Zaloguj się, aby obserwować  
AeroPro

Ustawienie klawiatury zaworów T-25

Polecane posty

AeroPro    0

Witam wszystkich.Mam problem z ustawieniem klawiatury zaworów oraz stuki z tym związane.Traktor przeszedł miesiąc temu generalkę.Następnie klawiatura została ustawiona na 0,3 mm.Władek nierówno pracuje i słychać stuki.Jaki powinien być kąt wyprzedzenia i jak go ustawić ;) Proszę o porady.

Pozdrawiam,AeroPro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORRRRRR    3

A co dokładnie robiłeś mowiąc generalka??

Jak pali, jak ze spalaniem czy nie stracił na mocy aby i czy odrazu bo remoncie cos robił???

U nas kiedyś tez był stukot to po 1 po remoncie wadliwe panewki i 1 sie obróciła a 2 ze moze sprawdź ustawienie zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kąt wyprzedzenia 24 stopnie

Przestawia się koło napędu pompy w stosunku do piasty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AeroPro    0

Mówiąc generalka,miałem na myśli wymianę tłoków i cylindrów ;] Pali trochę mniej.Przybyło mu na mocy i to o wiele.A po generalce przez 7-8 mth chodził na średnim gazie i sie docierał stojąc,potem takie pierdółki lekkie,bronowanie etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cember16    0

witam mam taki problem jaki jest luz zaworowy w władimircu t25 A2 i jaka kolejność zapłonu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

z góry dziękuje za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:D jeżeli na ssącym dasz 0,2 a na wydechowym 0,25-0,3 to będzie gitara.Natomiast jeżeli chodzi o kolejność zapłonu to podejrzewam ,że jest to żart :) pamiętając,że jest to motor zwei zylinder :)

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

luz to chyba 0,30 ale pewien nie jestem


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

"Obsługa mechanizmu rozrządu polega na: zapewnieniu właściwych luzów między bijakiem dźwigni i czołem trzonu zaworu, szczelności przylegania grzybków zaworów do ich gniazd i na sprawdzeniu, czy mechanizm rozrządu jest smarowany normalnie. Wielkość luzów między czołami trzonów zaworów i bijakami dźwigni należy sprawdzać po każdych 240 motogodzinach pracy silnika. Luz na zimnym silniku powinien wynosić 0,30 mm dla zaworów ssących i wydechowych..

 

W celu wyregulowania luzu należy poluzować przeciwnakrętkę wkrętu regulacyjnego dźwigni i wkręcając lub wykręcając wkręt ustalić szczelinomierzem potrzebną wielkość luzu. Następnie dociągnąć przeciwnakrętkę i ponownie sprawdzić luz, pokręcając drążkiem popychacza. Luzy w zaworach należy regulować tylko wtedy, gdy silnik jest zimny w kolejności odpowiadającej kolejności pracy cylindrów (1-2-0,-0). W tym celu za pomocą wskaźnika i znaków „WMT” na kole pasowym napędu wentylatora należy ustawić tłok pierwszego cylindra w położeniu końca suwu sprężania (zawory: ssący i wydechowy pierwszego cylindra powinny być wtedy zamknięte). W celu wyregulowania zaworów drugiego cylindra należy obrócić wał korbowy o ½ obrotu, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

"

Instrukcja obsługi Ciągnik T25. Zakład Wydawnictw CZSR Warszawa 1977

 

W praktyce nie jest łatwo a wręcz nie jest możliwe wyregulowanie zaworów gdy dźwignie z bijakami mają luzy. Wpierw trzebaby je skasować. Mój właśnie przez to troszkę stuka ale jakoś się kula :D. Dodatkowo jak ostatnio regulowałem to nieszło przekręcić wałem silnika hmm nie wiem dlaczego - bieg wyrzucony (nawet na dekompresatorze nie da się okręcić).

 

Nie piszą tego w instrukcji ale chyba (tak mi się wydaje) podczas regulacji dekompresator (odprężnik - zwał jak zwał) nie może być włączony.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

No nie może bo to otwiera zawory żeby bujnąc silnik przy słabym aku/niskiej temp. A u mnie żadnego luzu tam gdzie mówisz :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

aa bo Ty masz odpicowanego ruska to luzów ni ma :D Mój po 30 latach nie miał jeszcze z silnikiem nic robione (tylko wymiana pierścieni z 15 lat temu) to luzy się trafiają. W wolnej chwili pogrzebię i przy silniku.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Ja nic z rozrządem nei tykałem. Od samiutkiego wałka rozrządu po klawiature. :D Tylko luz nazaworach ustawiany bo głowice regenerowane


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj