kamieniak89

Zniknęły pólbiegi w Forterze

Polecane posty

darek1972    126

to jest ta mała kostka z czterema wyjściami?

za mało dawał czy za dużo?

Jak to zdiagnozowałeś?

Winny był regulator napięcia, alternator dawał 18V :o :o :o Regulator jest wbudowany w alternator. Jak zdiagnozowałem? Światła były wyjątkowo jasne na obrotach nawet jak włączone były wszystkie 8 reflektorów. Przy małych obrotach i włączonych wszystkich światłach półbiegi przełączyły się bez problemu, na obrotach już wariowało <_< Podłączyłem się pod wagę w wozie paszowym i zmierzyłem napięcie,przy włączonych wszystkich światłach, na obrotach było wspomniane 18V, na minimalnych 13,8V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oledo    2

Mam dwu i pół letniego Zetora Forterre 115 przepracował 720 mtg i wczoraj zauważyłem ,że coś się dzieje z pół biegami .Jadąc jedynką szosową np. 5 km/h wciskając 1 pół bieg zwalnia poprawnie do 4 km/h przy 2 pół biegu zwalnia do 3 km/h a potem dzieje się coś dziwnego bo ciągnik sam zwalnia sam po paru sekundach do 2 i 1km/h .

Czy wie ktoś co może być tego przyczyną , lub miał taki problem i jak go rozwiązał ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

może być przyczyny niechodzenia poprzez tam som takie wałki od półbiegów i one się za stojały nieraz jest tak po myciu na zimę trzeba je tam poruszać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezeess    0

dźwigienka pracuje normalnie wykręciłem z siłowniczka śrubkę co popycha dźwigienke z 0,5 cm nic to nie zmieniło a zanika między 1 a 2 stopniem , wrażenie jest takie jakby sprzęgło się ślizgało

 

I jak się sprawa zakończyła? Znalazłeś jakieś rozwiązanie? Ja mam ten sam problem w forterze 9641.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

A ja mam inny problem, a mianowicie przy wyłączaniu z drugiego na pierwszy połbieg ciągnik za ostro przerzuci półbieg i szarpnie za to z pierwszego na normalny bieg jest już wszystko dobrze. Dodam, że nie dzieje sie tak na zimnym oleju, co może być przyczyną????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nagrol    0

I jak się sprawa zakończyła? Znalazłeś jakieś rozwiązanie? Ja mam ten sam problem w forterze 9641.

na dzisiaj nie mam II półbiegu, pytałem w serwisie jak nie dźwigienki to trzeba grzebać w skrzyni i wizja 6 tys.zaglądał ktoś dalej jakaś podpowieć ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    14

a co podpowiecie jesli na poczatku po wlaczeniu pierwszego polbiegu normalnie dzialal ale nie zapalala sie kontrolka w drugim zapalala sie kontrolka od pierwszegoa teraz jest tak ze czasami sam sobie zmienia podczas jazdy pobiegi to do gory to w dol. I co moze byc tego powodem?? u dilera jak sie pytalem powiedzieli mi ze tasma jakas do wymiany a w serwisie ze jakis panel za 1500zl :) ale widze ze sami strzelaja bo za bradzo nie wiedza. moze jakies pomysly??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oledo    2

nagrol na dzisiaj nie mam II półbiegu, pytałem w serwisie jak nie dźwigienki to trzeba grzebać w skrzyni i wizja 6 tys.zaglądał ktoś dalej jakaś podpowieć ??

 

 

U mnie też II pólbieg nie działał po rozpołowieniu ciągnika okazało się że taśma była pęknieta koszt części 69 zł za rozpołowienie i złożenie serwis wzioł 800 zł .

Nie wiem dlaczego u ciebie zaraz wyjechali z taką kwotą w ciemno.

Edytowano przez oledo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertrolnik27    220

Witam,

 

wie może ktoś jaka jest przyczyna warczenia ciągnika podczas wlączonego pierwszego półbiegu? I jeszcze jedno pytanko: Co może byc przyczyną tego jak pod dużym obciązeniem na 1 szosowej włączam drugi półbieg a ciągnik zwalnia do prędkości np biegu 3 polowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeśli chodzi o warczenie to umnie warczy odtad jak tarcza od sprzegla zostala zmieniona ale nie na polbiegach tylko jak jest na luzie i sie sprzeglo pusci. W tych zetorach juz tak jest ze polbiegi siadaja i włacznik WOMu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Czytałem,że ktoś miał problem z elektrozaworami. Dochodziło do tego, że dwa półbiegi działały jak gdyby razem i dlatego ciągnik hamował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

bambi24 półbiegi poto są zeby pod obciązenie właczać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati171892    12

Witam ostatnia w forterze 115 zniknal mi drugi polbieg tzn gdy go zalacze pod obciazeniem to tak jakby cos slizgalo. Mial moze ktos podobny przypadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

dużo mth może już taśma się ślizgać , na pozostałych jest dobrze? trzeba zmierzyć ciśnienie może gdzieś są straty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati171892    12

Tylko ze na pierwszej dziala a jak zalacze druga to wtedy tak jakby cos slizgalo i ciagnik staje. A tak jak ruszam bez polbiegow to nic nie slizga. Ciagnik ma 1500mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

jeżeli ciśnienia są dobre to prawdopodobnie taśma do wymiany czyli trzeba kroić ciągnik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek25    3

sprawdżcie jeszcze tą sprężynkę pod podłogą bo jak za słabo wypycha tłoczek to wystarczy trochę rozciągnąć sprężynkę generalnie jak coś z półbiegami to obowiązkowo luknąć co się dzieje tam po podłogą Ja teraz walczę z łożyskiem przy mechaniźmie różnicowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

panowie odnawiam temat bo chyba coś mi się dziej z pół biegiem drugim a dokladnie już tłumaczę jede pod górkę z ładunkiem włanczm pierszy dział ok włanczam drugi a ten nagle zawalnia a po chwili dział jak by był ałtomata i się rozpędza co to może być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz160    10
Dnia 9.09.2016 o 21:13, waldek25 napisał:

sprawdżcie jeszcze tą sprężynkę pod podłogą bo jak za słabo wypycha tłoczek to wystarczy trochę rozciągnąć sprężynkę generalnie jak coś z półbiegami to obowiązkowo luknąć co się dzieje tam po podłogą Ja teraz walczę z łożyskiem przy mechaniźmie różnicowym

U mnie problem był inny. Czasem nie chciał pierwszy półbieg się wyłączyć. Zajrzałem do sprężynki i okazało się, że jest za słabo naciągnięta i nie dociska dobrze tłoczka (wolno chowały się ostatnie 2-3mm.) Zwiększyłem naciąg i już ładnie dociska. Dla tych którzy jeszcze tam nie zaglądali wstawiam zdjęcie 🙂

Przy okazji przypomniało mi się, że gdzieś czytałem, żeby wywalić blachę przy dźwigni zmiany biegów to będą lżej wchodzić 🙂 Czy chodzi o tą blachę którą zaznaczyłem poniżej?

No i jeszcze jedno... Jak się rozbiera gałkę dźwigni biegów? Nakładkę z rozpisanymi biegami wystarczy podważyć i wyskoczy, czy jest tam jakaś śrubka? Boję się mocniej podważyć, żeby czegoś nie urwać..

Sprężyna.jpg

Blacha.jpg

Gałka.jpg

Edytowano przez Tomasz160

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6847

Tak, to ta którą oznaczyłeś. Sprawdź czy nie masz między guzikami półbiegów śrubki. Ja mam założoną z drukarki 3D bo ori się ułamała (polecam) i mam klapkę przykręcaną śrubką między guzikami. W oryginalnej chyba było tak samo. To okienko o którym mówisz jest ślepe

Mi rok temu sam półbieg wrzucał. Winny był jakiś kabel bo wrzucał półbieg podczas ruszania dźwignią na postoju no i w trakcie jazdy samoczynnie od drgań. Później się uspokoiło i na razie jest cisza

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj