PITERS

Problem z biegami w Zetorze 7245

Polecane posty

PITERS    0

Witam. W zeszłym roku zakupiłem Zetora 7245 z 1989r. i wszystko było ok. Ostatnio pojawił się problem z biegami. A mianowicie biegi wchodzą, ale opornie - ze zgrzytami. Ogólnie jak na sprzęgło wspomagane hydraulicznie to trochę ciężko działa. Wymieniłem pompki hydrauliczne, ale bez efektu. Jest zupełnie tak samo. Czy może byc przyczyną tego problemu łożysko wyciskowe sprzęgła?

 

Jakby ktoś miałby katalog czy też instrukcję napraw Zetora 7245 w pliku elektronicznym byłbym wdzięczny za wysłanie na maila: piters@g.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257
Witam. W zeszłym roku zakupiłem Zetora 7245 z 1989r. i wszystko było ok. Ostatnio pojawił się problem z biegami. A mianowicie biegi wchodzą, ale opornie - ze zgrzytami. Ogólnie jak na sprzęgło wspomagane hydraulicznie to trochę ciężko działa. Wymieniłem pompki hydrauliczne, ale bez efektu. Jest zupełnie tak samo. Czy może byc przyczyną tego problemu łożysko wyciskowe sprzęgła?

 

Jakby ktoś miałby katalog czy też instrukcję napraw Zetora 7245 w pliku elektronicznym byłbym wdzięczny za wysłanie na maila: piters@g.pl

Jeśli chodzi o katalog części to:

http://rapidshare.com/files/39912378/Katal...r_5211_7745.rar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ono jest sterowane hydraulicznie a nie wspomagane , pomkę wymienileś a siłowniczek (cylinderek) sprawny oczywiście odpowietrzyłeś .Ono samo się reguluje a łapki całe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0

Siłownik działa ok. Wymieniłem pompkę i odpowietrzyłem odpowietrznikiem na tym siłowniku. Ale to nie pomogło. Co do regulacji to wiem, że jest samoregulacja. Jeżeli chodzi o łapki to zaglądałem przez otwór w kadłubie skrzyni i w zasadzie dużo nie widac. Jedynie mogę powiedziec, że są całe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Być może łapki się poddarły i trzeba jest trochę podregulować, tzn. przysunąć do łożyska oporowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0

Przesunac do łożyska oporowego? Arek jak to zrobic????? To jest możliwe?

 

Poprzedni właściciel też miał z tym problem, bo jak się póżniej okazało i czego w momencie kupna niezauważyłem "maistrował" przy przy siłowniczku. Tzn. wydłużył pręcik wychodzący ze siłowniczka aby bardziej odchylał dzwignię sprzęgłową. Było to rozwiązaniem na moment sprzedaży i nie rozwiązywało problemu.

 

Wiec skróciłem tą dzwignię do orginalnej dłudgości, i wogóle nie można było włączyc żadnego biegu. Wtedy przez otwór w kadłubie skrzyni porównujac z Zetorem 5211 doszedłem do tego, że pod łapkami brakowało nie wiem jak to nazwac "kielichów", które pewnie wypadły po "przeróbce" poprzedniego właściciela. Wsadziłem nowe. Koszt kilku złotych.

 

Uruchomiłem traktor było ok. Działało, mimo że pedał sprzęgła działa ciężej niż powinien. Ale niestety po jakimś czasie jazdy, gdy tylko skrzynia lekko się rozgrzeje problem powraca. Nie mogę włączyc biegów. W tej chwili radzę sobie w ten sposób, że włączam pierw bieg synchronizowany 4 i wtedy przełączam na ten, któru chcę, oprócz polowych.

 

Dodam, że poprzedni właściciel nie smarował łożyska wyciskowego, po żeby to zrobic trzeba odkręcic osłonę w kabinie. Ja musiałem odcinac śruby mocujące, bo za żadne skarby nie można było ich odkręcic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Na każdej łopatce (po zewnątrz koła zamachowego) masz śrubę regulacyjną, tymi śrubami trzeba wyregulować łopatki tak aby były blisko łożyska ale żeby go nie dotykały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0

A już wiem, o których śrubach jest mowa. Ja je wyregulowałem przy okazji włożenia tych "kielichów" o których wcześniej pisałem. A wogóle dziwi mnie to, że ich tam wogóle nie było. Rozumiem, że mogą się wytrzec ale zupełnie zniknac?

 

Nie jestem mechanikiem, ale mi się wydaje, że łożysko wyciskowe poprostu jest do wymiany. Bo porównując z innym zetorem wszystko powinno byc ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Łożysko dopóki nie zacznie skrzypieć albo zupełnie nie stanie nie trzeba go wymieniać. Twój problem polega na nie całkowitym wysprzęglaniu, cylinderek siłownika napewno wychodzi tyle ile powinien ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITERS    0
Łożysko dopóki nie zacznie skrzypieć albo zupełnie nie stanie nie trzeba go wymieniać. Twój problem polega na nie całkowitym wysprzęglaniu, cylinderek siłownika napewno wychodzi tyle ile powinien ?

 

Skok cylinderka jest taki praktycznie taki sam jak w Z 5211. Po kolorze widac, że był wcześniej wymieniany ale uważam, że jest ok. Nieprzecieka, nie jest zapieczony. Może sprubuje go wymienic na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3019

tez mam podobny problem[u mnie to tarcze bylo czuc] .po wymianie tarcz ,lapek.lozysk w ogole biegi nie wchodzily.rozpolowilem znowu i nadspawalem popychacz lozyska bo byl wyrobiony[nowego w okolicy nie bylo] i zaczelo byc lepiej ale nie idealnie.lozyska sa kryte wie sie ich nie smaruje mozna tak jak w 60 lac olej przez rurke ale to leci tylko na przesow lozysk.sproboj wlozyc nakretke do wysprzeglika i wtedy bedzie wiekszy skok sprzegla


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj