Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont C-360


1634 odpowiedzi na ten temat

#1501 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 12 kwiecień 2016 - 19:26

Remont C-360

Na żadnym silikonie nigdy niczego nie składaj. Jeśli już to tylko masy np. dirko lub victor reinz.

 

Dlaczego nie można uzupełnić uszczelki o cienką warstwę silikonu? Jestem bardzo ciekawy...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont C-360 Dzisiaj, 21:43
  •  

#1502 Share Kafar85

Kafar85

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2016 - 20:59

Remont C-360

Dlaczego nie można uzupełnić uszczelki o cienką warstwę silikonu? Jestem bardzo ciekawy...

 

Nie wiem czy to jest powód ale ja widziałem kiedyś zatarty silnik, w którym kawałek silikonu urwany właśnie gdzieś z jakieś "uszczelki" zatkał smarowanie tłoka.



#1503 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7596 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 kwiecień 2016 - 21:35

Remont C-360

Bo to szmelc. Jak chcesz poprawiać co chwile to uzupełniaj silikonem. Jak chcesz mieć spokój stosuj masy do tego przeznaczone.


KPK Kumurun Team

#1504 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 13 kwiecień 2016 - 10:15

Remont C-360

Nie wiem czy to jest powód ale ja widziałem kiedyś zatarty silnik, w którym kawałek silikonu urwany właśnie gdzieś z jakieś "uszczelki" zatkał smarowanie tłoka.

Możliwe, tak się dzieje gdy ktoś przesadza z silikonem i używa tych gorszych jakościowo, te lepsze są bardzo twarde i ciężko je nawet zerwać dłońmi. Mimo wszystko nadmiar szkodzi.

 

Bo to szmelc. Jak chcesz poprawiać co chwile to uzupełniaj silikonem. Jak chcesz mieć spokój stosuj masy do tego przeznaczone.

Co to znaczy szmelc? Kiedyś wszystko składali na same uszczelki i nic przez długie lata nie ciekło, teraz uszczelniają również silikonem. Czy każdy silikon jest taki sam?



#1505 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7596 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2016 - 21:49

Remont C-360

No widzisz mało wiesz.

Nawet jeśli nie przesadził to silikon tak się zachowuje po prostu. To przereklamowane dziadostwo. Do tego są specjalne masy.

 

Kiedyś składali na hermetyku i  nie ciekło. Potem pojawił się silikon. Nagminnie nadużywani zresztą do dziś bo większość nie wie do czego go użyć. Zobacz jak wyglądają silniki poskładane na tym dziadostwie. Nie nadaje się do oleju nawet ten na którym pisze że jest olejoodporny. Nie wspominając o miejscach gdzie panuje ciśnienie lub elementy sa poddane naciskowi jak np. plecak podnośnika 60-ki. Zrób sobie mały eksperyment. Kup masę np. dirko i silikon. Posmaruj w jakimś pudełku ścianki jednym i drugim, zalej olejem i zostaw na miesiąc dwa. Potem porozmawiamy dalej.


Edytowany przez seweryn20, 13 kwiecień 2016 - 21:51.

KPK Kumurun Team

#1506 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 13 kwiecień 2016 - 22:14

Remont C-360

Wiem doskonale jak wyglądają silniki po silikonie, wiem również jak wyglądają te z których silikon się "ulewa" oraz te w których znano jakiś umiar. Prób nie muszę robić bo tak się składa że pracuję codziennie na masach uszczelniających ale również operuję silikonem trochę lepszym niż ten dostępny w pierwszym lepszym sklepie i w oby dwóch przypadkach spotykam silniki z których się wręcz "ulewa" oraz te które są suche jak pieprz. Na razie to prawdopodobnie porównujesz masę uszczelniającą (70g) w tubce za 30 zł z tubą (320g) silikonu z biedronki za 12 zł. Przetestuj najpierw kilka środków kilku firm a następnie oceniaj i wydawaj wyroki. 


Edytowany przez bears, 13 kwiecień 2016 - 22:23.


#1507 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7596 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 kwiecień 2016 - 22:24

Remont C-360

Testowałem. I do bani masa zdała najlepszy efekt. Niestety. Silikon nawet najlepszy wysiadał w zwykłej 60-ce w pokrywie podnośnika czy talerzu lub skrzyniach biegów samochodowych. Z masą problemów nie miałem nigdy. Tam gdzie są naciski, ciśnienie czy drgania nie znalazłem silikonu który by się sprawdził na tak długi okres jam masa uszczelniająca. A że dirko czy victor kosztuje to samo za siebie mówi ze o silikonach za 12 zeta to bym ci głowy nie zawracał. Swoją drogą to też silikon. Tyle że jakość i wykonanie w kierunku jego przeznaczenia bije przeciętnie dostępne silikony nawet droższe.


Edytowany przez seweryn20, 13 kwiecień 2016 - 22:39.

KPK Kumurun Team

#1508 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 kwiecień 2016 - 22:40

Remont C-360

Poprawnie położony silikon techniczny (nie ten z marketu) spokojnie wytrzymuje. Ważna jest staranność wykonania, umiar i zachowanie czystości. Jedynym miejscem, które cieknie u mojego ojca jest uszczelniacz na wale, bo i wał podtarty, i luzy już jakieś ma. Na podnośniku, skrzyni biegów, silniku - nie ma śladu wycieków. Składam wszystkie uszczelki na czarny silikon techniczny wysokotemperaturowy i nie mam problemów.  Tubka , jaką można nabyć w sklepie (nie znam pojemności) jesli nie zaschnie, to wystarcza mi na 5-6 silników. Oczywiście, stosuję ją tam, gdzie można ją zastosować. Absolutnie nie w przypadku pompy wtryskowej, instalacji wysokiego ciśnienia oleju czy hydraulice w ciągniku. Tam szczelność mają zapewnić uszczelki klingerytowe, oringi czy łączenia stożkowe, ale nie silikon.

Znam takich, co uszczelki pod głowicą mocują na silikon. Jak złożyłem sąsiadowi głowice tak, jak powinno się to robić, bez żadnych dodatków, to przy demontażu jednej z głowic z uszczelki została tylko metalowa wkładka i kupa skrobania :D Uszczelka się zwulkanizowała do bloku i głowicy i przy demontażu uległa całkowitej destrukcji.

 

Miska olejowa, jeśli jest prosta, oczyszczona i odtłuszczona, po złożeniu na uszczelkę z korka nie ma prawa puszczać oleju, jeśli przy okazji montażu nie została uszkodzona, co się niestety zdarza. Dobrze założona uszczelka jest jednorazowa, tzn przy demontażu miski na pewno nie pozostanie w całości.



#1509 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 14 kwiecień 2016 - 18:05

Remont C-360

Testowałem. I do bani masa zdała najlepszy efekt. Niestety. Silikon nawet najlepszy wysiadał w zwykłej 60-ce w pokrywie podnośnika czy talerzu lub skrzyniach biegów samochodowych. Z masą problemów nie miałem nigdy. Tam gdzie są naciski, ciśnienie czy drgania nie znalazłem silikonu który by się sprawdził na tak długi okres jam masa uszczelniająca. A że dirko czy victor kosztuje to samo za siebie mówi ze o silikonach za 12 zeta to bym ci głowy nie zawracał. Swoją drogą to też silikon. Tyle że jakość i wykonanie w kierunku jego przeznaczenia bije przeciętnie dostępne silikony nawet droższe.

I wszystko się zgadza.

 

Znam takich, co uszczelki pod głowicą mocują na silikon. Jak złożyłem sąsiadowi głowice tak, jak powinno się to robić, bez żadnych dodatków, to przy demontażu jednej z głowic z uszczelki została tylko metalowa wkładka i kupa skrobania :D Uszczelka się zwulkanizowała do bloku i głowicy i przy demontażu uległa całkowitej destrukcji.

Nie ma się z czego śmiać bo uszczelki składa się na specjalny uszczelniacz, w najgorszym wypadku na silikon ale stosuje się go w konkretnych miejscach...



#1510 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 kwiecień 2016 - 18:19

Remont C-360

Ale ja się nie śmieję. Po prostu trzeba było widzieć minę sąsiada, jak ściągnął głowicę i połowa uszczelki była zwulkanizowana do bloku, druga połowa do głowicy a w ręku została mu tylko blacha/wzmocnienie ze środka uszczelki. Do końca eksploatacji trzech pozostałych głowic nie było spod nich śladu wycieku, tylko przy tej jednej, którą demontował, żeby sprawdzić, czy pierścienie trzymają.

 

Jak się stosuje tańszą alternatywę (świadomie) to człowiek się liczy z pewnymi ograniczeniami i konsekwencjami. Ale znam takich, co stosują ekstra środki niezgodnie z instrukcją , specyfikacją i przeznaczeniem, a potem drą japę "Dirko to szajs, stosowałem, g.... daje "

Ja zaczynałem swą przygodę od hermetyku i też wszystko było cymes.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont C-360 Dzisiaj, 21:43
  •  

#1511 Share PaweChruszcz

PaweChruszcz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 14 kwiecień 2016 - 21:18

Remont C-360

12992777_1090415314350512_2128936136_n.j12988194_1090415347683842_1797697715_n.j

12987965_1090415321017178_2011832868_n.j


Panowie jaki to jest szlif tulei ? Jest to ciągnik c 360



#1512 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7596 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 kwiecień 2016 - 21:47

Remont C-360

Wymiar naprawczy N1.

A dokładnie nominał ma tłoki o średnicy 94,896-94,932 mm a naprawczy N1 95,896-95,920 mm.

Tłok nominalny ma oznaczenie 0050/50-307/0

Naprawczy N1 0050/50-396/0


KPK Kumurun Team

#1513 Share PaweChruszcz

PaweChruszcz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 15 kwiecień 2016 - 07:22

Remont C-360

Wielkie dzięki kolego. Tak właśnie myślałem tylko te dwie pierwsze cyfry są nieczytelne na jednym wydaje mi sie ze jest 90 a na drugim 99. Ale to mało ważne reszta sie zgadza wiec na pewno musi byc to pierwszy szlif.



#1514 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7596 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 kwiecień 2016 - 07:47

Remont C-360

Nie ma sprawy. Zawsze możesz  wymiary masz podane. 


KPK Kumurun Team

#1515 Share PaweChruszcz

PaweChruszcz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 15 kwiecień 2016 - 14:33

Remont C-360

okazało sie jednak ze to jest 2 szlif. W katalogu masz błąd tak samo jak ja. Byłem w sklepie i dali mi pierscienie na drugi szlif i wszystko pasuje 



#1516 Share Kafar85

Kafar85

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2016 - 15:43

Remont C-360

okazało sie jednak ze to jest 2 szlif. W katalogu masz błąd tak samo jak ja. Byłem w sklepie i dali mi pierscienie na drugi szlif i wszystko pasuje 

coś nie tak, pierścienie chyba (???) mają dwa wymiary: nominał i naprawczy bez względu na ilość szlifów? podaj numery katalogowe tych pierścieni jak możesz 



#1517 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2393 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2016 - 20:57

Remont C-360

950 to na dzień dzisiejszy to już jest niestety nominał w selekcji C ale do tego silnika to chyba całe zestawy naprawcze a nie pierścienia i głowice do roboty.



#1518 Share PaweChruszcz

PaweChruszcz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 15 kwiecień 2016 - 22:05

Remont C-360

Pierscienie są nominalne 50503950. Na pierwszy szlif jest dwa rodzaje normalne i grubsze 50503955 A na drugi szlif jest to nr 50503960. Te numery są według mojego rozumowania. Różnica miedzy nominałem a szlifem jest pół milimetra, a miedzy nominałem a drugim szlifem o milimetr.


pierscienie na na nominał to 95 pierwszy 95.5 a na drugi 96

 



#1519 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7596 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 kwiecień 2016 - 22:09

Remont C-360

Właśnie w książce o drugim szlifie nie ma słowa. Poszukam w katalogu części jak znajdę chwilkę.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont C-360 Dzisiaj, 21:43
  •  

#1520 Share PaweChruszcz

PaweChruszcz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 15 kwiecień 2016 - 22:13

Remont C-360

Panowie a jak wygląda docieranie po samej wymianie pierscieni? Ile trzeba zrobić mth? Po ilu  można go dawać do ciężkiej pracy?

 


No własnie wiem ze tam niema mowy o drugim szlifie. Ale on jednak jest.



Podobne tematy remont c360