kamieniak89

Zniknęły pólbiegi w Forterze

Polecane posty

adonator    0

Zdejmij gumę z podłogi , odkręć część podłogi centralnie pod kierownicą , następnie szukaj pokrywki plastikowej ona osłania siłowniki pneumatyczne od przełączania półbiegów i WOM.Ja miałem tak że z dżwigienki od półbiegów wykręciła się śrubka kontrująca i cała ta dżwigienka uniosła się pół centymetra .Objawy takie same jak twoje ,kontrolki się zapalały ,słychać psyknięcie a półbieg nie przełączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

no i naprawione urwała się sprężynka dopiero dzisiaj było trochę czasu żeby się z tym bawić dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6846

Nie chcę zakładać nowego tematu więc odświeżę ten. Mam do Was 2 pytania:

1. Do jakiej max. prędkości można używać półbiegów? I czy można ich używać do zwolnienia ciągnika?

2. Czy można w trakcie jazdy włączać i wyłączać przedni napęd.

Pytam bo chciałbym się upewnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy531    0

Jakieś dwa- trzy dni temu w naszej forterze znikły półbiegi, nie działają i nie świecą się kontrolki. Sprawdzałem kostki i jest ok, a w instrukcji nic o takim zjawisku nie znalazłem, na skrzyni nigdy nie był nadmiernie myty itp. Może ktoś z was już miał taki przypadek i podpowie co robić, czy wzywać serwis??? Pozdrawiam

 

Mi tez sie to zdarzylo juz chyba 3 razy :/ po prostu w raczce kable sa slabo przylutowane i odpadaja, podlacz je i bedzie wszystko ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

dziwne, bo u mnie też tylko to podświetlenie się przepaliło, i to zaraz po kupnie.

 

U Was też oświetlenie wewnętrzne kabiny jest takie beznadziejne? Bardziej razi, w ogóle nie oświetla, a na szkiełku napisane Made in Czechoslovakia. Takiego kraju chyba już nie ma. :S

na szybce lampy od podswietlenia rejestracji tez jest Czechoslovakia co tez mnie przyprawilo o duze zdziwienie i sie zastanawialem czy tak jest bo nastukali przed laty tyle tego ze do dzisiaj im starczylo czy moze poprostu matrycy nawet im sie nie chcialo zmienic w maszynie.A co do polbiegów to juz mam ich dośc ostatnio rozebralem prawie caly bloczek serujacy zeby wszystkko poczyscic prawie caly bo nie mialem tak duzego i odpowiedniego klucza zeby odkrecic jedna srube na tym bloczku, ostatnio jak bylem w domu wsiadlem na chwile i patrze ze znowu zniknely, u mnie zawsze byl problem z brudnymi silowniczkami, teraz wyglada mi na cos innego, ale moze sie myle, swoja droga to musze pogadac z serwisantem jak to jest w nowych bo podobno to sterowanie jakos obudowali czy cos, moze daloby sie czesciami zamiennymi to zmodernizowac bo mam dosc zdejmowania podlogi co chwila szczegolnie w slomianym sezonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

danielhaker dopiero teraz znowu odwiedziłem temat. Gdy był u mnie serwisant (uruchomienie prasy) to powiedział, że nie ma to znaczenia kiedy i ile ich używamy. Tylko że F95 jest z 2010r i nie wiem czy coś się zmieniło w układzie połówek wiecie może coś na ten temat??


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nagrol    0

podobny temat 2półbieg znikł a w zasadzie zanika pod obciążeniem. Zaglądałem pod podłoge i siłownik pracuje ramię się wysówa,pytanie zaglądał tam ktoś głębiej ? czy ntylko sewis pomorze ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    15

podobny temat 2półbieg znikł a w zasadzie zanika pod obciążeniem. Zaglądałem pod podłoge i siłownik pracuje ramię się wysówa,pytanie zaglądał tam ktoś głębiej ? czy ntylko sewis pomorze ??

odrazu znika jak przełaczysz z 1 na 2 stopien czy jak pewnie ta dzwigienka chodzi ale nie do konca ja wciska bo lubi sie zapiec jak kurz podejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nagrol    0

odrazu znika jak przełaczysz z 1 na 2 stopien czy jak pewnie ta dzwigienka chodzi ale nie do konca ja wciska bo lubi sie zapiec jak kurz podejdzie

dźwigienka pracuje normalnie wykręciłem z siłowniczka śrubkę co popycha dźwigienke z 0,5 cm nic to nie zmieniło a zanika między 1 a 2 stopniem , wrażenie jest takie jakby sprzęgło się ślizgało

Edytowano przez nagrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

To teraz kolej na moje półbiegi i proszę się nie sugerować wiekiem z profilu^^

 

Wczoraj pomieszały mi się półbiegi. Gdy włączony jest tylny WOM ciągnik przyspiesza zamiast zwalniać :D. Z 1 półbiegiem ciągnik jedzie szybciej niż bez niego przy 2 już zwalnia. Jeszcze raz powtarzam dzieje się to tylko przy włączonym tylnym WOM


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Odświeżę temat Ci którzy mają forterrę mogą się przestraszyć co było przyczyną mojego problemu w poście nad tym. Otóż w elektrozawór wpadła pozostałość po odlewie (kawałek metalu który nie pozwalał zamknąć się zaworowi). Jednak nikt nie sprawdził po usunięciu tego metalu czy wszystko działa poprawnie więc ciągnik nie chciał jechać na półbiegach (na pusto siako tako). Więc potrzebna była kolejna wizyta mechanika jednak wystarczyło tylko wyregulować elektrozawory. Co prawda nie było jak sprawdzić czy problem zniknął (wszystko w polu zrobione więc ojciec przyczepił busa do ciągnika i sprawdził czy ten go pociągnie). Jeśli wystąpią dalsze problemy będę o nich pisał.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

polbiegi u mnie dziaja, przynajmniej w tym momencie ale za to, zetorek albo ja sie popisalismy i dzisiaj przy wozeniu kurzaka wajcha od biegow zostala mi w reku... dzieki temu dowiedzialem sie od taty ze zaraz na poczatku od rewersu tez sie urwala, czyli dziwne ze ta od biegow tyle dluzej wytrzymala:) jutro dorabianie tulejki na wzmocnienie i spawanie, ech zetorek jak zawsze mnie rozpieszcza;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klusek22    2

Hejka koledzy, to ja może powiem tak... u mnie w zetorze już 2 razy pękła sprężynka od tych dżwigienek pod podłogą ale do tego doszliśmy sami i nawet w agromie kalisz zamówiłem 6 takich :lol: a to dlatego że jedna kosztowła 5zł a dostawa 30 :D więc żeby juz było do równości i na zapas. i z tym jest już spokój to znowu dzieje się tak że jak jade nim i wcisne 1 żółwia to ne działa dopiero 2 i wtedy odrazu zwalnia jak ma być. To samo w drugą str jak wyłącze 2 żółwia to odrazu przyspieszy o dwa i już nie ma znaczenia że ten 1 jeszcze nie jest wyłączony. Co może być tego przyczyną i czy ktoś miał podobny przypadek??? Z góry dięki za odpowiedż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

na poczatek rozbierz kolego ten klocek do ktorego jest przykrecona sprezynka, ten w ktorym jest silowniczek, moze tam brud trzymac jakis element, a jak nie to, to moim zdaniem i to sumie najbardziej prawdopodobne to powietrze ktore wypycha tloczek na 1 zolwia nie dochodzi do bloczka z silownikiem, przyczyna to moze byc cos gdzies zapchane albo ten sterownik ktory puszcza powietrze nie puszcza bo on jest srypany badz nie dostaje sygnalu w postaci pradu oczywiscie:) tyle mi przychodzi do glowy;/ troche dziwne ze te sprezynki tak pekaja, wiem ze sporadycznie tak, ale hurtowo je musisz kupowac i wymieniac to nie, moze za bardzo je naciagasz?

Edytowano przez slawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszpa1    0

klusek22, u mnie było podobnie tylko ze sprawa wygladała o wiele ciekawiej . wszystko działało , sprezynka nie pękła ani nic. okazalo sie ze sworzen ( frezowany) ktory wychodzi ze skrzyni sobie luzno działał . tam jest taki spornik mocowany do tego sworznia , odkrecil sie klin i nie trzymał na frezach dlatego mechanizm nie działał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klusek22    2

No dięki wam za podpowiedzi. Musze się za to wziąć tylko jeszcze nie wiem kiedy. Ale jak zrobie to napisze tutaj co u mnie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Panowie oszalały mi półbiegi w Forterce :blink: lewy przycisk zwalnia normalnie zaś prawy czasami włączy szybszy czasami wolniejszy ale w większości przypadków nie reaguje zupełnie :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszpa1    0

darek1972, jezeli jest słychac ze biegi sie przełaczaja to moze byc taki przypadek jak wyzej opisalem, mi wlasnie polbiegi szalaly i przeskikwał np z najwolniejszego na najszybszy a na srednim stopniu było zero reakcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Opiszę dokładniej: naciskam lewy, włącza się pierwszy półbieg i traktor zwalnia, chcę przyspieszyć naciskam prawy traktor nie przyspiesza a wtedy wskakuje mi drugi półbieg :blink: :blink: :blink:

Kontrolki wskazują stan faktyczny półbiegu i prędkości

Edytowano przez darek1972

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksys    23

to jest ta mała kostka z czterema wyjściami?

za mało dawał czy za dużo?

Jak to zdiagnozowałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

moze cos byc z elektryka, kiedy i jak zaczelo sie to dziac? ile mth?

 

 

Wina za problem z półbiegami leżała po stronie regulatora napięcia :rolleyes:

 

ha i kto mial racje;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj