Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem alternator c360


94 odpowiedzi na ten temat

#21 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 25 sierpień 2008 - 12:14

problem alternator c360 Mozesz nie miec dobrego przejscia na masie miedzy regulatorem a alternatorem. To chyba jedyna opcja w tej chwili. Teraz troche popdadalo + wysoka temperaturaka. Korozja bardzo szybko dziala ;) .
Gdyby caly czas lekko zazyla sie kontrolka niezaleznie od obrotow( ewentualnie rozjasniala lub przygasala, ale nigdy pelnym swiatlem zaleznie od obrotow- obciazenia) to swiadczylo by o przebitej/przebitych diodach wzbudzenia.

Wyczysc pozadnie polaczenia masowe mimo ze masz pewnosc ze sa ok. Szczegolnie miedzy regulatorem i masa.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem alternator c360 Dzisiaj, 20:22
  •  

#22 Share baksik

baksik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.

Napisany 07 wrzesień 2008 - 18:02

problem alternator c360 Jednak powodem migającej lampki był popsuty regulator napięcia. Po wymianie jest wszystko dobrze. ;)

#23 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 08 wrzesień 2008 - 07:52

problem alternator c360 A sprawdzales dokladnie polaczenie z masa?? Jak wymieniles regulator to musiales go odkrecic. Przykrecajac nowy zapewne poprawilo sie polaczenie.
Sprawdzales regulator czy tylko wymieniles??

#24 Share baksik

baksik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.

Napisany 08 wrzesień 2008 - 08:46

problem alternator c360 Do starego regulatora przykładałem nawet dodatkowy przewód od masy i nie pomagało. Też mi się wydaje troche dziwne że poprzedni regulator wytrzymał tylko pół roku ;)

#25 Share Zefirek

Zefirek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 09 wrzesień 2008 - 19:05

problem alternator c360 Pytanko czy regulator masz z szczotkami.

#26 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 09 wrzesień 2008 - 19:57

problem alternator c360 Z tego co wiem to chyba w C-360 nie ma regulatora ze szczotkami.

#27 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 wrzesień 2008 - 20:26

problem alternator c360 A dlaczego C-360 nie może mieć zespolonego regulatora ze szczotkami?? To przeciez zależy od typu założonego alternatora. Tylko ostatnia serja C-360 wychodziła z alternatorami a reszta to pradnice miała. Wiec zalezy jaki alternator ktoś sobie załozył.
A kolega @ baksik ma ten problem w C-330, w których to były wyłacznie pradnice wiec altek był tylko inwencja twórcza właściciela. ;) ;)

#28 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 10 wrzesień 2008 - 07:16

problem alternator c360 baksik prosze podaj jaki masz alternator?? Czy to jest jakis od poloneza lup PF125??

Rozgorzala dyskusja, a tak naprawde nikt nie wie o jakim alternatorze dyskutujemy. W zasadzie to przy twojej usterce nie ma to znaczenia. Ale sam jestem ciekawy ;). Jaki masz tam typ regulatora??.

#29 Share baksik

baksik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.

Napisany 11 wrzesień 2008 - 10:32

problem alternator c360 Już wszystko tłumacze. Problem dotyczył oczywiście c-330. Alternator był kupiony nowy, produkcji Expom Kwidzyn, uniwersalny do ursusa z regulatorem napięcia przykręcanym dwoma śrubkami do altka.

#30 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 wrzesień 2008 - 20:42

problem alternator c360 Montowałem ostatnio kilka alternatorów Expom i muszę powiedzieć, że nie są one rewelacyjne. Często ulegają w nich uszkodzeniu regulatory napięcia. Za to zdecydowanie polecam DELCO REMY (dawny ELMOT), są naprawdę dobre. Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem alternator c360 Dzisiaj, 20:22
  •  

#31 Share Tomek208

Tomek208

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów

Napisany 18 maj 2009 - 21:19

problem alternator c360 Witam. Zamontowałem dziś alternator Bosch 90A od jakiegoś VW do C330. Przez jakieś 30min. pracował w miarę dobrze (po odpaleniu trzeba było dodać na chwilę gazu do ok. 1400obr/min aby zgasła kontrolka). Przy 600obr/min miał 15V i przy zwiększaniu obrotów nie zwiększał tego napięcia ale gdy prawie zamknąłem obrotomierz ;) to jak zszedł na niskie to kontrolka zaczęła migać pełnym światłem (nie żarzyć) w tempie kierunkowskazów. Zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz i przez chwilę było dobrze a po jakimś czasie znowu zaczęła migać tylko że już przy ok. 1000obr/min bo przy mniejszych to już przez cały czas świeci (ładowanie nadal jest na poziomie 15V). Żarówkę mam 12V/2W. Czy opisaną sytuację może powodować uszkodzony regulator napięcia czy ewentualnie trzeba sprawdzić diody? Proszę o porady.

#32 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 19 maj 2009 - 07:19

problem alternator c360 A sprawdzales zachowanie kontrolki przy wlaczonych swiatlach?

Ja nie potrafir tego wytlumaczyc. Chociaz w moim delco tez kilka razy taka sytuacja miala miejsce. Zawsz dzialo sie to po dluzszym czasie pracy ciagnika, ale bez uzywania nawet majmniejszego odbiornika pradu. Kontrolka zacynala migac od casu do czasu. Natychmiast przestawala gdy wlaczalem swiatla.
Byc moze to standardowe i normalne zachowaie regulatora? Ty;e, ze w samochodzie nie zauwazalne bo tam zawsze cos prad ciagnie.
Z ciekawoscie czekam na opowiedz elektrotechnika.

#33 Share Tomek208

Tomek208

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów

Napisany 19 maj 2009 - 14:09

problem alternator c360 Dziś sprawdziłem kontrolkę na zapalonych światłach i rzeczywiście przestała migać. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale profilaktycznie wykręciłem szczotki z korpusem aby sprawdzić w jakim są stanie i tam był taki styk zaśniedziały to go wyczyściłem i psiknąłem WS50. Po złożeniu ładowanie wróciło do normy i bez włączonych świateł nie migała kontrolka i nie wychodziło poza 14,5V i zmieniało się zależnie od obrotów o 0,01V a nie jak wcześniej że nawet nie można było przyjąć konkretnej wartości tak skakało. Tak więc pozostaje tylko założenie żarówki 4W bo to chyba ona odpowiada za to że wzbudzenie alternatora nasępuje przy ok. 1200obr/min.

#34 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 19 maj 2009 - 19:02

problem alternator c360 Tak. wobec tego tylko zarowka wieksza. Wtedy powinien juz od 500 obr startowac.

Czy jednak wina w tym miganiu lezy w polaczeniach elektrycznych. Hm. Dzieki Tomek. Wiem teraz gdzie i u mnie szukac przyczyny.

#35 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 maj 2009 - 11:51

problem alternator c360 Witam. Otóż ja mam taki sam problem w C-330, alternator typu A 124 ELMOT. Kontrolka czasami miga, i to na dodatek przy określonych obrotach, konkretnie przy 800 rpm i 1200 rpm. Alternator był już klika krotnie rozbierany i sprawdzany, ale nie stwierdziłem w nim żadnych uszkodzeń i nieprawidłowości. Ładuje bardzo dobrze, napięcie jest stałe i wynosi 14,35 V niezależnie od obrotów i obciążenia. Cały czas ciekawi mnie co może być tego przyczyną. Sprawdzę jeszcze tak jak pisze @Tomek208 styki przy szczotkach, może to jest przyczyną, chociaż jest to mało prawdopodobne, bo wszystko było wielokrotnie czyszczone. Kolego @karola44 ja wielokrotnie dokonywałem pomiarów napięcia i prądu podczas migania kontrolki i zawsze w momencie zaświecenia kontrolki spada napięcie i prąd ładowania, by natychmiast po zgaśnięciu wrócić do prawidłowych wartości. Wtedy przyszła mi do głowy pewna teoria. Otóż gdy akumulator jest całkowicie naładowany wtedy pobiera minimalny prąd. Wtedy regulator zmniejsza prąd wzbudzania do zera a wtedy alternator na chwilę przestaje ładować i w tym momencie zapala się na chwilę kontrolka. Po włączeniu świateł wzrasta obciążenie i prąd wzbudzania i zjawisko nie występuje. Tylko ciekawe dlaczego nie dzieje się to we wszystkich alternatorach. Jeżeli ktoś ma inną teorię to piszcie, bo przypadek jest ciekawy.

#36 Share Tomek208

Tomek208

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów

Napisany 24 maj 2009 - 09:26

problem alternator c360 A jak w tym przypadku może wpływać na to miganie poj. akumulatora(ów)? U mnie alternator 90A współpracuje z akumulatorem samochodowym 12V/62Ah i tak sobie tłumaczyłem że miga gdy nastąpi pełne naładowanie czyli po ok.1-2min po odpaleniu. Może problem nie występuje przy mniejszych alternatorach albo większych akumulatorach albo nie wszystkie regulatory napięcia działają tak samo? A gdzie pytać o żarówkę 4W do kontrolki bo w sklepie rolniczym tylko 2W mają?

#37 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 maj 2009 - 11:33

problem alternator c360 Twoja teoria może być słuszna. Dobrze naładowany akumulator małej pojemności pobiera bardzo mały prąd (rzędu setek miliamperów) i dlatego alternator przerywa ładowanie w sposób opisany przeze mnie w moim powyższym poście. Jednak nie tłumaczy to mojego przypadku, gdzie jest alternator A124 44A i akumulatory 165Ah. Co do żarówki 4W to dziwne, że nie mają jej w sklepie z częściami do ciągników. Spytaj w sklepie z częściami do samochodów. W mojej okolicy mają je we wszystkich sklepach sprzedających części do jakichkolwiek pojazdów.

#38 Share mix

mix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole / Opolskie

Napisany 29 styczeń 2010 - 13:38

problem alternator c360 Witam mam problem z podłączeniem alternatora w Ursusie c360 3p. Posiadam alternator (na kartce jest napisane Alternator c360 No 0050457870 made in India i jest jeszce narysowany znak -) Alternator ma 3 zaciski jeden gruby (to będzie podłączenie z akumulatorem, jeden na zacisk(podłączenie kontrolki ładowania) i jeden cieńki i teraz większość mówi że to jest przyłącz na masę a inni twierdzą że tam trzeba podłączyć regulator napięcia. Jak to podłączyć? Proszę o pomoc!


http://w87.wrzuta.pl...yZrM/zdjecie008

#39 Share Gospodarz1990

Gospodarz1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Af,itp.

Napisany 29 styczeń 2010 - 16:24

problem alternator c360 Gruba śruba do rozrusznika.Czyli prąd główny
Cienka śruba do kontrolki ładowania i już powinno ladowac ten alternator jest z wbudowanym regulatorem wiec bez żadnego regulatora tylko pod kontrolke.Podłącz pod te co masz zaznaczone w rysunku
A ta trzecia śruba to napewno masa.Jak byś miał problem z odczytaniem to pisz.
Pozdrawiam :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem alternator c360 Dzisiaj, 20:22
  •  

#40 Share mix

mix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole / Opolskie

Napisany 29 styczeń 2010 - 19:08

problem alternator c360 Pod tą grubą jest jeszcze taki zacisk wiesz i tam nie wiem co dać. Ktoś mi mówił że tam dać plus z stacyjki na prąd wzbudzenia albo coś w tym stylu :D

Co masz na myśli 3 śruba?

Pod niebieski walę do rozrusznika

pod czerwony walę kontrolkę od ładowania.

Podobne tematy