wyrebski1

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
330CUrsus    0

Znaczy CD pomyliłem się a potem CC.Np.uszczelki mogą puścić.Chyba że pod misę i pod pokrywę silikon.Ja zawsze daję silikon chociaż jak olej nie leci.@Elektrotechnik a w zimę go nie używasz?Bo 15W/50 to chyba gęściejszy jest? Ja tam zawsze leję 15W/40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

olej droższy znaczy lepszy

i najlwpiej 15W/40


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Znaczy CD pomyliłem się a potem CC.Np.uszczelki mogą puścić.Chyba że pod misę i pod pokrywę silikon.Ja zawsze daję silikon chociaż jak olej nie leci.@Elektrotechnik a w zimę go nie używasz?Bo 15W/50 to chyba gęściejszy jest? Ja tam zawsze leję 15W/40.

Oznaczenie 15W/50 oznacza olej wielosezonowy. Gdyby było samo 15W (winter) byłby to olej zimowy. Natomiast samo 50 to olej letni. Liczby te nie określają gęstości oleju tylko temperatury powietrza w których można go używać. Np. TITAN 15W/50 jest lepszy na lato od Superolu 15W/40 bo ma wyższą wytrzymałość na wysokie temperatury (liczba 50). Z kolei liczba znajdująca się przed literą W oznacza przy jakich ujemnych temperaturach można stosować olej. I tak np. olej syntetyczny 0W można stosować do -45°C a olej 15W do -25°C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Oznaczenie 15W/50 oznacza olej wielosezonowy. Gdyby było samo 15W (winter) byłby to olej zimowy. Natomiast samo 50 to olej letni. Liczby te nie określają gęstości oleju tylko temperatury powietrza w których można go używać. Np. TITAN 15W/50 jest lepszy na lato od Superolu 15W/40 bo ma wyższą wytrzymałość na wysokie temperatury (liczba 50). Z kolei liczba znajdująca się przed literą W oznacza przy jakich ujemnych temperaturach można stosować olej. I tak np. olej syntetyczny 0W można stosować do -45°C a olej 15W do -25°C.

Liczby te nie określają temperatur powietrza, im niższa pierwsza cyfra tym lepiej olej zachowje płynnośc przy niskich temperaturach, a druga mówi o gęstości przy wysokich temperaturach. Nie ma żadnej analogi w relacji cyfra klasy- cyfra temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pisząc temperatura powietrza miałem na myśli temperaturę otoczenia w której można stosować dany olej. I tak pierwsza liczba mówi o minimalnych temperaturach otoczenia:

0W do -35°C (w poprzednim poście się pomyliłem i napisałem -45°C)

5W do -30°C

10W do -25°C

15W do -20°C

20W do -15°C

Druga liczba dotyczy maksymalnych temperatur:

20 do 10°C

30 do 20°C

40 do 35°C

50 do 50°C

istnieje jeszcze klasa 60 ale oleje tej klasy są bardzo drogie, ale można stosować je w bardzo wysokich temperaturach. Tak samo klasa 20 jest praktycznie nie stosowana. Liczby te nie mają żadnaego związku z lepkością oleju jak się powszechnie uważa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Aha.To dzięki @Elektrotechnik za wyczerpującą odpowiedź.A powiedz mi jeszcze czy jest Superol CD 15W/50?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

Ja mam w silniku olej mineralny Lotos 15W 40 i jest bardzo dobry olej nawet zauważyłem wzrost ciśnienia o 0,5 Mpa ale to pewnie dlatego wcześniej był superol z dużym przebiegiem tak czy inaczej polecam jakiś olej wielo sezonowy Lotos Turdus ale mineralny. A co superolu to on się nadaje do smarowania pługa na zimę w silniku zostaje taki syf ze szkoda gadać wiecie co się dzieje z superolem CC w zimie smoła w misce olejowej naprawdę lepiej dołożyć te kilka złotych i kupić jakiś lepszy olej.


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Aha.To dzięki @Elektrotechnik za wyczerpującą odpowiedź.A powiedz mi jeszcze czy jest Superol CD 15W/50?

 

Z olejów SUPEROL klasę CD posiadają:

SUPEROL CD 10W

SUPEROL CD 10W/30

SUPEROL FALCO CD 15W/40

SUPEROL CD 30

SUPEROL CD 40

O SUPEROLU CD 15W/50 nie słyszałem. Ale zamiast niego zastosuj FUCHS TITAN TRANS HD 15W/50.

Liczby te nie mają żadnaego związku z lepkością oleju jak się powszechnie uważa.

 

Dzięki @zorzyk2 za zwrócenie mi uwagi. Chciałem napisać o gęstości oleju a nie o jego lepkości. Masz całkowitą rację. Liczby te określają lepkość oleju w wysokich i niskich temperaturach. A co do tych temperatur to różne źródła różnie podają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Aha.A ile koszuje 10 l takiego Fuchs-a? Czy będzie on się nadawał do 30 po remoncie? To jest olej mineralny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Olej ten kosztował w zeszłym roku 12,50 zł/litr w opakowaniach 20l. Ile teraz kosztuje to niewiem. Ja kupowałem w GRENE. A do C-330 jest idealny zwłaszcza po remoncie. Tak jest to olej mineralny. Ja ostatnio kupiłem go do spółki z kumplem w beczce 200l i wyszło około 7 zł/litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

Ja też tak myślę i nie jestem za olejami superol klasy CB czy CC. Ja w tym roku zastosuje Falco. Jest on tak pomiędzy superolem CC a Turdusem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie ciągle pytacie o to samo (ile kosztuje olej FUCHS, czy nadaje się do C-330 itp.). A ja nawet nie zauważyłem, że dwa razy napisałem tego samego posta. Najpierw proponuję przeczytać cały temat a później zadawać pytanie. Jeśli ktoś ma jeszcze pytania dotyczące tematu to zapraszam na chat lub GG tam chetnie odpowiem, bo niepotrzebnie zaśmiecamy forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
wleję FUCHS.Co niemieckie to dobre i drogie zdeka

Taki on niemiecki jak Twój ciapek ;) Fuchs ma rolewnie w Polsce, w Gliwicach bodajże, co nie znaczy że to zły olej ale tak dla informacji warto wiedzieć. Technologia jak najbardziej niemiecka ;)

 

olej droższy znaczy lepszy

i najlepiej 15W/40

Dlaczego najlepiej 15W40? Ja bym wolał np. 10W60 :)

Poza tym cena finalna raczej nie określa własności fizyko-chemicznych oleju :) w wielu przypadkach w dużej mierze płaci sie też za marke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Do silnika najlepiej stosować olej nie fałszowany czyli nie najtańszy bez bio- komponentów bo i takie są na rynku o skutkach zastosowania nie musze pisać. Do c330 olej klasy CC wystarczy to stara konstrukcja nie wymagająca niewidomo czego. Ursus kiedyś zalecał olej klasy CB.

Milwus na pewno mu wystarczy a jak ktoś lubi może lać Turdusa gdy ciągnik ciężko pracuje całymi dniami nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szaleniec    0

Ja leje Superol do ciężkich obciążeń taki lekko różowy kolorek ma. ;) nigdy nie narzekałem bo dobrze smaruje ;)


Jadąc wolniej lepiej stracić 5 min z życia niż życie w 5 min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

jak byl kupiony 330 do w nim był zalany fabrycznie olej ALANDA 15w40 ma on parametry odpowidajace superolowi cb, przeszliśmy na Milvusa bo taki był zalany w 360 po to by sobie nie zawracac glowy jak olej do ktorego ciagnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aras    0
Jaki olej lejecie do silnika C-330? Ja osobiście Superol CC ale zastanawiam się nad innym bo ten szybko robi się czarny!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Dlaczego najlepiej 15W40? Ja bym wolał np. 10W60 :lol:

Poza tym cena finalna raczej nie określa własności fizyko-chemicznych oleju ;) w wielu przypadkach w dużej mierze płaci sie też za marke.

10W/60 to już jest półsyntetyk i można go wlewać do silnika po remoncie. Jeżeli silnik jest już eksploatowany nie powinno się wlewać oleju półsyntetycznego ani syntetycznego, aczkolwiek taki olej byłby bardzo dobry. Tylko silnik musiałby być konkretnie zrobiony na taki olej, mianowicie wszystkie uszczelki fibrowe zamiast papierowych i dobre uszczelniacze na wale korbowym (silikonowe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetmen    1

Ja wszystkie ciągniki i kombajn mam zalane turdusem.


John Deere 6130/Zetor 6340+tur trac lift 100/Zetor 7211/Ursus C-360-3P/Ursus C-328
Pracujo na ponad 70ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginter    1

U mnie mercedes mb trac 1100 na castrolu ale teraz pójdzie do niego Fushs,reszta to superol cc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aldanio    2

my zawsze do ursusa 330m lalismy superol CC a teraz jak zrobilismy remont silnika to zalalismy go turdusem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Ja lałem Superol teraz po remoncie leje Lotos Diesel a DF zalewam Heliosem


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj