mateo21

akumulatory MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mateo21    0

Witam

mam pytanko jakie kupić akumulatory ah do mtz 82 czy dwie 110 są wystarczające?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

kolego kup sobie takie jakie miałeś fabryczne najlepiej z Warty robią bardzo dobre i mocne akumulatory sam takie mam i mają duży prąd na starcie polecam


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też magnetona i baterie 100ah 12v, zimą odpalał bez problemu ale myślę 2x110 do magnetona wystarczą.

PS rorusznik 12v czy 24v?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Kup sobie dobry rozrusznik szybkoobrotowy a akumulator możesz mieć 45Ah

Tak. I po 10 odpaleniach akumulator będzie mógł wyrzucić na złom. Taki akumulator ma maksymalny prąd rozruchowy około 250 A. A rozrusznik w MTZ pobiera ponad 300 A. Czasami porady udzielane przez niektóre osoby po prostu mnie rozwalają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kup sobie dobry rozrusznik szybkoobrotowy a akumulator możesz mieć 45Ah

A przy -15 nawet nie ruszy wałem ;), ktoś tu dał się wkręcić na kit z allegro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam

jakie orginalne akumulatory były montowane w MTZ 80 i czy jak założę 6V 215 2 sztuki to będzie chodziło prąd rozruchowy jakieś 1010. czy alternator je doładuje i jaki ma prąd ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

215AH były oryginalnie montowane, polecam akumulatory ZAP Piastów mam takie 215tki 8lat i są w bardzo dobrej kondycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Witam

jakie orginalne akumulatory były montowane w MTZ 80 i czy jak założę 6V 215 2 sztuki to będzie chodziło prąd rozruchowy jakieś 1010. czy alternator je doładuje i jaki ma prąd ładowania

Jeżeli wymieniasz akumulatory to kup 2 szt. 12V 110 Ah i zainwestuj 80 zł w przełacznik 12/24V. Podejrzewam, że masz rozrusznik na 12V, ale to nic nie szkodzi. Przy zasilaniu napięciem 24V nic mu się nie stanie (a już na pewno dobrego :) ). Trzeba go tylko rozsądnie używać (nie kręcić dłużej jak 10 sek.). Rozrusznik nie jest wieczny, więc prędzej czy później i tak będziesz go wymieniał i wtedy kupisz taki na 24V. Możesz też od razu wymienić rozrusznik, zwłaszcza jak ten co masz wymaga remontu. Wybór należy do Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko ze rozrusznika na 12 i baterie na 24 to lepiej nie wkładac bo dymek tylko pójdzie z rozrusznika i koniec palenia i po rozrudszniku i po bateriach mam mtz i wiem jak jest tez cos takiego przerabiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alamagordo    0

jesli mam cos dodać to u mnie jest zalożony alternator od passata 95 amper i jeden akumulator 160 amperogodzin --- wszystko hula doskonale , jeśli mam coś doradzic to unikajcie podwojnych akumulatorów .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Mam akumulator 100Ah/12V i rozrusznik z przekładnią od trzech lat, wcześniej były 2x215Ah/6V i jest OK. Alternator w MTZ słabo ładuje przy niskich obrotach, ale kto pracuje na niskich obrotach no chyba żeby zarznąć silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati5457    1

ja tez bende kupował na wiosne nowe akumalatory narazie fundusze nie pozwalają bo mam inne wydadki .... ale tez bender kupował jakies mocniejsze i nowy alternator:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka postow wyzej napisano ze przy rozruszniku 12v i pradzie 24v pojdzie tylko dymek,u mnie chodzi tak od 9 lat i nic poza zwyklym zuzyciem(tulejki i szczotki)zlego sie nie dzieje.W miare dobre 2x110Ah sprawna swieca od 3p i niema na niego mrozu,polecam takie rozwiazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

A mam takie pytanie też będę kupował akumulatory do Pronara 1025a i tam oryginalnie były włożone 2* 12V 88Ah czy mogę dać mocniejsze np.2* 12V 100Ah, czy lepiej kupić oryginalne. Rozrusznik ma napięcie 24 V a moc 5,9 kW , a alternator ma moc 700 W. Czy to wpłynie jakoś na instalacje, na jakość świecenia świateł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

stare rozruszniki bez problemu chodzą na 24V a pali super przekażnika nie trzeba ale alternator 24V opisałem to na kogut MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez0074    0

witam, temat się pewnie powiela ale również mam problem z akumulatorami w MTZ 82TS

Mam zamontowany rozrusznik szybkoobrotwy litewski, nowy alternator i 2 akumulatory 6V nie pamiętam ile Ah ;/ nie wiem dlaczego nawet latem mam problem z rozruchem. Akumulatory mają 2 latka na początku kręciły elegancko, ale teraz to maskara. Nawet z rana nie zapale, a co dopiero zimą. Jakie akumulatory najlepiej dobrać? Orginalnie miał 2* 12v 88Ah. A teraz jakie moge mu wstawić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Ja mam 2x 6V 195 AH i to jest na styk zimą a ktos mnie rozwala 110 na takim to T25 nie odpale


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

110Ah spokojnie wystarcza nawet na zimę czy to do ciapka czy małego ruska t25, podstawa to dobre ładowanie czyli alternator z jakiegoś samochodu, nie te podróbowe badziewia dedykowane do konkretnego ciągnika.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja w swoim mam albo dwie 110 albo 100 Ah ale 12v, dobrze jest kupi cz rozbitego auta z busa aku za nieduże pieniądze dobre aku się wychaczy ;)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

Odkopie trochę temat, mianowicie mam mtz z 94r szybkoobrotowy rozrusznik 12v magneton i mam dwa aku 12v 110ah a ile A to nie pamiętam. Powiedzcie mi czy będzie wystarczający jeden aku 120ah 900A? stare już troche są padnięte i zauwazyłem też ze gdy pali na dwóch to ładowanie gdy dodam na maksa gazu na zegarku jest w połowie a gdy wziąłem podpiołem jeden aku właśnie 120ah 900A to ładnie ładował a wolnych obrotach miał prawie pół a gaz do spodu to całe. dodam jeszcze ze mam oryginalny ruski alternator z wbudowanym regulatorem proszę o opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj