Polecane posty

No tak zawór był tuningowany. No jak zmieniałem te pierscienie 1000mth temu to tuleje wtedy oceniłem na dobre nie było żadnego rantu i różnicy tu gdzie pracują pierscienie między tym gdzie nie pracują. No i po tej zmianie pierscieni nie brał juz oleju. Nagle w tym roku po zimie naszła go ochota na spożywanie wiekszej ilosci oleju. Znaczy sie chodzi mi o 2015r

Edytowano przez PaweChruszcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9234

Pierścienie może są jeszcze i OK, tyle że materiał tłoka pewnie niskiej jakości i wyrobione są rowki, pierścienie pompują olej w górę kanałem. Wówczas żadna zmiana pierścieni nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Może być równie tak że po wybijanie gniazda zaworowe i wytarte prowadnice zaworowe i stamtąd też potrafi wziąć olej.Mój tyle samo ma 5 tyś przepracowane bierze olej, z siłą i odpalaniem nie ma problemów,tylko nie wiem jakie ciśnienie oleju  i ciśnienie sprężania

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozzborn   
Gość ozzborn

własnie jestem po kapitalce silnika c360 i cisnienie oleju od 1tys obr w góre jest na poziomie 5,5 atmosfery/bara, mechanik mówi ze jak jest 5 atmosfer to jest lux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Chyba za duże ciśnienie, widać ze ktoś grzebał przy zaworze bezpieczeństwa.

Jakie masz ciśnienie przy temp. silnika 90st i 700obr/min ?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozzborn   
Gość ozzborn

gosciu remontuje ciagniki od 20 lat wiec chyba wie co mówi

przy ok 600-800 obr 4 atmosfery, sasiad ma ursusa 1014 i tam takze pokazuje 5 atmosfer a silnik nie ruszany

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9234

Pokazuje na wskaźniku, czy na cechowanym mierniku ? Bo to dwie różne rzeczy. Tak wysokie ciśnienie jest szkodliwe dla panewek, występuje zużycie kawitacyjne gładzi. Ciśnienie 5,5 może występować chwilę po odpaleniu bardzo zimnego silnika. W normalnej eksploatacji nie powinno przekraczać 4,5 bara, a generalnie najważniejsza jest różnica między ciśnieniem na zimnym i ciepłym silniku oraz między ciśnieniem na wolnych i wysokich obrotach. Różnica nie powinna przekraczać 1,5bara. Wyższe wartości informują o nieszczelnościach w układzie lub znacznym zużyciu. Poza tym ważne jest także sprawdzenie tego "zegara" w ciagniku wiarygodnym przyrządem, bo może wskazywać co tylko chce, nie podlega żadnemu rygorowi pomiarowemu. 

Jeśli ma 4 bary na 800obr i ciśnienie 4 bary na rozgrzanym i nie skacze w górę lub w dół o więcej niż 1 bar, to pogratulować takiego silnika w "sześćdziesiątce".

 

Majstrowanie przy zaworze przelewowym to proszenie się o kłopoty w dłuższej perspektywie, ale każdy robi tak, jak sam uważa. Fakt że ktoś 20 czy 30 lat naprawia ciągniki nie oznacza, że się na ty, zna, bo każdą małpę można nauczyć powtarzalnych czynności. Zwłaszcza, jak się robi stale 2 czy 3 typy ciągników. Znam wiele takich osób, które poproszone o remont silnika w JD czy Deutz zaraz kapitulują, a przecież to taki sam silnik jak w Ursusie.

Wiele rzeczy można zrobić na tzw "czuja" i silnik w C-360 to wybacza, co jednak nie wpływa pozytywnie na jego trwałość i zużycie paliwa. Piszą tu koledzy o ustawianiu pompy na słuch  - da się, ale po co, jak są znaki, zakładając, że rozrząd jest porządnie złożony.

Jak zaczynałem swoje przygody z mechaniką to silnik w komarku regulowałem na słuch. Wytrzymywał ze 2-3 tysiące i trzeba było w nim dłubać. Teraz robię to za pomocą czujnika i lampy stroboskopowej. Po złożeniu silnik ma najechane 5 tysięcy i pali z pierwszego na wiosnę. Różnica jest zauważalna także w spalaniu.

To taki drobny przykład, jak reżim technologiczny jest ważny w każdej dziedzinie techniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozzborn   
Gość ozzborn

tylko ze ten gosciu robi wszystko co w rece wpada, Deutz, MWM, JD, Perkins, Ursus ...

takze nie mam obaw i ty tez nie miej obaw o jego przyrzady pomiarowe 

 

co powiesz o tym ?

 

prosze bardzo

cisnienie oleju silnika c360 przy 2200obr 4,5-5,5 atm

cisnienie oleju przy 550obr minimum 1,5 atm

 

http://www.tractoor.pl/problemy-i-porady/porady-techniczne/166-paremetry-szczegoowe-ursus-c-360.html

Edytowano przez ozzborn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kafar85    0

A gdzie to jest napisane ze minimum to 26 barów? Pytam się z ciekawości, bo trochę szukałem na ten temat i za wiele nie mogłem znaleźć. No niby znalazłem to ze od 26 do 30. A jaki powinno być maksymalne sprężanie po remoncie? Kolega mi wyliczył z objętości i skoku tłoka ze maksymalne spręzanie powinno wynosić 35.7 bara. Mojemu przy tym sprężaniu co ma to siły nie brakuje. Tylko jak była niższa temperatura to strasznie ciężko odpalał, no i prawdopodobnie przyczyną jest to niskie cisnienie 

http://www.tractoor.pl/problemy-i-porady/porady-techniczne/166-paremetry-szczegoowe-ursus-c-360.html

 

 

tu masz kilka informacji na temat m.in. ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok wielkie dzięki za ten link. Teraz już wiem jakie powinno być. A z jakim najniższym cisnieniem sprężania spotkaliście w c 360 przed remontem?.


ok wielkie dzięki za ten link. Teraz już wiem jakie powinno być. A z jakim najniższym cisnieniem sprężania spotkaliście w c 360 przed remontem?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Ja jak robie silniki to ciśnienie na rozgrzanym silniku waha się od 3.5 do max obrotów 5.5.

Wszystko zależy od pompy oraz szlifu wału i panewek.Ale przeważnie po remoncie ciśnienie na wale nie spada na rozgrzanym silniku poniżej 3.5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy zestaw naprawczy do silnika w tej chwili najbardziej polecacie?         http://allegro.pl/rolnex-zestaw-naprawczy-c360-mahle-tlok-indyjski-i5993633792.html  czy moze  http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-c-360-oryginal-ursus-4011-c-362-i4975467470.html a moze jadnak takie http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-ursus-c-360-chelmno-premium-i5740970750.html

Edytowano przez PaweChruszcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kafar85    0

ja polecam mahle, ale ten wrzucony przez Ciebie to chyba jakiś składak (mahle, indyjski, prima)

najlepiej poszukaj gdzieś poza allegro, bo tam różnie bywa 

ja taki https://www.grene.pl/czesci-do-maszyn-i-ciagnikow/czesci-do-ciagnikow/pasujace-do-ursus-c-360/silnik/zestaw-naprawczy-silnika-5-pierscieni-pasuje-do-c-360-krotoszyn.html

znalazłem za 195 zł

jak chcesz tani to możesz zaryzykować np firmy zetor w ostateczośći steel power, ale to już mniejsza wytrzymałość

za 350 zł możesz kupić chełmno premium plus

z tego co ja się orientuje oryginalny mahle w zestawach do c360 nie dają tych miedzianych podkładek

z tych co Ty zaproponowałeś, wziąłbym Waryńskiego,  on teraz robi dla Ursusa

Edytowano przez Kafar85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To zależy jaki chcesz fundusz przeznaczyć jak do 200 zł na zestaw to albo mahle krotoszyn  Nikt na nie narzeka lub bierz z Waryńskiego.A jeśli  masz więcej kasy i chcesz żeby silnik naprawdę ci długo chodził bierz Chełmno premium plus  takie szły na I montaż  decyzja należy do ciebie tylko nie bierz indyjskiego, tylko te Polskie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mahle ma indyjskiego tłoka wiec to nie jest juz taki dobry zestaw jak kiedys. Owszem mozna kupic z orginalnym tłokiem ale ten zestaw kosztuje wtedy blisko 400zł. A ja pewnie sie zdecyduję na zestaw naprawczy ursus c 360 Chełmo premium 


jak dokręcacie głowicę w c 360? Według mnie sposób z instrukcji obsługi nie jest za dobry. No chyba ze są nowe szpilki to bym się w miarę zgodził. Szpilki i nakrętki z czasem są już trochę przeciągnięte i nie wszystkie równomiernie. Wiec przy dokręcaniu głowicy z odpowiednią siła nie będzie ona równomiernie dokręcona. Może ma ktoś sposób w dokręcaniu jej w stopniach? Zgadzacie się zemną czy macie może jakieś inne zdanie na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No nie wiem, ja dokręcam normalnie, widzę gwinty szpilki i nakrętki, jak coś to wymiana i tyle  ;)

 

A co w tej instrukcji jest nie tak? jaki sposób dokręcania w "stopniach"? ja nie łapię o co kaman  :huh: nie kapuję, idę spać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Może o to chodzi że  po skręceniu głowicy i tam ciągnik chodził kilka godzin to jeszcze na ciepło się dokręca ja taki znam sposób może są jakieś inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Standardowy sposób dokręcania głowicy ( na zimnym ): Wstępne dokręcanie na zadany moment ( np. 90Nm ) i kolejne kroki w stopniach ( może być ich kilka razem z cofaniem). Obecnie każdą uszczelkę tak zalecają ale to w nowych silnikach.

Zaleca się również wymianę wszystkich śrub głowicy :). W przypadku C360 chociaż nakrętek. To tak w teorii, a w praktyce to sprawdza się gwinty i skręca lub wymienia ( bo ten nowe nie zawsze lepsze:)) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może o to chodzi że  po skręceniu głowicy i tam ciągnik chodził kilka godzin to jeszcze na ciepło się dokręca ja taki znam sposób może są jakieś inne

 

Tzn to musisz dociągnąć na gorąco 137 - 147 Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Dokręcanie na ciepłym silniku to inna bajka. Zresztą obecnie praktycznie nie stosowana. 

Przy C360 nie ma większych problemów z dokręcaniem głowicy ponieważ jest ona dzielona. Nie wiem po co te obawy. Jak szpilka lub nakrętka ma uszkodzony gwint to wymienia się ją na nowo i dokręca zgodnie z instrukcją ( jakoś przez tyle lat było ok to i dalej nie ma co udziwniać ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wżery na bloku c 360. Na uszczelnieniu między tuleją a blokiem tam gdzie są dwa oringi mam dosyc duże wżery. Jak mogę poradzić sobie z tym problemem? Wiem że sie rozwierca i wstawia tulejki. Ale chciał bym tego uniknąć bo musiał bym całkowicie rozbierać silnik. Co robiliście jak mieliście taki problem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9234

Jakbyś zdemontował blok, to można roztoczyć na większe tuleje z zetora. Nie wiem, czy dałby radę klej do metalu, ale i tak trzeba to przeszlifować na wymiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, mam pytanie. Chcę zrobić remont rozsiewacza amazone.Nie wiem czy jest to model ZAE 601 czy ZAE 602. Jaka jest między nimi różnica? Problem polega na tym że zaczął mi lecieć olej ze skrzyni tak jak widać na zdjęciu. Gdzie można dostać części do tych rozsiewaczy?


    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez MariuszKlim
      Cześć.
      Ktoś spotkał się lub korzystał/korzysta z dotacji innych niż "Czyste Powietrze" na dom lub podwórko (a dokładnie ogrodzenie od ulicy).
      w Najbliższych latach planuję przeprowadzić parę większych remontów w domu i ogrodzenie, znacie jeszcze takie dofinansowania które są wart uwagi, zwłaszcza jeśli mają małe wymogi?
      Bo Prow to chyba tylko na rzeczy gospodarcze i trzeba mieć ukończoną szkołę?
       
      Pozdrawiam
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj