Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak to jest naprawde z tym 5314...


209 odpowiedzi na ten temat

#121 Share marek1977

marek1977

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 709 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:kierowca C+E

Napisany 01 listopad 2010 - 15:19

Jak to jest naprawde z tym 5314... Panowie ma taki nietypowy problem z moim ursusem 5314.Chciałem wymienić rozdarty pokrowiec na siedzisku i jakie było zaskoczenie jak nigdzie go nie mogę dostać,pewnie jak każdy posiadać podobnego sprzętu mam założone siedzisko z Kunowa i może ktoś taki kupił.Wszystkie części mają w Grene,ale nie dało rady sprowadzić,bo nie występuje sam pokrowiec jako częśc zamienna.Może ktoś miał podobny problem???.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak to jest naprawde z tym 5314... Dzisiaj, 09:56
  •  

#122 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2244 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 01 listopad 2010 - 15:24

Jak to jest naprawde z tym 5314... do tapicera sie wybierz

#123 Share DAMIAN8

DAMIAN8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Żakow
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 15 listopad 2010 - 21:20

Jak to jest naprawde z tym 5314... A MOŻE KTOŚ WIE JAK WYJĄĆ POMPE OD PODNOŚNIKA W URSUSIE 5314

JAK WYJĄĆ POMPE W URSUSIE 5314

#124 Share Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 18 listopad 2010 - 06:18

Jak to jest naprawde z tym 5314... rozkrecasz tył, masz kafortowa kabine? jak nie masz to mało roboty z wyjeciem podlogi, potem zdejmujesz gore (dekiel z ramionami) i tylny most rozjezdzasz ze 20-30 cm do tyły, i wtedy wyjmujesz :blink: . Jak byś był z moich stron to z checia bysmy z ojcem wymienili pompe. Pompe wyjmowalismy juz 2 razy takze wiemy co i gdzie ;[

#125 Share zetorek5011

zetorek5011

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrowy
  • Zainteresowania:moje maszynki i nie tylko

Napisany 28 listopad 2010 - 08:45

Jak to jest naprawde z tym 5314... To teraz ja coś powiem. Posiadam ursusa 5314 z 2001 roku. Ursus ma obecnie przepracowane 3200mth. Nigdy nie miałem z nim żadnych kłopotów , jedynie był problem gdy paproch dostał się do przewodu paliwowego , ale to tylko 2 razy. Do 5314 w tym roku kupiłem tura . Mój ursus jest o tyle dobry , że posiada drugą pompę , czyli że mając tura 3 sekcyjnego mogę swobodnie kipować przyczepą . Tą drugą pompę można wyłączać. Ze sprężarką nie było żadnych kłopotów. Jedyne jego wady to niewygodne siedzisko kierowcy , które zmieniłem na fotel od zetora oraz to ,że ursus mógłby być trochę szybszy oraz ciężki dostęp do elektryki <chodzi o deskę rozdzielczą> . Ursus robi na 25 ha razem z c-330 , zetorem 5011 oraz nowo zakupioną proximą 85 . 5314 robił w pługu Unia Krogulec 5-skibowy i w agregacie uprawowym Lech Expom 3.2m.
Więc jeśli chodzi o ocenę ursus jest bardzo dobry i mało wadliwy , mało spala oraz jest idealny do tura.

#126 Share achim

achim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 08 grudzień 2010 - 17:31

Jak to jest naprawde z tym 5314... witam wszystkich zadowolonych i tych mniej zadowolonych posiadaczy 5314. jestem tu nowy i należę niestety do tej drugiej grupy posiadaczy. mojego 5314 mam od nowości tj. 1998. mam na nim 2000mth, przeszedłem prawie wszystkie awarie jakie tu zostały opisane,no i niestety teraz przyszedł czas na tą bardziej poważną czyli hydraulika. więc proszę was pomóżcie. objawy takie jak u większości czyli nie potrafi podnieść
pługa 3-skibowy, obrotowy frost, nie dzwiga płynnie tylko szarpie, po wyłączeniu ciągnika momentalnie ramiona opadają. niektórzy piszą ze to pompa. pierwsze to sprawdziłem ciśnienie-na wolnych obrotach 16mpa czyli jak w katalogu, wymieniłem zawór przelewowy pod siedzeniem, wymieniłem tłok i tłoczysko i nic. a jak kipuje przyczepe na wolnych obrotach to muszę uważać zeby jej nie wywrócic bo pompa ciśnie jak głupia. prosze o jakąś rade

#127 Share crashi4

crashi4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2010 - 11:47

Jak to jest naprawde z tym 5314... Czy ktoś może mi poradzić jak wyczyścić filtr oleju podnośnika hydraulicznego. Jeszcze nie czyściłem a teraz mam czas na to. No i potrzebuję numery porównawcze pompy pomocniczej hydrauliki zewnętrznej ( ta z prawej strony przy sprężarce). W moim nie ma a chciałbym domontować. Może ktoś wie gdzie to dostać i ile kosztuje.
PRezeS

#128 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 12 grudzień 2010 - 12:12

Jak to jest naprawde z tym 5314... Żeby wyczyścić filtr musisz spuścić olej z tylnego mostu poprzez korek spustowy a następnie na pod spodem, na środku tylnego mostu jest klapka przykręcana na 3 śruby i pod nią znajduje się filtr hydrauliki.
Wyciągasz zabezpieczenie i odkręcasz nakrętkę i chyba już wychodzi.

#129 Share marek1977

marek1977

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 709 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:kierowca C+E

Napisany 13 grudzień 2010 - 20:09

Jak to jest naprawde z tym 5314...

witam wszystkich zadowolonych i tych mniej zadowolonych posiadaczy 5314. jestem tu nowy i należę niestety do tej drugiej grupy posiadaczy. mojego 5314 mam od nowości tj. 1998. mam na nim 2000mth, przeszedłem prawie wszystkie awarie jakie tu zostały opisane,no i niestety teraz przyszedł czas na tą bardziej poważną czyli hydraulika. więc proszę was pomóżcie. objawy takie jak u większości czyli nie potrafi podnieść
pługa 3-skibowy, obrotowy frost, nie dzwiga płynnie tylko szarpie, po wyłączeniu ciągnika momentalnie ramiona opadają. niektórzy piszą ze to pompa. pierwsze to sprawdziłem ciśnienie-na wolnych obrotach 16mpa czyli jak w katalogu, wymieniłem zawór przelewowy pod siedzeniem, wymieniłem tłok i tłoczysko i nic. a jak kipuje przyczepe na wolnych obrotach to muszę uważać zeby jej nie wywrócic bo pompa ciśnie jak głupia. prosze o jakąś rade

Masz dodatkową pompę z boku silnka?,bo jeśli tak to do wywrotu olej idzie właśnie z niej.Co do podnośnika to kiedy zmieniałeś olej,one są bardzo czułe na te sprawy.Jeśli dawno to radzę zrobić to jak najwcześniej ,kup Agrol U ,albo jakiś lepszy zachodni tylko musi być hydrauliczno-przekładniowy.

#130 Share achim

achim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 19 grudzień 2010 - 14:12

Jak to jest naprawde z tym 5314...

Masz dodatkową pompę z boku silnka?,bo jeśli tak to do wywrotu olej idzie właśnie z niej.Co do podnośnika to kiedy zmieniałeś olej,one są bardzo czułe na te sprawy.Jeśli dawno to radzę zrobić to jak najwcześniej ,kup Agrol U ,albo jakiś lepszy zachodni tylko musi być hydrauliczno-przekładniowy.


mam dodatkową pompe i do wywrotu olej idzie z niej jak się ją włączy. możesz przecież wywracać korzystając z pompy co służy do podnośnika. po to jest rozdzielacz pod siedzeniem (wyjście 1, wyjście 2, podnośnik). dlatego wiem ze mierzone ciśnienie było właśnie z pompy z podnośnika. pompe zewnętrzną z boku używam tylko przy pługu obrotowym. a olej wymieniałem dwa lata temu już nie pamiętam na jaki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak to jest naprawde z tym 5314... Dzisiaj, 09:56
  •  

#131 Share Dominator88

Dominator88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorskie
  • Zainteresowania:motoryzacja

Napisany 29 grudzień 2010 - 14:20

Jak to jest naprawde z tym 5314... z tego co wyczytałem w waszych wypowiedziach można wywnioskować ze z niektórymi usterkami w 5314 sobie konstruktorzy nie poradzili np czujnik paliwa
ale wydaje mi się ze ciągniki po 2000 roku już nie były tak awaryjne a najbardziej wadliwe przypadły na okres 96-98r
Znajomy ma 5314 z 2001roku i mówi ze złego słowa na ten ciągnik nie może powiedzieć ma przepracowane 7tyś mtg i bez wahania kupił by go jeszcze raz...
sam jestem bardzo zainteresowany tym ciągnikiem i już do długiego czasu rozważam zakup ciągnika po 2000roku

#132 Share zetorek5011

zetorek5011

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrowy
  • Zainteresowania:moje maszynki i nie tylko

Napisany 31 grudzień 2010 - 09:18

Jak to jest naprawde z tym 5314... Dominator88 masz rację te po 2000 roku są już mniej wadliwe i prostsze w budowie . Chociaż czujnik paliwa nie jest poprawiony i nadal się psuje. Sam sprawdzam stan paliwa patykiem .

#133 Share marek1977

marek1977

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 709 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:kierowca C+E

Napisany 02 styczeń 2011 - 20:25

Jak to jest naprawde z tym 5314... W którym miejscu te po 2000 roku są prostsze w budowie?,a co do czujnika paliwa to sam go robiłem z 5 razy i powiedziałem dość,teraz wywalę zegar paliwa i wstawię od ciśnienia silnika.I jeszcze jedno nie rozbierajcie od razu ciągnika jak hydraulika nawala ,tylko wymieńcie OLEJ I dobrze przemyjcie filtry.Ten typ pompy musi mieć sterylnie czysty olej,żadnego podczepiania do wywrotu nie swojej przyczepy z 10-cioma rodzajami oleju . :o

#134 Share cwajtek3

cwajtek3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 16 styczeń 2011 - 18:42

Jak to jest naprawde z tym 5314...

W którym miejscu te po 2000 roku są prostsze w budowie?,a co do czujnika paliwa to sam go robiłem z 5 razy i powiedziałem dość,teraz wywalę zegar paliwa i wstawię od ciśnienia silnika.I jeszcze jedno nie rozbierajcie od razu ciągnika jak hydraulika nawala ,tylko wymieńcie OLEJ I dobrze przemyjcie filtry.Ten typ pompy musi mieć sterylnie czysty olej,żadnego podczepiania do wywrotu nie swojej przyczepy z 10-cioma rodzajami oleju . :o


sprzedam 5314 i 4512
http://moto.allegro....1405239902.html

#135 Share bboyUrsus

bboyUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 23 styczeń 2011 - 12:58

Jak to jest naprawde z tym 5314... Mam zamiar w niedalekiej przyszłości nabyć 4514 lub 5314 i z tego co tu piszecie to 5314 jest bardziej awaryjny <_< przydał by mi się taki do tura, kiedyś miałem okazje popracować w 5314 to bardzo mi się ten ciągnik spodobał tylko trochę głośno w kabinie :P a czy w kabinie w wersji Agro lub Agro bis(w Ursusach 4514 i 5314) jest ciszej niż w tych starszych z roczników np. 198x?

#136 Share cwajtek3

cwajtek3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 24 styczeń 2011 - 13:44

Jak to jest naprawde z tym 5314... Tak w komfortowych kabinach jest troche ciszej ale ciasno. Jesli bedziesz kupował to kup 5314 jest wiele mocniejszy mam porownanie.
http://moto.allegro....1405239902.html
(aktualne)

Edytowany przez milanreal1, 24 styczeń 2011 - 16:07.
cytowanie poprzedniego posta


#137 Share traktorista

traktorista

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2011 - 19:39

Jak to jest naprawde z tym 5314... koledzy mam problem. Dzisiaj cofałem moim ursusem 5314 z przyczepą. Wyłączyłem ciągnik żeby załadować przyczepe, a po uruchomieniu wielkie było moje zdziwienie kiedy chciałem zmienić bieg,a ten sie chyba zacią. Gałka chodzi tak jak gdyby był na luzie, a ciągnik po puszczeniu sprzęgła jedzie do tyłu. Żadnego biega nie da się wrzucić. Ciągnik mam mniej więcej od roku (kupiłem używany z 98;2400mth) jak do tej pory nie narzekałem,niekiedy na wysokich obrotach nie chce dźwigać,i tak jak wszystkim paliwa nie pokazuje,ale ogólnie jestem zadowolony. Może ktoś pomóc z tymi biegami? Proszę o szybką pomoc, bo traktor poza domem a święta tuż tuż. Będę bardzo wdzięczny

Edytowany przez traktorista, 22 kwiecień 2011 - 19:41.


#138 Share dzipet

dzipet

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:MAłOPOLSKA

Napisany 22 kwiecień 2011 - 19:52

Jak to jest naprawde z tym 5314... w mf255 jak cos takiego wystapilo trzeba bylo odkrecic korek co sie wlewa olej do skrzyni potem trzeba znalesc np odpowiedni dlugi pręt np śrubokręt i prubowac odkleszczyc bo pewnie to sie stało tylko nie wiem czy w tym twoim jest podobna skrzynia 8\2?

#139 Share traktorista

traktorista

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2011 - 20:10

Jak to jest naprawde z tym 5314... tak, 8/2 szukałem cały wieczór po tematach co to może dolegać temu mojemu traktorkowi i właśnie znalazłem przed chwilą, że w 3512 często tak sie robi i że ten śrubokręt pomaga. Więc mówisz,że u mnie też powinno zadziałać? Jutro z rana pójde sprawdzić albo jeszcze zaraz. możesz napisać jak to trzeba tym śrubokrętem manipulować?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak to jest naprawde z tym 5314... Dzisiaj, 09:56
  •  

#140 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 22 kwiecień 2011 - 20:44

Jak to jest naprawde z tym 5314... Ja w 4514 robię tak:
Wyciągam dźwignię zmiany biegów- trzeba odchylić te mieszki i gumy i wysunąć sworzeń w kulce na dole, ale żeby go całkowicie wysunąć należy odkręcić korek od wlewu oleju [ale uważaj żeby Ci ten sworzeń nie wpadł do skrzyni bo ja taki przypadek miałem :rolleyes: ] i wtedy po wyciągnięciu dźwigni zmiany biegów mamy widok na wodziki i ten który jest zablokowany, należy przesunąć w pozycję neutralną [jeśli Ci się zakleszczyło na wstecznym to prawy wodzić należy posunąć do przodu aby wszystkie były w 1 lini].

Podobne tematy ursus 53125314