Polecane posty

lukbold    1054

Mam na farmie URSUS 5314KK Sprzęgło jednostopniowe, WOM właczany hydraukicznie (LUX). Czy to normalne w tym traktorze, że przy każdorazowym włączaniu biegu na postoju (sprzegło wciśnięte na maxa) bieg wchodzi ze zgrzytem??? Wg instrukcji regulacji sprzegła to u mnie można regulować tylko jałowy skok pedału sprzęgła i tyle. Mam to ustawione tak jak pisze ale te zgrzyty mnie zleksza dobijają. Tak sobie myśle czy aby tarcza sprzegłowa mi sie nie skleja czy cosik takiego. Czy macie jakieś doświadczenie w tym zakresie ?? Co można z tym zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem, ale w innym ciągniku, a mianowicie w C-330(sprzęgło dwustopniowe). Do sprzęgła lał mi się olej ze skrzyni. Olej+kurz+brud+ścieranie tarczy ciernej spowodowało powstanie mazi, która sklejała do siebie tarcze w trakcie dłuższego postoju. Po uruchomieniu silnika, trzeba było je rozkleić (zgrzyt) i potem wszystko chodziło (choć się ślizgało). Po wymianie uszczelniaczy i tarczy dociskowej sprzęgła okazało się, że zgrzyty występowały ponownie i co gorsze, zawsze przy włączaniu biegu. Ale po dotarciu tarcz (50 h pracy) problem zniknął. Według mnie możesz mieć nie dotarte tarzcze sprzęgłowe, o ile masz równomiernie wyregulowane dźwigienki sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek*    0

Normalne jeśli w granicach rozsądku,tzn. jak przy włączaniu biegu ciągnik nie rusza--skrzynia w tym ciągniku nie posiada synchronizacji ani żadnego "hamulca sprzęgłowego" także koła zębate "rypią"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Ruszać to on nie rusza jeżeli mam wciśnięte sprzegło. Po prostu jestem przyzwyczajony do C330 i C360 że jak wcisne pedał to momentalnie wszystkie wałki sie zatrzymują i nie ma bata- bieg wchodzi bez zgrzytu na postoju, a w tym 5314 możesz trzymać sprzegło nawet minute a i tak pójdzie po zębach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kiedy sprzęgło zaczyna zabierać: nisko, czy wysoko? I napisz, czy żeby włączyć bieg musisz się trochę posiłować z dźwignią zmiany biegów, czy biegi wchodzą lekko, ale ze zgrzytem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    9

wiesz, w tym ciągniku biegi trzeba włanczać z wyczuciem,w moim tez tak jest,spróbuj wolniej ,delikatniej, wiem ze to dziwne ,ale nie ma innej mozliwosci,od niedawna mam c 360 i faktycznie skrzynia lepiej chodzi,bez zgrzytania,aha,5314kk czym sie różni od zwykłego 5314?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pejton    2

Zdaje się komfortowa kabina.


parę ha i para rąk do pracy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Biegi wchodzą raczej lekko (pojecie wzgledne) a sprzegło zabiera wysoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak wiekowy jest ten ciągnik, ile ma przebiegu i czy było coś robione przy sprzęgle. Jak na razie wygląda mi to na "wgniatanie się" tarczy ciernej w tarczę dociskową. Taka sytuacja występuje, gdy elementy te są nowe. Po prostu nowe tarcze dociskowe są mocno chropowate i gdy pedał sprzęgła jest puszczony, owe chropowatości wrzynają się w tarczę cierną. Dlatego po naciśnięciu sprzęgła trzeba rozłączyć tarcze przez zastosowanie siły w postaci oporu, jaki dają zęby kół zębatych skrzyni biegów(zgrzyt).

Za to przy zmianie biegów owych "zgrzytów" nie ma, bo tarcze zdążą się rozłączyć, zanim wybijesz na luz. Wówczas zmieniający obroty silnik i rozpędzony ciągnik dają siłę na rozłączenie tarcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Maszyna ma 4 lata i ledwo 1500mtg no i jak sie pewno domyślasz nic tam ni było robione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc maszyna jest dotarta i wszystko powinno hulać bez problemu. Niestety nie wiem jaka może być inna przyczyna i nic innego ci nie doradzę. Gdyby sprzęgło było dwustopniowe, radziłbym zwiększenie odstępu między włączaniem poszczególnych stopni sprzęgła. Ale masz jednostopniowe i kicha. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniaczy na wałkach sprzęgłowych. Jeśli ktoś rozbierał, to niech Mi podpowie, czy po wyjęciu czopa (na 4 śruby) żadne łożysko igiełkowe Mi nie wyleci? Nie mam pojęcia jak to tam jest uszczelnione i nie wiem, czy po wyjęciu ww. czopa będę mieć dostęp do uszczelnień i jak one wyglądają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Parę lat minęło ale Ci napisze... rwij ;) to nie 60tka żeby szukać igiełek  w skrzyni ;) Zabieg prosty o ile nie masz potrzeby wyjmować wałka sprzęgłowego od jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Ja już w 2 Ursusach uszczelniacze wymieniałem, ale zawsze komuś się przyda wiedzieć co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez karas111
      Witam, zakupiłem ursusa 3512 i muszę dolać oleju do skrzyni, ale nie wiem jaki był wcześniej zalany. Jaki olej zalać? Nie chcę sobie narobić dziadostwa w skrzyni...
    • Przez krzys111
      Witam wszystkich. W ursusie 4514 zablokował mi się wsteczny bieg. Został wsteczny i nie można przełączyć na inny bieg. Może wie ktoś jak to odblokować? Dzieki. A tak na marginesie chyba trzeba się go pozbyć, przez ten traktor kilka lat będę krócej żył🙁
    • Przez Miran
      Witam. 
      Panowie nie mam 3 biegu ani szosowego ani polowego w moim Ursusie 2812. Pozostałe biegi wchodzą dobrze. Ciągnik był ostatnio rozpoławiany bo był robiony w nim silnik i wymieniane sprzęgło. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
       
       
       
    • Przez zbycho77
      Witam , problem po wymianie tarcz  ; Założone nowe tarcze chełmno , pierwszy stopień działa prawidłowo .Drugi stopień nie działa wcale nie można wcisnąć pedału  .Łapki wyregulowane i szczelina drugiego stopnia . Miał ktoś może taki problem ?
    • Przez Damianzzz
      Mam problem z moim 5314 97r. podnosnik bardzo wolno podnosi i szarpie  jak dodam gazu to opada, to samo sie dzieje z hydraulika zewnętrzną na wolnych działa ale trochę wiećej obrotów i juz nie podaje oleju.Stan oleju ok.
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj