łukasz

częsta blokada skrzyni biegów w mf235

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wojtek    3

mi sie kilka razy w roku zdaza juz biegi zblokowac jest z 79 roku , od kilku lat jzu sie biego blokuja bo ma sporo motogodzin, najczesciej mi sie blokuje 1 i wsteczny a zreszta inne tez czasem, a odblokowac je to nic prostrzego wystarczy odkrecic korek od wlewu oleju i stuknac jakim s pretem w odpowiedni wodzik :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mazowszanin    3

Ja ma MF255 z 90r. , u nas najczesciej sie blokuje biegi 1 i wstek,odblokujemy przez wlew leju, dyzurna w ciagniku szparnogo od widel przez ruszenie odpowiedniego wodzika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Jak chodziłem do technikum, to na praktyce w szkole jeździliśmy Ursusem 3512. Czesto mieliśmy przypadki zakleszczenia skrzyni. Ale nasz nauczyciel był fakowiec od tego <_<. Tak mocno szarpał dźwignią, że zawsze udawało mu sie go odkleszczyć (bez zaglądania do wodzików przez wlew oleju B)). Pamiętam, że robił to zawsze na półsprzęgle- tzn. jak ciągnik już prawie chciał ruszyć to on odkleszczał. Niezły to był technik B).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

tak ale poco szarpac jak ja np korka mocno nie dokrecam zeby szło go rekoma odkrecić i zawsze cos sie znajdzie w skrzynce na narzędzia cos czym mozna łatwo odblokowac, minuta i bez wysiłku odblokowane, a od takiego szarpanai to wkoncu dzwignia biegów lub cos w srodku moze peknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancarol    0

@coolman111 mi czasem też się uda na poł sprzegle wyszarpać, ale tylko czsem B) a tak to wlew oleju.Ale jak na razie to 1-2 w ciagu roku troche sie wyrobiło wszystko.Mf z 87r. złoto jak dla mnie <_<


Rolnictwo to sztuka współżycia z naturą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Ja też uważam, że lepiej odblokować skrzynie przez korek, niż szarpać za dźwignie- w końcu coś się zepsuje i całkiem bedzie lipa. Ten nasz szkolny 3512 to nie była taka zła maszyna, ale wiadomo jak chłopaki jeździli <_<. Ja jak robiłem nim to tylko raz mi się zakleszczył. Ogólnie to dobry sprzęt, ale angielska wersja (czyli MF) na pewno jest lepiej wykonana. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    8

Ja ostatnio widziałem w grene jakiś specjalny smar czy coś z 35zł. i to sie wlewało do skrzyni biegów i niby ciagnik sie nie zakleszcza ale czy to naprawde działa?? Testował to ktos??


Moje Filmiki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ    4

Mi sie zdarza zablokować jak za szybko chcę wyrzucić bieg na półsprzęgle. Dzwignia wyskoczy a tryb się jakoś odbije i wróci. Jak tak sie dzieje to znaczy że wodziki są podjechane. Ja odkleszczam przaz wyciągnięcie wajchy i umieszczenie jej w odpowiednim miejscu. Kiedyś też próbowałem przaz korek ale za długo to było. Jak przez wajchę to tylko wybijam taki kołek i za moment można znów jechać.


The Truth Is Out There

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

to widcznie nie wiedziałes w co stuknąc dokłądnie przez korek, mi to zajmuje min na maxa odblokować,a w c 360 to juz na perfekt potrafie odblokowaywać killa sekun srubokret dobry i odblokowane <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy <_< jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

ja, jak zakleszczą się biegi w 3512, podciągam tą gumę, która jest u nasady dźwigni do przerzucania biegów, następnie wybijam taki mały bolczyk, który blokuje dźwignię biegów i ową dźwignię ustawiam w pozycji wstecznego i jak wpadnie wrzucam na luz i już skrzynia jest odblokowana. Po wszystkim wbijam bolczyk spowrotem i nie ma problemu. Dosłownie pół minuty pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Mi sie jeszcze nigdy nie zdarzylo zablokowac skrzynki biegow :rolleyes: a dziadkowi w C-330 zdarzylo sie raz, to 4 srubki wykrecic ustawic wodziki zakrecic i po robocie :lol:


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciacz    0

blokują się najczęściej jak zbyt szybko przeskakujesz z iegu na bieg, mi się czasami zdaża, zwłaszcza przy orce jak przerzucam z 4polowej na wstecny szosowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

to ty na 4 orzesz?? ja na 1 a czasem nawet na 2 jechałem. Ja rozkleszczam przez korek wlewu oleju. wystarczy przesunąć wodzik lub tryb i już.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniomax    1
ja w 360 troche tys godzin spędziłem i skrzynie zablokowałem pare razy B) jak ciężko chodzi dźwignia to nie powinna się blokować w mf 255 nigdy nie byłą zablokowana zreszto i w 330 też

...dobrze wiedzieć...ja kiedyś cały dzień prawie na jedynce jeżdziłem...woziłem ziemie z wykopów>akurat mi sie zblokowała skrzynia i zanic niedawało rady...przez korek niewiele można zrobić..ale odblokowywałem i tak...ale to tylko fuksem chyba mi sie udało(niezblokowane było tak mocno)...a wodziki już wymieniałem.owszem>od wymiany(4-5 lat tylko raz mi sie zblokowała(za szybka zmiana>i za szybkie puszczenie sprzęgła) .aa> to w MF 255 dla jasności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
A spobujcie odblokowac skrzynie w Zetorze 7211

MASAKRA!!!!!!!

Wiem coś na ten temat B)

 

A co do blokowania w MF 255 to zauważyłem że skrzynia przestała mi sie zakleszczać gdy wstawiłem nową wajche zmiany biegów bo stara sie ułamała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

A czy ma ktoś może schemat biegów do ursusa 3512 ? bo mi tez się czasami blokuje i nie wiem jak odblokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456788    0

wiem dlaczego był wyciety na tzw listwie lub miał luzy bo był po wyrabiany tak jak w starych c-360 lub c-4011 co bez odkrecania delikatnie kombinowali liwarkem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badyl321    0

Panowie mam bardzo poważny problem po remoncie skrzyni biegów dzieje się coś dziwnego ze skrzynią mianowicie jadąc z góry jakiś tryb wskakuje chyba na wałek głowny i blokuje poprostu silnik samo z siebie wystarczy wcisnąć sprzegło i już jest dobrze tyle że gdy puszcze dusi się silnik biegi normalnie wszystkie wchodzą tylko cały czas dusi silnik i wtedy stawiam go na podjeździe przodem do góry i po szarpe wtedy cos wyskakuje i jest dobrze ale tak nie można robić. Mam odnośnie tego jedno pytanie czy pod tymi sprenzynkami które są pod deklem nie powinno być jakichś kulek ten kto robi te żeczy wie o co chodzi bardzo prosze o pomoc.;/bo wiosna;d

Edytowano przez badyl321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj