Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deer-y na wschodnie rynki


59 odpowiedzi na ten temat

#41 Share forest

forest

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WLKP

Napisany 05 lipiec 2008 - 11:17

John Deer-y na wschodnie rynki Witam,
brzozak2. Ferdek07, 5020 są robione w Mannheim, we Włoszech są, a właściwie były robione 5015 V i F.

Spiskowa teoria dziejów o pochodnej jakości wyrobów w zależności od destynacji jest nieprawdziwa.
Każda maszyna jest składana na zamówienie importera. Już na etapie jej konfigurowania określa się kraj przeznaczenia, bo od tego zależy budowa (np. wymogi teleskopowych lusterek w Finlandii, określony wymagany rodzaj oświetlenia w danym kraju) i przygotowanie do transportu.
Oczywiście można wybierać spośród wielu opcji danego podzespołu, ale jest to decyzja zamawiającego i nie dotyczy jakości materiałów, czy wykonania.
Jak ktoś napisał zawsze można złożyć uboższą wersję, ale to zamawiający decyduje, nie fabryka.
Może być więc tak, że w danym kraju wersja standardowa będzie lepiej wyposażona niż w innym.
W Polsce np. mamy w popularnej serii 6030 wersje Classic, Comfort, Premium, Premium TLS, które w zależności od życzenia klienta mogą być dowolnie modyfikowane, a maszyna złożona z tych samych kodów będzie identyczna, niezależnie dokąd ma trafić.


Pozdrawiam
*****************************
Nie ma głupich pytań
Mogą być tylko głupie odpowiedzi
*****************************

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deer-y na wschodnie rynki Dzisiaj, 21:46
  •  

#42 Share olus

olus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 17 lipiec 2008 - 23:17

John Deer-y na wschodnie rynki

Koledzy tak poczytałem te wasze posty i pozwolicie że napiszę swoje zdanie na ten temat. Opinie że ciągniki na rynek niemiecki i polski są inne słyszałem od wielu ale nigdy nie miałem potwierdzenia. Mam kolegę który ma kontakty z niemieckim dealerem JD i twierdził że ciągniki się różnią. Jak sami napisaliście JD ma około 200 poddostawców zresztą jak inne marki więc fabryka to montownia podzespołów. Skrzynia zapewne w całości przychodzi z ZF, mosty Carraro itd itd.
Zrobić ciągnik na inny rynek wcale nie jest tak trudno (zaoszczędzić mam na myśli). Np. robione są ciągniki pod zamówienie dealera np z Polski i wtedy lecą podzespoły np alternator ISKRA a nie BOSCH, pompy hydrauliczne nie Sauer Danffos ale BOSCH rehstrot (chyba źle napisałem), opony nie Michelin lub GoodYear ale Firestone, zamiast zaczepów Walterscheid (najlepsze i najdroższe) jest CBM (sporo tańsze) itd itd. Więc sporo można zaoszczędzić na elementach podzespołów dodatkowych ciągnika, moim zdaniem skrzynia i silnik są takie same na różne rynki bo tutaj nie opłaca się oszczędzać bo serwis tych elementów jest drogi ale reszta czemu nie. Ciągniki zjeżdżają z lini niby takie same ale różnice mamy widoczne dopiero po bliższym spojrzeniu.
Miłych zakupów życzę. Pozdrawiam


Ale bzdury! Fabryka tworzy dla wszystkich krajów listę kodów tworzących konfigurację danej maszyny. Napewno nie jeden z was byl u Dealera i konfigurował swój ciągnik z takich kodów. Wybój wszystkie kraje mają taki sam pytanie co zazwyczaj wybierają klienci? Tutaj może być róznica. Ale proszę was takie bzdury o alternatorach Iskry ehhhh! Zastanówcie się ile kosztowałoby przygotowanie produkcji do całkowitej zmiany specyfikacji maszyny. Czy jest to opłacalne? Niemiecki Dealer zawsze ściemni aby sprzedać swoją maszyne :)

#43 Share kubi

kubi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 367 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolny śląsk

Napisany 25 lipiec 2008 - 21:42

John Deer-y na wschodnie rynki @olus

jak byłem ostatnio u dilera JD to jeden gościu oglądał 5720, akurat maskę miał otworzoną i jak byk na prądnicy było ISKRA- w swoim nawet nie wiem muszę sprawdzić ;)

nie wiem o co ci chodziło w twoim poście- bzdury że wogóle takich prądnic(iskra) nie wsadzają czy o to że równie dobrze JD z 'iskrą' może trafić do Niemca(wszytsko zależy od zamówienia)???

Ps: niedyskretne pytanie jestes dilerem JD?? :)
można biec.
można stać.
samo przyjdzie.

#44 Share olus

olus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 27 lipiec 2008 - 15:57

John Deer-y na wschodnie rynki @kubi

Dealerem ani pracownikiem Dealera nie jestem, niemniej jednak bylem pare razy w różnych fabrykach JD. wiem ze jezeli iskra jest zamontowana w mszynach do Polski to i bedzie zamontowana w maszynach do Niemiec czy nawet do US - oczywiscie mowa o takich samych modelach maszyn. Wyjątkiem może być że ktoś na własną rękę wymieni w przypadku awari tego elementu i następnie sprzeda taką maszynę na rynku wtórnym. Słyszałem kiedyś ze jakies komponenty do maszyn biorą również z Polski ale szczegółów nie znane. Nie znam tez szczeółów czy faktycznie montują ISKRY w ciągnikach JD ale wiem, że wszystkie ciągniki są robione tak samo, jak bedziecie kiedyś w zwróćcie uwagę że nie jest tak że wszystkie maszyny są robione dla jednego kraju a potem dla drugiego. Zazwyczaj jest tak ze co maszyna to inny kraj.

#45 Share kubi

kubi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 367 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolny śląsk

Napisany 29 lipiec 2008 - 22:26

John Deer-y na wschodnie rynki jeszcze dodam tylko że w moim na prądnicy w miejscu gdzie wspmniany wyżej 5720 miał napis ISKRA mój nie ma nic napisane
można biec.
można stać.
samo przyjdzie.

#46 Share siemens75

siemens75

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:North city :)

Napisany 01 sierpień 2008 - 11:29

John Deer-y na wschodnie rynki Witam
W 5620 lampy są HELLi (oprócz przednich tych małych z kierunkami) instalacja elektryczna delphi, kompresor na silniku wabco, alternator iskara....Z tyłu haki itp też są jakiegoś pod-producenta. Cały silnik jest francuski. Dodam że w Oplu Vc też elektryka i lampy są tej samej firmy i nie ma z nimi najmniejszy problemów (110tyś od nowości)- w końcu to liderzy... W JD widzę dużo niewykorzystanych wiązek - pewnie podobnie jak w Oplu, aby mieć tempomat wystarczy dzwignia z przyciskami, aby mieć BC(komputer) wystarczy tech2 itp itd...

#47 Share krisbe

krisbe

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 03 sierpień 2008 - 11:05

John Deer-y na wschodnie rynki Witam
John deer jest marką która praktycznie nie potrzebuje tech2 do diagnostyki lub do dodania jakieś opcji gdyż
można zrobić prawie wszystko bez kompa(zczytanie zmazanie błedów,aktywacja dezaktywacja kanałów,itp.itd)
od starych modeli np:3650 po nowe np:8530.
Co do alternatorów robilem przy wielu JD z roznych krajow i przewaznie to iskry.

#48 Share olus

olus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 03 sierpień 2008 - 20:48

John Deer-y na wschodnie rynki @siemens75

Ok zgadzam sie z toba :o ale ze silnik z Francji to chyba dobrze co nie ;) szczegolnie ze tam JD ma swoja fabryke silników a z tego co wiemy jako jedyny robi silniki dla rolnictwa :)

#49 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 03 sierpień 2008 - 22:38

John Deer-y na wschodnie rynki olus spokojnie poczytałem posty, nie wygaduj że to bzdura, jako nowicjusz trochę szacunku na forum dla mojej opinii.
Po pierwsze to nie stwierdziłem kategorycznie że tak jest a tylko że tak może być, wcale w poście nie określiłem że alternator ISKRA jest gorszy a jedynie że pewnie tańszy od BOSCH-a. Po drugie Twoja wizyta w fabrykach JD nie uprawnia Cię do stwierdzeń że jest tak a nie inaczej bo żeby tak twierdzić to musisz być pracownikiem JD aby być wprowadzonym w tajemnice funkcjonowania fabryki oraz arkana ponad 200 lub więcej poddostawców. Na wyciecze pokazuje się i mówi to co jest konieczne i co ma wpływ na ewentualne decyzje o zakupie maszyny. Po trzecie to nie stwierdziłem że akurat konkretna marka tak robi bo byłoby to nieprawdą więc nie chcę twierdzić że akurat tak się robi lub nie, stwierdziłem że można zaoszczędzić na cenach podzespołów a tym samym koszcie wyprodukowania. Na samych oponach można zaoszczędzić krocie a wiem to z autopsji. Sprawdźcie sami można sobie zamówić ciągnik np. na Michelin i dla odmiany na Firestonach i zobaczycie jaka jest różnica w cenie ciągnika.
Mogę się zgodzić z kolegą OLUS co do jednego że standard maszyny w Polsce, Niemczech, Czechach lub Włoszech jest całkiem inny i zależy to od lokalnego rynku i wymagań klientów. W Polsce jednak dominującym elementem wyboru jest jeszcze cena chociaż to się powoli zmienia. Przykład pneumatyki gdzie praktycznie brak jest jej użytkowania we Włoszech, Anglii i wielu innych krajach. Podsumowując moim zdaniem nie ma co się rozwodzić o ciągnikach na inne rynki bo jak chcemy kupić to i tak nie mamy wpływu na to z jakich elementów będzie on wyprodukowany, pozostaje nadzieja że firmuje to marka z tradycją i zaufaniem a reszta to kwestia specyfikacji i szczęścia jaka maszyna się trafi. JD to bardzo dobra marka a rynek dyktuje pewne zachowania producentów na które tak jak mówiłem i tak nie mamy wpływu. Jedynym naszym elementem jest nasz wybór kupujemy dany ciągnik lub nie. Ale i tak nigdy nie będziesz miał 100% pewności że akurat decyzja była trafna, życie zweryfikuje. samo.
Dla mnie osobiście temat jest zakończony i szkoda go ciągnąć dalej.

#50 Share majranjd

majranjd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. wągrowiecki

Napisany 16 wrzesień 2008 - 21:01

John Deer-y na wschodnie rynki Mam szybkie pytanie troche nie na temat, jak sie nazywaja te dwie serie ktorych próbki tu wruciłem? z gory dzieki za info ! Jeden Drugi
DEZERTER

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deer-y na wschodnie rynki Dzisiaj, 21:46
  •  

#51 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2008 - 21:03

John Deer-y na wschodnie rynki 6020

#52 Share majranjd

majranjd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. wągrowiecki

Napisany 16 wrzesień 2008 - 21:15

John Deer-y na wschodnie rynki sorry... nie serie tylko wersje... no czy premium czy jakas inna
DEZERTER

#53 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2008 - 21:23

John Deer-y na wschodnie rynki Wersja SE ten pierwszy z 2 halogenami, ten 2 co ma 4 halogeny na kabinie to Premium. Była jeszcze wersja Premium Plus

#54 Share farmer120ha

farmer120ha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2009 - 17:21

John Deer-y na wschodnie rynki Co to jest za John Deere...?? Wie ktoś coś wiecej na ten temat bo ja pierwszy raz coś takiego widze. Zastanawiam się czy to John Deere czy w końcu Zetor.Pisać wszystko to co wiecie!!

http://www.allegro.p...zetor_7340.html
Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

#55 Share maseratti

maseratti

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 10 lipiec 2009 - 19:16

John Deer-y na wschodnie rynki Witam. Farmer tam jest wyraźnie napisane że to jest na wszystkich podzespołach zetora, a z JD to tylko kolor i nazwa. No i jeszcze cena tak samo jak za zetora.

#56 Share gorski

gorski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 lipiec 2009 - 20:45

John Deer-y na wschodnie rynki ja mam jd 6220 i nie twierdzę ze na rynki wschodnie idzie sam odrzut tylko traktory o słabszym wyposażeniu standardowym a i prawdziwy jd to był 15 20 lat temu teraz to zostały składaki robione w Brazylii u mnie siedzi turbo od zetora

Nie cytuj poprzedniego postu i pisz w pierwszym okienku!!!!!

Edytowany przez robertbara, 11 lipiec 2009 - 20:51.


#57 Share agrotechnicZ165

agrotechnicZ165

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północen Lubelskie (miedzy Moszacznką a Kockiem)
  • Zainteresowania:Zetor Fan, Modele.

Napisany 16 sierpień 2009 - 16:14

John Deer-y na wschodnie rynki Jeżeli mogę się wypowiedzieć, to coś powiem, bo w miejscowym PGR-ze gdzie pracuje mój ojciec są 3 Jaśki- 6420, 6920 i 6430 Premium. Jakościowo to one są różne. Np.: 6420 zrąbał się 3 razy do tej pory- 1 raz jak była zima i nie chciał palić, 2 wtedy jak nei chciał palić to go wzięli na hol 6920to wiecie co się stało?? KOŁO ODPADŁO!!!, potem go zawieźli do serwisu, 3, 2 tygodnie temu padł w polu (zapłon). Nie rozumiem tego co się z nim dzieje, bo to jest JD i powinien być dobry, innym faktem jest ze on ma Mth w h**, bo jeździ z beczką i wywozi breje z gorzleni 24 h na dobę przez praktycznie okrągły rok, jeśli by nie liczyć czasu gdy produkcja stoi lub gdy jest potrzebny (jako jedyny ma ładowacz). Za to 6920 i 6430 nie jękły do tej pory i mam nadzieje że nie jękną.

I jeszcze jedno- to że podzespoły JD są np.: z Brazylii, to oznaka że firma szuka oszczędności (no bo siła robocza tam jest tania, tak jak w chinach lub indiach). Np.: firma X chce kupić łożyska do maszyn. Jest wybór- tańsze chinskie lub droższe Polskie. Jaka jest różnica? Chińskie może są tańsze, ale są mniej wytrzymałe, za to Polskie są dużo bardziej. Ale w Brazylii czy Włoszech bardziej przykładaja się do tego co robią. A to że częsci są i z Polski to nic nie znaczy. Może są jedynie tańsze, ale wątpie zeby jakosciowo były gorsze, bo przecież to idzie pod zamówienie JD a więc "nasz klient, nasz pan".

Ja myślę że i tak dobrze że nie robią podzespołów JD w chinach bo wtedy wiadomo co by się stało. Zresztą nie tylko JD ma fabrykę w Brazylii- Valtra produkuje tam całe ciagniki, ponieważ produkacja w ojczystych zakładach Valmet w Finlandii gdzie są obecnie robione tylko silniki, była by droga (kto pracuje, pracował lub ma znajomych co pracują w Skandynawii wie jakie są tam zarobki).

PS- czy to prawda że ciagniki Basic/Clasic (te podstawowe) są gorzej wykonane niż Premium??



Poza tym jak ktoś powiedział- trzeba pracować w JD żeby wiedzieć co i jak. Inaczej produkcja wygląda z naszej perspektywy a inaczej z perspektywy z prezesa JD lub dyrektora fabryki w Mannheim.
Ha traktor, Akkor Zetor!

Zetor Team

#58 Share johnylukas

johnylukas

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 16 sierpień 2009 - 16:37

John Deer-y na wschodnie rynki Nie wierzę aby ciągniki JD Basic były gorzej wykonane niż Comfort czy Premium. Premium posiada większość podzespołów tych samych co Basic i posiada także więcej bajerów ale jakościowo to jest ten sam materiał. A ja zadam takie pytanie retoryczne, czy fendt lub też nh są wykonane z lepszych części w wersjach bogatszych niż standardowych?

#59 Share agrotechnicZ165

agrotechnicZ165

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północen Lubelskie (miedzy Moszacznką a Kockiem)
  • Zainteresowania:Zetor Fan, Modele.

Napisany 17 sierpień 2009 - 10:36

John Deer-y na wschodnie rynki Też się zastanawiałem nad tym, ale coś w tym jest. No, ale ja myśle że to jest kolej losu, i raz wyjdzie "żyleta' a raz gorszy.
Ha traktor, Akkor Zetor!

Zetor Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deer-y na wschodnie rynki Dzisiaj, 21:46
  •  

#60 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 sierpień 2009 - 21:40

John Deer-y na wschodnie rynki do premium sa montowane inne kabiny - m.in. umozliwiajace montaz potrzebnych elementow i raczej lepsze jakosciowo :D zdaje sie, ze poziom halasu jest mniejszy niz w classicu.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy