yacenty

Elektryka i oświetlenie robocze

Polecane posty

wierzba1272    8

Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz.

Napewno nie kupuj tanich reflektorów nieznanej marki. Jak na swoją cenę bardzo dobrze wykonane są reflektory Wesem. Można je kupić w sklepach z częściami do maszyn rolniczych lub bezpośrednio w sklepie internetowym producenta: http://www.sklep.wesem.pl/

Jeśli masz większy budżet to możesz kupić droższe reflektory np. marki Hella.

Co do ilości to musisz sam zdecydować ile jest ci potrzebnych, w zależności od tego jaki obszar musisz oświetlić.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolmasz    7

-- połączono --

 

Witam!

Planuje dołożyć reflektory robocze.

Spodobała mi się opcja tak jak na tym zdjęciu: http://zetory.pl/pho...-3060653278.jpg

 

Tylko powiedzcie mi, może ktoś widział takie rozwiązanie. Czy przewód można w jakiś sposób przeciągnąć przez słupek od kabiny?

 

Chciałbym aby to ładnie wyglądała ale też nie chce żeby kable fruwały po kabinie.

Jeśli ktoś ma ciekawsze pomysły to proszę o prezentację.

Pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

potrzeba jest matką wynalazków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Nie widziałem na żywo takiego rozwiązania, ale podejrzewam, że się da ukryć ładnie kable, pod warunkiem, że zdejmiesz dach, rozwiercisz profil u góry i w ten sposób puścisz przewód do reflektora. A potem to już tylko dachem do jakiegoś oddzielnego przełącznika i tyle.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

@rolmasz - zobacz przy podniesionym dachu czy w górnym, przednim lewym narożniku w czole profilu niema dziury. Od siebie dodam że najlepiej do przepychania kabla w profilach nadaje się linka obrotomierza od C-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolmasz    7

@rolmasz - zobacz przy podniesionym dachu czy w górnym, przednim lewym narożniku w czole profilu niema dziury. Od siebie dodam że najlepiej do przepychania kabla w profilach nadaje się linka obrotomierza od C-360.

 

 

 

jest dziura w profilu bo idą tam przewody elektryczne. w prawym nie ma, trzeba by było przewiercić tylko to już więcej pracy potrzeba.


potrzeba jest matką wynalazków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

Możesz dołem puścić kable, włącznik osadzić gdzieś w kokpicie jeden kabel dolnym profilem w lewo, drugi w prawo. Przy styku profilu dolnego z pionowym po lewej jest przejście, z prawej trzeba przewiercić. Cała operacja jest wykonalna bo sam przełożyłem światła z błotników tzn. postój i kierunek na przednie słupki w Ursusie 902.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
... Cała operacja jest wykonalna bo sam przełożyłem światła z błotników tzn. postój i kierunek na przednie słupki w Ursusie 902.

A może pochwalisz się jakąś fotką?

Pytam bo też nad tym myślę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

No problem - tylko jak? Pytałem się w temacie ''problemy techniczne'' dlaczego w jednych tematach mam taką "agrafkę" w której mogę dołączyć plik, a w innych nie mam, w tym akurat nie mam. Dostałem lakoniczną odpowiedz że to zależy od ustawień i uprawnień w danym temacie :( Podpowiedzcie jak załączyć plik z komputera to z chęcią pokarze jak mi to wyszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

ewentualnie wrzucić do galerii i po akceptacji przez moderatora podać tutaj linka.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

nie ogranicza to widoczności a dokładniej pola widzenia?

Po włączeniu pozycyjnych widzisz drogę przed ciągnikiem?

Jakie masz tam żaróweczki, 12 czy 24V?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

Pierwowzorem dla mnie było takie mocowanie http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/79339-ursus-1234/ niestety sporą część pól mam przy lasach, więc wystawianie jakichkolwiek elementów poza obrys kabiny nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem. Co do widoczności to nie ma problemu, takie rozwiązanie niczego nie przysłania. Nie ma nieprzyjemnej poświaty w bocznych szybach gdy światła były na błotnikach. Żarówki mam 12V, delikatnie jest oświetlony silnik i okolice przednich kół. Do plusów można dodać stałą kontrole nad żarówkami w kierunkach. Wszystkie kable od lamp przednich roboczych, pozycyjnych/kierunków, tylnej roboczej i ''koguta'' mam w pełni pochowane w profilu kabiny. @deLord wyszło jak wyszło, jeśli potrafisz lepiej to zrobić to zrób wtedy obiecuje swoje paskudztwa powycinać i zrobić według twojego pomysłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a z innej beczki - robił ktoś z was elektrykę w dachu?

Mam gruby dach i muszę w końcu tam zajrzeć bo trochę tego jest.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Zależy do czego chcesz się zabrać. U mnie nie są sprawne tylko postojówki w reflektorach dachowych, reszta działa, więc coś mógłbym pomóc.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Instalacja jest stara, ostatnio robiłem coś z kierunkowskazami i mam dość dłubania (ktoś coś wcześniej poprawiał w dachu i dziwnie jest to pospinane). Co chcę?

1. zdjęcie dachu, wymiana obicia, nowe sprężyny gazowe do dachu, jeżeli gdzieś coś łapie rdza to malowanie.

2. wymiana całej instalacji na dole pod zegarami - to akurat bajka bo wskaźnik paliwa odcięty (manometr tam mam) i podejdzie mi instalacja od zwykłej osiemdziesiątki, nowe lampy, nowe kable, regulator spod zegarów na alternator, fajnie jakbym dobrał podstawę pod bezpieczniki płytkowe. Ogólnie instalacja od podstaw łącznie z nowymi lampami (obecne nie są stare ale jak robić to porządnie).

3. wymiana całej góry bo muszę jedną dmuchawę wymienić bo terkocze na wolnych obrotach czasami, wstawić chcę tylną wycieraczkę (kupiony bez tylnej szyby więc i wycieraczki, podpiąć normalnie halogeny (razem przód i razem tył), podpiąć koguta.

Oczywiście wszystko to jakoś ładnie ubrać we włączniki dać po przekaźnikach aby się instalacja nie grzała itp

 

Ze starych rzeczy pozostanie włącznik rozruchu, alternator, rozrusznik, akumulatory i kable od nich.

 

Marzy mi się jeszcze żeby w dachu mieć podpięte ringi (bajer ot co) czyli pierwszy skok włącznika to ringi a drugi odcina ringi i daje długie/halogen.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobbi    1

Małe żarówki z tego co pamiętam u kumpla nie były podłączone, do lamp dochodziły po dwa przewody na żarówkę i to było wszystko.

 

Ja wywaliłem u siebie ten przełącznik, bo potrzebowałem mieć niekiedy włączone światła na dole i u góry.

 

Oczywiście światła jak napisał @ Roltech masz prawidłowo podłączone, tylko ja niedoczytaniem Twojego posta i o tym nie napisałem. ;)

 

Pytanko: jak można rozłączyć ten włącznik świateł dachowych żeby "nie zabierał" świateł w masce? Czyli żeby można było włączyć i jedne i drugie jednocześnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

pytanie - gdzie można dostać tę ramkę do zetorka z grubym dachem np 8148-10148 co jest w niej włącznik świateł w dachu, włącznik wycieraczki.

Chodzi mi o ten plastik w dachu po lewej stronie jak się siedzi na fotelu kierowcy.

 

Zacząłem przeglądać tam instalację i jest ciekawie zbudowana ale ktoś ją przerabiał i przybieram się zrobić ją porządnie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rolmasz
      Witam!
      Czy ktoś z Was zakładał plastikowe błotniki do Zetorów czy ursusów 6cio cylindrowych?
      Szukałem uchwytów jakie wykonują ludzie do zamontowania błotników, znalazłem tylko to. 
       
      Czy format 420x1380mm będzie odpowiedni na koła 14.9x28 ?
       
       
    • Przez Joda
      Witam!
      Otóż stoję przed zakupem nowego 4-skibowego pługa obrotowego i mam dylemat który wybrać...
      Myślałem nad:
      - Kuhn master 103 (3+1)
      - Kverneland (model jeszcze nieznany)
      Pracowałby z nim Zetor 12145.
      Prblem polega na tym, iż pług Kverneland nie posiada zabezpieczenia resorowego (z tego co mi wiadomo), ale ma za to  "solidniejszą" konstrukcję.
      Zaś pług Kuhn posiada te zabezpieczenia ale ma mniej solidną konstrukcję.
      Co wy sądzicie na ten temat?
      Może polecicie mi jakiś inny pług? =D
      Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
       
      Pozdrawiam
    • Przez kowalskipiotr1004
      Witam. Dziś zmuszony byłem do powrotu do domu na światłach . Zazwyczaj tego nie robie   Przy niskich obrotach silnika ze światłami wszysto było ok jednak na wysokich swiatła zaczynają falować. Naciągnołem pasek napędowy alternatora ale nie pomogło. Dodam że przy tym falowniu wskaźnik ładowania teżnieźle wariuje, czy ktoś się już z tym spotkał?
    • Przez Sawa
      Witam, mam zamiar zakupić proxime 100, teraz przede mną dobór wyposażenia, myślalem o klimatyzacji i pełnych obciążnikach na przód. Zasadniczo, co myślicie o dodatkowym oświetleniu? czy warto je dobrać? czy warto kupić obciążniki na tylne koła? co one dają? jaki fotel kupić? kto z Was formumowiczów ma proxime z fotelem mechanicznym i jak on się sprawdza? czy warto dopłacić tysiąc złotych do lepszego? Jak nazywają się typy foteli w proximie? jest opcja na traktor bez regulacji kierownicy? czy warto taki kupić, czy jednak dużo dla komfortu daje kierownica regulowana?
       
    • Gość Luke16
      Przez Gość Luke16
      Kupię a raczej mój wujek:
      1. Ursusa/Zetora 1224/12145 od 1989 roku w idealnym stanie w pełni sprawnego
      2. Przyczepę D-47 z prostymi i niepospawanymi ramami i papierami
       
      Osobiście kupie:
      1. Dwie opony 11.5/80x15.3 w ładnym stanie
      2. Jakby ktoś wiedział/posiadał części z kabiny do Renault z kabinami TS/TX niech da znać. Potrzebuje mocowania siłowników do tylnej szyby + rączki i zamka
       
      KONTAKT PW
       
      Przedmioty najlepiej żeby były z woj. łódzkiego lub wielkopolskiego.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj