Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont C-360


1629 odpowiedzi na ten temat

#1561 Share zaku1990

zaku1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów

Napisany 24 sierpień 2016 - 19:09

Remont C-360

panowie co z moim problemem czekam na odp?????



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont C-360 Dzisiaj, 07:17
  •  

#1562 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 24 sierpień 2016 - 20:17

Remont C-360

Do pierwszego problemu bym szukał układzie sterowania dawką, u siebie  mam gaz ręczny  do 1800 najwyżej ale jak wcisnę gaz nożny i ustawiam ręczny od wolnych do tych wysokich to jakby ręczny blokuje nożny i są pożądane obroty  może nie ma sprężyny lub syf i się zacina. Co do 2 problemu To jak łapiesz przewód przed wtryskiem to wtrysk nic nie ma  do tego  już bardziej bym obstawiał pompę  a właściwie sekcje nie masz ropy w pompie tzn jak zmieniasz olej w pompie nie czuć ropy? bo pompa cały daje jednakowe ciśnienie na wszystkie końcówki wtrysków korygują na odpowiednie i rozpylają jak najdrobniej

 

 

Marioboos A ty myślisz że za komuny części każde były dobre i jakość oohhh i ahhhh?  Ojciec jak poprawiał wadę fabryczna w silniku to na stopie korbowodowej na fabrycznych było 9 setek na każdym jednym no to co poszli do sklepu kupili nowe  i myślisz że były dobre? A gdzie tam były 3 setki luzu na każdym musieli roztaczać  ściskać i dopasować do wału.Ojciec opowiadał jak jeden chłop pojechał zmienić felgi przednie do pomu byly pęknięte czy coś tam było nie tak.Zmienili niby nowe a jak jechał szybko krzywo się kręciły jakby z centrowane  inni klienci co czekali na swoje ciągniki kazali mu zawracać żeby dali następne i dali drugie  lepsze.Swoje zestawy te z komuny naprawcze sprawdzałem czy mają wymiary zachowane  tuleja średnicówką a tłok mikrometrem na szczęście wszystkie dobre  Tak samo też u mnie trafil Wał koła wadliwy nie centrycznie otwory na szpilki porobione wyniku czego opone w jednej częci napierało  także nastąpiło szybsze zużycie opony  ale również bujanie ciągnika.Za komuny głównym problemem była nie dokładność a szczególności albo nie zachowanie wymiarów lub przesunięte otwory tam gdzie nie trzeba jednym słowem chała Dziś jest odwrotnie mają maszyny żeby zrobić dokładnie i jak najlepiej obrobić ale jakość materiału woła o pomstę do nieba



#1563 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 24 sierpień 2016 - 20:23

Remont C-360

Stawiam na wyrobiony regulator obrotów w pompie wtryskowej, warto zajrzeć, czy jest tam olej, czy nie ma opiłków i luzów.



#1564 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 24 sierpień 2016 - 20:44

Remont C-360

Adi, ja nie twierdzę, że było wszystko super, ale była jakaś tam kontrola jakości i oni wiedzieli dokładnie, który ciągnik z jakich części jest złożony, bo raczej nic wtedy nie wyrzucali.To co gorsze, to szło albo na części, albo "do chłopa". Zresztą, to wynikało chyba bardziej z tego, że wtedy i tak wszystko się sprzedawało i a robotnicy niezbyt się przykładali.Dzisiaj czasy się zmieniły, ale zamiast robić jak najlepiej, to walą byle co, byle kasa się zgadzała.Ja i tak uważam, że nawet biorąc pod uwagę ilość wybraków w tamtych czasach, to i tak jakość części była zdecydowanie lepsza.Najbardziej przecież przemawia za tym żywotność tych ciągników, które w niektórych wypadkach pracują do dziś bez kapitalki.Może nie każdy, ale są takie.



#1565 Share TheEnd

TheEnd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 sierpień 2016 - 20:46

Remont C-360

Pany, stope wału korbowego coś jeszcze trzyma poza tymi dwiema szpilkami? każdą wystarczyło szarpnąć a tej od strony rozrządu za cho***ę wyciągnąć nie mogę.

 



#1566 Share pawel94

pawel94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. skierniewicki

Napisany 24 sierpień 2016 - 20:56

Remont C-360

TheEnd, wybij szpilki z korbowodu, wtedy zluzuje Ci się stopa ;) "Za dobrze" śruby ze stopą są spasowane po prostu :)



#1567 Share TheEnd

TheEnd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 sierpień 2016 - 21:19

Remont C-360

Ops, nie dopisałem że chodzi mi o tą główną co pompa olejowa była do niej przykręcona.

 

Kompletny zestaw śrub do silnika to gdzieś kupić można?



#1568 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 24 sierpień 2016 - 21:58

Remont C-360

Tam trzyma 2 śruby i do tego idzie ośka od napędu pośredniego pompy olejowej dziwne bo w tamtym roku to odkręcałem i normalnie odeszło.Mówimy o stopie głównej wału



#1569 Share pawel94

pawel94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. skierniewicki

Napisany 25 sierpień 2016 - 01:31

Remont C-360

Fakt, źle przeczytałem :P Tak jak @Adi96 mówi trzymają ją tylko te dwie śruby, ciasno w bloku siedzi :/ Ja zawsze jak stopa nie chce mi zejść to ustawiam odpowiednio wał, biorę łyżkę i wkładam we wnękę w stopie, zapieram o przeciwciężar i lekko pukam młotkiem w stopę. Pokombinuj ;)



#1570 Share TheEnd

TheEnd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 sierpień 2016 - 19:45

Remont C-360

Rozebrane chyba już wszystko, zostały tylko tuleje, część rozrządu i wałek rozrządu. 3 panewki główne obrócone numery na panewkach N 050, to drugi szlif ale stan taki że może 4 by wyszedł https://drive.google...X1N0Yk9nUDUwc2c

 

Panewki korbowodu od tłoka który wystawał jakieś 3mm ponad płaszczyznę bloku https://drive.google...SDhpZTdFeDF5blU

 

Chyba wszystko na złom :wacko:

 

Ma ktoś może rysunek z instrukcji jak rozmontować napęd pompy wtryskowej i sprężarkę zarazem?

 

Co do wczorajszego pytania o stope wału to chciałem się po prostu upewnić czy wszystko odkręciłem nim zacząłem ją większą siłą wyciągać żeby sobie nic nie uszkodzić bo wiadomo jak jest w silnikach, troche nieuwagi i straty duże


Edytowany przez TheEnd, 25 sierpień 2016 - 20:07.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont C-360 Dzisiaj, 07:17
  •  

#1571 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 25 sierpień 2016 - 20:54

Remont C-360

Hohoh no nieźle z tymi korbowodami  za duży luz był,słabo dokręcone  Czy tak rozwaliło i nastąpiło zmęcznie materiału? Dobrze ktoś musiał dawać w palnik dla tego silnika :D 

 

Co do twojego pytania  na internecie  są katalogi z częściami bądź naprawcze  elektroniczne wystarczy poszukać w googl i jest jak na tacy 



#1572 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 25 sierpień 2016 - 21:07

Remont C-360

Odkręć koło rozrządu na wałku napędu pompy wtryskowej i tarczę dociskową łożyska, a następnie wybij wałek w kierunku pompy wtryskowej.Wysunie ci się z mimośrodu sprężarki i ze sprzęgła..A co do tego silnika, to ja nie wiem, kto i jak tym pracował, żeby tak wszystko zniszczyć.Ja raz w życiu obróciłem panewkę na korbowodzie, ale to była tylko i wyłącznie moja wina, bo go za długo trzymałem przyduszonego pod obciążeniem i w końcu coś musiało puścić.Czwarty bieg i 1200 obr/min pod sporym obciążeniem, jeszcze pod górkę i dało mu radę.Ale to był tylko eden korbowód.Nigdy mi nie przyszło do głowy, żeby tak niesamowicie dawać,aż się wszystko pozaciera i poobraca.To wygląda, jakby pracowało na oleju z opiłkami, albo z piachem.Na zdjęciu nie widzę, czy korbowód bardzo wyjechany? Może da się jeszcze naprawić? Dobry fachowiec sobie z tym poradzi. bo go obniży i wyszlifuje na wymiar.Ja wtedy na szybko kupiłem nowy, bo też myślałem, że z tego już nic nie będzie, ale to normalnie regenerują.Pokazywałem gościowi, co mi wał wtedy szlifował i mi właśnie mówił, że trzeba było to przywieźć, to by bez problemu go zrobił.



#1573 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 25 sierpień 2016 - 21:19

Remont C-360

Wszystko da się zrobić  jak dobry zakład to działa po prostu cuda  zazwyczaj korbowód sie kupuje jak jest skrzywiony lub boki ma wytarte  że będzie kołatał A tak roztoczą z ścisną dopasuje i hule następne motogodziny


Edytowany przez Adi96, 25 sierpień 2016 - 21:23.


#1574 Share TheEnd

TheEnd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 sierpień 2016 - 21:22

Remont C-360

Ta korba jest inna, nie ma numerów na stopce i inny kształt przetłoczenia a panewka była z gó**litu bo na innych korbowodach na panewkach mimo luzu tylko rysy, na każdej 3 sztuki i to płytkie. Ten jeden ma taką panewkę i przytarty jest troszkę z boku, na zdj zakrywa to panewka a w zasadzie to co bokiem wyszło.

Panewki korbowodowe też oznaczone N050, ale zawiozę do POM Tyczyn blok, korbowody, wtryski, pompę wtryskową i głowice które wyglądają nie najgorzej. Może coś się uda odratować bo te stare korbowody podobno lepsze od dzisiejszych.



#1575 Share agrof

agrof

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 26 sierpień 2016 - 19:21

Remont C-360

Witam.
W U120 w oleju pojawiła się woda. Głowica OK, więc zostaje uszczelnienie na tulei. Na noc blok został zalany wodą to coś tam widać, że kapało.
Jeszcze nie miałem z tym do czynienia.

Pytanie:

Czy odkręcić tylko śruby mocujące wał korbowy i wyciągnąć to razem z tłokami czy najpierw odkręcić pokrywy korbowodów, a potem wał korbowy?
Problem jest taki, że śruby są tak dopierdzielone że nie idzie ich ruszyć...
 

Kolejna sprawa jak już to rozmontuje to wiem, że trzeba "coś" poznaczyć, pytanie co dokładnie i jak to najlepiej zrobić (zapewne chodzi o cylindry, tłoki i elementy korbowodu).

Poza tym proszę o wszelkie wskazówki na co zwrócić uwagę, bo nie chce czegoś pierniczyć...



#1576 Share TheEnd

TheEnd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2016 - 20:24

Remont C-360

Znaczysz sobie stopy wału i stopy korbowodów, najprościej zrobić małe nacięcia przecinakiem, ja sobie jeszcze nabiłem punkty obok jednej śruby  żeby ich potem odwrotnie nie założyć. Najlżej wyciągać wszystko po kolei, odkręcić wał i korbowody i wyjąć po kolei wszystko. Śruby jak śruby, solidny klucz nasadowy i przedłużka 120cm i idą lekko. Tłoków też nie pomyl, wyciągasz jeden i zakładasz stopkę korbowodu, i nic się nie pomyli.

 

Z mojego bloku ewidentnie coś uciekło kiedyś :lol: :lol: https://drive.google...LTY5YWplYmpIdzA

 

Czym blok w środku wymyć? w oleju były fragmenty panewek więc pewnie gdzieś jeszcze siedzą


Edytowany przez TheEnd, 26 sierpień 2016 - 20:32.


#1577 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 26 sierpień 2016 - 21:19

Remont C-360

Karcher i płyn do mycia silników.Najlepiej Tenzi Green,albo Bival 3M, najmocniejsze znane mi płyny.Myjka o dużym ciśnieniu załatwi sprawę.Blok w środku będzie zasyfiony i ciężko go domyć słabym sprzętem, bo odlew ma dużo chropowatości, do których olej z sadzą przywiera bardzo dobrze.Ja swój blok raz myłem cały dzień, ale fakt, że myjką z biedronki.


Edytowany przez Marioboss, 27 sierpień 2016 - 00:12.


#1578 Share TheEnd

TheEnd

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 sierpień 2016 - 21:27

Remont C-360

Myjka odpada, nie mam do dyspozycji aż takich ilości wody niestety, może jakiś inny stary sposób? z wierzchu też był cały w oleju ale umyłem po staremu, pędzel i ropa :P



#1579 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 26 sierpień 2016 - 22:06

Remont C-360

Myjka tyle wody nie bierze  tylko tak się wydaje  jutro sprawdze ile weźmie na cała godzine



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont C-360 Dzisiaj, 07:17
  •  

#1580 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 27 sierpień 2016 - 00:31

Remont C-360

Szkoda się bawić ropą i pędzelkiem, bo to już nie te czasy.Jak popryskasz płynem i psikniesz myjką, to sam zobaczysz, ile brudu zejdzie i szybko to domyjesz bez zbędnego pierdo*enia.Poza tym, to nie znam fachowca,który by wziął do roboty blok cały uwalany w oleju i sadzy.Oni przeważnie chcą mieć rzeczy wymyte.A przecież będziesz blok zawoził do sprawdzenia, nie? Ja myję dużo myjką i naprawdę tej wody nie idzie nie wiadomo ile.Dużo by poszło, gdybyś mył jakimś większym modelem z grzaniem wody, bo to już jest krowa i wody pobiera sporo.a mam karchera K3 i wody idzie niewiele, a ciśnienie jest całkiem niezłe.Takim gównem z biedronki wymyłem usyfiony blok, więc taki tym bardziej robi robotę.Ten Tenzi, to było chyba to, bo już nie pamiętam.Zajebiści mocny był, nawet można rozcieńczać z wodą.Do bardzo silnych zabrudzeń można czystym, to wtedy rozpuszcza w sekundzie.

http://tenzi.sklep.p...-10-l-p-49.html

Tyle oczywiście Ci nie potrzeba, wystarczy litr ;)

 



Podobne tematy remont c360