Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę


96 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Piotras

Piotras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 26 maj 2008 - 22:34

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę słyszałem że jest możliwość ale pytanie jak? napędzany jest podobno póżniej silnikiem elektrycznym dużą wydajność ma podobno <_<
Jeżeli ktoś wie jak to się robi to proszę o opis potrzebuje kompresor o dużej wydajności do piaskarki a sądzę że to by zdało egzamin.
Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Dzisiaj, 02:24
  •  

#2 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 27 maj 2008 - 12:15

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę chyba szczelnie przymontowac rurke do kolektora wylotowego, naped do walu i juz. wartaloby by chyba przerobic walek rozrzadu zeby z kazdym suwem tlok pompowal. zrobil ktos cos takiego??

#3 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 27 maj 2008 - 12:39

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę jedyne wyscie to tak jak beorn pisze i do tego jeszcze jakiś spory zbiornik na powietrze. ew możesz poszukać sprzęzarki od jakiesc ciąezarówki np tatry czy cosw tym stylu tam są 2 tłokowe spręzarki. można je zmontować w duecie i mniej kominowania...a jakiej wydajności potrzebujesz do tej piaskarski?

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#4 Share wueska

wueska

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wojsławice

Napisany 27 maj 2008 - 19:09

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę no w końcu ktoś założył taki temat <_<
a więc ja też potrzebuję sprężarki do piaskowania imam pewien pomysł.

silnik z malucha bez głowicy a zamiast niej płyta grubości około 15mm z wstawionymi zaworami zwrotnymi od wody ( tylko chyba trzeba im wstawić dorobić metalowe bebechy bo podejrzewam że te plastikowe sie stopią). ssące razem i do filtra a wydechowe do butli. do pracy takiej sprężarki sądzę że wystarczy silnik około 2kW zakładając że będzie pracować cały czas a w obwód wstawimy zbijak np. z autosana. można zastosować specjalny zawór elektromagnetyczny który przy starcie sprężarki przy około 8 atm. w butli da jej sie rozkręcić bez sprężania a dopiero po kilku sek. przełączy na butlę - ale takie coś jest jak dla mnie za drogie :angry: . w silniku musi zostać wałek rozrządu aby napędzał pompę olejową.

zaletą takiej sprężarki będzie jej duża wydajność przez to że wyeliminujemy komorę spalania i powietrze będzie wydmuchiwane prawie do zera z cylindra , natomiast jej wadą będzie to że w maluchu dwa tłoki pracują razem i będzie to powodowało że nasza sprężarka będzie "chodziła" po warsztacie. ale można to jakoś złagodzić np mocując ją na jakichś sprężynach lub czymś podobnym do ramy.

i mam pytanie czy butla od gazu z samochodu wytrzyma ciśnienie około 10 atm. :lol: ??? bo tak myślę że dwie lub trzy takie po 60l starczyło by do takiej sprężarki. :P

no napisałem sie teraz wy powiedzcie co o tym myśłicie. <_<

#5 Share maczka

maczka

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamień - woj.Lubelskie - pow. Chełmski

Napisany 27 maj 2008 - 19:29

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Witam sąsiad ma zrobiona sprężarkę z silnika od stara.

#6 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 27 maj 2008 - 20:46

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Butle weź z ciężarówki, pełno tego na szrotach - tam gdzie kasują samochody, większe maja po ok. 40l pojemności np. w kamazie 5320, w innych mogą być większe.

#7 Share wueska

wueska

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wojsławice

Napisany 28 maj 2008 - 07:35

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę i taka butla z ciężarówki wytrzyma 10 atm.???

a niewie nikt ile można nabić do butli od gazu z samochodu???

#8 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 maj 2008 - 16:02

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Przecież normalne ciśnienie w układzie hamulcowym ciężarówki jest w okolicach 8atm. W niektórych jest wyższe, na zbiornikach powietrza powinny być tabliczki znamionowe, zobacz w jakiejś nowej ciężarówce i będziesz wiedział .

#9 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 28 maj 2008 - 16:14

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę jak 8 wytrzyma to z pewnoscią ma jakis zapas to do 10 powinien wytrzymac <_<

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#10 Share Piotras

Piotras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 28 maj 2008 - 19:35

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

Witam sąsiad ma zrobiona sprężarkę z silnika od stara.


Ja mam od jelcza dwu tłokową i do piaskarki jest za słaba a od stara to nawet nie sprawdzam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Dzisiaj, 02:24
  •  

#11 Share Piotras

Piotras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 28 maj 2008 - 19:40

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Owy silnik który chce przerobić jest od opla corsy 1,4 jednym z pomysłów to zamiast świec zapłonowych wstawiś redukcje i zawory jednokierunkowe żeby powietrze się nie cofało połączyć 4 przewody w jeden i do butli jeszcze dobrze by było unieruchomić zawór wydechowy poprzez wyciągniecie dźwigienki i popychacza.
Proszę o kolejne wpisy pomysły i własne wynalazki.

#12 Share yogi

yogi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice gliwic (przyszowice)

Napisany 28 maj 2008 - 22:40

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę ja mam zrobioną sprężarke z silnika z malucha i zamiast orginalnej głowicy mam wsadzone 2 głowiczki z sprężarki od c330 i tak już chula ponad rok <_< ale mysle że lepszym rozwiązaniem bylo by przerobienie przełożenia rozrządu żeby 1 obrut wału=1 obrut wałka rozrządu i zostawienie orginalnej głowicy samochodowej wtedy silnik miałby tylko tak jakby 2 ssuwy ssanie i wydech bez sprężania i pracy czyli działał by poprostu jak zwykła sprężarka <_<
a jesli jestem w błędzie to niech ktos mnie poprawi pozdro :lol:

#13 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 maj 2008 - 23:04

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

Owy silnik który chce przerobić jest od opla corsy 1,4 jednym z pomysłów to zamiast świec zapłonowych wstawiś redukcje i zawory jednokierunkowe żeby powietrze się nie cofało połączyć 4 przewody w jeden i do butli jeszcze dobrze by było unieruchomić zawór wydechowy poprzez wyciągniecie dźwigienki i popychacza.
Proszę o kolejne wpisy pomysły i własne wynalazki.

Na pierwszy rzut oka wygląda rozsądnie ale przy suwie praca nie będzie nic w cylindrze a podciśnieniem zaworu ssącego raczej nie otworzy. Co wtedy będzie się działo - tłok będzie ssał przez pierścienie z komory korbowej powietrze z olejem.

#14 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 maj 2008 - 23:11

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

ja mam zrobioną sprężarke z silnika z malucha i zamiast orginalnej głowicy mam wsadzone 2 głowiczki z sprężarki od c330 i tak już chula ponad rok :lol: ale mysle że lepszym rozwiązaniem bylo by przerobienie przełożenia rozrządu żeby 1 obrut wału=1 obrut wałka rozrządu i zostawienie orginalnej głowicy samochodowej wtedy silnik miałby tylko tak jakby 2 ssówy ssanie i wydech bez sprężania i pracy czyli działał by poprostu jak zwykła sprężarka :D
a jesli jestem w błędzie to niech ktos mnie poprawi pozdro :D

Wydajność spadnie o połowę, idealnym rozwiązaniem byłoby zmiana wykorbienia wału jak w dwucylindrowym dwusówie.

#15 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 29 maj 2008 - 10:00

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

ja mam zrobioną sprężarke z silnika z malucha i zamiast orginalnej głowicy mam wsadzone 2 głowiczki z sprężarki od c330 i tak już chula ponad rok :lol: ale mysle że lepszym rozwiązaniem bylo by przerobienie przełożenia rozrządu żeby 1 obrut wału=1 obrut wałka rozrządu i zostawienie orginalnej głowicy samochodowej wtedy silnik miałby tylko tak jakby 2 ssówy ssanie i wydech bez sprężania i pracy czyli działał by poprostu jak zwykła sprężarka :D
a jesli jestem w błędzie to niech ktos mnie poprawi pozdro :D

skoro juz nie masz glowicy to problem z rozrzadem jest rozwiazany skoro w ogole nie ma zaworow;)

#16 Share wueska

wueska

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wojsławice

Napisany 29 maj 2008 - 17:50

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę a ja dalej jestem zdania że najlepiej zamiast głowicy przykręcić płytę metalową i otworami na szpilki i wstawionymi zaworami zwrotnymi i wtedy przez brak komory spalania powietrze jest usuwane do zera. w taki sposób sprężarka z silnika malucha będzie wydajniejsza od nawet starowskiej a może i od kamazowskiej bo na jeden obrót wału korbowego będzie w stanie wtłoczyć do butli około 650 cm3 powietrza (wiadomo że nie tyle bo miałaby sprawność 100% - ale mało mniej)
a ten pomysł z silnikiem corsy może być dobry ale sprężarka nie będzie mocno wydajna podejrzewam że do piaskowania za mała ale gdyby do takiego silnika dorobić główicę z blachy to możnaby śmiało podpinać dwa pistolety na raz :lol:

#17 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3929 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 29 maj 2008 - 18:40

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

Ja mam od jelcza dwu tłokową i do piaskarki jest za słaba a od stara to nawet nie sprawdzam


Kolego dobrze przeczytaj temat!!!

Chodzi o zrobienie sprężarki z silnika a nie wykorzystanie sprężarki istniejącej w samochodzie Star, Jelcz, Kamaz, itp.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#18 Share BRAMA

BRAMA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 193 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 maj 2008 - 19:13

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Ja mam kompresor ze sprężarki od Ikarusa

#19 Share Piotras

Piotras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 29 maj 2008 - 21:52

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

Kolego dobrze przeczytaj temat!!!

Chodzi o zrobienie sprężarki z silnika a nie wykorzystanie sprężarki istniejącej w samochodzie Star, Jelcz, Kamaz, itp.


Kolego ja ten temat założyłem i chyba dobrze wiem o co chodzi wiec nie rozumiem o co Tobie chodzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę Dzisiaj, 02:24
  •  

#20 Share Piotras

Piotras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 29 maj 2008 - 21:58

Przeróbka Silnika spalinowego na kompresor sprężarkę

Na pierwszy rzut oka wygląda rozsądnie ale przy suwie praca nie będzie nic w cylindrze a podciśnieniem zaworu ssącego raczej nie otworzy. Co wtedy będzie się działo - tłok będzie ssał przez pierścienie z komory korbowej powietrze z olejem.


nio dobrze ale podczas sprężania ciśnienie uchodziło by poprzez zawór jednokierunkowy umieszczony w miejscu świecy zapłonowej wiadomo że do pewnego momentu tzn uzyskania wysokiego ciśnienia w zbiorniku trzeba by było zamontować włącznik/wyłącznik żeby silnik elekt napęczający silnik ( sprężarkę) włańczał się przy niskim ciśnieniu i wyłańczał przy wysoki. Możliwe że się myle wiec proszę o kolejne odpowiedzi podpowiedzi

Podobne tematy