damik

problem alternator c360

Polecane posty

mtracz    76

A dlaczego C-360 nie może mieć zespolonego regulatora ze szczotkami?? To przeciez zależy od typu założonego alternatora. Tylko ostatnia serja C-360 wychodziła z alternatorami a reszta to pradnice miała. Wiec zalezy jaki alternator ktoś sobie załozył.

A kolega @ baksik ma ten problem w C-330, w których to były wyłacznie pradnice wiec altek był tylko inwencja twórcza właściciela. ;);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

baksik prosze podaj jaki masz alternator?? Czy to jest jakis od poloneza lup PF125??

 

Rozgorzala dyskusja, a tak naprawde nikt nie wie o jakim alternatorze dyskutujemy. W zasadzie to przy twojej usterce nie ma to znaczenia. Ale sam jestem ciekawy ;). Jaki masz tam typ regulatora??.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baksik    2

Już wszystko tłumacze. Problem dotyczył oczywiście c-330. Alternator był kupiony nowy, produkcji Expom Kwidzyn, uniwersalny do ursusa z regulatorem napięcia przykręcanym dwoma śrubkami do altka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Montowałem ostatnio kilka alternatorów Expom i muszę powiedzieć, że nie są one rewelacyjne. Często ulegają w nich uszkodzeniu regulatory napięcia. Za to zdecydowanie polecam DELCO REMY (dawny ELMOT), są naprawdę dobre. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek208    0

Witam. Zamontowałem dziś alternator Bosch 90A od jakiegoś VW do C330. Przez jakieś 30min. pracował w miarę dobrze (po odpaleniu trzeba było dodać na chwilę gazu do ok. 1400obr/min aby zgasła kontrolka). Przy 600obr/min miał 15V i przy zwiększaniu obrotów nie zwiększał tego napięcia ale gdy prawie zamknąłem obrotomierz ;) to jak zszedł na niskie to kontrolka zaczęła migać pełnym światłem (nie żarzyć) w tempie kierunkowskazów. Zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz i przez chwilę było dobrze a po jakimś czasie znowu zaczęła migać tylko że już przy ok. 1000obr/min bo przy mniejszych to już przez cały czas świeci (ładowanie nadal jest na poziomie 15V). Żarówkę mam 12V/2W. Czy opisaną sytuację może powodować uszkodzony regulator napięcia czy ewentualnie trzeba sprawdzić diody? Proszę o porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

A sprawdzales zachowanie kontrolki przy wlaczonych swiatlach?

 

Ja nie potrafir tego wytlumaczyc. Chociaz w moim delco tez kilka razy taka sytuacja miala miejsce. Zawsz dzialo sie to po dluzszym czasie pracy ciagnika, ale bez uzywania nawet majmniejszego odbiornika pradu. Kontrolka zacynala migac od casu do czasu. Natychmiast przestawala gdy wlaczalem swiatla.

Byc moze to standardowe i normalne zachowaie regulatora? Ty;e, ze w samochodzie nie zauwazalne bo tam zawsze cos prad ciagnie.

Z ciekawoscie czekam na opowiedz elektrotechnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek208    0

Dziś sprawdziłem kontrolkę na zapalonych światłach i rzeczywiście przestała migać. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale profilaktycznie wykręciłem szczotki z korpusem aby sprawdzić w jakim są stanie i tam był taki styk zaśniedziały to go wyczyściłem i psiknąłem WS50. Po złożeniu ładowanie wróciło do normy i bez włączonych świateł nie migała kontrolka i nie wychodziło poza 14,5V i zmieniało się zależnie od obrotów o 0,01V a nie jak wcześniej że nawet nie można było przyjąć konkretnej wartości tak skakało. Tak więc pozostaje tylko założenie żarówki 4W bo to chyba ona odpowiada za to że wzbudzenie alternatora nasępuje przy ok. 1200obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Tak. wobec tego tylko zarowka wieksza. Wtedy powinien juz od 500 obr startowac.

 

Czy jednak wina w tym miganiu lezy w polaczeniach elektrycznych. Hm. Dzieki Tomek. Wiem teraz gdzie i u mnie szukac przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Otóż ja mam taki sam problem w C-330, alternator typu A 124 ELMOT. Kontrolka czasami miga, i to na dodatek przy określonych obrotach, konkretnie przy 800 rpm i 1200 rpm. Alternator był już klika krotnie rozbierany i sprawdzany, ale nie stwierdziłem w nim żadnych uszkodzeń i nieprawidłowości. Ładuje bardzo dobrze, napięcie jest stałe i wynosi 14,35 V niezależnie od obrotów i obciążenia. Cały czas ciekawi mnie co może być tego przyczyną. Sprawdzę jeszcze tak jak pisze @Tomek208 styki przy szczotkach, może to jest przyczyną, chociaż jest to mało prawdopodobne, bo wszystko było wielokrotnie czyszczone. Kolego @karola44 ja wielokrotnie dokonywałem pomiarów napięcia i prądu podczas migania kontrolki i zawsze w momencie zaświecenia kontrolki spada napięcie i prąd ładowania, by natychmiast po zgaśnięciu wrócić do prawidłowych wartości. Wtedy przyszła mi do głowy pewna teoria. Otóż gdy akumulator jest całkowicie naładowany wtedy pobiera minimalny prąd. Wtedy regulator zmniejsza prąd wzbudzania do zera a wtedy alternator na chwilę przestaje ładować i w tym momencie zapala się na chwilę kontrolka. Po włączeniu świateł wzrasta obciążenie i prąd wzbudzania i zjawisko nie występuje. Tylko ciekawe dlaczego nie dzieje się to we wszystkich alternatorach. Jeżeli ktoś ma inną teorię to piszcie, bo przypadek jest ciekawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek208    0

A jak w tym przypadku może wpływać na to miganie poj. akumulatora(ów)? U mnie alternator 90A współpracuje z akumulatorem samochodowym 12V/62Ah i tak sobie tłumaczyłem że miga gdy nastąpi pełne naładowanie czyli po ok.1-2min po odpaleniu. Może problem nie występuje przy mniejszych alternatorach albo większych akumulatorach albo nie wszystkie regulatory napięcia działają tak samo? A gdzie pytać o żarówkę 4W do kontrolki bo w sklepie rolniczym tylko 2W mają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Twoja teoria może być słuszna. Dobrze naładowany akumulator małej pojemności pobiera bardzo mały prąd (rzędu setek miliamperów) i dlatego alternator przerywa ładowanie w sposób opisany przeze mnie w moim powyższym poście. Jednak nie tłumaczy to mojego przypadku, gdzie jest alternator A124 44A i akumulatory 165Ah. Co do żarówki 4W to dziwne, że nie mają jej w sklepie z częściami do ciągników. Spytaj w sklepie z częściami do samochodów. W mojej okolicy mają je we wszystkich sklepach sprzedających części do jakichkolwiek pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

Witam mam problem z podłączeniem alternatora w Ursusie c360 3p. Posiadam alternator (na kartce jest napisane Alternator c360 No 0050457870 made in India i jest jeszce narysowany znak -) Alternator ma 3 zaciski jeden gruby (to będzie podłączenie z akumulatorem, jeden na zacisk(podłączenie kontrolki ładowania) i jeden cieńki i teraz większość mówi że to jest przyłącz na masę a inni twierdzą że tam trzeba podłączyć regulator napięcia. Jak to podłączyć? Proszę o pomoc!

 

 

http://w87.wrzuta.pl/obraz/4hhRkH6yZrM/zdjecie008

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gruba śruba do rozrusznika.Czyli prąd główny

Cienka śruba do kontrolki ładowania i już powinno ladowac ten alternator jest z wbudowanym regulatorem wiec bez żadnego regulatora tylko pod kontrolke.Podłącz pod te co masz zaznaczone w rysunku

A ta trzecia śruba to napewno masa.Jak byś miał problem z odczytaniem to pisz.

Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

Pod tą grubą jest jeszcze taki zacisk wiesz i tam nie wiem co dać. Ktoś mi mówił że tam dać plus z stacyjki na prąd wzbudzenia albo coś w tym stylu :D

 

Co masz na myśli 3 śruba?

 

Pod niebieski walę do rozrusznika

 

pod czerwony walę kontrolkę od ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiem zrozumialem ze wychodza 3 zaciski.

Sorki moj blad.ten 3 zacisk to moze byc do zegara ladowania.

Nie wiem ale pod niego nic nie podlaczaj.

Narazie zrob tylko głowny prad i kontrolke i zobacz czy laduje

A najlepiej podlacz odpal i miernik w reke i sprawdz napiecie i sie wszystko okaze.Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mix    4

A jak podłączyć ten zegar ładowania? Znajomy ma coś takiego że tam są 2 zaciski tej samej wielkości i na 1 pisze +L a na 2 +B albo coś w tym stylu. Na alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Śruba m6 to prądowy, kabelek z wsuwka na kontrolkę ładowania, mniejsza śrubka to wyjście na obrotomierz - nie podłączone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milerqwerty    0

Witam, podłączę sie do tematu-w moim c330 aku wyzionely ducha wiec kupilem nowe, zalozylem wszystko ok ale zauwazylem ze kontrolka od ladowania swieci sie caly czas, dodam że mam altek od poloneza od ok 2 lat. NIe wiem co jest przyczyną tego ze lampka sie swieci. Pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Poczytaj na forum. Temat był już wałkowany wielokrotnie. Wiem, że najłatwiej jest zapytać i czekać na odpowiedź, ale przez to tylko forum się zaśmieca. Użyj opcji szukaj i na pewno znajdziesz potrzebne informacje. Jest tu kilka osób, które mają dużą wiedzę w tej dziedzinie, więc w razie wątpliwości możesz zapytać na PW któregoś z kolegów specjalistów. I nie dotyczy to tylko Ciebie ale również innych, którzy nie czytają postów na forum, tylko od razu zadają pytanie. A w 99% przypadków odpowiedź już istnieje, wystrczy poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Witaj :blink:

Sama wymiana nic nie wprowadziła -zmian...

sprawdzany stan połaczeń -suwki... jakbyś podał model alternatora to mozna cos wiecej napisac...

 

zawieszone szczotki-szczotkotrzymacz???

ps jaki model alternatora -regulator itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Ja bym obstawiał szczotko-trzymacz/szczotki albo diody. Na początku sprawdź połączenia konektorowe.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milerqwerty    0

jest to polonezowski altrnator 14V 53A a regulator to RNA-2 9d-14V4

 

 

Sorki za zaśmiecanie forum

 

dodam że alternator jest ok bo byl sprawdzany u szanowanego elektromechanika :blink: z Góry dieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj