GrubyC330

Szybka skrzynia biegów w Ursus C-330

Polecane posty

GrubyC330    0

Mam pytanie czy ktoś przerabiał już skrzynię biegów tak aby ciapek był szybszy ??

 

Jeśli tak to kolejne pytanie: Jak ??? Proszę o opis co zmienione od czego wstawione jakie efekty??

 

I czy można zrobić tak aby ciapek większej prędkości dostawał na 5 - 6 biegu bo nie chcę mu 4 osłabić :lol: najlepiej jak na samym 6 by się dało ale coś czuję że nie bardzo :/

Edytowano przez GrubyC330
Poprawka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

A po co ci szybszy ciapek?? Żeby szpanować przed kolegami?? Do transportu?? Przecież jeśli masz układ kierowniczy z drobnymi luzami to przy pełnej oryginalnej prędkości już go zaczyna nosić po całej drodze, a jeśli go jeszcze przyśpieszysz to całkiem będzie jak samolot na drodze... :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No chyba że luzu nie ma. :lol:

Żeby takie cos zrobic trzeba po prostu wymienić tryby od tego biegu i po sprawie. tylko z kad je weźmiesz? Jedynie pozostaje dorobienie.

Bedziesz jezdził na pusto to ok, z pusta przyczepą w porzatku , ale jak załadowana nawet nie pełna to górkę bedzie widział przed tobą. A jak bedziesz jechał juz z pełna to napewno już na tej 6 nie pojedziesz i pozostanie ci wolniejsza 5 wiec czy ma to sens. Raz pogonisz a nastepnym razem bedziesz jechał jeszcze wolniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg93    4

Lepiej zmienić przełożenie główne bo tak strasznie ciężko będzie miał z 5 na 6 z ciężarem.


Ursus & JD Rulezzzz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To kolejny argumet na nieopłacalnośc modyfikacji. Modyfikujac jedynie 6 bieg to przy zmianie z 5 na 6 (jak pisze kolega :lol: )bedzie miał ciężko jak normalnie teraz z 4 na 6. Zmieniajac przeożenie główne to osłabi sie cały ciagnik bo wszystkie biegi bedą szybsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

zmienić przełożenie główne tak aby 3 była tak szybka jak 4 :lol:


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Tata mi muwił ze sasiad po kapitalnym remoncie skrzyni cos zle złorzył chyba bo kolo 40km/h ta 30 łapał ale długo tak nie pojezdił bo zmienił ile w tym prawdy nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Ja cały czas marzę o półbiegu między 4 a 5, no i popieram 6 mogłoby być szybsze :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

Mój ciapek pracuje jedynie w polu, transport to tak gdzieś raz w miesiącu wyskoczyć max 30 km i to z śmiesznymi ciężarami mało kiedy ma tak ze pod górkę na 6 coś bardziej poczuje :lol:, często w jedną stronę jadę na pusto, tak ze ta przestrzeń między 5 a 6 nie była by tak wielka mam nadzieje, gdzieś słyszałem że wstawiają trybu od zetorów ale gdyby tak przyśpieszyć 1 2 i 3 to można by wtedy też przyspieszyć 4 5 i 6 i ogólny efekt był by taki że 1 by nie było a pojawiła by się tak jakby 7 :D no tak mi się wydaje :D no a jeśli chodzi o luzy, to czy przy wspomaganiu mogą być luzy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

Co do marzenia miscola

 

Jeśli chodzi o pół bieg między 4 a 5 to wystarczy przyśpieszyć 4 i 3 tak aby 3 była tak jak 4 a 4 tak jak ten pól bieg no i później można przyśpieszyć 5 i 6 :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Załuz mu wieksze koła i po sprawie, cała skrzynia bedzie szybsza.

włąsnie mi sie marzą sszersze koła do mf-a a z mf-a 32' myślałem zeby doać do ciapka tylko ze raz ze pod błotnikiem będzie bardzo ciasno, a 2 czy to na osadzeniu na piascie będzie pasować? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

@Ferdek07

 

Ja myślałem nad założeniem do Ursusa c330 obręczy i opon od c360, skoro na przedni napęd 30-stka jest za słaba to czemu nie szersze koła :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

co może być przyczyną chrubotnięć takich jakby w młynku do kawy mleć na poczatkuziarna nie ciągle tylko czasami sie pojawiają na 3jce i na 5tce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Gruby330 felgi mogą zostać te same tylko że opony 14,9-28 nie zmieszczą się pod błotnikiem (pablo16 wstawił stare wejdź do jego galerii) no chyba że podniesiesz błotniki ,a jak rozumniem to max wyciągasz 25 km/h

 

Tyger trochę dziwne bo jakby zębatki były zużyte lub wyszczerbione to powinno ci "mielić " na jednym biegu np 2 i 5 a nie na 2 różnych .Ale i tak nie masz na co czekać zdejmuj gorny dekiel skrzyni i sprawdź stan zębatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

no właśnie sorki pomyliłem sie na 2jce i 5tce chrubota ale to tylko czasami jak zimna jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

Tak mam w planach podnieść błotniki w tyle, rąbię sam kabinę do C 330 chcę żeby była naprawdę szczelna i aby było trochę więcej miejsca ;), Tak że podnieść błotniki to nie problem :D ale ja założył bym razem z obręczami ponieważ i tak pasują a opony nie będą tak siadać, jak na obręczach 30

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś posiada jakiś schemat tylnego mostu do Ursusa C360 ?? jeśli tak to proszę o kontakt ze mną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

Mateusz zgodzę się z tobą że przedni napęd w ciapku więcej by dał niż szersze koła

ale dużo taniej jest zamontować opony od c-360 i mieć o wiele większą przyczepność niż montować przedni napęd to jest wydatek rzędu 7-10 tyś.


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

jestem posiadaczem 330 i wiem że nie jest za słaba ale ma trochu lekki przód i trzeba by go dociążyć, jeśli miał byś przedni napęd, a i do tego jeszcze nie wiadomo jak z tą osią czy wytrzyma tura tylko takiego jak u mnie własnego wykonania, jak wezmę dobrą łyżkę piachu to nie mogę kierownicą ruszyć a koła siadają całkowicie ;) ale sam powiedz czy szersze koła zaszkodzą ?? zawsze to trochu więcej ciągnie a jeszcze gdyby je zalać wodą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Raz na AF wadziłem zdjęcie gdzie 330 miała z przodu założone Balonówki.

Na pewno się tak szybko nie utopi i będzie lżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sierszak    0

a ja uwazam ze 330 to pojazd z ktorym niewiele da sie zrobic, jedynie co to mozna zalozyc wspomaganie i wieksze kola z przodu (od 4512) jezeli pracyjesz z TURem a wszystko inne typu wieksze kola, szybsza skrzynia, przedni naped... ;) to nie ma sensu; ciagnik jest za slaby jesli chodzi o moc i o wykonanie. ciagnik nie bedzie mogl poradzic sam siebie, zacznie sie sypac z czasem. to jest ciagnik do lekkich prac polowych, typu brona polowa(5), siewka do nawozu, opryskiwacz, itp. a nie jakis transport, przyczepy, orka... :D

czy nie lepiej zamienic c-330 na MF 255 (cena rynkowa jest o jakieś 5tys.zl wieksza niz c330) i do niego zalozyc przedni naped i wspomaganie?? czyli zrobic z niego 3514. bedziesz mial 47 koni, wykonasz nim te same prace co c330 i dodatkowo mozesz bawic sie w transport czy orke. skrzynia co prawda jest tak samo wolna ale przynajmniej ciagnik jest elastyczny -ma zupelnie inna charakterystyke mocy niz c330. no i nie bedzie sie psul tak jak c330 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

Ha ha ha ... mf255 nie żartuj sobie i nie porównuj go do Ursusa c330, sąsiad ma i ja przejadę z pługiem a jego muszę jeszcze wyciągnąć z błota ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    8

ja mam tylne kola 12.4/28 . Jak bym zmienił na 13.6/28 to o ile by się mogła zwiększyć prędkość 1km 3km/h ?

Edytowano przez javorskyp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1980    2

Mam przód z silnikiem od c330 a skrzynię od zetora 25 przerabiany w POM - ie i powiem tak po podkręceniu dawki uzyskuję prawie 60 km/h naprawdę super ciągnik do transportu szkoda tylko że akurat na stanie w tamtych latach nie mieli silnika 3 cyl. Perkinsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez gege
      Witam.
      Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 
      Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.
      Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.
      Proszę o pomoc.
      G.

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez 12Mati12
      witam tak jak w tytule stoję przed zakupem tarcz sprzęgłowych a w zasadzie wielu częsci dziś rozebrałem silnik właśnie skończyłem kompletować dwa koszyki bo oczywiście jeden sklep nie może mieć wszystkiego. I teraz moje pytanie czy ktoś spotkał się i ma jakieś doświadczenie z tarczami Andoria mot? Chciałem kupić chełmno ale ani w jednym sklepie ani w drugim nie ma 1 stopnia za to są Andoria mot i jakieś chinole typowe. A jak tak to wybrać zwykłą czy jakąś z odprężnikiem (nie mam pojęcia co to jest na pierwszy rzut oka zwykła jest cała lita tarcza i ma zanitowaną piastę oraz okładziny a ta z odprężnikiem ma piastę później jest zanitowana blacha do kturej jeszcze jest dodatkowo zanitowana taka flanasza na której bezpośrednio już są okładziny) tak na prosty chłopski rozum to im mniej połączeń tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii ale nie wiem może ktoś już ma na ten temat opinie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj