Skocz do zawartości

Zdjęcie

silnik perkins 6 w merkatorze


269 odpowiedzi na ten temat

#181 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 sierpień 2014 - 12:15

silnik perkins 6 w merkatorze Witam,w moim jak zaczął palić takie ilości jak podałeś, to wina była po stronie pompy wtryskowej, oddałem do regeneracji i spalanie oscyluje teraz w granicach 11-12 litrów i też nie pomogło, wymiana końcówek wtrysków, regulacja zaworów itd.jeszcze tylko warto pomyśleć nad jakością paliwa jak kolega wyżej nadmienił to też ma wpływ na ilość spalanego paliwa,niska ilość cetanów w oleju napędowym będzie skutkować na ilość zużytego paliwa jednak skłaniał bym się w kierunku zużycia pompy :rolleyes: Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik perkins 6 w merkatorze Dzisiaj, 20:22
  •  

#182 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 28 sierpień 2014 - 19:37

silnik perkins 6 w merkatorze

Kopcenie na czarno, to jak ci się olej dostaje do komory spalania


Olej raczej daje kolor niebieskawy. A na czarno dymił (u nas tak było) w zeszłym roku całe żniwa ale przejeździliśmy i raczej spalanie nie było rewelacyjne.
W tym roku żniwa zaczęły się obiecująco bo nie dymił ale jednak zaczął i okazało się że filterek się zapchał i zaczął bardzo dymić na czarno. Wyczyściliśmy filterek i podnieśliśmy rurkę w zbiorniku i do końca żniw dymka nie puścił. Spalanie też raczej spadło.

Edytowany przez marek3080, 28 sierpień 2014 - 19:38.


#183 Share tofik420

tofik420

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2014 - 19:38

silnik perkins 6 w merkatorze filtry wymienione wszystkie. miałem nadzieje że to paliwozmieniłem dostawce i biore paliwo orlen verwa oleju na ok.100h wziął max.1,5 l i chyba widzę że jednak pompa bo nic nie pomaga , czasami też jak dobrze mu wstawie w du... to silnik chodzi tak jakby miał lekutko podparte zawory w głowicy mimo iż temperatura nieza wysoka ale to już będziemy chyba w zimie się z tym bawić bo jeszcze trochę gryki i po sezonie
znajomy też ma merkatora 1970rok silnik deutz i mówi że bez sieczkarni to na 100l obkosi 12 ha więc wychodzi że dwa razy mniej niż mój

#184 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2014 - 22:09

silnik perkins 6 w merkatorze Witam, być może zawory byś musiał ustawić i jeśli jest mały luz na zaworach ,to dłużej kręci zanim zapali,ale przy nagrzanym silniku , zimny raczej odpala dobrze ,a objawy będą podobne do zapowietrzonego silnika ;) Pozdrawiam.

Edytowany przez wieslaw16, 30 sierpień 2014 - 13:24.


#185 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 02 wrzesień 2014 - 08:57

silnik perkins 6 w merkatorze

mówi że bez sieczkarni to na 100l obkosi 12 ha

chyba jęczmienia jarego i to na piachach..., gdzie pojedzie na 2-ce i przyspieszacz w granicach 1000-1200 obrotów...

#186 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2014 - 21:27

silnik perkins 6 w merkatorze Witam,czyli 8 litrów na 1 ha :lol:no,no,no, to tylko możemy pozazdroscić :o Pozdrawiam.

#187 Share Dragon7340

Dragon7340

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 lipiec 2015 - 12:17

silnik perkins 6 w merkatorze

Witam, w moim perkinsie cieknie olej miedzy blokiem silnika a podstawa, do której przykręcona jest pompa wtryskowa. Czy jak zdejme pompe i uszczelnie miejsce wycieku po założeniu pompy, będę musiał ustawiac zapłon?


Edytowany przez Dragon7340, 12 lipiec 2015 - 12:18.


#188 Share dawid464

dawid464

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2015 - 21:05

silnik perkins 6 w merkatorze

nie musisz bo pompa ma jeden wypust większy więć nic nie przestawisz  co najwyżej zaznać położenie pompy a tą podstawką bo można ją trochę okręcić 



#189 Share Dragon7340

Dragon7340

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2015 - 09:10

silnik perkins 6 w merkatorze

Dzięki za podpowiedz, przyda się przy rozkręcaniu.

 



#190 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 14 lipiec 2015 - 21:08

silnik perkins 6 w merkatorze

A jak chodzi Twój perkins? Nie miałeś problemów z pyrkaniem na wysokich obrotach?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik perkins 6 w merkatorze Dzisiaj, 20:22
  •  

#191 Share Sylwek7341

Sylwek7341

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Telatyn

Napisany 15 lipiec 2015 - 10:52

silnik perkins 6 w merkatorze Witam jestem nowy. Panowie przeczytałem całe forum dotyczące dymie i tego silnika tez posiadam ten silnik w kombajnie dronningborg D7000 super maszyna przez 7 sezonów 6 pasków wymienionych i chyba jedno łożysko kości średnio 30 Ha. W okresie żniw codziennie pełny przegląd smarowanie wszystkich kalamitek. Ale niestety silnik dymi ma moc spalanie w normie nie bierze oleju. Po przeczytaniu wszystkiego znalazłem tylko trzy konkretnie wskazówki po których dymienie zostało zlikwidowane. Wymiana pompy na nawet zregenerowana ale kupiona w niemeczech najlepiej przez ciemna. Głowica sprawdzenie wymiana zużytych części i oczywiście uszczelki pod nią i ostatnie to ustawienie pompy i moim zdaniem to jest największy sekret bo niby proste ale nie do końca. U mnie też były robione różne życzy opisywane na forum ale nic tego niestety.. Kiedys rozmawiałem rozmawiałem z jakimś Panem i powiedział ze jego jakiś sąsiad miał wszystkie te objawy znane nam wyżej i ktoś mu dał numer do pewnego starszego Pana pod Siwidnikiem woj. Lubelskie który przez telefon powiedział mu jak ustawić pompę krok po kroku szukałem tego Pana ale nie znalazłem a facet który miał kombajnie wyjechał gdzieś za granicę. Dlatego jeśli ktoś jest z tych okolic i słyszał o kimś takim proszę o jakiś kontakt tez jestem z lubelskiego

#192 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 15 lipiec 2015 - 17:44

silnik perkins 6 w merkatorze

Czytam troszkę tych wypocin i naprawdę zachodzę w głowę jak w 21 wieku można być tak .... niedoinformowanym. Myślałem że tego uczą nawet w średnio ogarniętych zawodówkach....

Ustawianie pompy? Na pompie można ustawić ciśnienie, wyprzedzenie podawania paliwa, dawkę.... ale jakim cudem to ma pomóc w zmianie koloru dymu? Może pomóc chyba tylko w utrudnieniu rozpalania maszyny.

Dym bez obciążenia na równych obrotach ma 3 podłoża. Jeśli jest biały to nie spala. Jeśli jest niebieski to znaczy że któryś z wtryskiwaczy leje i końcówka jest do wymiany. A jeśli jest czarny to na gwarancję spala olej choćby w mikroskopijnych ilościach. Czarny dym pod obciążeniem, czy nawet przy dodawaniu gazu jest zupełnie normalny. Ale jeśi twój silnik ma na tabliczce napis perkins i jest wolnym ssakiem to na gwarancję po kilkudziesięciu latach bierze olej uszczelniaczami na popychaczach zaworów....

Wydaje mi się że temat do zamknięcia



#193 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 15 lipiec 2015 - 20:30

silnik perkins 6 w merkatorze

Nic nie jest do zamknięcia bo sprawa pyrkania na średnich i wysokich obrotach nie została w żadnym stopniu wyjaśniona.

 

A po drugie to od kiedy niebieskim dym to spalone paliwo,  czarny to spalony olej, a jak biały to nie spala? Czego on Twoim zdaniem nie spala??

 

 

Za takie porady to My dziękujemy.



#194 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 16 lipiec 2015 - 11:13

silnik perkins 6 w merkatorze

Nic nie jest do zamknięcia bo sprawa pyrkania na średnich i wysokich obrotach nie została w żadnym stopniu wyjaśniona.

 

A po drugie to od kiedy niebieskim dym to spalone paliwo,  czarny to spalony olej, a jak biały to nie spala? Czego on Twoim zdaniem nie spala??

 

To zaczyna być zabawne. Może nawet pobijecie tego kolesia co to do nowego Deutza lał Mixol :)

 

No więc może zacznę od końca.

Biały dym jest od tego że silnik nie pali paliwa. Nie koniecznie na wszystkich tłokach - wystarczy jeden, albo dwa i juz wybieramy papieża. Wersja dla melepetów. Przypomnij sobie jak wygląda dym z twojego ursusika kiedy w zimę rozrusznik kręci, ale silnik jeszcze nie złapał.

 

Czarny dym? Olej dostaje się do komory spalania i spala się w mieszance z paliwem powodując sztucznie zbyt bogatą mieszankę. Taki sam efekt można otrzymać depcząć gaz w opór we wspomnianym ursusiku, kiedy ten ma co robić. Lejesz więcej paliwa do cylindra, ale silnik go nie spala w całości powodując (z chemi coś takiego jak półspalanie - wartopoczytać) zamiast tworzenia CO2 czyli dwutlenku węgla, CO czyli sadzę, która osadza się na układzie wylotowym, oprócz kwestii dymu jak z lokomotywy.

Przyczyn oleju w komorze jest dużo, ale stare perkinsy najczęsciej puszczją uszczelniaczami na zaworach.

 

Niebieski dym? Kiedy wtrysiwacz jest uszkodzony (końcówka) to zamiast pylić paliwem, najnormalniej sika jak pistolet na wodę. Sęk w tym że diesle są silnikami z zapłonem samoczynnym więc potrzebują dobrej mieszanki paliwowo-powietrznej. Inaczej nie zapalą, albo po zapaleniu nie będą osiągać pełnej mocy. Wystarczy jeden uszkodozny wtryskiwacz, żeby paliwo w tym cylindrze zamiast spalać się w całości, odparowywało tworząc piękną niebieską chmurę. Byłbym zapomniał - przykład dla melepetów. Tym razem potrzebna jest nam WueSKa. Źle wyregulowany gaźnik i co zostawia za sobą dwusów?

 

 

No to jedno mam załatwione.

 

Teraz muszę ogarnąć co to jest dla was to "pyrkanie". Strzelanie w tłumnik? Wątpię. Może nierówna praca? No to tu byłaby winna pompa, bo albo zasilająca nie podaje dobrze na wtryskową i czasami się zapowietrza jedna sekcja, albo wtryskowa nie podaje jednakowego ciśnienia na wszystkie sekcje i jeden tłok zamiast odbijać to nawet hamuje, a kiedy już złapie to strzeli troszkę dymu w tłumnik.... kuźwa nie wiem....

Starzy ludzie, a urzywają terminu "pyrkanie". Co to k**wa jest pyrkanie? Może jakby ktoś był taki miły to by mi wytłumaczył bo nie ogarniam tego



#195 Share Jacek23

Jacek23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 18 lipiec 2015 - 10:04

silnik perkins 6 w merkatorze

Warto poczytać co to jest CO2, CO i co to jest sadza.

Jakoś mnie twoja wiedza nie przekonuje.


Edytowany przez Jacek23, 18 lipiec 2015 - 10:04.


#196 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 18 lipiec 2015 - 12:15

silnik perkins 6 w merkatorze

Warto poczytać co to jest CO2, CO i co to jest sadza.

Jakoś mnie twoja wiedza nie przekonuje.

 

Ok. Ja rozumiem że nie każdy rolnik ukończył wyższą uczelnię na kierunkach chemicznych, mechanicznych i innych, więc:

 

 

Sadza (pot. kopeć) – produkt powstający w trakcie niepełnego spalania paliw i innych materiałów zawierających w swoim składzie chemicznym znaczne ilości węgla. Głównym, choć nie jedynym składnikiem sadzy jest amorficzna postać węgla.

 

oraz

 

 

Tlenek węgla (nazwa Stocka: tlenek węgla(II); potocznie: czad), CO – nieorganiczny związek chemiczny z grupy tlenków węgla, w którym węgiel występuje na II stopniu utlenienia. Ma silne własności toksyczne.

Dlatego tlenek węgla jest toksyczny, a dwutlenek węgla nie.



#197 Share jacenty113

jacenty113

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 16:44

silnik perkins 6 w merkatorze

witam w moim protektorze chyba pompa padła

perkins 6 cyl. jak go zgasze to nie moge zapalić zapala czasem za pół godz. a ostatnio dobe czekam  :mellow: tzw. gaszak czyli ta dźwignia co odcina paliwo działa prawidłowo tylko tak jakby w środku coś nie odbijało po zgaszeniu, może miał kto podobny problem i wie co tam w środku siedzi? jak nie to jutro wydre chyba całą pompe i zawioze do majstra

a może da sie to łatwo zrobić bez odkręcania pompy?



#198 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 20 lipiec 2015 - 09:13

silnik perkins 6 w merkatorze

witam w moim protektorze chyba pompa padła

perkins 6 cyl. jak go zgasze to nie moge zapalić zapala czasem za pół godz. a ostatnio dobe czekam  :mellow: tzw. gaszak czyli ta dźwignia co odcina paliwo działa prawidłowo tylko tak jakby w środku coś nie odbijało po zgaszeniu, może miał kto podobny problem i wie co tam w środku siedzi? jak nie to jutro wydre chyba całą pompe i zawioze do majstra

a może da sie to łatwo zrobić bez odkręcania pompy?

 

Nie potrzebnie. Cofnął paliwo do zbiornika. Gdzieś układ jest nie do końca szczelny i po zgaszeniu, kiedy pompa nie zaciąga, paliwo cofa się z przewodów z powrotem do zbiornika. Jeśli nie pali po nocy to najwygodniej jest zanim kogoś pokusi nacisnąć starter, wpakować się na silnik ze śrubokrętem i poluzować śrubę odpowietrzającą na filtrze paliwowym (to najwyższy punkt układu) i pompować pompką ręczną dopóki nie zacznie lecieć paliwo. Potem zakręcić i można startować. Powinien zapalić od ręki.

Na stałe można się tego pozbyć montując zawór zwrotny na śrubie podłączającej zbiornik do układu. No albo ewentualnie zamontować elektryczną pompkę zasilającą jak w samochodach. Choć tak naprawdę wystarczyłoby wymienić wszystkie przewody, ale z dostaniem ich jest ciężko.



#199 Share jacenty113

jacenty113

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2015 - 09:31

silnik perkins 6 w merkatorze

Nie potrzebnie. Cofnął paliwo do zbiornika. Gdzieś układ jest nie do końca szczelny i po zgaszeniu, kiedy pompa nie zaciąga, paliwo cofa się z przewodów z powrotem do zbiornika. Jeśli nie pali po nocy to najwygodniej jest zanim kogoś pokusi nacisnąć starter, wpakować się na silnik ze śrubokrętem i poluzować śrubę odpowietrzającą na filtrze paliwowym (to najwyższy punkt układu) i pompować pompką ręczną dopóki nie zacznie lecieć paliwo. Potem zakręcić i można startować. Powinien zapalić od ręki.

Na stałe można się tego pozbyć montując zawór zwrotny na śrubie podłączającej zbiornik do układu. No albo ewentualnie zamontować elektryczną pompkę zasilającą jak w samochodach. Choć tak naprawdę wystarczyłoby wymienić wszystkie przewody, ale z dostaniem ich jest ciężko.

 

zawór zwrotny jest, zresztą nie chodzi o to żepo nocy nie zapala bo jest dokładnie odwrotnie jak go zgasze gaszakiem to już drugi raz nie zapali apaliwo nie spływa bo jak pompką pompuje to słychać przelew do zbiornika



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik perkins 6 w merkatorze Dzisiaj, 20:22
  •  

#200 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 20 lipiec 2015 - 12:41

silnik perkins 6 w merkatorze

To że słychać (ktoś chyba kombinował bo oryginalnie przewody paliwowe są prześwitujące na przelewie) to nie znaczy że nie zapowietrza. A powietrze może ciągnąć nawet z zaworem...

Co to jest kuźwa "gaszak"?



Podobne tematy class mercator nierowne obroty silnika perkins 6354 silnik matador