Zaloguj się, aby obserwować  
tombien

Zetor 5211,7211 - pompowanie rano!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tombien    3

Czy ktoś z Kolegów ma 100% sposób na codzienne problemy z zapalaniem swojego Zetora - chodzi o pompowanie ręczną pompką. Co trzeba wymienić, żeby pompowanie się wreszcze skończyło. Nie wierzę, że każdy Zetor tak ma i musi mieć. W Bizonie zbiornik jest dużo dalej i niżej od pompki a nigdy nie musiałem pompować. Zawsze zapalał od razu, nawet po zimie. Więc i tu musi być jakiś sposób. Instalacja jest szczelna bo nigdy się nie zapowietrza i nie ma przecieków. Ale paliwo się cofa. Może to wina pompki paliwowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuję gdzieś przy pompie paliwowej powinien być taki zaworek zwrotnu... z zewnatrz to wygląda jak zwykła śruba z kontrą, jak sie odkręci to jest taka tulejka z kulką i sprężynką w srodku i ponoć to odpowiada za nie cofanie się paliwa spowrotem do zbiornika... szczerze to w zetorze tego nigdy nie rozbierałem bo aż tak mi za skórę nie zalazł :) ale w silniku Deutz to już wymienialem... trzeba się przy pompie rozejrzeć... będę miał chwile to w instrukcji obsługi sprawdze i jak coś więcej bede wiedział to napiszę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

mam zetora 7211już kilka lat i jeszcze nigdy go nie pompowałem zima czy lato .gość od którego go kupiłem mówił że wystarczy jakby co wymienić szlaufiki od powrotu bo mogą przepuszczać powietrze i paliwo się cofa.w takim przypadku ciągnik się nie zapowietrza w czasie jazdy ,tylko są problemy z zapalaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek*    0

Tak jak kolega "Wojtas" pisze ,,musi być szczelność na przelewie łącznie ze śrubkami ,a raczej ich uszczelkami, nad wtryskami.Proponuję docisnąć ,wymienić ,uszczelnić i po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomb2    1

Ja tak miałem w 7211 wymienilem ręczną pompke do paliwa i po problemie ale nie wiem czy to napewno pompka jest u ciebie zla :P U mnie pompka była zła bo aż ciekła :D


Ciesz się każdą chwilą życia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomb2    1

ALe teraz znowu zetorek własnie zaczyna puszczac paliwo jak stoi lepiej niz 2 dni a pompka nie cieknie :/ ale chodzi tak topornie pewnie znowu trzeba wymienić... ehhh te rzemieślnicze części :/


Ciesz się każdą chwilą życia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

U mnie na szczęście wszystko przy C4011 jest ok :). Odpala po kilku obrotach rozrusznika. Gorzej miałem z C360 zimą (bo TUR-a urzywam do wypychania obornika z chlewni), ale wpadłem na pomysł aby zamontować w nim świecę płomieniową w kolektor ssący (rozwiązanie z Ursusa 4514 :D). I teraz C360 jest na płynie i odpala super, nawet w największe mrozy ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianlech    1

ja w 5211 tez tak miałem i też mnie wkurzało ale teraz nie wiem co sie stało ale samo sie to naprawiło i sie nie zapowietrza i po co rozbierać nie trzeba być nerwowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    3

Zmieniłem pompkę ręczną oraz odstojnik na nowy oryginalny, poza tym wymieniłem zaworek zwrotny od przelewu. Nic się nie zmieniło. Wpładłem na jeszcze jeden pomysł. Kupiłem zaworek zwrotny do paliwa na wąż. Po paru dniach napiszę czy to dobry pomysł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

W pompce mechanicznej potrafi zawiesić się zaworek (taka płytka ze sprężynką)-wystarczy malutka słomka,włosek i efekty mogą być podobne (uwaga trochę roboty jest -piszę tu o 7211 ale w 5211 jest chyba podobnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Odkręcasz całą pompkę (jest mocowana na dwóch śrubkach od spodu pompy wtryskowej)-musisz wcześniej poodkręcać parę przewodów,zluzować pompkę ręczną,pocieknie troszkę oleju z pompy -przy tej śrubce z tyłu polecam porządną wiązankę puścić (pomaga :)).Na dole pompki jest takie wgłębienie na porządny śrubokręt,mocujemy pompkę w imadle (z wyczuciem)i odkręcamy,w środku będzie taki tłoczek,sprężyna i zaworki -z reguły wystarczy je przedmuchać ale raz musiałem coś tam paznokietkami wyciągnąć.Składamy z powrotem do kupy,klniemy przy drugiej śrubce ,wypijamy piwo :)Tak to w dużym skrócie wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    3

Pompkę rozebrałem (nie trzeba jej zdejmować, wystarczy odpowiedni przyrząd do odkręczenia śrubki od spodu). Zaworki okazały się w porządku. Gość od regeneracji pomp stwierdził, że wszystko w środku jest jak nowe. Po złożeniu problem zapalania się nie skończył. Pozostał tylko jeden pomysł a mianowicie wąż przelewowy z wtryskiwaczy. Wymieniłem na nowy, łącznie ze wszystkimi podkładkami i ciągnik zapala na dotyk  :o

Ktoś już to kiedyś pisał, że przez przypadek wpadł na to, że po wymianie podkładek na tym wężu poprawiło się zapalanie. Ja już teraz wiem, że winny był wąż, który był oryginalny (taki parciano-gumowy) i pewnie gdzieś był nieszczelny. Jak tylko kupiłem ten ciągnik szczeliły mi wszystkie węże paliwowe, które były w nim od nowości. Taki to niestety materiał. A ten na wtryskach został bo nie było tam żadnych przecieków. Ale się okazuje, że mimo braku wycieków szczelności to on nie miał.

 

Dzięki za wszystkie sugestie.

Pozdrawiam,

Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomMak    1

miałem ten sam problem, wyrzuciłem przewody paliwowe, dodatkowo na przewód zasilający założyłe zaworek zwrotny zakupiony na stacji paliwowej i jak do tej pory nie mam żadnych problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygi    1

ja proponuje jednak wynienic popke bo pewnie pszepuszcza


pozdrawiam Wszystkich AgroFoto'wiczów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    8

ja miałem ten problem u 7211 ale jak założyłem nowa popke to już mi przez 3 lata pali na strzał


Moje Filmiki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawełtdi    0

U nas łapał powietrze pod odstojnikiem. Objawy te same. Trzeba było pompować, czasem w trakcie jazdy spadał z obrotów. Teraz jest bez odstojnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

ja słyszałem że mozna zapobiec cofaniu paliwa zakładając dłuższy wężyk od paliwa zakręcony w spirale, na wężyku powinno być ok 10 pętelek i to pomaga bo rano nie trzeba go pompować


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radzio1    0

Hejka może ktoś wie dlaczego zetor jak postoi trochę to muszę pod pompować paliwo pompka?

pompkę wymieniłem, filtry tez to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

postoi troche tzn ile? godzine? tydzien?


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj