-
Podobna zawartość
-
Przez przemrolnik
ZETOR 7211
DaneTechniczne:
Rok produkcji: 1987r.
Silnik typu : Z7201 4cyl.
Pojemność : 3595cm3
Moc: 66km przy 2200obr./min
Pojemność zbiornika paliwa: 70L
Wysokość na kołach r28 to 265cm
Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
Udźwig TUZ to 2400KG
Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
Wom jest dobry, lekko się włącza.
Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
Plusy:
+duża kabina,
+wspomaganie,
+szerokie opony,
+zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
+trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
Minusy:
-Spalanie.
Ponowny zakup?
Oczywiście że tak.
-
Przez ralfMTX140
1. Dane techniczne:
- rok produkcji - 1998 r
- pojemnosci zbiorników: ziarna - 6200 l, paliwa - 400 l
- szerokosc robocza- 5.1 m
- wyposażenie: kabina Vista Cab, lodówka, klimatyzacja, reflektory robocze (łącznie 9 + 2 światła drogowe), 2 światła błyskowe, 5 wytrząsaczy, powierzchnia wytrząsania 5.80 m2, powierzchnia odsiewania 7.22 m2, ogólna powierzchnia sit 4.70 m2, napęd hydrostatyczny, masa bez hederu 9050 kg
- pracuje z hederem 5.1 m szerokości roboczej, a do niego stół do rzepaku Biso CX100 z dwiema boczymi hydraulicznymi kosami
- linki do galerii,
http://www.agrofoto.pl/forum/niwa-2008-r-A...9-album421.html
http://www.agrofoto.pl/forum/niwa-Akcja-rz...9-album420.html
http://www.agrofoto.pl/forum/Claas-Dominat...9-album384.html
- ma ok 2300 mtg i w gospodartstwie jest od 3 sezonów żniwnych
- zużyty podajnik łopatkowy do zbiornika ziarna, rozrusznik (prawdopodonie elektromagnes)
2. Praca maszyny:
- wykonanie w kabinie jest dość dobre, elementy sterujące są praktycznie rozmieszczone
- silnik jest Mercedesa OM 366 LA, 200 km (147 kW), elementy w kabinie dobrej jakości
- spalanie w pszenicy ok 12 l/ha (nie jest dokładnie zmierzone)
- nie ma z niczym problemów
- komfort kabiny uważam za średni, kabina jest dość wyciszona mimo że silnik znajduje się za kabiną, jedynie co przeszkadza to za niski fotel operatora (nie można oprzeć głowy o nic i z czasem boli kark),
3. Opinia użytkownika:
- maszyna jest wydajna, miło się nią pracuje
- podoba mi się w nim wstępny bęben młócący, który zwiększa wydajność i poprawia dźwięk pracującego kombajnu, również mi się podoba kształt kombajnu i kabina
- największa zaleta: łatwy dostęp do silnika (jest dużo miejsca aby wejść pomiędzy kabiną a silnikiem)
- nie jestem w stanie określić największej wady
- jak najbardziej kupilibyśmy jeszcze raz taki kombajn
-
Przez luk2782
Deutz-Fahr Agrotron K100
1. Dane techniczne:
- rok produkcji: styczeń 2008
- 4 cylindry turbo, poj. Silnika 4038cm, moc maksymalna (ECE R24) 74KW/101KM, poj. Zbiornika paliwa 180l, ilość oleju w silniku 10l wymiana, co 500mtg lub, co rok
- klimatyzacja, fotel na poduszce powietrznej, kabina na zawieszeniu pneumatycznym, sprężarka 1 i 2 obwodowa, obciążniki 500kg(100kg + 10x40kg) dolny zaczep rolniczy z regulacja długości górny automatyczny Sauermann, haki CBM 2 i 3 kat, ogumienie przód 540/65-r24 tył 540/65-r38
- udźwig podnośnika 6200kg, EHR, wydajność pompy 60l/min (200bar), 3 rozdzielacze hydrauliki zewnętrznej sterowane mechanicznie
- ciągnik pracuje z agregatem upr-siew brona wirnikowa Marchio + Amazone D7 3m, rozrzutnik obornika T-088, prasa rolująca Farma 2 z279/1, opryskiwacz 2700l 21m, rozsiewacz nawozów 1700l, kultywator KOS 3m+sienwik do poplonów(siew po orce) i ogólnie prace transportowe
- Przekładnia ZF T7100 24x8, czyli, 4 biegi w głównym zakresie i na każdym biegu 3 pod obciążeniem wszystko x2 (żółw, zając) max prędkość 44km/h przy 40km/h deklarowanych
- WOM 540/1000/540ECO/1000ECO funkcja Auto wyłącz
- system ASM automatyczna obsługa napędu na 4 koła i mechanizmu różnicowego
- ciągnik od 11 stycznia przepracował w moim gospodarstwie 470mtg do końca października
- usterki: niedokręcony nypel na rurce powrotu oleju, wymiana uszczelki pod sprężarka powietrze( nie ciekło, ale było oklejone kurzem po wymianie uszczelki przy przeglądzie na 250mtg problem znikł), pęknięty uchwyt przedniego lewego błotnika(bezproblemowa wymiana) pobite lusterko lewe 170zł!!!
- Przegląd na 50mtg – ok. 750zł brutto, 250mtg-750zł(oba przeglądy dotyczą jedynie silnika( olej AKROS turbo 15W-40 23zł/l filtr paliwa ok. 35zł, filtr oleju ok. 35zł reszta usługa serwisowa) wymienione usterki zostały usunięte w ramach gwarancji.
2. Praca maszyny:
- w kabinie jest cicho wentylacja działa poprawie klimatyzacja także, przeszklony dach, regulowana kierownica obrotowy fotel wszystko jest w zasięgu ręki gorzej z odległością między włącznikami za duża między włącznikiem WOM a przyciskiem podnośnika wymaga to przyzwyczajenia. Dźwignia zmiany biegów chodzi dopasowanie(może ze względu na mały przebieg)
- jak na razie silnik i jego otocznie bez zarzutów poza wymienionymi usterkami dostęp do filtrów chłodnic bdb. maska wysoko podnoszona jedno częściowa, skrzynia i hydraulika nie sprawiły jak na razie żadnych problemów pracują na tym samym oleju AKROS Multi FCT 23zł/l
- średnie spalanie w pracy agregatem upr siewnym 8l/ha podobnie z kosem przy siewie poplonów 7l/ha z innymi pracami trudno powiedzieć, ponieważ nie ja obsługuje ten ciągnik i nie zawsze go tankuje wiec trudno wyliczyć ile spalił a nie chce tutaj robić bałaganu
- ciągnik nie sprawia żadnych problemów pracuje bez zarzutów
- komfort pracy w polu ocieniam wysoko pneumatyczne zawieszenie kabiny robi swoje elektro hydrauliczny rewers ułatwia wykonywanie nawrotów nie narzekam na brak biegów według mnie w tej klasie wystarczająco. Ciągnik jest mocny jego siłę lepiej zauważyć w polu w pracy w pełnym rozrzutnikiem na mokrym polu niż w transporcie z ponad 20 tonowym obciążeniem na zaczepie. Funkcja ASM w polu spisuje się znakomicie nie brakuje mu „krzepy” w trudnych sytuacjach za to w transporcie przy dużych prędkościach i przy pokonywaniu wzniesień dość szybko traci trzeba redukować, ale jest, w czym wybierać w transporcie przydałaby się resorowana przednia oś.
3. Opinia użytkownika:
- jest to ciągnik w miarę prosty nie ma nadmiaru elektroniki, jest twardy, elastyczny silnik pozawala ruszyć pod obciążeniem z niskich obrotów, zwarta budowa czyni ciągnik bardzo zwrotnym, podoba mnie się za ogół za pomysł moim zdaniem SDF trafił Agrotronem K w 100, spełnia moje oczekiwania, w pracy niezawodny i silny ciągnik warty polecenia
- co mi się w nim nie podoba? Hmmm są takie rzeczy ogólnie najwięcej uwag mam do kabiny. Wycieraczka tylniej szyby zbiera za mało praktycznie niecałą prawą połowę szyby nawiewy powietrza na boczne szyby są wystajace przy wchodzeniu do ciągnika łatwo je można uszkodzić po prostu wyłamać. Powinny być bardziej schowane przy pełnym otwarciu po prostu wystraja. Schowek na instrukcje nie praktyczny ciężko ja tam włożyć chyba w kawałkach. Jak już wspomniałem wyżej za duża odległość włączników WOM-u i podnośnika. Siłownik wspomagający otwieranie drzwi pracuje zdecydowanie za ciężko. Brak dodatkowego gniazdka na podłączanie sterowników maszyn z prawej strony kabiny w środku mamy tylko gniazdko zapalniczki i to jeszcze tylko z lewej strony kierownicy jedno gniazdko znajduje się przy gniazdku do świateł przyczep, ale nie wszystkie sterowniki czy konsole maja tak długi przewód żeby starczył do tyłu ciągnika przez cała kabinę (dla porównania, MK3 ma aż 2 takie gniazdka z prawej strony kabiny), brak jakiejkolwiek regulacji ilości przepływu oleju na rozdzielaczach hydrauliki zewnętrznej (MK3 ma!) Brak gniazda swobodnego spływu oleju z hydrauliki(wersje na Niemcy maja:/)
- największa zaleta? Spełnia moje oczekiwania poza w/w niedociągnięciami
- zakupiłbym ten traktor raz jeszcze jest tym, co potrzebuje.
- cena mojego traktora wynosiła 171tys + 4,5tys za pneumatycznie zawieszona kabinę razem 175,5 tys. netto
linki do zdjeć:
http://www.agrofoto.pl/forum/K100-na-tapec...mage103806.html
http://www.agrofoto.pl/forum/K100-na-tapec...mage103805.html
http://www.agrofoto.pl/forum/K100-na-tapec...mage103803.html
http://www.agrofoto.pl/forum/K100-na-tapec...mage103795.html
http://www.agrofoto.pl/forum/K100-na-tapec...mage103794.html
http://www.agrofoto.pl/forum/K100-na-tapec...mage103793.html
jako załącznik wysyłam techniczne informacje
Pozdrawiam!
Wrzesień 2009 stan licznika 830mtg (21miesiecy uzytkowania)- nieszczelność przy silniku padła uszczelka pod pokrywa w okolicy rozrządu pod nią znajduje sią pompa olejowa. koszt części: dwie uszczelki 5zł + 45zł i pierscien uszczelniajacy za 220zł za to robocizna 1270zł (wszytkie ceny netto)duzo rozkerecania cały zestaw chłodnic nawet miska olejowa musiała byc odkrecona.
td_agrotronk_d.pdf
td_agrotronk_d.pdf
-
Przez przemek99
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 2007 kwiecień
Silnik typu: 1104 silnik turbodoładnowany Euro 2
Pojemność skokowa: 4156
Pojemność zbiornika paliwa: 120l
Wyskość ciagnika: 2633 do tłumnika
Wydatek Pompy Hydraulicznej wynosi 50dm[szesciennych]/m
Udźiwig podnosnika wynosi: 4150kg
Ogumienie tył: 16,9-28
Przód: 11,2-24
Skrzynia 10/2 zsynchronizowana
Wom tylny zależny i niezależny 540 (540/100)-opcja
Cena Proxy wyniosła mnie 105 tys zł brutto
Proxima w naszym gospodarstwie pracuje jako traktor pomocniczy ciaga wały vaderstad 6m , opryskiwacz moskit 2 tys.l , i w transporcie
Ma nabite ponad 800mtg , usterek zadnych nie było
Cena serwisu to cena około 600-700 zl
2.Kabina
Kabina szczelna , dość cicha , pracuje mi sie w niej bardzo dobrze , wszystko rozmieszczone bardzo czytelnie i proste w obsłudze , spokojnie można słychac w niej muzyki , dwu osobowa.
3.Ocena
Podsumujac wszystko to bardzo polecam ten traktor , z powodu komfortu i prostej obsługi.
Plusy:komfortowa kabina
mocny podnosnik
wydajna pompa hydrauliczna
łatwa obsługa
zsychronizowana skrzynia
Minusy:dość ciezko wchodzace biegi-wada została juz zlikwidowana poprzez zmiane sprzegla i wyregulowanie go
Kupił bym go jeszcze raz , z powodu prostej obsługi i braku elektroniki
Fotki:
http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-Proxima...image79142.html
http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-Proxima...image67980.html
http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-Proxima...image66481.html
http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-Proxima...image61400.html
-
Przez dawid12
1. Dane techniczne:
- rok produkcji-1989
- pojemnosci zbiorników-60l ropa
- obciążniki kół tylnych, kabina czeska
- Brony 5, siewnik zbożowy poznaniak SO43(2.7),pług 3 skibowy grudziądzki, agregat grudziądzki 2.1, rozrzutnik obornika 4t, Przyczepa zbierająca T010/1, opryskiwacz Świt-Roll 400l 12m, kosiarka rotacyjna 1.65m,
-licznik wskazuje około 6800mth ale ciągnik na troche więcej bo przez 2 lata licznik nieliczył, ciągnik jest od nowości w gospodarstwie
- dwukrotna wymiana uszczelki pod głowicą, dwukrotne zmienianie pompy wtryskowej, wymiana chłodnicy, wymiana pompek hamulcowych oraz szykuje się remont podnośnika bo cały tył jesr „zakonserwowany” w oliwie
- wymiana oleju i filtrów to koszt około 60zł(może trochę więcej),a z napraw to 2 pompa kosztowała 450zł oczywiście po regeneracji.
2. Praca maszyny:
- wykonanie maszyny oceniam na dobre bo to nie jest nowy sprzęt a trochę już pojeździł, natomiast kabina mogła by być troche szersza bo komfortu ona i tak niezagwarantuje
- trwałość elementów składowych tych technicznych (silnik etc) jak i tych w kabinie, elementy techniczne są trwałe lecz pomału trzeba je wymieniac bo jak wiadomo nic nie jest wieczne, a o elementach w kabinie trudno cos powiedziec bo tam nic niema…..
- spalania jeszcze nieokresliłem
- awarie to tak jak pisałem dwukrotnie wydmuchanie uszczelki pod głowicą i dwukrotna wymiana pompy wtryskowej a problemy to sprawia tylny most który ciagle cieknie no i ta skrzynia która ciagle wyje……
- jedyny komfort który oferuje kabina to to że na głowę nie pada bo o innym komforcie niema co mówic bo go niema
3. Opinia użytkownika:
- Jego niewątpliwa zaletą mały apetyt na paliwo oraz niezły uciąg
- niepodobna mi się wycie skrzyni oraz brak jakiegokolwiek komfortu
- największa zaleta-brak
- największa wada-wyjący tylny most i brak jakiegokolwiek komfortu
- Kupił bym go 2 raz ale tylko jako ciągnik pomocniczy
linki do fot:
http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-3...image72218.html
http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-3P-image64003.html
http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-3P-image63980.html
http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-3P-image48796.html
-