Skocz do zawartości

Zdjęcie

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie


129 odpowiedzi na ten temat

#61 Share wsiok

wsiok

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 182 postów

Napisany 27 luty 2011 - 20:40

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Kontrolki mam kwadratowe http://www.google.pl...iw=1024&bih=584
a czujnik z długą końcówką
gdzie moze sie znajdowac ten czujnik na załaczonym zdjeciu ja mam silnik autosanu i może byc zaslepiony

Załączone miniaturki

  • 8fc9c0c40a600c4453de92af34c4d0b490x90.jpg
  • bizon sw400.jpg


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Dzisiaj, 01:51
  •  

#62 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 luty 2011 - 21:34

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Jezeli kontrolki masz kwadratowe to zegar jest raczej nowego typu, ten mały od temp. też mi wgląda na nowy typ, a długie czujniki to własnie były do starego typu ale może z nowego typu się zgrywają bo moje były uszkodzone to na nowym zegarze nie mam pewnosci jak to jest ale mam wątpliwosci .W każdym razie te krótsze dostaniesz. Do temp. oleju jest taki sam jak do wody. Ja mam silnik CT106 tylko ma odjętą turbine, miske olejową od sw400 z Bizona i w niej na dole wkręcona sruba redukcyjna i wkręcony czujnik. Na Twoim zdjęciu dół misy jest nie widoczny i nie wiadomo czy w ogóle tam jest jesli nie jest misa z Bizona. :)

Edytowany przez MAT912, 28 luty 2011 - 09:27.


#63 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 955 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 01 marzec 2011 - 11:50

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie dokładnie.... czujnik temperatury oleju jest w misce olejowej patrząc od strony zbiornika po lewej stronie na dole...
ps.Wsiok powiedz po co Ci sprężarka w Bizonie??!:):):)

#64 Share wsiok

wsiok

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 182 postów

Napisany 01 marzec 2011 - 13:38

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie spreżarka jest bo to silnik od Autosanu ale można ją zdemontowac, tak mi sie wydaje ze nie ma tam otworu na czujnik, ale czy nie wystarcz czujnik od temp wody??

Edytowany przez wsiok, 01 marzec 2011 - 13:39.


#65 Share klauss

klauss

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2011 - 16:41

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie

my mieliśmy takie same rozwiązanie ale niezdawoło ono egzaminu ponieważ trzeba by było co kilka minut ruszać szczotką.

postanowiliśmy zdecydową na coś takiego http://allegro.onet....464596525.html. zupełnie coś innego kombajn pracuje w optymalne temp. przez cały dzien i bez zbednego czyszczenia co kilkadziesią min. jak to nie raz bywało. jeszcze nigdy nie doszedł do powyżej 90-100 C z tym systemem chłodzenia.


u nas to rozwiązanie zdaje egzamin od 2 sezonów, ruszenie dźwignią co ok pół godziny, godzinę nie jest takie uciążliwe, podrostu trzeba o tym pamiętać, no i koszt przeróbki jest przktycznie zerowy

Edytowany przez klauss, 09 marzec 2011 - 16:45.


#66 Share ENDURAK91

ENDURAK91

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 494 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Chełm-Hrubieszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, technika rolnicza, motocykle, motoryzacja,

Napisany 10 marzec 2011 - 11:00

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie u nas to niebyło najlepszy rozwiązaniem ponieważ jak nawet sie nie kurzyło to w upalny dzień i przy pszenicy ok.5,5-6.0 tony z ha to bizon prawie gotował olej a i temp. wody czasami dochodziła do maxa :o

a z tymi osłonami chłodzenie jak by miał po 2 chłodnice :P

#67 Share recrut83

recrut83

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2011 - 12:00

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie

Witam w tym roku moj sasiad zrobil remont silnika sw 400 jakieś 3 lata temu wypluł panewke bokiem, ale nie bylo czasu go robic to kupil sie drugi z autobusu i w pole. I miala wlasnie taki problem po wstawieniu i odpaleniu pracowal bardzo dobrze ten silnik po remoncie i sie nie grzał, a jak wjechał w pole to skoszeniu tak okolo 1ha to zagotowala sie woda olej tez skoczyl jak glupi do góry tak ze jak napluło sie na blok to az syczalo. Wiem ze przejechal jeszcze kawalek do zjazdu ale silnik zaczął kopcic i tluc jak glupi. I teraz mam pytanie od czego to moglo sie stac ze silnik po remoncie sie grzał jak glupi. Wszystko bylo robione na czysto wal po szlifie nowe tuleje panewki wszystko umyte i skladane spokojnie i dokladnie.
Widzialem sam nawet jak go robil. Ale cos wspomnial tez ze 2 tloki mial od turbo a 4 zwykle. Czy to moglo miec wplyw na grzanie sie silnika. Ale z tego co ja slyszalem ze to nie ma wiekszego wplywu na silnik bo jak mechaniki opowiadali jak robili w kółku to az strach myslec ponoc wstawiali tak tloki jak wyzej pisalem i latami jezdzili. Co o tym myslicie??

ORTOGRAFIA!!!


EDIT: 31.10.09 Edytowanie posta po moderatorze - %

kolega też tak miał zapłon na pompie paliwowej miał żle i też panewka bokiem wyszła ale potem okaza ło sie że ten zapłon i za mało powietrza dostawał zabrudzony filtr powietrza jedno z drugim i olej woda się gotowało ja miałem supra i silnik w orginale w tym roku go sprzedałem ale 24 sezony i chodzi do tej pory pięknie zawsze przed semonem umyta chłodnica myjką a co dzień przed wyjazdem przedmuchana powietrzem tak żeby każda dziurka była drożna filtr powietrza co roku nowy i przedmuchiwany co dzień i nigdy nie miałem z nim problemów z temperaturą żadnych dodatkowych chłodnić wentylatorów osłon itd. wszystko w orginale tylko te zabiegi . teraz kupiłem rekorda 99r na dużej chłodnicy ciekaw jestem jak będzie sie spisywał nigdy wcześniej nie kosiłem rekordem a le wszystko tak samo wygląda myśle że silnik niczym sie nie różni tylko turbem ale to chyba tylko zaleta większy zapas mocy

Kontrolki mam kwadratowe http://www.google.pl...iw=1024&bih=584
a czujnik z długą końcówką
gdzie moze sie znajdowac ten czujnik na załaczonym zdjeciu ja mam silnik autosanu i może byc zaslepiony


autosan ma inną miske olejoą smog i w orginajnym silniku czujnik termp. oleju jest w misce olejowej jak przekładasz silnik zo zmień misę i smog i zapłon na pompie ustaw pod kombajn a nie autosan

#68 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 21 czerwiec 2011 - 00:27

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Po części prawda po części bo w silniku pracującym w kombajnie jest inna pompa olejowa (dwustopniowa), wogóle inne smoki i rurki(2 smoki w kombajnie w innych jeden), inny regulator obrotów w pompie wtryskowej, i inne dawki paliwa, miska wiadomo, inaczej ustawiony początek wtrysku też wiadomo , i spotykałem się z tym że w silnikach pracujących w autosanach czy starach jest inaczej ustawiony rozrząd, w kombajnie jest ustawiony na pracę przy wyższych obrotach czyli 2000-2200 czy jak w bs 2600 rpm, dlatego na wolnych obrotach szybko łapie temperature, ale to nie we wszystkich silnikach to widziałem zależy kto skladał, jak składał, i z czego jest silnik ale tak jest i ja tak składam
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#69 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 26 czerwiec 2011 - 10:23

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Mam pytanie częściowo dotyczące chłodzenia. Czym, jak nasmarować pompę wody? Według instrukcji potrzebna jest smarownica kapturowa. Gdzie takową kupić? Czy jest jakiś inny sposób?

#70 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 26 czerwiec 2011 - 10:55

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Wykręć ten kapturek przewierć dziurkę nagwintuj wkręć kalamitkę i spokój ,a nie smarowanie jak w drewnianym wozie :rolleyes:
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Dzisiaj, 01:51
  •  

#71 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 26 czerwiec 2011 - 18:04

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Bez wyciągania pompy da radę to zrobić? Nie rozumiem czemu fabryka nie zrobiła na kalamitkę...

#72 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 27 czerwiec 2011 - 09:08

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Złap za ten kapturek i zacznij kręcić nim w lewo , to jest zwykła jakby nakretka, a jak nie chce ci się przerobić, to w tę nakrętke pcha się smar i się dokręca na pompie i powtórz to kilka razy, raz na sezon wystarczy i tak się smaruje
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#73 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 14 lipiec 2011 - 22:25

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Mam pytanie co do termostatu, czy jest obowiązkowy?? Słyszałem, że lepiej zrezygnować, bo jak się zatnie to można sobie biedy narobić, przegrzać i zatrzeć silnik w moment. W ciągniku wiadomo termostat jest potrzebny, chodzi cały rok. Termostat był tak rozsypany, że został się aby główny korpus i przysłona i nie wiem czy zostawić ten korpus czy przykręcić porządnie tą przysłonę do korpusu termostatu czy wywalić wszystko, bo w c330 konieczna jest blacha a w Agromie nie mają takiego czegoś, więc może nie trzeba? Poza tym w Agromie w Kutnie mają tylko termostaty za ok 25zł, więc na pewno jakiś szajs.

A co do pompy wodnej to dlaczego łożysko kulkowe jest od strony koła pasowego, a wałeczkowe od strony silnika (łopatek), przecież wałeczkowe lepiej przeciwstawiało by się sile naprężenia przez pasek klinowy? Można zamienić miejscami oba te łożyska, czy lepiej zrobić jak fabryka zaleciła i dlaczego? Nowa pompa kosztuje nawet 350zł, ale jak sobie sam wyremontuje dobrze to dlaczego ma się rozlecieć i być gorsza od tej całej nowej?

Pytam się, bo chcę mieć pewność 100% bo jutro chciałbym złożyć lecz jednak trochę grzebania jest i dodatkowo żeby nie mieć przygód na polu, a jest napisane w internecie tylko, że aby ktoś wywalił termostat i tyle. No tak tylko żeby woda nie chodziła za bardzo po małym obiegu, przez co może się bardziej grzać niż z termostatem.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#74 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 14 lipiec 2011 - 22:47

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Pompy wodnej nie polecałbym naprawiać, choć można oczywiście, ja wole wymieniać w razie wątpliwości na nową, te pompy za ponad 300zł są dobre.
ą co do termostatu, jak się zatnie to rzeczywiście szkody może narobić , ale chyba każdy raz na minutę spogląda na wskaźniki i widzi temperature jaka jest więc bez obaw, najpierw musi wode zagotować a to napewno zauważysz, przed awarią termostatu bardziej obawiam się odkręconego alternatora czy nagle zerwanych pasków co daje zatrzymanie się pompy wodnej.
Tu wkleje co w innym temacie pisałem co wiąże się z wyrzuceniem termostatu:

Do wszystkich którzy wyrzucili termostaty lub mają niesprawne w byle jakim silniku spalinowym:
1.Silnik spalinowy jest silnikiem cieplnym przy uszkodzonym termostacie część energii cieplnej ucieka przez chłodnice zmniejszając sprawność.
2.Materiały użyte do wykonania współpracujących ze sobą części dobierane są tak aby w normalnej temp. pracy silnika (oczywiście z termostatem tj.80-380 stopni C)był jak najmniejszy współczynnik tarcia czyli zużycie.(sami wiecie że jak jest zimny silnik to dziwnie chodzi)
3.W przypadku rzędowych silników wyrzucenie termostatu powoduje że ciecz chłodząca nie przepływa najczęściej do miejsc najbardziej oddalonych od pompy wodnej, bo po co ma płynąć skoro lżej jest jej zawrócić przez kanały bliższe pompie wodnej i zostać wypchnietą do chłodnicy. Powoduje duże różnice temperatur(daleko od pompy niekiedy 140st.c, bliżej pompy 60st.c)co dalej idzie różnice rozszeżalności cieplnej,koszenie bloku i głowic ,spluwanie uszczelek ,pękanie głowic i bloków.
4.Wymuszony obieg najczęściej wody wywołuje zużycie poprzez kawitację(głębokie wżery w tulejach bloku)
Jak widzicie same plusy, jest jeszcze kilka ale poszukacie w internecie.Radzę zakładać termostaty, i zalewać układ płynem, oczywiście nie zalewać płynem silników które nie widziały dawno nowych tulei, breków,i uszczelek.
0

+
-
to sobie sami porównajcie co lepsze
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#75 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 14 lipiec 2011 - 23:07

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Dzięki za szybką odpowiedź, to ja jednak na pewno założę ten termostat, bo się trochę przestraszyłem skutków jego braku ale taka prawda. Tylko za 20 parę zł to szału nie będzie, spytam się czy może mają jakieś lepsze, może jeszcze wezmę czajnik z wodą i od razu go sprawdzę jak i czy wogóle się otwiera :)
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#76 Share kobra89

kobra89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie/Sokolka
  • Zainteresowania:Projektowanie i majstrowanie nad maszynami.

Napisany 15 lipiec 2011 - 09:59

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie A ja jednak jutro biore sie i wstawiam dodatkową chłodnice do Rekorda, tak na zapas.
Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

#77 Share Dario23

Dario23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płońsk

Napisany 11 czerwiec 2012 - 18:08

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie a ja mam do was pytanie: czy moze wie ktos z was jak rozwiazane jest chlodzenie w bizonach suprach, ktore szly na eksport. Widzialem na zdjeciach ze maja wyzej siatke i podobno maja tez wieksza chlodnice, ale chcialbym wiedziec jak to jest zrobione. Mam zamiar wymieniac chodnice w swoim bizonku i moze bym wymienil na wieksza i zrobil cos podobnego jak w tych eksportowkach. Jakbyscie mieli jakies zdjecia albo ksiazke obslugi takiego supra zebym mogl skopiowac ten pomysl to dajcie tutaj znac.
Pozdrawiam

#78 Share zabalex

zabalex

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 czerwiec 2012 - 17:31

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Witam wszystkich mam takie pytanko czy ktoś zwas montował taką osłone na chłodnice http://moto.allegro....2369588457.html czy to rzeczywiście cos daje
<_< <_< <_< <_< <_<

#79 Share grabarz

grabarz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Niewierz
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 12 czerwiec 2012 - 19:36

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Oczywiście ze dużo daje plewy nie są zasysane i nie przyklejają sie do osłony chłodnic. Kombajnista nie musi wychodzić i czyścic osłony. Polecam te osłony.

a ja mam do was pytanie: czy moze wie ktos z was jak rozwiazane jest chlodzenie w bizonach suprach, ktore szly na eksport. Widzialem na zdjeciach ze maja wyzej siatke i podobno maja tez wieksza chlodnice, ale chcialbym wiedziec jak to jest zrobione. Mam zamiar wymieniac chodnice w swoim bizonku i moze bym wymienil na wieksza i zrobil cos podobnego jak w tych eksportowkach. Jakbyscie mieli jakies zdjecia albo ksiazke obslugi takiego supra zebym mogl skopiowac ten pomysl to dajcie tutaj znac.
Pozdrawiam


Uważam ze nie będzie Tobie potrzebna żadna instrukcja. Załóż duża chłodnice od rekorda albo od bs'a . Zrobisz nowe mocowanie, kupisz siatkę taka jaka jest na osłonie wspawasz stelaż i gotowe no i żeby wentylator pasował.

Edytowany przez Marcin91, 12 czerwiec 2012 - 23:15.
ortografia


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie Dzisiaj, 01:51
  •  

#80 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 czerwiec 2012 - 22:47

Udoskonalenie chłodzenia w Bizonie @zabalex te osłony to za***ista sprawa ja mam takie jak tylko 4 lata temu Supra kupiłem i nie mam problemu z chłodzeniem wody i oleju.Woda Ciut przed 80 a olej max 95 stopni w sieczkarni przy ciśnieniu oleju 3,5 atmosfery.Oczywiście rano Sprężarka i chłodnice na perfekt wydmuchane ale nie trzeba skakać jak się wysypuję i omiatać siatki.Polecam :)

Podobne tematy bizon super z056 udoskonalenie chłodzenie poprawa oslona chlodnicy zo56