina ktora podnosi momet obrotowy i dlatego ten ma wiekszego kopa :rolleyes: i przy wiekszej ilosci sprezonego powietrza w cylindrze mogli troche zmiejszyc dawke paliwa i osiagi tez sa przy mniejszym spalaniu a i 2cylindry mniej chodza na postoju co tez daje jakas oszczednosc :P takie sa moje przypuszczenia... ale uzbroic ten 6cylindrowy silnik t ten osprzet co ma ta 4cylindtowa jednostka i pewnie ok200km by było.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Twoje przypuszczenia niestety są błędne. Nazwa handlowa e 46 to 320. Silnik jest 2,2 z tego co pamiętam. Nowy jest na bank bez turbo goła wolnossąca 2 litry 4 cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

choć nie wiem co byście pisali i jakie kity wciskali to i tak czwórka szóstki nie dogoni a co 6 to średniowiecze i w nie już nie wkładają tych pier**l co w 4 Tak więc technika się rozwija równo nie wiadomo ile by było garów i wy tego nie zmienicie na korzyść jednego silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)

Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy podobnym spalaniu (tylko sprzęgło oryginalne siada)- więc suma sumarum silnik a dokładnie budowa nic się nie zmieniła tłoki, korbowody blok, itd. wpływ na zmianę parametrów pracy ma coraz lepsza elektronika, sensory, różne czujniki pomiarowe i urządzenia wykonawcze tj. wtryskiwacze piezoelektryczne- przez co można że tak powiem lepiej wykorzystać "parę na tłoki" przy odpowiednio zbilansowanej w odpowiednich momentach energii (mieszanki paliwowo-powietrznej)

 

Skoro czepiacie się tak budowy to wyjaśnijcie sobie czego w ciągnikach zachodnich chyba od 1980r. stosujemy pierścienie trapezowe czego w polskich ursusach nie ma ;) , a może podyskutujcie o przesunięciu mimośrodowym otworu tłoka (jaki to miało cel?)- chętnie poczytam opinie "fachowców" :lol: :lol: :lol: Ten temat jest the best pod względem tworzenia nowych pojęć i teorii

 

Tam ktoś pisał że energia działająca podczas rozprężania działa od momentu zapłonu do momentu otwarcia zaworu- kolego daleka twoja wiedza na te tematy Poczytaj sobie jak to jest w silnikach 3 4 5 6 cylindrowych wolnossących i doładowanych :lol:- prędkość obrotowa a prędkość kątowa posuwu tłoka ma tu też wielkie znaczenie do wzrostu momentu i mocy. W 4 energia momentu rozprężania jest inna niż w 6. Sama budowa tłoka w dieslu to czysta inżynieria

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)

Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy

akurat była mowa tylko o silnikach benzynowych , które miały identyczną moc i moment, a rożną liczbę cylindrów i różne spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

A sory ale może zajmijcie się silnikami diesla w końcu takie mamy w dzisiejszych ciągnikach a wy tu z silnikami benzynowymi gdzie żądzą inne prawa termodynamiki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

zupełnie inne? :P Z Twojego wcześniejszego postu, tez nic nie można skorzystać, aby ułatwić sobie wybór pomiędzy silnikiem 4, a 6 cylindrowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Akurat benzyniak a diesel (przyjmijmy że oba są wolnossące) z zasad termodynamiki różnią się tym że jeden z nich zasysa stałą dawkę powietrza :P

A co do wyboru 4 czy 6 to jest wiele aspektów nie tylko technicznych, ale tez indywidualnych jeden chce by ciągnik był lekki i krótki drugi co innego,rozumiecie. Najlepiej mieć oba i porównać sobie co one będą robić i do jakich poszczególnych prac będą się danej osobie nadawać. Złota rada najlepiej mieć oba - ale to kosztuje :P :P :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutmen123    8

Panowie nie ośmieszajcie się że w e46 mieliście wolnosscącą 6 diesla (6 miały turbo ale i 3l poj.)

Dalej kolega @ hubertuss pisze że e90 ma już 170 przy 2 litrach z e46 320 (136km przedlifotowa) też wyciągniesz to samo przy podobnym spalaniu (tylko sprzęgło oryginalne siada)- więc suma sumarum silnik a dokładnie budowa nic się nie zmieniła tłoki, korbowody blok, itd. wpływ na zmianę parametrów pracy ma coraz lepsza elektronika, sensory, różne czujniki pomiarowe i urządzenia wykonawcze tj. wtryskiwacze piezoelektryczne- przez co można że tak powiem lepiej wykorzystać "parę na tłoki" przy odpowiednio zbilansowanej w odpowiednich momentach energii (mieszanki paliwowo-powietrznej)

 

Skoro czepiacie się tak budowy to wyjaśnijcie sobie czego w ciągnikach zachodnich chyba od 1980r. stosujemy pierścienie trapezowe czego w polskich ursusach nie ma ;) , a może podyskutujcie o przesunięciu mimośrodowym otworu tłoka (jaki to miało cel?)- chętnie poczytam opinie "fachowców" :lol: :lol: :lol: Ten temat jest the best pod względem tworzenia nowych pojęć i teorii

 

Tam ktoś pisał że energia działająca podczas rozprężania działa od momentu zapłonu do momentu otwarcia zaworu- kolego daleka twoja wiedza na te tematy Poczytaj sobie jak to jest w silnikach 3 4 5 6 cilindrowych wolnossących i doładowanych :lol:- prędkość obrotowa a prędkość kontowa posówu tłoka ma tu też wielkie znaczenie do wzrostu momentu i mocy. W 4 energia momentu rozprężania jest inna niż w 6. Sama budowa tłoka w dieslu to czysta inżynieria

 

 

 

 

 

KOLEGO PISZEMY PRĘDKOŚĆ KĄTOWA A NIE PRĘDKOŚĆ KONTOWA (chyba ze chodzi o konto w banku :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

http://www.autocentr...owy-320-i-170km szukajcie a znajdziecie poczytaj sobie w tym linku dane techniczne silnika bmw e46 <_< i to nie jest moj wymysł tylko fakt...

 

Jestes geniuszem. negując moją wypowiedź podałeś link, który ją popiera. Oczywiście chodziło mi o silniki benzynowe 2,2 l 6c i 2l 4c. Nowa dwulitrówka nie ma turbiny.

Oczywiście postępu działa w przypadku silników 4c i 6c. Dlatego dzisiaj silniki 6 cylindrowe w ciągnikach zarezerwowane są dla znacznie większych mocy. Ponizej 150 km dzisiaj praktycznie nie znajdziecie 6 u żadnego z czołowych producentów. Podczas, gdy 10 lat temu nie znaleźli byście 4 z ta moca w prawie rzadnym ciagniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matik9972    1

Silnik czterocylindrowy o tej mocy jest, że tak powiem praktycznie maksymalnie "wyciśnięty" i szybciej się bedzie zurzywał niż szóstka, która ma większą rezerwę mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Czyli jeśli silnik konstrukcyjnie może dać 180KM a w ciągniku daje nam 120 to ma jeszcze 30% rezerwy mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj