buhaj1975

Hodowla bydła miesnego cały rok na świeżym powietrzu ;)

Polecane posty

buhaj1975    0

Jak to jest z tą hodowlą?? Chodzi mi głównie o Limousine ale też o aberden angus(czy jak too sie pisze) Jestem zainteresowany tą hodowlą, i zastanawiam się czy wiata jest konieczna. Pozatym jak to jest z cielakami, czy trzeba je jakoś złapać czy jak. Bo np. jak krowa ma sie niedługo ocielić a cielak cały czas ją doi to ona sie zasuszy czy jak? Chodzi mi ogulnie o opis tej hodowli i prosze mi nie wypisywać cytatów z innych stron internetowych bo to juz czytałem. Ale chodzi mi o wasze opinie na ten temat B)) Z góry Dzięki ...

 

Aha i jeszcze jedno : jak to jest z wodą?? i czy trzeba dawać im jakieś jedzenie oprócz siana i kiszonek ??

 

A tak poza tematem to można siać zboże ozime i na wiosnę robić z tego kiszonkę?? I potem znowu zasiać jare i znowu po w czerwcu czy lipcu skosić??

 

Sory że tyle pytań ale jestem początkujący ;D;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    20

Znajomy ma stadko Limousine no i gdy pada śnieg lub są ostre mrozy to je chowa pod wiate. Mrozu nie powinieneś się bać. Jednak schronienie przydałoby się. Gdy chcesz krowę zasuszyć musisz oddzielić cielaka od krowy. W przypadku Limousine nie ma z tą czynnością problemów, ponieważ są bardzo spokojne. Jeśli masz strumyk na pastwisku to woda nie jest im potrzebna. Natomiast lizawkę przydałoby się powiesić na jakimś drzewie przez cały rok. Zimą też należy dać im coś do jedzenia. Latem jeśli masz naprawde spore pastwisko nie ma potrzeby dokarmiania w chowie ekstensywnym. W intensywnym będziesz dokarmiał. Ale jeśli mają być na pastwisku to pewnie interesuje Cie ekstensywny. Co dozbóż oczywiście że można. Ozimina koszona dość wcześnie, a potem jara. Tylko czy nie lepiej zasiać QQ bądź sorgo. Jeśli masz słabe gleby polecam sorgo. Wydajność rzędu 80-90 ton. Takie informacje mi przychodzą na myśl.. B)