Polecane posty

wieslaw16    79

Widocznie ciśnienie oleju doprowadzane do smarowania przekładni napędu pompy wtryskowej, jest wyższe i tam tłoczy olej, tak że do idzie aż do pompy wtryskowej czyli uszczelniacz w pompie wtryskowej musi być uszkodzony w takim przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79
1 godzinę temu, jahooo napisał:

Nie ma na to szans, bo przekładnia smarowana jest rozbryzgowo

Powiadasz rozbryzgowo, to jak smarowany jest wałek w miejscu tulejek w przekładni kątowej? ,nie jest tam magistralą doprowadzony olej?,nie rozbierałem jeszcze w tym miejscu silnika ale wydaje mi się a nawet jestem pewny, że ów takie miejsca jak łożyskowanie wałka jest lub powinien być doprowadzony olej z magistrali olejowej.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79
Dnia 4.11.2019 o 22:57, Gienek14999 napisał:

Wymontowałem pompkę zasilającą i nie ma tam możliwości żeby przez nią olej szedł do paliwa. Oring jest dobry nic nie jest porysowane nie pęknięte i nie ma ani grama luzów. Chyba jednak pozostane pompa wtryskowa.

Wiesz ja bym Ci radził zobaczyć czy nie masz w jakimś stopniu zapchanej odmy, bo jeśli bedzie przytkana będzie się wytwarzać ciśnienie w komorze silnika, które to może powodować właśnie wpychanie oleju, ciśnieniem wytwarzanym właśnie w komorze silnika do pompy wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031
7 godzin temu, wieslaw16 napisał:

Powiadasz rozbryzgowo, to jak smarowany jest wałek w miejscu tulejek w przekładni kątowej? ,nie jest tam magistralą doprowadzony olej?,nie rozbierałem jeszcze w tym miejscu silnika ale wydaje mi się a nawet jestem pewny, że ów takie miejsca jak łożyskowanie wałka jest lub powinien być doprowadzony olej z magistrali olejowej.

Tulejki są smarowane ciśnieniowo, ale reszta przkeładni rozbryzgowo i nie widze możliwości, aby olej pod ciśnieniem szedł do pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Nie wiem dlaczego ale niemiec przerobił odme w taki sposób że ten przewód który idzie od pokrywy zaworów podłączył pod filtr powietrza.Oryginalnie widziałem że ten przewód idzie do dołu silnika i podłączony jest pod jakąś małą banieczke. Ale jak coś to gdzie może być zapchane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

nie ma jakiegoś kolanka, gdze olej zrobiłby syfon  ? Może sitko w pokrywie zaworów zasyfione ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Nie, nie ma żadnych kolanek bo jest przewód gumowy bezpośrednio do filtra i tyle. Musiałbym zdjąć pokrywe żeby zobaczyć czy tam jest coś zapchane bo inaczej do tego nie dojdę. A jakby było zapchane to by nie pchało oleju miarką czy wlewem oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

No a u mnie silnik ogólnie jest suchy i jak miałem na zapalonym wyjętą miarke oleju czy otwarty korek wlewowy to nic niepokojącego nie zauważyłem. Pompa wtryskowa po żniwach zakurzyła się i ten kurz zrobił się czarny jak olej. Nie wiem może to przez to że ta ropa taka czarna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79
22 godziny temu, Gienek14999 napisał:

Nie, nie ma żadnych kolanek bo jest przewód gumowy bezpośrednio do filtra i tyle. Musiałbym zdjąć pokrywe żeby zobaczyć czy tam jest coś zapchane bo inaczej do tego nie dojdę. A jakby było zapchane to by nie pchało oleju miarką czy wlewem oleju?

Chętnie właśnie bym zobaczył na fotce jak ktoś to podłączył, ponadto podejrzewam że miał ten ktoś jakiś powód do tego aby to tak podłączyć, może już dużo odmą daje spalin z przedmuchów silnika i to zrobił w celu ukrycia tego przed nowym nabywcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Zgłupiałem do reszty , jak nie masz gdzieś wpiętego do przelewu wężyka z olejem z instalacji, to ja  nie widzę możliwości przenikania oleju do paliwa. Poszukaj na linii przelewu paliwa do zbiornika, czy nic nie jest podłączone, powinien być tylko przelew z filtra paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gienek14999    11

Silnik ogólnie jest rakieta bo ładnie odpala i ma siłe. Jedynie co to na wysokich obrotach ma to pyrkanie jak u większości posiadaczy tych silników. Chociaż zdarza się że czasem nie pyrka.

Nie nic tam nie jest wpięte. Cała instalacja paliwowa jest bez przeróbek jakichkolwiek.

Nie pasuje mi ta pompa wtryskowa że po sezonie tak się brudzi. Może to jednak jej coś odwaliło i zasysa olej.

A jeszcze druga dziwna sprawa która mi się dzieje przy tym silniku to to że popuszczają się wszystkie śrubki od powrotu na wtryskach i przy filtrze paliwa i te przy pompce zasilającej. Popuszczają się tak po dniu koszenia. Codziennie rano przed koszeniem muszę wszystkie dokręcać. Podkładki wymieniałem ale nic to nie dało. Chyba użyje kleju do gwintów.

Edytowano przez Gienek14999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2
Napisano (edytowany)

Witam panowie! 

Niestety muszę odświeżyć nieco temat ponieważ przeczytałem wszystkie 14 stron i mój problem w Perkinsie T6. 354 jest nieco inny. Mianowicie : silnik odpala od strzału i ma moc. Nie zauważyłem żeby dużo spalal bo spalanie z sieczkarnia to ok 11 L. A chodzi o to że mój okropnie strzela i przy ty. ty strzale puszcza czarny dym. To jest tak dosłownie jak by ktoś z karabinu strzelał. Bez znaczenia czy na małych obrotach czy dużych, częstotliwość tego pyrkania jest taka samo

Jest to bardzo irytujące i przypuszczam że nie zdrowe. A było zrobione : Regeneracja pompy wtryskowej wraz z wtryskami, planowana głowica, zmienione filtry paliwa i powietrza, nowa pompka zasilająca, nowe przewody paliwowe od baku i nadal problem nie ustal. Mam już powoli tego dosyć bo wydałem prawie 2 tys na niego żeby był spokój od tego pierdzenia i nic. Dodam że pod pompą wtryskową jet taki jakby wałek i ma dosyć spory luz. Czy on może to powodować?

Pytam bo ciężko pchać się w kolejne koszty bo to koszt 400 zł i bez gwarancji zniknięcia problemu. 

Potrzebuje kilku porad co by mogło jeszcze powodować taki problem. 

Z góry bardzo dziękuję za porady. 

Pozdrawiam. 

Edytowano przez Brytan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Jeżeli zdemontujesz pompę wtryskową a zostawisz kryzę ze szpilkami na swoim miejscu, to koło napędzające pompę wtryskową nie może mieć ruchu góra-dół. Tak samo wałeczek pośredniczący w napędzie pompy między tym kołem a wałkiem pompy też nie powinien mieć zbytniego luzu  przy próbie obrotu tak w pompie jak i w tym kole na dole. Były dwa rozwiązania - u mnie jest taki wałeczek.

Zobacz ręką, czy poziomy wałek napędzający , zakończony simmeringiem nie ma wyczuwalnego luzu na tulejce, chodzi o luz poprzeczny, wzdłuzny raczej nie wystąpi, chociaż nie można go wykluczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid464    24

przestaw zapłon na rozrządzie na fasolka , pewnie za wczesny zapłon 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

źle ustawiony zapłon to większe spalanie, problemy z odpaleniem, przegrzewanie się silnika. Jeśli tu jest ok, to ja bym szukał luzów w napędzie pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brytan    2
2 godziny temu, jahooo napisał:

źle ustawiony zapłon to większe spalanie, problemy z odpaleniem, przegrzewanie się silnika. Jeśli tu jest ok, to ja bym szukał luzów w napędzie pompy.

Dziękuję za radę. W sobotę chce już zacząć szykować to wezmę się za to :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15255

Nic zapłon nie da przy dymieniu, próbowałem od min do max i tak samo strzela tyle że albo źle pali albo słabo wchodzi na obroty albo dzwięk dziwny, a strzały i dym bez różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez klakiergsi
      Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.
       
       
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj